[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:49

Wauw Sannathris! Gefeliciteerd! Wat een groot feest zeg! Super!

Jammer Dennenboom. Dat is sneu!

En jij gefeliciteerd Getty. Twee veulentjes in de maak!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28703
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:54

sannahtris schreef:
Mijn dag kan al niet meer stuk 1e premie behaald! Nu nog voor kampioens keuring helaas staat die al 2/3 uur te wachten.. *\o/*
Quick lijkt er niks van te hebben maar wachten duurt lang hahah

Gefeliciteerd, super tof!! *\o/*
Ik wil misschien kijken of ik Ayke volgend jaar ook wil laten keuren voor opname in het stamboek. Hij is nu nog VB en ook leuk voor z'n moeder als hij het goed doet. Maar ik ben er totaal onbekend mee, dus ik er over nadenken.

Veulentje fokken lijkt me ook heel gaaf maar dat wordt lastig met een ruin. En als ik hier lees hoe spannend het is om ze alleen al drachtig te krijgen, dat is niet goed voor m'n hart hoor hahaha

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:48

Bedankt allemaal!!

Jaa @jinthe zo leuk echt hee lief vanavond verwacht ik de fotos!

Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Balen hoop dat je der nog drachtig krijgt!

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer veulentje fokken en dan hoop ik op een merrie

@Nadia gewoon vragen wie er een beetje verstand van heeft of het nut gaat hebben anders kost hoop geld voor niks maar je hebt niks te verliezen dus je kan altijd wagen is wel heel leuk mee te maken! <3

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:41

Sannahtris gefeliciteerd met de mooie 1e premie. Houden jullie het veulen aan?

Hier is Sterre fan ‘t Boveneind alweer bijna 4 maanden oud. Wat gaat de tijd snel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:58

Bedankt allemaal voor de felicitaties!!
Super lief <3

We houden het veulen aan, alleen kregen gelijk op de keuring al de vragen of die te koop is..
Heb van het begin gezegd misschien als ik er echt een onwijs bedrag of iets voor krijg maar in principe word dit mn opvolger!

Mn vriend zoekt eventueel nog een fries hengstveulentje (fries) voorbij Quick iemand nog wat leuks staan :o

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:59

Fleuribelle schreef:
Sannahtris gefeliciteerd met de mooie 1e premie. Houden jullie het veulen aan?

Hier is Sterre fan ‘t Boveneind alweer bijna 4 maanden oud. Wat gaat de tijd snel.
[ [url=m/CfrVBq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MyaP4Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wvjc5o.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een knapperd ook gaat te snel he.. zo jammer hahah :+

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:34

Wat groeien ze inderdaad toch snel

Leuk dat je Quick wil aanhouden. Het is toch ook heel leuk om met je eigen fokproduct verder te gaan. Ik merk ook dat ik het echt heel leuk vind om met onze eigen gefokte ruin aan de slag te gaan en kijk al uit naar de tijd dat we de wedstrijd ring in kunnen. Intussen zijn hier alledrie de veulens geboren. Twee hengstjes (Auwert en Boet en een merrie van Menne).
De Boet zou ongezien verkocht kunnen zijn maar we hebben het afgehouden. Diegene blijft volhouden en komt over twee weken toch maar eens kijken. We denken er toch aan om ze zelf aan te houden.

Ik zag dat enkele weer merries dragend hebben, proficiat en hopelijk blijft alles goed gaan!

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:32

Jinthe1 schreef:
Wat groeien ze inderdaad toch snel

Leuk dat je Quick wil aanhouden. Het is toch ook heel leuk om met je eigen fokproduct verder te gaan. Ik merk ook dat ik het echt heel leuk vind om met onze eigen gefokte ruin aan de slag te gaan en kijk al uit naar de tijd dat we de wedstrijd ring in kunnen. Intussen zijn hier alledrie de veulens geboren. Twee hengstjes (Auwert en Boet en een merrie van Menne).
De Boet zou ongezien verkocht kunnen zijn maar we hebben het afgehouden. Diegene blijft volhouden en komt over twee weken toch maar eens kijken. We denken er toch aan om ze zelf aan te houden.

Ik zag dat enkele weer merries dragend hebben, proficiat en hopelijk blijft alles goed gaan!


Ja precies dat dat lijkt mn zn geweldig en gaaf gevoel! Gelukkig kan quick blijven waar die nu is en anders kwartier van me huis vandaan ipv helemaal naar friesland echt blij daarmee! Heb je geen fototje van de auwert? En laat je de boet testen?
Super leuk blij dat alles gezond is

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:22

Ik zal eens nieuwe Auwert foto's maken, die kleintjes groeien met de week! De Boet houden we zelf in de gaten. Eerlijk gezegd zijn we er niet zo bang voor. En als je Boet zou 'afstraffen' om zijn cornage zou je ook verder in zijn lijn terug moeten gaan. Want van wie heeft hij het geërfd? En ook afgelopen jaar zijn er twee goedgekeurd met cornage. Eentje in net acceptabel en eentje in acceptabel, alleen hoor je daar weer niemand over. De Boet lijkt voor nu de beste die we hebben maar hij is nog maar piepjong natuurlijk. We gaan het wel zien! :Y)

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:07

Zojuist is onze 3-jarige Elias drachtig gescand van Foeke. Als alles goed gaat hebben wij volgend jaar twee veulentjes in de wei.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:14

Gefeliciteerd!

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:43

Fleuribelle schreef:
Zojuist is onze 3-jarige Elias drachtig gescand van Foeke. Als alles goed gaat hebben wij volgend jaar twee veulentjes in de wei.


Gefeliciteerd!!!

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:23

Jinthe1 schreef:
Ik zal eens nieuwe Auwert foto's maken, die kleintjes groeien met de week! De Boet houden we zelf in de gaten. Eerlijk gezegd zijn we er niet zo bang voor. En als je Boet zou 'afstraffen' om zijn cornage zou je ook verder in zijn lijn terug moeten gaan. Want van wie heeft hij het geërfd? En ook afgelopen jaar zijn er twee goedgekeurd met cornage. Eentje in net acceptabel en eentje in acceptabel, alleen hoor je daar weer niemand over. De Boet lijkt voor nu de beste die we hebben maar hij is nog maar piepjong natuurlijk. We gaan het wel zien! :Y)


Ik zat toevallig de phryso te lezen daar stond een stuk in over boet met andere worden of wel zo verstandig zou wezen om daar mee te fokken..
Tuurlijk je hebt er misschien meer kans op maar wat jij zegt is ook zo! Ik vind het een onwijs gave hengst en waarom zou die anders goedgekeurd worden als het ‘zo ernstig’ zou wezen! Wil dan ook wel fototjes van je andere knappies :o <3

@fleur gefeliciteerd super leuk 2 veulentjes gefeliciteerd hoop dat alles goed blijft gaan *\o/*

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:00

Ja, ik denk dat iedere fokker die afweging zelf kan maken. Ik vind het ook een hele gave hengst en ja, er is een risico maar je weet het toch nooit als je gaat fokken. Gaan we anders ook alle Jouwes testen om te kijken of het daar al vandaan zou komen? En de twee laatst goedgekeurde met cornage? Daar hoor je niemand over. Wij vonden Boet een hele mooie hengst die ook nog eens goed kan bewegen en durven het wel aan. Met zijn examen in Exloo leek hij er toch ook geen last van te hebben terwijl hij toen best wat heeft moeten werken die dag.
Ik ga eens wat foto's maken komende dagen. De weide staat nu blank door de fikse regen hier dus ze staat helaas vandaag op stal.

Gefeliciteerd Fleuribelle! Leuk! *\o/*

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:38

Jinthe1 schreef:
Ja, ik denk dat iedere fokker die afweging zelf kan maken. Ik vind het ook een hele gave hengst en ja, er is een risico maar je weet het toch nooit als je gaat fokken. Gaan we anders ook alle Jouwes testen om te kijken of het daar al vandaan zou komen? En de twee laatst goedgekeurde met cornage? Daar hoor je niemand over. Wij vonden Boet een hele mooie hengst die ook nog eens goed kan bewegen en durven het wel aan. Met zijn examen in Exloo leek hij er toch ook geen last van te hebben terwijl hij toen best wat heeft moeten werken die dag.
Ik ga eens wat foto's maken komende dagen. De weide staat nu blank door de fikse regen hier dus ze staat helaas vandaag op stal.


Nee precies vind ik nou ook over boet is een pagina vol geschreven..
ben benieuwd!!!
Volgende week als het goed is lekker droog!
Gefeliciteerd Fleuribelle! Leuk! *\o/*

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:55

Jinthe1 schreef:
Ik zal eens nieuwe Auwert foto's maken, die kleintjes groeien met de week! De Boet houden we zelf in de gaten. Eerlijk gezegd zijn we er niet zo bang voor. En als je Boet zou 'afstraffen' om zijn cornage zou je ook verder in zijn lijn terug moeten gaan. Want van wie heeft hij het geërfd? En ook afgelopen jaar zijn er twee goedgekeurd met cornage. Eentje in net acceptabel en eentje in acceptabel, alleen hoor je daar weer niemand over. De Boet lijkt voor nu de beste die we hebben maar hij is nog maar piepjong natuurlijk. We gaan het wel zien! :Y)


Nou ben ik wel nieuwsgierig wie die andere 2 zijn dan?

Anoniem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:38

Leuk hoor al die drachtige merries en veulens. ik wil ook haha.
Met Emma gaat het iets minder, ze had weer last van haar knieën dus rustiger aan en de osteopaat is ook geweest. Volgende week komt de osteopaat terug en daarna ga ik met vakantie en heeft Emma ook vrij.
Daarna kunnen we hopelijk weer aan de slag.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:08

Ik wil ook zo graag een veulentje van Wende, maar ze heeft er al vijf gehad bij de vorige eigenaar en ze loopt nu ook in de sport....

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:56

Barb schreef:
Jinthe1 schreef:
Ik zal eens nieuwe Auwert foto's maken, die kleintjes groeien met de week! De Boet houden we zelf in de gaten. Eerlijk gezegd zijn we er niet zo bang voor. En als je Boet zou 'afstraffen' om zijn cornage zou je ook verder in zijn lijn terug moeten gaan. Want van wie heeft hij het geërfd? En ook afgelopen jaar zijn er twee goedgekeurd met cornage. Eentje in net acceptabel en eentje in acceptabel, alleen hoor je daar weer niemand over. De Boet lijkt voor nu de beste die we hebben maar hij is nog maar piepjong natuurlijk. We gaan het wel zien! :Y)


Nou ben ik wel nieuwsgierig wie die andere 2 zijn dan?



Dedmer heeft klasse acceptabel en Fryso heeft klasse net acceptabel gekregen. De twee andere uit die lichting waren goed op dat punt.

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:53

oke, bedankt voor je antwoord. En hoe kom je aan deze informatie?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:57


Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:01

Dank je! Dat van Dedmer en de verbening wist ik, maar van de rest niet.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:25

Even een vraagje,
Mijn veulen is zeker 1/2 maanden geleden geschoren
Had toen jeuk daarna niet meer.
Maar valt me nu op als ik hen even binnen haal uit de weide dat die vrij snel gaat staan jeuken aan zn manen kam. Het is niet continu want hij staat ook gewoon rustig te eten enzo.
Maar zou het toch liever niet zien iemand enig idee wat ik hier aan kan doen en wat bij een veulen mag?
Hoop niet dat die gelijk eczeem heeft.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:36

Denk dat het wel iets meevalt. Kan ook zijn dat hij een droge huid heeft. Je zou hem even kunnen wassen met 1euro Hema shampoo (vraag me niet waarom dat spul is briljant) dat alle schilfers weg zijn en daarna wat kokosolie op zijn manen kam kunnen doen en dan goed inmasseren dat het echt op de huid zit.

Lys_PPA

Berichten: 1368
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:35

Mijn mini is ook geschoren en deze keer heeft de scheerder dicht tegen de manenkam geschoren, volgens mij geeft dit ook veel meer jeuk. Misschien zou het zoiets kunnen zijn?