[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jelske

Berichten: 1335
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:04

@Dennenboom: gefeliciteerd met jullie huwelijk. Hopelkijk hebben jullie een geslaagde dag achter de rug.

Ik ben gisteren ook geweest al zijn mij ook een paar interessante dingen opgevallen. :o Overigens was ik het op bepaalde punten niet eens met de uitslag van rubrieken, maar daarvoor blijft het immers een jurysport.

Wij zaten/stonden langs de voorste hoek van de ring (met rechts van ons de VIP-tent en achter ons de bar zeg maar) en ik heb mij daar overigens mateloos zitten irriteren aan het gedrag van dhr. Okkema := Die trok zo'n beetje alles wat jong en blond was naar zich toe op tamelijk onbehoorlijke manier en kraamde mij een taal uit... :n Ieder zijn meug zullen we maar zeggen. :Y)

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:46

_Jelske schreef:
@Dennenboom: gefeliciteerd met jullie huwelijk. Hopelkijk hebben jullie een geslaagde dag achter de rug.

Ik ben gisteren ook geweest al zijn mij ook een paar interessante dingen opgevallen. :o Overigens was ik het op bepaalde punten niet eens met de uitslag van rubrieken, maar daarvoor blijft het immers een jurysport.

Wij zaten/stonden langs de voorste hoek van de ring (met rechts van ons de VIP-tent en achter ons de bar zeg maar) en ik heb mij daar overigens mateloos zitten irriteren aan het gedrag van dhr. Okkema := Die trok zo'n beetje alles wat jong en blond was naar zich toe op tamelijk onbehoorlijke manier en kraamde mij een taal uit... :n Ieder zijn meug zullen we maar zeggen. :Y)



ja ik zei toch al dat hij een apart geval was hahaha . Maarja goede paarden fokt ie wel.

ik zat langs de lange zijde in een van die houten dingen met lily op schoot en mijn vriend naast me.

Nynkex01
Berichten: 1133
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:44

Oooohh, was ie weer bezig? Mis dat toch Jelmer m’n merrie wel keuringsklaar mag maken :')

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:10

Nynkex01 schreef:
Oooohh, was ie weer bezig? Mis dat toch Jelmer m’n merrie wel keuringsklaar mag maken :')



Zou niet weten waarom je je paard door een ander keuringsklaar zou laten maken.. This n viespeuk maar hij weet wat paarden betreft wel wat ie doet.

Nynkex01
Berichten: 1133
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:37

Klopt, is ook meer gekheid ;)

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:53

Ik hoop dat ik mn nu 2 jarige klaar krijg voor volgend jaar. Vind het zin leuke rubriek. Maar 2 maanden is wel erg kort heh haha. Als ze heel erg braaf is, wat ik niet denk dan gok ik het erop.

Hier 2 gezonde hengstveulens geboren van Auwert. Wij dekken de jonge merrie niet meer met Auwert. Haar dochter is een ontiegelijke zenuwpees en dit veulen ook al. Dus helaas niet passend qua karakter maar wel enorm veel kwaliteit! Daar gaat boet op dit jaar.

DJZ

Berichten: 3157
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:40

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, Dennenboom *\o/* Nog vele jaren geluk met elkaar gewenst :j

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:48

Horseloverl schreef:
Ik hoop dat ik mn nu 2 jarige klaar krijg voor volgend jaar. Vind het zin leuke rubriek. Maar 2 maanden is wel erg kort heh haha. Als ze heel erg braaf is, wat ik niet denk dan gok ik het erop.

Hier 2 gezonde hengstveulens geboren van Auwert. Wij dekken de jonge merrie niet meer met Auwert. Haar dochter is een ontiegelijke zenuwpees en dit veulen ook al. Dus helaas niet passend qua karakter maar wel enorm veel kwaliteit! Daar gaat boet op dit jaar.



Red je niet.

boemel

Berichten: 8581
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:49

Gefeliciteerd Dennenboom <3

Nynkex01
Berichten: 1133
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:31

Van harte dennenboom!

Dennenboom

Berichten: 722
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 23:55

Dank jullie allemaal! We hebben een leuke dag gehad <3

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:00

Dennenboom van harte gefeliciteerd met jullie. Huwelijk ^&+

Maike is vandaag 301 dagen drachtig. Ze krijgt het nu wel een beetje zwaar. Ze heeft wat zucht onder haar buik. Afgelopen jaar is haar veulen in stuit bevallen. Was toen wel even spannend. Nu hopen dat het dit jaar goed mag gaan.


Afbeelding

_Jelske

Berichten: 1335
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:45

Ik help het je hopen Fleuribelle!

boemel

Berichten: 8581
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:27

Spannend inderdaad Fleuribelle.
Ze heeft wel mooie glimbillen.

Helaas is het niets geworden met de Friese merrie waar we mee bezig waren.
Vandaag een negatief aankoopadvies gekregen op basis van verbeend hoefkraakbeen. Echt balen!
Kwam volgens de dierenarts regelmatig voor bij Friezen.

Maar weer verder zoeken dus.

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:04

Dat is balen Boemel, zeker voor het paard zelf ook en de eigenaren.
Was dit ook het been waar ze kreupel aan was?

boemel

Berichten: 8581
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:12

Ja, inderdaad. Dit is het been waar ze ook kreupel op was. Ik vind het ook echt heel vervelend voor de eigenaren. En ook voor het paard zelf. Hopelijk vinden ze een fijn adresje voor haar.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:50

Ik meld me hier weer na een hele tijd!

Ik zag Lunteren al voorbij komen! Ik zat toevallig wel in Lunteren dit weekend, maar ben niet geweest. De persoon die hier genoemd wordt staat hier inderdaad wel bekend om, maar over het algemeen erger ik mij er niet aan. Hij heeft ontzettend veel kennis en weet wel de paarden netjes op te leiden en rond te sturen.

Gefeliciteerd met je huwelijk Dennenboom!

Jammer Boemel dat het paard niet is goedgekeurd. Wat zocht je ook alweer precies?

Ik heb al eerder aangegeven een hele mooie kans op een friezenfokkerij te hebben gekregen en daar ben ik zó ontzettend blij mee! Er staan tientallen zeer kwaliteitsvolle paarden waar niet veel mee wordt gedaan waardoor ik nogal een luxeprobleem heb :+ Ben al met verschillende paarden aan de slag geweest en ga nadat de meeste veulens er zijn en de keuringen zijn geweest zo nu en dan ook wat van deze paarden mee pakken. Ik ben nu voornamelijk met deze twee paarden aan de slag:

Dit is Hannah, een 5 jarige kroonmerrie van Tsjalle x Norbert. Een kleintje, maar een onwijs fijn dier om mee te werken <3 Ze is nu ongeveer 8 keer onder het zadel geweest en pakt het werk goed op.

Afbeelding

Afbeelding

En binnenkort ga ik Yelina oppakken, een 8 jarige voorlopig kroonmerrie Tjalke x Felle. Ben echt heel erg fan van dit paard <3 We zouden dit weekend aan de slag maar na wat onrust in de kudde was ze wat onregelmatig, ze gaat dus eerst weer even op rust.

Afbeelding

Afbeelding

Ben onwijs blij met deze kans en kan zo mooi blijven rijden terwijl met KWPN enter merrie nog in de opfok staat :D

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:08

Ja Ketly, mazzelaar ben je met van die prachtige paarden onder je kont!! Jij wil straks helemaal niet terug naar de kwpn’er :D
Even een gekke vraag: is dat het dekje van Lemieux, de Chili (?) of zoiets? Vind hem zo gaaf staan op een Fries!
Hoe vaak ben je daar op stal?

Wat ontzettend jammer Boemel. Voor jou en voor paard inderdaad. Ga je je zoektocht hervatten?

Zeker spannend Fleuribelle. Ze moet veulentje nog wel even veilig binnen houden. Jullie zullen wel extra alert zijn natuurlijk.

Gefeliciteerd Denneboom!

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:22

Ja heb absoluut heel veel geluk hiermee :D Dit is de LeMieux Sienna! Heb ik net nieuw en ben er helemaal blij mee <3

Ik probeer drie keer in de week te gaan, helaas geen meer tijd naast mijn fulltime baan want anders was ik daar veel vaker te vinden.. :D

boemel

Berichten: 8581
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:08

Klinkt als een heerlijk adres Ketly. En ook goed voor jezelf om verschillende paarden te rijden.

Ik ga inderdaad verder zoeken naar een paard. Toevallig heb ik voor as vrijdag een afspraak staan voor een 4 jarige Friese merrie.
Maar, donderdag komen er andere kijkers, dus de vraag is even of mijn afspraak door kan gaan.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:10

Ik heb eerst verhuisplannen op de agenda staan.

Daarna pas weer paarden plannen.

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:26

Dennenboom hopelijk genoten van jullie dag.

Boemel wat naar dat het niet gelukt is.
Heb je al een oproep in de friesengroep op fb gedaan? Zag daar een leuke merrie aangeboden worden.

De mannen zijn verhuisd en douwe loopt zoet zijn rondje en is erg vrolijk ilias had echt meer moeite met de nieuwe stal en bakken. Afgelopen maandag les gehad en gelukkig deed hij weer braaf mee.

boemel

Berichten: 8581
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:59

Fijn dat de verhuizing goed verlopen is. Soms vinden wij mensen het spannender, dan de paarden zelf :o

Een 11 jarige merrie toch? Ik zoek wat jonger :o
Wellicht ga ik inderdaad opnieuw een zoekertje plaatsen :o

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:12

Boemel nee 3 jarige merrie genaamd odin

Lys_PPA

Berichten: 1368
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:22

Ik heb al een tijdje even niets gepost maar lees uiteraard nog steeds mee. Zonde dat het paard is afgekeurd Boemel.
Ik snap wel dat je daar fan van bent Yelina, ziet eruit als een leuk paard.

Hier gaat alles zijn gangetje, het rijden gaat goed en het mennen ook. Aanstaande week mag ik de Fries van mn stalhoudster rijden en daar kijk ik heel erg naar uit. Ik ben fanatiek aan het lessen, merk veel vooruitgang maar Picasso en ik moeten allebei veel leren dus dat is niet altijd een handige combinatie. Haar Fries is Z2 geklassificeerd, dus ben heel benieuwd hoe zoiets dan rijdt :D

Picasso zit enormmmm onder de muggenbulten, zijn hele buik zit onder en hij was gistermiddag best een beetje geirriteerd toen ik hem van de wei haalde. Vandaag voor het eerst een vliegendeken met buikflap opgedaan, hopelijk helpt dit hem een beetje. Overigens wel lastig een vliegendeken met dit wisselvallige weer. Hoe doen jullie dit?