Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen van beart 411

 
Profiel   

op stage hebben we ongeveer 4 hengsten bij mijn gedeelte. maar ook de ruiter vond beart paarden moeilijke paarden. en daar ben ik het echt mee eens :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-09 22:03 



 
Profiel   

ooh dan heb ik geluk die van mij is een echt lieverdje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-09 22:05 



 
Profiel   

ze zijn ook allemaal erg lief, mijn 3 jarige ook

maar zeker niet de makkelijkste. en hebben een sterk karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-09 22:07 



 
Profiel   

mijn hengst heeft echt een zalig karakter als ik nee zeg weet hij dat ook en hij loopt heel fijn als hij een merrie tegen komt loopt hij wel wat fierder maar weet wat er van hem verwacht word en oopt mooi door en werkt hele gaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-09 22:10 



 
Profiel   

_Lott schreef
pittig, als ik dat vanuit mijn oogpunt bekijk

als ze eenmaal gaan, ben je ze kwijt. en ze reageren snel en extreem

Dat is met veel paarden, niet alleen met Beart nakomelingen, en kan je er ook uit trainen is mijn ervaring.

Dat ze een sterk karakter hebben heb ik ook vaker gehoord en ondervind ik zelf ook met mijn merrie.
Ik vind dat juist het mooie aan haar! :D
Ze wordt niet voor niets diva genoemd..... (en niet alleen door mij)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-09 18:25 



 
Profiel   

ik zeg toch ook niet dat dat alleen bij beart nakomelingen zo is := :roll:

maar beart nakomelingen staan er bekend om, dat is het verschil :) het zijn over het algemeen geen recreatiepaarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-09 22:32 



 
Profiel   

Mijn beart veulen is 7,5 maand. Ze erg lief en heeft echt een eigen willetje. Ik vind het wel leuk dat ze lekker eigenwijs kan zijn. Ze is wel erg eenkennig. Naar mij toe is ze altijd erg lief, maar als een vreemde haar wilt aaien, wil ze er niks van weten en gooit ze gelijk haar oren in de nek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-09 18:33 



 
Profiel   

Ons beart veulen (inmiddels een jaarling) was de eerste weken erg eenkennig, maar dat is nu helemaal over! Hij is nu een echte aandachttrekker! Ik herken in hem ook het eigenwijze en het eigen willetje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-09 19:56 



 
Profiel   

meart heeft nu ook een veulen dat bijna een jaar is en die was ook wel wat terug houden in het begin wilde die van niet veel weten zelfs niet van aaien maar nu hoor ik van de fokker dat hij ook is bij gedraaid en heel lief is geworden en ook ale aandacht voor hem wil :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-09 21:26 



 
Profiel   

Een paar plaatjes van Cytha!

[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLG4PGUZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GSD8TYHI.jpg



Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 08-03-09 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Max 2 foto's ter illustratie. Overigen in link gezet.


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-09 22:29 



 
Profiel   

Ik zie wel gelijkenis bij die van jou en mij. :j

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-09 08:57 



 
Profiel   

ze lijken inderdaad wel wat op elkaar. Die van jouw vind ik wel heel mooi geworden. Ik hoop dat Cytha ook die richting op gaat *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-09 21:00 



 
Profiel   

Wij hebben sinds vrijdag een nieuwe Beart bij ons op stal :)
Zo'n schatje!!
Vrijdag geboren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-09 19:23 



 
Profiel   

Wij hebben een nu bijna 3 jarige Beart x Leffert merrie. FOto's staan in mijn profiel, Tetske heet ze.

Ze is heel groot, denk wel bijna 1.70m en heel lief maar ook ontzettend rillerig! Een deken op leggen gaat niet zomaar, we moeten haar dan echt met z'n drieën vasthouden incl praam. Vervolgens durft ze een kwartier geen gras te eten omdat ze dan met haar hoofd naar beneden moet en dan trekt/ beweegt de deken. Jullie snappen wel dat ik haar niet zelf ga inrijden :Y)

We zijn er trouwens nog niet over uit of we haar dit jaar laten keuren of nog een jaartje wachten met haar. Ze is zo groot dat ze naar mijn mening nog even de tijd nodig heeft om mooi uit te groeien en wat spieren te kweken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-09 09:20 



 
Profiel   

ik vind dat ik mijn knappe vent ook even moet laten showen.
maar i.v.b met dat ik niet weet hoe dat moet ;(

het is in ieder geval een 100% goedgekeurde 1e premie dekhengst.
hij is net 3 word ingereden hij is echt super braaf! hij houd inderdaad wel de snelheid erin.
en i.v.b iritant hengstengedrag is hij nu ruin :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-09 10:59 



 
Profiel   

jannaa_ schreef
ik vind dat ik mijn knappe vent ook even moet laten showen.
maar i.v.b met dat ik niet weet hoe dat moet ;(

het is in ieder geval een 100% goedgekeurde 1e premie dekhengst.
hij is net 3 word ingereden hij is echt super braaf! hij houd inderdaad wel de snelheid erin.
en i.v.b iritant hengstengedrag is hij nu ruin :P


Haha, niet echt serieus dit bericht! Misschien bedoel je dat je paard als veulen een 1e premie heeft behaald? Je maakt mij niet wijs dat het een goedgekeurde dekhengst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-09 12:49 



 
Profiel   

hihi jah sorry maar ik bedoel dat hij goedgekeurd is als dekhengst, maar hij is nu ruin:P
en als veulen heeft hij eerste premie gehaald.
maar hoe moet je die foto's erop zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-09 23:20 



 
Profiel   

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemd verhaal dat een 100% goedgekeurde dekhengst, waar erg veel geld in gestoken is om die deklicentie te krijgen, geruind is op z'n 3e........
Dit zou betekenen dat hij is goedgekeurd als dekhengst afgelopen januari (gezien zijn leeftijd) en vlak daarna is geruind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 08:30 



 
Profiel   

Als hij als veulen een eerste premie heeft behaald is hij niet automatisch dekhengst hoor. Om dekhengst te worden moet hij op de hengstenkeuring zijn doorverwezen naar de verrichtingen en vervolgens die verrichtingen met goede punten afsluiten. Denk dus dat jij iets anders bedoeld bij jou fries. Wat is de naam van je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 08:34 



 
Profiel   

_Saida_ schreef
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemd verhaal dat een 100% goedgekeurde dekhengst, waar erg veel geld in gestoken is om die deklicentie te krijgen, geruind is op z'n 3e........
Dit zou betekenen dat hij is goedgekeurd als dekhengst afgelopen januari (gezien zijn leeftijd) en vlak daarna is geruind?


En dat kan inderdaad niet want alle hengsten die goedgekeurd zijn, zijn bij mijn weten nog hengst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 08:35 



 
Profiel   

Misschien dat hij wel naar de 1e bezichtiging is geweest? Of zelfs de 2e......

Ben ook wel benieuwd naar zijn naam, want als hij echt dekhengst is (geweest) moet ik hem gezien hebben in Leeuwarden afgelopen januari. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 08:39 



 
Profiel   

ow ok... nou hij heet in ieder geval tesse, en de fokker zij dat hij goedgekeurd is..
en wij hebben hem gekastreerd, omdat we geen hengst kunnen gebruiken..
beetje wazig allemaal maja ik weet er verder ook niet veel vanaf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 09:57 



 
Profiel   

Niet een beetje wazig, maar hééél wazig.... ;)

De fokker had hem zelf goedgekeurd op de wei zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-09 22:06 



 
Profiel   

Ik weet het: hij is vast klinisch goedgekeurd :D :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-09 08:55 



 
Profiel   

Wij hebben sinds 5 mei een Beart veulen, moeder is een Brandus
Inmiddels is hij al een flink stuk gegroeit en heeft al een flinke kap op zijn hals, nu ook geen onderhals meer. Zijn voorknieen zijn nog wel wat krom, daar krijgt hij dinsdag een spuitje voor.
Qua gedrag is het echt een brutaal ding. Ik ben maar opgehouden om met hem te spelen in het land want hij galopeerd recht op je af, bokt gevaarlijk weg enz. Dus nu alvast maar wat manieren brengen ;)

29 juli gaat hij naar de keuring in Warga

3 dagen oud:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-09 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen