[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:45

Yeah, hij is mooi geworden hoor. Nou hopen dat ik ook wat meer kan reageren.

xxxNaatjuhxx

Berichten: 1036
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:46

wat is het gaaf geworden :D echt heel leuk !! :j
maar nou staat me nieuwe merrietje er natuurlijk neit bij :( :P hahaha.
heel gaaf geworden meiden !

HELLOW NIEUWE TOPIC ! *\o/*

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:49

Ik weigerde trouwens verder te praten in Deel 2, maar het kostte me moeite :')

Ik zie net ook dat mijn dichtwerk erin staat, geweldig. En dat voor een dichtje die ik om 0.20u even uit mijn duim zoog.

Michelle_88

Berichten: 1447
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Breda

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:49

benthe: welke bedoel je?

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:50

Irma, paard nummer 3 :D

Alleen Matcho en Utixo staan op de foto bij mij. Ik had zo eens bedacht dat als jullie mijn foto weghaalde, Irma daar mooi kan staan.

heikedenise

Berichten: 727
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:54

mies - jammer dat je les weer niet door ging, nu hopen dat het de 15de wel door gaat,
en gezellig een meeting joh onder elkaar.
jammer dat het uit is met felix gelukkig ben je wel aan het genieten,

ik ga lekker naar huis klaar met werken lekker heike rijden en naar mijn huisje toe :D :D

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:54

Sorry als sommige dingen niet goed zijn doorgekomen wij hebben ook dingen door de war gehaald!
Debby, er staat zoieso wel een foto in de roze wolk.
Owja, komen jullie op de laatste blz nog met quotes waarom we het topic zou leuk vinden!


Nou vooruit dan maar weer :P

nee hoor, ziet er echt toppie uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:02

Mooie opening! Jammer dat ik het vorige topic een tijd niet bij kon houden, anders had ik ook nog een fototje gestuurd ;-)
Maar gelukkig was ik niet helemaal vergeten! :Y)

Die hengst is wel heel mooi Lusitana!! Die Branka als role model. Moet heel leuk om te zien zijn die veulens die haar houdingen gaan spiegelen. Het is bij jullie ook nat geweest zie ik op de foto!

Verder even een updateje van mijn kant.
We wonen sinds half november in ons nieuwe huis en we zitten er echt helemaal naar ons zin. Eerste week van januari ben ik op vakantie geweest naar Egypte en heb daar een cruise over de Nijl gemaakt. Was echt heel gaaf! Heb tempels en graftombes gezien. Onvoorstelbaar dat het er allemaal nog staat. Sommige bouwerken waren van 2000 v.Ch.

Met X ging het heel goed. Kon lekker zelfstandig rijden en we waren nu zelfs toe aan een galopje. Maar in december kreeg hij ineens wat kuren. Rechtsom ging hij in draf op de korte zijde steeds op dezelfde plek stilstaan. Als ik hem dan een tikje gaf als aanwijzing dat hij voorwaarts moest blijven kwam hij omhoog. Ik ben niet zo heel helderig aangelegd, dus dat vond ik wel een beetje eng. Toen een paar extra lessen ingelast en het werd wel wat minder, maar ik had heeeeel veel spanning en hij dus ook. De laatste keer heeft Willy alleen op hem gereden en toen ging het eigenlijk heel goed. Dat was half december. Toen ging het vriezen, ging ik op vakantie, was het nog steeds aan het vriezen en daarna ging het regenen en twee maanden later heb ik nog steeds niet gereden. De bak was niet om in te werken. Nu eindelijk weer wel, dus ik heb gelijk voor zondag een les gepland en ga er dan weer voor het eerst op. Ben benieuwd!

Verder druk met m'n werk. De laatste maanden van 2008 veel gereisd en nu zit ik weer in de verkoop. We verkopen nu de Fall 2009 collecties. Ik heb nu ook een ander rayon gekregen. Vanaf nu moet ik onze klanten uit het zuiden gaan helpen (Gld,NB,Limburg en Zeeland).

Tot zover de update! Ik zal ook weer eens nieuwe foto's van X proberen te maken op een mooie dag. Hij is echt groot en weer volwassener geworden!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:07

Hee, ik sta niet bij de opening! ;(

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:14

:wave:

heb ik hem toch nog gemist! :oo

Onwijs gaaf issie geworden! :D

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:16

Op naar de 500!

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:16

haha :') hoelang doen we erover, 3kwart jaar?

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:17

Yenneke, leuke update! Was echt al zo benieuwd hoe het met jullie ging! Jammer van de periode dat het wat minder ging. Ik kan jou mindere heldhaftige kant ook zeker begrijpen. Heb ik nl ook heel erg. Gelukkig is Benthe wel een 'held' en stapt er zo op. (Hij deed uiteindelijk toch niks, maar het idee was voor mij veel fijner). Na een x of 6 benthe erop, ben ik erzelf op gegaan, en gister voor de 2e keer galop gedaan :D . Zó gaaf! Ik hoop dat jou les zondag ook weer lekker gaat, en dat het een mooi voorjaar en zomer wordt zodat je weer lekker kan trainen *D . En foto's hoor!! Van X-je, maar ook van je huisje is leeeuk.

Penny, hoe staat het nu met Picas?

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:20

Il, zullen we dan vanavond ruilen? Mag jij voor held spelen op Match :D

Ik ben niet bang voor hem, maar zo bang dat we weer helemaal terug bij af zijn. Het staken was er vrijwel uit, ik vraag me af hoe het gaat. 21.00u Afspreken? Ik stap er pas op als er niemand in de bak is.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:24

Ehmm.. := Ik ga vanuit mn werk zo naar stal, Guess en Chicky samen los. En als het even kan Amanda ook nog nog los, of longeren. Daarna gelijk An oppikken, en naar huis toe, ff bij mij thuis chillen ;) . Morgen doen? Dan ben ik er wel 's-avonds?

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:26

Ik niet, we hadden vanavond afgesproken, remember?

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:35

Hmpf... Niet dat ik weet je zei "van de week". :') . Maar dan wordt het later anders... na 22.00 uur... Als ik an dan naar huis breng, en ik kom ff langs stal rijden..

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:36

Jolynn schreef:
Sorry als sommige dingen niet goed zijn doorgekomen wij hebben ook dingen door de war gehaald!
Debby, er staat zoieso wel een foto in de roze wolk.
Owja, komen jullie op de laatste blz nog met quotes waarom we het topic zou leuk vinden!



Van mij staat er niets! Niet in de opening, geen foto's niks! |(

Utixo

Berichten: 6618
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:39

Gister zeiden we "morgen". Het was eerst gister, en dat verschoven naar vandaag. Ik ben ook niet lang bezig, hooguit 15 minuten, maar ik wil het echt doen zonder andere paarden in de bak.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:50

Nou, het zal wel aan mij liggen := . Ik ben er om en nabij 22.00 uur dan. Misschien nog ff met An, en anders alleen. Ik denk dat het dan wel rustig is. Dan support ik je ff :D .
Ik ga nu lekker naar mn chicky. Byee! See u 2night!

tsjillert

Berichten: 55
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: in een huis ergens op de aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:59

Lusitana schreef:
Mooie opening hoor. Complimenten!

Ik ben niet erg actief met posten hier, sorry.
Voor mij is het hele barokke paarden gebeuren zo anders omdat ik in een land woon waar ándere paarden zeldzaam zijn, dus de omgekeerde wereld.

Gisteren waren hier mensen interviewen en 1 was helemaal leip van de dekhengst. Tojo (liefhebbers, er is diepvries sperma van hem te verkrijgen).
Afbeelding


Nu Branca weer goed is wil ik wel weer alle oefeningen met haar kunnen, maar dat mag best op lange termijn.
Op het moment is ze oppasmoeder van 4 jaarlingen....(nou ja, veulens van vorig jaar, ze moeten allemaal nog verjaren)
Afbeelding
Afbeelding

Catita wordt in mei twee. Ze loopt hu tussen de merries in de merrie weide van vele hectaren, dus daar kan ze zich lekker uitleven.
Afbeelding

Ik ben gevraagd om ´smiddags bij een ander fokker te werken ( de ruiter op de foto). Ik weet niet of ik het aankan. Moet er even over nadenken.

Begin maart is er hier in de buurt een landbouwtentoonstellig met de ena grootste Lusitano keuring. De fokker waar ik nu bij ben, gaat er heen met een aantal producten.

In januari is het eerste veulentje geboren. Een hengstje.
Afbeelding

Op het moment zijn er drie jaarlingen (waarvan 1 merrietje) die permanent op stal staan (vanwege aankomende keuring), en ik had al drie hengsten om te doen, maar de dekhengst staat nu tijdelijk bij de andere fokker. Dus nog maar twee. Het gaat om driejarigen (worden dit jaar vier) die ingereden worden.





he die ruiter kan ook mij vragen om bij hem te werken hoor wat en lekker ding haahahhaha laat hem hier ook eens aanmelden kunnen we wel gebruiken wat meer mooie mannen

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:59

Yenneke schreef:
Die hengst is wel heel mooi Lusitana!! Die Branka als role model. Moet heel leuk om te zien zijn die veulens die haar houdingen gaan spiegelen. Het is bij jullie ook nat geweest zie ik op de foto!

Met X ging het heel goed. Kon lekker zelfstandig rijden en we waren nu zelfs toe aan een galopje. Maar in december kreeg hij ineens wat kuren. ....
De bak was niet om in te werken. Nu eindelijk weer wel, dus ik heb gelijk voor zondag een les gepland en ga er dan weer voor het eerst op. Ben benieuwd!

Wij ook, uiteraard. Het gebeurt wel vaker dat paarden ineens kuren krijgen en hetzelfde kunstje een paar keer proberen, en het ligt er vaak een beetje aan hoe je dan reageert of ze het weer gaan herhalen of niet.
Hier is een van de drie jarige hengsten zo, die weet dat hij sterk is en probeert wel eens wat. Zijn laatste stunt was de longeerder op sleeptouw nemen. daar is hij inmiddels ook weer overheen. Moet zeggen dat ij onder het zadel tot nu toe nog voorbeeldig is.

Ja, het is hier buitengewoon nat geweest. Vorig jaar was er te weinig regen gevallen, maar dat is nu dus al ingehaald. :+ We hebben zo´n beetje twee weken onafgebroken hoosbuien gehad (en sneeuw!) en omdat het rotsbodem is, loopt het niet weg. Normaal verdampt het water zodra de zon doorkomt, maar ja, daar kreeg het nu geen kans voor.
sinds gisteren schijnt gelukkig weer normaal de zon. Het is hier gewoonlijk al vroeg voorjaar. Zat vanmiddag al in een T.shirt in het zonnetje... maar ´smorgens als ik naar stal ga is het nog rond het vriespunt, dus twee truien en dikke jas aan, sjaal om, handschoenen en anderhalf uur later ofzo kan bijna alles uit ;) en dan krijg je het ´smiddags weer andersom, dan moet je weer gaan inpakken.

Ow, je kunt op de foto ook zien hoe klein Branca is, want ze is maar net aan groter dan de veulens...

tsjillert

Berichten: 55
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: in een huis ergens op de aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:03

wat een opening in een woord geweldig

heel veel werk aan geweest en zo mooie de foto`s

we zullen hier weer veel plezier beleven met zijn allen de echte paarden gekken onder elkaar

meiden op naar deel 4

te gek ook hoe iedereen mee leeft met elkaar en de liefde en warmte bij elkaar een grote vriendenkring is het
ben ook blij dat we elkaar gevonden hebben

liefs aan iedereen van het topic :D

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:07

Hey Yenneke, wat naarrrrr nou, Gld ook bij je nieuwe rayon :P . Kom je over poosje een keer buurten dan? Even wachten nog hoor, maak ik Veludo nog even demo-klaar :D
Wij hadden al een beetje bijgeklets verder :D ;)

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:13

Wat een fantastisch mooie opening en inderdaad wat is er in die periode een hoop gebeurd. Nu maar hopen dat voor iedereen de goede voornemens gehaald worden.

Monique en Cindy welkom hier. Ken jullie nog wel van het andalusierforum. Kon daar helaas niet meer opkomen.