Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:45

Hi all,

Ik ben recentelijk op internet de Vlaamse Paarden tegen gekomen en stiekem speel ik met het idee om Dewi te laten dekken door zo'n Vlaamse gast..

Mijn oog viel op Fideel, een wat kleinere hengst met niet zo heel veel massa maar wel een mooie rug (iets langer dan die van Dewi) en erg mooi beenwerk op foto.. In het echt zou ik nog moeten bekijken.. De reden waarom ik haar wil laten dekken is gewoon voor mezelf, om een klein stukje van Dewi te hebben.. De reden waarom ik niet voor een Belgisch Trekpaard hengst zou kiezen is het leed dat CPL heet..

Maar zijn er mensen met Vlaamse Paarden? Ik wil alles weten! Hoe is je paard? Informatie over uiterlijk maar vooral innerlijk is gewenst..

Misschien stap ik wel af van het idee hoor, maar ik ben nieuwsgierig naar hun karakter en of er mensen zijn die een Vlaam hebben staan :o

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:09

Omdat dit topic topic beter past op [BKR] Barokke en Klassieke Rassen dan op [HK] de Huiskamer heb ik het verplaatst.

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:01

Zelf geen vlaamse, wat ik wel weet dat ze erg groot zijn. Soms wel rond de 180 cm. Als ik dan zou kiezen voor een ander trekpaardenras zou je eens naar de duitse hengsten kunnen kijken. Normaal formaat, goede bewegingen, weinig behang :)

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:56

Ik heb 2 vlamen hier staan, en ik vind het een erg fijn ras,
ze hebben weinig beenproblemen, en willen graag lopen, soms iets te graag.
Maar ze passen zich aan aan de ruiter.
Het klopt dat het grote beesten zijn.

Grappig dat het tussen barokke en klassieke rassen geplaatst wordt. Er zit niets baroks aan een vlaam, en klassiek is het ook zeker niet, volgens mij bestaat het ras nog maar 30 jaar.
Ze stammen af van de werkpaarden die verscheept zijn naar Amerika, en daar onder de Amisch gehouden als werkpaard, en Talphe heeft er een aantal terug naar Europa gehaald.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:14

Volgens mij wel vrij prijzig in de aanschaf, kan iemand dit toelichten? Ik heb wel eens zitten browsen op de site van stal talpe maar ze klampen zich zo vast aan de 'exclusiviteit' van het ras en hun hengsten dat ik het idee heb dat ze een vette hoofdprijs vragen. Hoe is het karakter verder?

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:34

Wij hebben sinds vorige week ook een vlaams paard, een 9 jarige merrie van rond de 1,85m

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:42

Koia schreef:
Volgens mij wel vrij prijzig in de aanschaf, kan iemand dit toelichten? Ik heb wel eens zitten browsen op de site van stal talpe maar ze klampen zich zo vast aan de 'exclusiviteit' van het ras en hun hengsten dat ik het idee heb dat ze een vette hoofdprijs vragen. Hoe is het karakter verder?


Kan dat je ze duur vind, ik heb ook bij anderen wezen kijken maar dan betaal ik toch liever wat meer.
En Talpe helpt kijken, dus als een paard niets is of niet geschikt is dan wordt dat ook eerlijk vermeld.

En ik vind het karakter echt fantastisch, harde werkers, en rustig in het hoofd. En ook wel erg mensgericht, ze willen echt voor je iets doen, ook al is het soms teveel voor hun eigen lichaam. Doordat ze door blijven gaan heb je het soms niet door dat het toch wat heftig is.

Anoniem

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:59

Je bent je bewust van dat CPL erfelijk is, en de effecten van dracht op CPL?

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:16

Wuis schreef:
Je bent je bewust van dat CPL erfelijk is, en de effecten van dracht op CPL?

Een vlaams paard is een ras an sich er wordt niet het belgisch trekpaard mee bedoeld.
Voor zo ver mij bekend is cpl bij dit ras niet aan de orde.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Vlaams Paard - wat een mooi ras! Wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:27

Stal Talpe zit gewoon correct qua prijzen hoor,zitten hier niet zo ver van,al meermaals naar hun opendeurdag geweest,mijn menbrevet gehaald bij Jurgen,en hij is ook hoefsmid en heeft hier al paarden bekapt.

Heel correcte mensen met een hart voor het ras.

Tuurlijk ga je daar geen koopjes doen,maar je koopt daar echt heel correcte paarden die perfect opgevoed zijn(wat ook echt nodig is voor zo'n reus),en indien ze reeds beleerd zijn,ook daar gewoon correct en juist beleerd zijn.

Neem indien interesse zeker maar contact op met Jurgen,hele vriendelijke man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:30

luxje schreef:
Wuis schreef:
Je bent je bewust van dat CPL erfelijk is, en de effecten van dracht op CPL?

Een vlaams paard is een ras an sich er wordt niet het belgisch trekpaard mee bedoeld.
Voor zo ver mij bekend is cpl bij dit ras niet aan de orde.

Maar de merrie van TS heeft wel heftige CPL.........

HappyTeuntje
Berichten: 179
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:40

Ik heb 2 trekpaardenxvlaamspaard de moeder trekpaard en vader vlaamspaard. Geweldige karakters willen echt hard werken voor je en heel lief en knuffelbaar zit geen kwaad in hun, de oudste heb ik nu een paar keer opgezeten dat was zitten en liep rustig weg geen enkel probleem daar mee gehad. Ze zijn allebei een vosschimmel en behoorlijk groot, de oudste is nu bijna 4 jaar en zo een 1.85 en de jongste is bijna 3 jaar en zo een 1,75. Allebei hebben ze zelfs nog nooit mok gehad dus goede benen, hun moeder had ook wel al goede benen en ook geen cpl. In mijn profiel staan foto's van hun.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:42

Gloa schreef:
Maar de merrie van TS heeft wel heftige CPL.........

Oh excuus, dat wist ik niet