Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Doaitsen 420

 
Profiel   

Ania schreef
Precies dat, vanuit het niets ervandoor gaan in volledige paniek. Doaitsentrekje. Inmiddels voer ik hem ook al een tijdje Magnesium wat de scherpe randjes in zijn gedrag goed afzwakt en hij in staat is om na te denken voordat ie er blind vandoor wil gaan. Even afkloppen maar hij is sinds het kwartje gevallen is niet meer ervandoor gegaan.

Die van ons ook sindsdien nooit meer, nu is het af toe zelf een beetje een mak schaap. Maar liever dat dan het vluchtgedrag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-15 09:39 



 
Profiel   

Schopje!

Hoe gaat het met de Doaitsens in deze groep?
De mijne is inmiddels behoorlijk onder het zadel en doe er vanalles mee. Nog steeds wel rillerig maar erg goed controleerbaar. Heeft me niet een keer het gevoel gegeven dat ie oncontroleerbaar is.
Rij er ook alleen mee buiten. Het is wel een watje maar laat zich overhalen om door te gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-16 10:18 



 
Profiel   

Wij hadden maanden terug 1 gekocht, maar zijn totaal Friezen leek. Altijd kwpners gehad. Paard zou kuikenmak zijn en goed bereden geweest. Na 2 weken bij ons op stal paard langzaam opgepakt, wat een drama. Paard was compleet 'gek' . Te koop gezet en alle handelaren moesten de afstamming al niet, net zoals de mensen die wel thuis waren in de friezen.
Vele gave de raad " naar de markt brengen en nooit meer terug willen zien"
Maar dat vonden we ook wat zielig. Nog een keer op marktplaats gezet en uiteindelijk iemand gevonden die het wel wilde proberen.

Nooit meer wat van vernomen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-16 10:29 



 
Profiel   

Ja ik volgde je toendertijd, je reageerde in mijn topic over verkoopverhalen :)
Jammer dat het niets geworden is, Doaitsens zijn aparten. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 10:11 



 
Profiel   

Kletskousz: Ja het zijn aparte maar gelukkig niet allemaal zo.

Persoonlijk vind ik ze meer voor de keuring zeg maar.. Lekker sjouwen staart er op en gaan.
Wij hebben hier een voorlopigkroonmerrie van Doaitsen.
Super lieve merrie, maar inderdaad snel goed gek te krijgen.
Ze is nu drachtig en wel een stuk makker geworden.

Ook vind ik persoonlijk dat ze na een veulentje rustiger worden.
Door dat ze zo goed papier heeft hebben hengstenhouders wel belang bij het veulen.
1 x ster, daarna 9 x ster-pref.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 13:22 



 
Profiel   

Inmiddels rij ik in mijn eentje, met een lang teugeltje, buitenritten. hij blijft schrikkerig, maar altijd controleerbaar.
Hoop binnenkort ook wedstrijden met hem te kunnen starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-16 23:41 



 
Profiel   

Die ik reed. Is helaas verkocht voor dat ze naar keuring ging. Toen 1e premie gekregen, op de ck voorlopig kroon geworden, was drachtig maar is toen verkocht en op transport overleden met 4 jaar.

Rij nu een olgert x tsjalke, bij een veel betere adres ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-16 02:43 



 
Profiel   

Onze Doaitsen doet het super, ontzettend braaf en erg werkwillig. Intussen een paar keer op wedstrijd uitgebracht en we zijn inmiddels L1 gestart wat erg goed gaat.

Wel apart dat er zo gereageerd wordt bij het horen van de naam Doaitsen, er zitten misschien een paar minder leuke tussen maar over het algemeen ken ik alleen maar leuke Doaitsens en zijn het goede bewegers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-16 11:16 



 
Profiel   

inge176 schreef
Onze Doaitsen doet het super, ontzettend braaf en erg werkwillig. Intussen een paar keer op wedstrijd uitgebracht en we zijn inmiddels L1 gestart wat erg goed gaat.

Wel apart dat er zo gereageerd wordt bij het horen van de naam Doaitsen, er zitten misschien een paar minder leuke tussen maar over het algemeen ken ik alleen maar leuke Doaitsens en zijn het goede bewegers.


Je kunt ermee of je kunt er niks mee. Ik merk inderdaad ook dat er veel ge-tscchhhh wordt bij deze afstamming. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, het zijn geen simpele paarden waar iedereen zo op kan stappen. Het zijn senibele paarden waarvan het vertrouwen in je moet groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-16 15:54 



 
Profiel   

Ik was 2 ganden op 1 buik met een doaitsen merrie. Geen gemakkelijk paard, maar daar hou ik wel van er moet iets in zitten. Helaas heeft de eigenaar haar verkocht, ik heb na de centrale keuring gehoord van een medewerker van de nieuwe heuvel dat ze op transport naar rusland is overleden.
Was een prachtig paard met potentie, kan er nog steeds niet bij dat hij haar toen verkocht had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-16 07:12 



 
Profiel   

Ania schreef
inge176 schreef
Onze Doaitsen doet het super, ontzettend braaf en erg werkwillig. Intussen een paar keer op wedstrijd uitgebracht en we zijn inmiddels L1 gestart wat erg goed gaat.

Wel apart dat er zo gereageerd wordt bij het horen van de naam Doaitsen, er zitten misschien een paar minder leuke tussen maar over het algemeen ken ik alleen maar leuke Doaitsens en zijn het goede bewegers.


Je kunt ermee of je kunt er niks mee. Ik merk inderdaad ook dat er veel ge-tscchhhh wordt bij deze afstamming. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, het zijn geen simpele paarden waar iedereen zo op kan stappen. Het zijn senibele paarden waarvan het vertrouwen in je moet groeien.


Nou precies... je kunt er wat mee of je kunt er niks mee.

ik kan er een kind op zetten, dan zet hij geen stap verkeerd.
Maar als ik tijdens het rijden een hulp geef die niet goed is of iets doe wat niet fair is, zal hij me genadeloos afstraffen.
Dus ik zal hem altijd "eerlijk" moeten behandelen en terecht.
Verder gaat hij echt door het vuur je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 08:44 



 
Profiel   

Doaitsen......

Ik koop en fok er niet mee.....
Ten eerste omdat ze bekend staan om moeilijke karakters en nog wel eens een kronkel hebben

en ten tweede omdat je het aan echte kenners niet kunt verkopen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:12 



 
Profiel   

Dat is welbekend dat de fokkers en kenners geen Doaitsen willen.

Ik heb mijn paard (in principe) voor het leven dus ik hoef hem gelukkig niet te verkopen. Daarbij zou ik hem ook voor geen goud willen missen, mijn gekke eppie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 18:32 



 
Profiel   

Hallo
Met mijn Doaitsen gaat het nog steeds erg goed, ik kan me eigenlijk geen liever paard bedenken dat ik ooit heb gehad! Schat van een dier.
Afgelopen zaterdag op de fokdag in Assen gereden, super braaf nergens bang van!
Hele mooie cijfers van de jury gekregen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 20:13 



 
Profiel   

Ik zou heel graag de Doaitsen die ik heb uitgebracht willen terug vinden.
Doaitsen 420xAnton, paard heet Arjan (ruin, ongeveer 8 jaar nu?).

PAARD IS DUS 10, Thanks barvrouwke!

Is eind 2015 verkocht vermoed ik.

Iemand enig idee?


Laatst bijgewerkt door GirlyMelis op 09-01-18 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 23:15 



 
Profiel   

GirlyMelis schreef
Ik zou heel graag de Doaitsen die ik heb uitgebracht willen terug vinden.
Doaitsen 420xAnton, paard heet Arjan (ruin, ongeveer 8 jaar nu?)

Is eind 2015 verkocht vermoed ik.

Iemand enig idee?


ARJAN P.
doaitsen x anton x dirk
geboortedatum 1-3-2008
levensnummer 200800387
verkocht, bestemming onbekend. Via het stamboek kom je dus helaas niet verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 23:24 



 
Profiel   

Bedankt barvrouwke!

Misschien toevallig bij een bokker terecht gekomen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 23:37 



 
Profiel   

Lang weinig activiteit in dit topic. Ondanks dat vele niet fan zijn van Doaitsen ben ik dat zeker wel.
Ben na 5 jaar nog erg tevreden met mijn merrie en heb er daarom ook voor gekozen er eenmalig een leuk veulen mee te fokken.
Ze is drachtig van Epke474 en is momenteel al op 306 dagen dus duurt niet lang meer :)

Hoe gaat het met jullie Doaitsens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 22:54 



 
Profiel   

Ook al is er een tijdje niks gezegd, wil ik wel mijn ervaring delen over een Doaitsen nakomeling :)

Sinds een paar maanden ben ik een trotse eigenaar van mijn 9 jarige Friese ruin genaamd Yenthe. Ook hij is een afstamming van Doaitsen 420 (Doaitsen 420 x Eefke E).
In de omgang is hij best eenkennig, Yenthe is ontzettend groot (170 cm) en maak daar ook voor vreemde graag gebruik van. Dit doet hij door middel van zijn hoofd omhoog doen en niet willen zakken. Bij mij doet hij zijn hoofd al naar beneden als hij zijn halster ziet!

Wat betreft het schrikken kan ik wel meepraten. Verkeer wat veel herrie maakt, zoals vrachtwagens, tractoren en motoren daar moet hij niks van hebben. De ene keer blijft hij braaf bij mij, andere keer probeert hij er vandoor te gaan. Ook is een harde wind ook erg indrukwekkend. Spoken of kabouters in de bak heeft hij gelukkig nog niet gezien ;) Ik weet niet of dit echt met zijn vader te maken heeft (aangezien veel paarden dit eng vinden).

Met rijden is hij een geval apart, wat de meeste Doaitsen's volgens mij ook wel zijn. Yenthe heeft op de manege gestaan en in het begin dacht ik dat hij daardoor niet goed voorwaarts was of goed alleen in de rijbaan kon lopen. Nou het was voor hem één grote grap. Mijn moeder gaf een keer aan dat ik hem een beetje moest aanpakken. Dus na wat correctie liep hij als een zonnetje!

Gek he dat een paard je zo slim af is. Ook regelmatig gehoord dat hij slecht aan het been is. Dan zeg ik altijd, hij test je gewoon uit. Yenthe is zeker niet lui onder het zadel.

Soms bokt hij wel als hij een tik krijgt van een zweep (niet hard), maar dit is eerder een hupsje dan echt een volle bok.

Respect voor mensen heeft hij zeker! Hij zal nooit iemand bijten, trappen, omver duwen of iets anders. Het rijden blijft een puntje :j maar hey een te braaf paard gaat ook vervelen! En wij zijn pas kort een team.

Of ik hierna weer een Doaitsen zou kopen weet ik niet. Yenthe is er toevallig één en het klikt enorm goed. Ik denk dat jouw klik met een paard het aller belangrijkste is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 12:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen