Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 42 [ 1036 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Plaats een nieuw onderwerp

Berberpaard

 
Profiel   

nicolanca schreef
Je stelling dat “ moderne” Berbers steeds groter gefokt worden met veel arabier erdoor raakt kant nog wal. De rasstandaard is onveranderd, 145 - 160 cm, en de veruit meeste Berbers zijn kleiner dan 1.55m. Er is een aparte sectie in het stamboek voor berberarabieren, maar niemand probeert die te verkopen als berber.

Wat wel gebeurt is dat buiten het stamboek om er gekruist wordt met lusitano’s, vaak ook omdat men een ander kleurtje dan schimmel wil, en dat de producten vervolgens als “echte” berber worden gepresenteerd.

Het zijn de woorden van iemand die heel erg aanwezig en bezig is met de berberwereld. Dat was haar antwoord op mijn vraag of ze nog een oud Tunesisch type hengst kent als Kochise de la foret.
Voorheen in dit topic kwam dit ooj ter sprake trouwens, wat zij beweert, ik zoek het even op en plaats het hier. Dus dat mijn bewering, die ik van een berberkenner heb kant nog wal raakt, llopt niet wat je zegt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 15:54 



 
Profiel   

https://infochevaux.ifce.fr/fr/kochise-de-la-foret-2zxCWeP4SqOtMoRP3FVYjw/infos-generales

Volgens de gegevens van het Institut Français du cheval et equitation voert Kochise de la foret 12,5 procent Arabisch bloed. Daarmee is het een berberarabier, geen berber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 08:00 



 
Profiel   

Idd,zuivere berbers bestaan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:51 



 
Profiel   

Dat die types niet meer bestaan klopt niet hoor, in de Maghreb zie je er genoeg rondlopen. Speciale kleurtjes blijven natuurlijk wel zeldzamer, hoewel hier in Tunesië er juist weer niet zoveel schimmels zijn en vooral vossen en bruinen (ok dat zijn niet echt speciale kleurtjes, maar als je veel Berberfokkers uit Europa wilt geloven zijn er bijna enkel schimmels te vinden in het ras). Volgens mij zijn er in Marokko ook heel veel speciale kleurtjes bij de papierloze paarden. Papieren zeggen qua hoeveelheid Arabisch bloed inderdaad ook niet alles, het type kan daar behoorlijk van afwijken en juist in de Maghreb lopen er nog zoooooveel paarden zonder papieren rond die soms veel meer Berbertype hebben dan paarden met volle papieren. In Marokko klopt het wel dat er veel vreemd bloed wordt ingefokt, voor Algerije en Tunesië duidelijk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 10:06 



 
Profiel   

Je ziet veel types gekruisd met Arabier terugkomen, of met slechte ruggen door kruisen met draft blood.
Heb het ideale type gevonden, ze bestaan idd nog.
https://www.facebook.com/13166945484786 ... /?app=fblq

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 08:47 



 
Profiel   

Ja Cambiar, leuk dat je Sef el Aamour een goede hengst vindt.

Hij staat ter dekking op Gestuet Pfotenbach.

https://www.gestuet-pfotenbach.de/berber/hengste/

De voorzitter van het Duitse berberstamboek heeft dit paard zelf in Algerije uitgezocht, daarbij ondersteund door een veterinair die ook bij het Algerijnse stamboek betrokken is. Het getuigt wel van haar grote liefde voor het ras dat ze zelf deze reis ondernomen heeft. Door het negatieve reisadvies voor grote delen van Algerije is het niet makkelijk een verzekering af te sluiten als je besluit daar te reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 13:02 



 
Profiel   

Vandaag een mini boktmeeting gehad en knappe Briska leren kennen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 12:28 



 
Profiel   

Acht jaar nadat ik hier via bokt Zitouna leerde kennen heb ik haar ook in het echt ontmoet! Ik vond het gaaf te horen dat mijn Briska ook echt wel lijkt op merries zoals die ook in Tunesië te zien zijn. Maar Briska is nu wel niet meer zo zwart Als acht jaar geleden [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:17 



 
Profiel   

Ja superleuk, na al die jaren 'internetkennissen' te zijn geweest eindelijk eens in het echt gezien :D was gezellig Nicolanca!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:26 



 
Profiel   

[ img ]

2 en 3 september dit jaar, 2022, was het Berbertreffen in Duitsland. Briska de Bonnefont behaalde daar het predikaat Leistungsstute. Trots op mijn knollie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 15:17 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag starte Briska de Bonnefont voor de eerste keer in het M1: met 186 punten in de eerste proef had ze meteen een winstpunt te pakken! En de eerste plaats.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 42 [ 1036 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen