Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 42 [ 1036 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Berberpaard

 
Profiel   

[ img ]

Afgelopen weekend heeft de berbermerrie Varouzza al Mounira zich als derde geklasseerd op haar eerste wedstrijd over 80 kilometer in Villiers-sous-Grez. Varouzza is nog eigendom van de stoeterij Al Mounira in de Bourgogne en is in principe te koop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 12:00 



 
Profiel   

Mooi dier! :)

Weten jullie of paarden met berberbloed een latere groeispurt krijgen?
De kleine hier heeft berberbloed door de anderen stromen en wordt 2 in april maar tikt nipt de 1.40 aan... :\
Ik koester hoop dat ze toch nog de 1.50 wil gaan halen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-16 12:38 



 
Profiel   

mijn berbertje is tot haar vierde nog in de hoogte blijven groeien, met een groeispurt in de zomer dat ze twee werd en nog een keer in de winter (!) voordat ze vier werd dus met een beetje geluk sprokkel je die tien centimeter er nog bij. Ik heb zelf het idee dat ze nu het laatste jaar (ze gaat nu vijf worden eind mei) er nog wel twee centimeter bij heeft "gedaan".

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 16:51 



 
Profiel   

Ik hoop het, het zou kunnen dat ze misschien de 1.45 haalt, heb haar vandaag eens langs mijn D/E gezet en ze toont kleiner blijkbaar want langs die E scheelt het zeker geen 10 cm. Dus wellicht wil ze toch nog een grote D gaan worden straks. Ik ben zelf maar 1.50 dus ze moet gewoon net groot genoeg zijn dat ze voor paard door kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 17:30 



 
Profiel   

[ img ]

2 april 2016: Varouzza al Mounira finisht in de 90 km Vitesse Libre in Fontainebleau, en heeft zich nu gekwalificeert voor deelname aan een CEI*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-16 14:12 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

[ img ]

En nog drie foto's van Varouzza in Fontainebleau. Een prachtige prestatie!


Hoewel Varouzza officieel te koop is kan ik me niet voorstellen dat Marie-Christine haar op dit moment nog kwijt wil. Haar zusje Azziya staat ook te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-16 14:41 



 
Profiel   

prachtige merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-16 20:28 



 
Profiel   

Leuk, ik was er ook maar op de 120** dus de 90 weinig gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-16 19:03 



 
Profiel   

Toch het vermelden waard: De Franse ploeg is wereldkampioen TREC geworden, onderdeel van de Franse equipe is Nicolas Oreste met zijn berber Obeyd Ifticen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-16 20:37 



 
Profiel   

Goedenavond, ik zal mij even voorstellen, Karin 43 jaar en woonachtig net over de grens in Duitsland, nadat wij vorige maand de merrie van mijn man Gerard hebben laten inslapen vanwege ernstige Artrose gaan we nu weer lanngzaam op zoek naar een ander paard. De voorkeur gaat uit naar een Berber-merrie, naast natuurlijk wat dressuurmatig gymnastiseren rijden we graag buiten, gaan op vakantie met de paarden om lange buitenritten te maken in de Eifel of Ardennen en rijden we TREC.

Ik lees graag mee over jullie ervaringen en mochten jullie een leuke merrie weten dan houd ik mij aanbevolen, het is geen probleem om naar Frankrijk te reizen voor ons perfecte paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 19:43 



 
Profiel   

Hoi, welke leeftijd zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-16 17:40 



 
Profiel   

Tussen de 3 en 6 jaar, maar als je een leuke hebt die hier wat buiten valt hoor ik het ook graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-16 18:33 



 
Profiel   

Hoi Delphi2, als ik op je website klik kom ik bij een winkel voor zonnebrillen terecht?

Ik heb zelf mijn paard bij de familie Sigaud gevonden, in het zuiden van de Auvergne. Op dit moment hebben ze echter geen merrie in de leeftijdsklasse die jij zoekt te koop staan. Op zich is je zoektocht nu iets makkelijker dan bijvoorbeeld vijf jaar geleden, toen wilden fokkers goede merrieveulens eigenlijk alleen aan andere fokkers verkopen. Ook is het min of meer gebruikelijk om berbers als veulen te kopen, maar doordat de markt erg slecht was zijn er nu bij fokkers toch wel paarden te koop in de leeftijdsklasse die je zoekt. Wel hebben de meeste fokkers hun dekkingen ongeveer gehalveerd, om ervoor te zorgen dat er niet meer geboren worden dan dat ze verkocht hebben.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ook op de stoeterij Al Mounira de omstandigheden voor opgroeien goed zijn, voor de merries met veulen zijn er weides rondom de boerderij maar op een paar kilometer afstand hebben ze ook grote weides voor de opgroeiende paarden.
Marie Christine Ratajczyk heeft volgens haar website een zesjarige merrie te koop. Azziya, Ik heb deze als jaarling gezien, het was een correct gebouwd paardje maar ik vond haar indertijd wat rank en was er niet zeker van of ze groot en stevig genoeg zou worden voor mij.

Ik ben ook bij de elevage du Ceor geweest, van Marika Blanc, de twee driejarigen die toen te koop waren leken mij toen ook te klein voor mij. Op zich beschikt ook zij over goede weilanden, wel vind ik het persoonlijk een nadeel dat ze de paarden al zadelmak maakt als ze drie zijn. Echter, omdat ze les geeft aan kinderen heeft ze de beschikking over lichte ruitertjes om dit te doen.

Link naar Bahia du Ceor
http://www.chevaux-barbes.com/les-poulains-de-1-an/

Link naar Azziya
http://www.elevage-barbes-arabes-endurance.com/pages/5_Les_jeunes_chevaux_de_4_et_5_ans_a_la_vente-1686490.html

Je kunt ook proberen de topicstarter te contacteren, zij fokt op zeer beperkte schaal. Ze heten de Jaegershoeve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 18:19 



 
Profiel   

En ook hier toch even melden dat de tienjarige berber-Arabier Selim Larzac op 9 en 10 december de internationale CEI ** van 2x 70 km in Santa Susanna in Spanje heeft uitgelopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-16 20:40 



 
Profiel   

Selim is leuk! Ik heb hem ooit op een wedstrijd gereden in uzes! Overigens maat mini beetje Berber in hoor!

Zijn volle broer woont trouwens in Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 10:02 



 
Profiel   

Toegegeven, hooguit 25% -zag dat zijn broer Tiaret Larzac dit jaar o.a. Klasse 2 in Grolloo heeft gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 11:42 



 
Profiel   

Ja Tiaret loopt ook in de endurance, al aantal jaren hoor.
Leuk om te kijken wat hij volgend jaar gaat doen! Is echt een prachtig paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 13:18 



 
Profiel   

Wat een ontzettend gave paarden zijn die Berbers toch altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:10 



 
Profiel   

Ik wou nog even een filmpje plaatsen van mijn Berber Chawek De Verseau, playing with his sons.
Ik sta elke dag meer en meer versteld van het onvoorstelbare karakter en ook aanleg dat mijn berber heeft. Nu ik hem aan het trainen ben sta ik gewoon paf hoe snel hij leert en reageert op lichaamstaal. Hij leert enorm enorm snel, al wat ik vraag doet hij quasi meteen....wat een verschil met mijn Lusitano's en Andalusier die veel heter zijn en daardoor delicater....
Leve de berbers! Gelukkig hebben zijn drie kinderen zijn coole karakter geëerfd, met wat meer punch weliswaar die ze ook van hun moeders erfden...lijkt ook of hij gewoon perfect gebouwd is voor dressuur. Hij heeft een evenwicht en gangen tijdens het trainen, waar mijn Iberische merrie's in de verste verte niet kunnen aan tippen.
Speeltijd:
https://youtu.be/GOWca83ySGU

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 22:45 



 
Profiel   

Leuk om over Chawek te horen Cambiar! Wat leuk dat er inmiddels drie veulens van hem rondlopen en dat Chawek zijn goede karakter heeft vererft! Ik kan het filmpje helaas niet zien (ik krijg een melding dat het niet beschikbaar is). Jammer, want ik ben erg benieuwd hoe Chawek er nu uitziet!

Ik herken je verhaal helemaal, Bouazine leert ook erg snel en is erg mensgericht, koel en betrouwbaar. Precies wat het ras belooft. Ik heb nu geen foto's bij de hand, maar zal binnenkort nog wat plaatsen. Ik vind het altijd zo leuk om andere Berbers te kunnen volgen , maar zelf plaats ik ook nauwelijks updates :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:21 



 
Profiel   

Oei, kan je het nu zien? Was volle winter, gans de kudde stond buiten ganse winter, dus niet op hun paasbest gefilmd :-), wel puur natuur....
Zijn jongste zoon, een ongelofelijk charmant en lief veulen, was een geschenk van God , we hebben er al fantastisch veel plezier aan beleefd:https://youtu.be/Sr7MCpj-ZgA
Zijn oudste zoon is een bonk aan het worden en ondanks dat hij op eenjarige leeftijd nog mossel nog vis was met heel grappige gangen (hij liep erg vlakjes), begint er nu toch wat meer op te trekken gelukkig met uitgroeien:
https://youtu.be/lt2A2kN-uMw
Zijn dochter is allercharmanst, een schatje, maar helaas zitten er niet echt mooie gangen in zoals de mannen. Misschien komt het wel nog door te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 17:39 



 
Profiel   

Leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:55 



 
Profiel   

Inderdaad heel leuk om te zien! Ben je van plan om ze alle drie te houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:44 



 
Profiel   

Maghreb schreef
Inderdaad heel leuk om te zien! Ben je van plan om ze alle drie te houden?

Ja....familie en de eigenaar van het domein die ik huur, hebben me enorm gepushed om ze te verkopen (er zaten namelijk 2 van de drie ongeplande zwangerschappen tussen....Chawek heeft zijn best gedaan :+ ). Hij zond zrlfs kopers op me af omdat hij van mening is dat het teveel voor me is en dat ik dit niet aankan. Ik was wel deels akkoord met hem, maar toen ze effectief weg gingen gaan, ging ik zowat dood van verdriet....
Ik ben nu alle paarden zelf aan het trainen, beleef er enorm plezier aan (en leer veel bij want het zijn fantastische paarden om mee te trainen)en ga alles doen om ze bij elkaar te kunnen houden. Is 1 very happy family *\o/*
Ik denk dat drie mannen gewoon de ideale kandidaten zijn om working equitation en agility in vrijheid te doen, ze zijn zo wendbaar als iets... Dat is mijn doel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:22 



 
Profiel   

Oei, prachtige paarden maar ik kan me hun zorgen ook wel voorstellen. Ik vind het al heel moeilijk om naast mijn fulltime baan genoeg tijd te vinden om Briska te trainen, ik vind dat best frustrerend. Zijn de mannen geruind, of zijn er nog meer onverwachte cadeautjes mogelijk? Loop je het risico dat de eigenaar van het domein de huur opzegt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 42 [ 1036 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen