[FOTO] trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:01

Met toestemming van de koetsier/eigenaar.

Deze combi kwam ik vandaag op weg van mijn paarden naar huis tegen. Kon het niet laten mijn auto even aan de kant te zetten en een paar foto's te maken.
Je mag op deze weg trouwens 110 km/u rijden, paardjes keken niet op of om. Kan allemaal hier in boeren Oostenrijk.

Norikers in traditioneel tuig.
Afbeelding

Euh meneer u mag niet bellen op de weg. Die parasol achterin vind ik ook geniaal.
Afbeelding

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:10

Ik hoop dat ik deze vraag in dit topic even gauw mag stellen omdat we hier te maken hebben met eigenaars en/of liefhebbers van trekpaarden.

Bij mij speelt al een tijdje het idee voor de aankoop van een trekpaard. Ik heb erop leren rijden toen ik 6 jaar was en ik vind hun (meestal) koele karakter heerlijk!

Nu hoorde ik dat trekpaarden veelal slechte hoeven hebben..? Of zit er nog verschil in welke rassen. Ik weet dat vlaamse(?) trekpaarden slechte hoeven kunnen hebben, maar of andere trekpaarden ook slechte hoeven kunnen hebben? Natuurlijk heb je verschillen, maar zijn er rassen die erom bekent staan dat ze hoefproblemen hebben?

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:13


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:29

Mijn Belg heeft prima hoeven. Kwestie van goed en op tijd laten bekappen. Die van mij loopt lekker zonder ijzers.

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:35

die van mij heeft ook prima hoeven. Nu wel wat gebrokkeld maar dat is helaas nog schade van de winter. Maar knoeperdhard en loopt al weer 2 jaar zonder ijzers...

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 18:45

@CrazyCat nee nee, je mag niet bellen nee!
prima hoeven hoor!!!
@irise456 mooierd!

Mariaboz1982
Berichten: 92
Geregistreerd: 03-11-12

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:18

Mijn knapperd heeft ook geen problemen met hoeven. Maar als je een trekpaard aanschaft. Let wel goed op mok. Dat is een veel voorkomend iets bij trekpaarden. Ze kunnen er veel last van hebben. En het medicijn tegen mok. Ik heb het nog niet gevonden. Succes

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:20

^^^ klopt! wij doen met betadiene wassen en dat werkt erg goed!!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:14

Bedankt voor jullie reacties :)! Oke, dan zet ik mok op mijn lijstje erbij! Bij mijn huidige pony werkt hydrocortiderm en betadine erg goed tegen mok.

Mariaboz1982
Berichten: 92
Geregistreerd: 03-11-12

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:08

Wij zijn nu bijna 4jaar aan het docteren. Iedere keer zie je het weer even opknappen. Maar blijft terug komen. Ik probeer het in beperken te houden. Benen zijn nog steeds niet verdikt, dus het gaat nog goed. Maar echt het middel waar bij het geneest. Ik ben het nog niet tegen gekomen. Anders hoor ik het heel graag.

Knuddefrutje
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-03-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:28

Ik heb ook geen trekpaard ( uberhaupt geen eigen paard ) maar vind ze geweldig! Hoop er later zelf toch ook 1 aan te kunnen schaffen. Ondertussen kijk ik hier lekker mee naar jullie foto's :-)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:33

Mariaboz1982, weet je zeker dat het alleen mok is, en geen beenschurft of CPL?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:49

Zal echt 'gewoon' CPL zijn vrees ik.
Al Cydectin Pour On geprobeerd? Helpt bij die van mij fantastisch!!! Helemaal weg krijg je het nooit, maar wel onder controle en benen zonder wondjes en schilfers en dat is toch geweldig!!!

Mijn merrie had enorm slechte benen, toen ik hier kwam 12 jaar geleden hebben we wel eens uitgesproken dat we blij mochten zijn als ze de 16 zou halen met die benen.
Nou, ze is 20 geworden en afgelopen maandag hebben we haar moeten laten gaan, maar dat had helemaal niets met d'r benen te maken. Gewon domme, stomme pech... ;( (zie onderschrift)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:56

Ah wat naar, Jaan :(:) Sterkte ermee.
Maar wel een mooie leeftijd, aangezien haar veel korter was gegeven!
Heb jij nog goede tips voor de benen?
Die van mij had ook al ontzettend slechte benen toen hij met 8 jaar bij ons kwam. Nu is ie 10, en eigenlijk sinds het voorjaar begint hij weer meer jeuk en wondjes en korsten te krijgen.
Ik gebruik altijd Sebacil, maar ga Cydectin Pour On ook eens proberen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:57

Echt, Cydectin!!! Als je op Bokt Wiki kijkt bij CPL, die foto's dat is mijn mooie dame.
En nog een hele goeie, maar moet je willen, die sokken er af!!! Iig in de winter!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:08

Zo wat een verschil op die foto's! Die van mij heb ik wel zo ver gekregen dat ie weer dunne benen heeft zonder vocht erin, maar de kloven en rimpels blijven. Zijn die bij jouw paard vanzelf weg getrokken?
Ik heb zelf de sokken zo kort mogelijk geknipt na de winter (in de winter had ie geen last, en die sokken beschermen natuurlijk ook tegen al die vocht), maar misschien moet ik dan toch maar eens proberen te scheren om alles eens goed te kunnen behandelen.

O ja, waar haal jij de Cydectin?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:14

Ik haal t gewoon bij de DA. Wel op letten dat je die voor koeien hebt en niet die voor schapen.

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:01

Cor wordt eens per jaar gespoten met Dectomax en ik hou haar sokken bij met Sebacil, overigens bof ik wel dat ze niet al te veel sok heeft.
En de laatste keer sinds ik haar sokken ingespoten heb is al zeker een jaar geleden. Dus tot nu toe gaat het goed...
Verder was ik haar af en toe met betadine shampoo en let ik behoorlijk op haar voeding. Dat scheelt ook enorm..

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:01

Dectomax of Ivomec hebben we hier ook gehad, hielp maar korte tijd.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:01

Ik doe ook altijd met cydicten en als erg is met byemite wassen.
Ze staat nu op een nieuwe plek waar ze dag en nacht buiten staat en dicht bij de zee scheelt ook heel veel.

Dectomax hielp bij mij ook niet

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:28

Hoi!

Trekpaardenliefhebster meld zich!
Omdat het een fototopic is, hierbij onze (zijn van vriendlief en mij) trekpaarden Mirka, Noes en Uto

Belgisch trekpaard Mirka van de Kerkeneiken (mei 1998) 15 jaar
Afbeelding

Nederlands trekpaard Noes van Sint Jan (juli 2008) bijna 5 jaar
Afbeelding
Afbeelding

Nederlands trekpaard Uto van 't Spreeuwenhof (dec 2008) 4,5jaar
Afbeelding

Noes is echt MIJN 'paardje'!! Mijn knuffeltje! <3 En ik heb nog een haflingermerrie van 22 jaar! Echt een eigengereide tuttebel...houdt niet van kroelen enzo! Is zo koppig als een ezel af en toe, maar kan wel 100% op haar bouwen! :+:
Mirka en Uto zijn meer van vriendlief! Maar natuurlijk daarmee ook een beetje van mij! :D
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 17-05-13 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:30

Machtige beesten die trekpaarden. Ik lees stilletjes mee en hoop op meer beeld materiaal :D

Gytrash24

Berichten: 644
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:32

Kermis schreef:
Mijn bijrijdpaard, paard van de stalhouder Bob, een Noriker, naast mijn eigenpaard:
Hij heeft vroeger in Oosterijk boomstammen gesleept, maar hij was te lui, liet zijn maatje alles doen dus toen is hij verkocht naar Nderland :)
http://img259.imageshack.us/img259/4948/p1241013.jpg

In actie:
http://img526.imageshack.us/img526/9759/p1240995.jpg



oh my god 0.0 een noriker. Dat is nog altijd mijn favorite ras. Echter vind ik het wel jammer dat ze nu langzamerhand met steeds kortere benen gefokt worden. Vroeger zag je ze altijd zo heerlijk hoog op de benen staan.

@CrazyCat aaah nog meer norikers :o ik hou van dit topic haha

Ik ben overigens sowieso een koudbloed fan en dan niet de halve koudlboed zoals fjorden en haflinger maar de echte buldozers oowh zo heerlijk :o

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:07

Mocht iemand nou een Noriker zoeken die aan specifieke eisen voldoet,ik zit hier in het hart van Noriker gebied.

Deze zijn van mijn stalbuurman.

Merrieveulen van dit jaar, wordt een mooie koffievos. Er wordt nog een veulen verwacht.
Afbeelding

Dit is haar moeder. Ze is groot denk 1m65.
Afbeelding

Zij heeft een heel mooi koppie vind ik.
Afbeelding

En dit is de andere merrie, die kan elk moment bevallen.
Afbeelding

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:18

Ik doe zo een bijleespost. Maar hou het AUB bij 2 foto's her dag...