[FOTO] trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:42

Helemaal uit de richting maar ben je wel gaan volgen, leuke foto’s!

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:45

Dank je wel :D De vorige poster vroeg om paarden in de buurt van Gaasterland ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:50

Oh ja haha ik had het ook tegen haar, heb jouw reactie compleet gemist sorry!
Maar die van jou zijn ook mooi hoor :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:00


Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:07

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met CPL bij het Zeeuws trekpaard? (Nederlands trekpaard, ik noem ze altijd Zeeuws..) Ik dacht dat er geprobeerd werd om het er uit te fokken? Is daar überhaupt succes mee?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:10

Zeeuwsemeid schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met CPL bij het Zeeuws trekpaard? (Nederlands trekpaard, ik noem ze altijd Zeeuws..) Ik dacht dat er geprobeerd werd om het er uit te fokken? Is daar überhaupt succes mee?

Is zeker wel succes mee maar het is er over de jaren in gefokt en zal er ook over jaren uit moeten. Ik ken gelukkig al meerdere fokkers die er heel erg mee bezig zijn maar er zijn er ook nog die er met de pet naar gooien helaas

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:53

Granoek schreef:
Helemaal uit de richting maar ben je wel gaan volgen, leuke foto’s!


Dankje!

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:31

Granoek schreef:
Zeeuwsemeid schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met CPL bij het Zeeuws trekpaard? (Nederlands trekpaard, ik noem ze altijd Zeeuws..) Ik dacht dat er geprobeerd werd om het er uit te fokken? Is daar überhaupt succes mee?

Is zeker wel succes mee maar het is er over de jaren in gefokt en zal er ook over jaren uit moeten. Ik ken gelukkig al meerdere fokkers die er heel erg mee bezig zijn maar er zijn er ook nog die er met de pet naar gooien helaas


Helaas heeft een heel groot percentage van de trekpaarden op Strao nog slechte benen.... gelukkig lopen er ook goede paarden tussen, maar zoals Granoek zegt, er zijn nog steeds fokkers die nog niet vernieuwen (en bijv. ook nog voor couperen zijn).

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:01

Afbeelding

Afbeelding


Wij hebben weer een mooie dag gehad bij Paard en Erfgoed!

Fotos: J. Vondeling

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:53

Vraagje!

Zijn er hier ringrijders, straorijders etc… die hun voskleurig paard al eens met volledig witte wol hebben ingevlochten?
Ik moet in oktober met mijn paarden een trouwkoets rijden voor mijn zusje en wilde haar paard op kop laten lopen met haar dochtertje er op als verrassing maar weet niet goed hoe ik ze wil optutten :o

Die van mij gaan op z’n Engels geplait, waarschijnlijk wit/groen garen, maar ik vind niet dat zij hetzelfde hoeft, moet er alleen wel beetje bij passen.

Afbeelding

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:32

Heb ooit één keer een paard gezien op straô met witte versiering, maar dat was volgens mij een roodschimmel. Ik denk dat het zeker wel kan.

Maar misschien kan je daarna de vlecht met gipskruis versieren? Geeft toch meer een bruiloft effect ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:58

Ja ik wil er zeker bloemetjes doorheen doen! Maar het is niet echt zomerseizoen dus wil het ook niet te zomers hebben want dan lijkt het gelijk zo nep.
Zag het bv al voor me met zonnebloemen oid maar dat kan nooit eind oktober

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:55

Witte roosjes kan al snel, dan heb je toch bloemen er in zitten. En als ze een kleur hebben, dan zou ik me over het seizoen niet zo druk maken :D Een witte vlecht er onder maakt het wel strak af ;)

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:05

Ben benieuwd naar het resultaat van de trouwversiering!

Wij hebben onze eerste keer ploegen gehad met geweldig mooi weer!!
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 00:25

Voorlopig staat het even stil. Mijn dubbelspan plan is al gewijzigd naar enkelspan toen 1 van de paarden naar de kliniek moest. Ik hoop dat hij deze week naar huis mag maar dan is het met verband etc dus die gaat zeker nog niet voor de koets over 3 weken.

En de andere is zaterdag nacht door de draad gegaan en heeft zijn lies open gehaald. De wonde zelf ziet er gelukkig wel oké uit maar hij loopt er nog zo stijf op en dat wil ik toch even afwachten. Maar ook die kan dus even niet ingespannen UGH. Just my luck.

Het plan was uiteindelijk wel om wit in te vlechten of wit met 1 streng goud als ik dat nog kon vinden! En dan wat bloemen etc..

Ik zag die foto op Facebook langs komen, heeel gaaf! En echt geluk met het weer ja, na zo’n baggere weken

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:54

Oei.... Je brengt dan zo afhankelijk van de gezondheid van je paarden! Maar het belangrijkste is dat ze beter worden :knuffel:

Wit /goud is wel heel mooi!

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:12

Hoe gaat het met je paarden Granoek? Zijn ze goed hersteld?

Wij hebben meegereden met Straô Noordwelle, wat is dat toch elk jaar weer een geweldige ervaring <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:24

Oh ik heb daar filmpjes van gezien, zo veel paarden ook weer!

Die wat door de draad ging is eigenlijk heel snel goed hersteld, niks meer van te zien! Nog altijd geen idee hoe het kwam.

De andere had straalkanker maar is sinds een kleine maand ook 'genezen' verklaard, na 6 maanden <3
Ik ben hem nu eerst rustig aan het opnemen onder zadel, hij staat bij een vriendin gestald waar hij 's nachts nog naar binnen kan komen zodat zijn voeten nog even de kans krijgen om op te drogen. Durf hem nog niet 24/7 buiten te laten, ondanks dat het weer tamelijk droog is :o Beetje trauma nog in mijn hoofd haha, krijg ook elke dag weer buikpijn als ik zijn voeten ga uitkrabben, bang voor wat er kan zitten. Maar voorlopig alles nog steeds oké :)

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:39

@Granoek, fijn dat het weer goed gaat met je paarden! Wat kunnen het soms een zorgenkindjes zijn hè!


Afbeelding

Deze hoort wel in dit topic <3

Ploegen in Osterwald, Duitsland

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:35

Oogstdag Dwingeloo in Lhee, dit keer aan het werk met paarden van de Tonnemaker.

Voor de oogstwagen:
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:57

Knap zeg!
Iemand toevallig naar Oude Ambachten in Einighausen geweest?

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:04

Ons eigen span. Hooi laden paar maanden geleden.

Afbeelding

Onze bruiloft zelf gereden

Afbeelding

Bomen slepen

Afbeelding

Weide slepen

Afbeelding

Niets is onze boys te gek. Ook onder het zadel zijn ze beiden heel actief

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 23:07

Wat een prachtig span dierenfan <3 Heerlijk dat jullie ook alles met jullie paarden kunnen doen!

Nee, Einighausen zijn we niet geweest.

We gaan wel eind augustus naar Pferdestark in Wendlinghausen. Niet met de Comtois, maar met de Freiberger (ook een trekpaard, maar een kleintje ;) )

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:32

Oooh dat lijkt me heel leuk!
Te ver voor mij helaas want zo veel vrij kan ik niet regelen maar oooh wat komen daar altijd gave foto's van voorbij

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:43

Voor ons ook 3uur, dus we maken er een weekend van :D

Heerlijk die vakantie weekenden! We hebben nog diverse dagen en weekenden weg op de planning met onze Trekpaarden, zo'n zin in!

Helaas zit je in Limburg, toch echt wel een heel eind rijden voor onze activiteiten. Maar ik wie weet kan je een keer bij De Groene PK's foto's maken ;)