Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 138 [ 3440 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 138  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] trekpaarden

 
Profiel   

hoihoi,
ik ben eens benieuwd wie er allemaal trekpaarden heeft (maakt niet uit welk bijv. belgische trekpaarden, nederlandse trekpaarden, zeeuwse trekpaarden enz...)
iedereen is welkom! (met trekpaarden)
er mag wat gekletst worden, maar ga niet te ver offtopic :)
2 foto's per dag

ik zou wel beginnen:
dit is Roosje, hier rijd ik zelf op, heb er ook de nederlandse kampioenschappen op gereden, ze is super lief (belgisch trekpaard maar ik moet nederlands trekpaard zeggen :) )
[ img ]
[ img ]

brand er op los zou ik zeggen!!!
laat maar eens zien :)



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-05-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag naar fotoverzameltopic gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 09:46 



 

Heb zelf geen trekpaard maar vind ze erg mooi! Ik ga dus lekker meelezen en mee kijken als dat mag :)

Hoe groot is Roosje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 09:50 



 
Profiel   

tuurlijk mag dat hoor :) ik denk dat roosje 1.65 is. ik vraag het straks aan de boer na. die weet het meestal precies :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 09:53 



 
Profiel   

Mijn bijrijdpaard, paard van de stalhouder Bob, een Noriker, naast mijn eigenpaard:
Hij heeft vroeger in Oosterijk boomstammen gesleept, maar hij was te lui, liet zijn maatje alles doen dus toen is hij verkocht naar Nderland :)
[ img ]

In actie:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:03 



 
Profiel   

Leukerd! Haha zo ken ik er ook een die te lui is en zn maatje alles laat doen. Post ik morgen wel een foto van!! Roosje doet af en toe nog boomstammen slepen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:09 



 

Leuk paard! :) Is het nou een schimmel of een palomino? Ziet er een beetje gelig uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:20 



 
Profiel   

Haha hij is slim zeg :D Ik vind trekpaarden zo ontzettend gaaf en heb er in totaal 2 keer opgezeten, maar zou er ook nog wel eens op willen rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:23 



 
Profiel   

ITP --> BKR

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:50 



 
Profiel   

Ja ik heb er eentje. Mijn trots en alles. Corine van de Fokkershoek. Beleerd voor de wagen, onder het zadel en we maken heerlijke buitenritten samen. Voor mij geen ander ras meer :+
Ze is ongeveer 1,67 en nu 8 jaar oud.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 10:56 



 
Profiel   

Wat leuk, eindelijk een verzameltopic voor de trekpaarden :D

Prachtige dieren komen er al voorbij.

Ik plaats er dan ook vast 2 van onze dame. Ze is een Ardenner merrie van 11 jaar en 1.55 hoog. Ze is niet zo groot maar wel ontzettend breed waardoor ze toch aardig groot toont.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 16:53 



 

Wat een leukerds komen er weer voorbij! <3

Maare, wat ik me al een tijdje afvraag maar steeds niet achter kom, een belgisch trekpaard en ardenner zijn toch hetzelfde, maar gewoon 2 verschillende namen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 16:55 



 
Profiel   

Nee, dat klopt niet ;) Een belgisch trekpaard is vaak groter en wat smaller dan een ardenner. Een ardenner is kleiner maar veel breder en geblokter gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 16:56 



 

Okee! Thanks voor de uitleg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 16:59 



 
Profiel   

Graag gedaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:00 



 
Profiel   

amoj schreef
Heb zelf geen trekpaard maar vind ze erg mooi! Ik ga dus lekker meelezen en mee kijken als dat mag :)

Hoe groot is Roosje?


de boer dacht zelfs nog iets kleiner :) 1.62

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:13 



 
Profiel   

@leentje1975 wat voor soort trekpaard is het?? ze heeft best smalle beentjes he?! mooi hoofdje
@moppielover ze ziet er idd groter uit! roosje heeft ook zn wit neusje!
en ja belgische trekpaarden zijn idd wat smaller en groter! morgen zou ik wel eens een foto posten van niels. dat is een hele grote slanke!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:17 



 
Profiel   

Dankje, bijna niemand gelooft ook dat ze maar 1,55 is. Maar dat is echt zo.
Ze loopt op de wei samen met nog 2 belgische paarden maar dan is het verschil in bouw goed te zien. Ze is echt maar klein vergeleken met de belgen maar ze is wel veel breder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:24 



 
Profiel   

Ik heb er geen. Ik heb en wel dol op koudbloedjes dus oa trekpaarden. Hier in het dorp zijn ook en stuk of 3 stallen met trekpaarden. Bij 2 stallen hebben ze een veulentje. Een veulen heeft haflingerkleur. Echt cute.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:32 



 
Profiel   

amoj schreef
Leuk paard! :) Is het nou een schimmel of een palomino? Ziet er een beetje gelig uit!



Een palomino! Op de foto niet heel goed te zien omdat hij daar behoorlijk smerig is! Maar hij is onderdaad vrij "geel" en het valt me op dat hij ook bruine haren tussen de witte over zijn hele lichaam heeft!
Hij is 7 jaar en ongeveer 1.62 hoog.
Ik rij hem voor de stalhoudster, wie mijn maatje is, hebben allebei een koudbloed en zijn overtuigend koudbloed fan :-) Zei rijd hem 1 of 2x in de week, en ik 2 a 3x in de week. En dan hebben we nog een meisje die er 1x in de week op rijd. We zijn druk bezig geweest om hem af te laten vallen en de singel kan al 5!! Gaatjes hoger dan dat het was, dus de goede kant gaat het op!
Hij staat samen met mijn paard op de paddock!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 17:34 



 
Profiel   

Wat een mooierds komen er hier voorbij! Heb helaas zelf geen trekpaard (ook nog nooit op gereden), maar vind ze echt zo'n lieve uitstraling hebben, en ze stralen ook heel veel kracht uit! En die dikke sokken, prachtig!!
Zijn ze niet moeilijk onder het zadel, aangezien de enorme kracht waarover ze beschikken?
Ik rijd een haflinger, zelfs die vind ik af en toe al vrij sterk aan de voorkant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 22:39 



 
Profiel   

Vinden jullie trouwens een lange staart of een korte mooier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 22:41 



 

Lang en vol! Kort vind ik echt niet mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 22:47 



 
Profiel   

@amoj Vind ik ook!! Begrijp niet waarom sommige mensen ze zo kort knippen. Zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-13 22:56 



 
Profiel   

Je moet ze wel in het begin met iets sterks rijden. Daarna kan je afbouwen! Ik rijd nu ook met een normaal hoofdstel en bit. Alleen in de bossen niet! Dan is ze te sterk.!
Ze knipten de staarten zo kort vanuit vroeger, toen moesten ze bomen verslepen en dat was niet handig met een lange staart!! Tegenwoordig mag de staart niet meer geknipt worden! Bij de boer staan 16 belsen. Waarvan 3 een lange staarr hebben. Bij de belse vind ik het mooier (ik ben het gewend) :) k vind het alleen zielig in de zomer :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-13 07:22 



 
Profiel   

Goedemorgen,

@novito... Corine is een belgische trekpaardmerrie. Ze is ook niet al te breed en daar ben ik best wel blij om. Ik ben vrij klein dus kom nu al net onder de zweetbladen vandaan ;-)
Maar het klopt wel wat je zegt, gelukkig heeft ze niet veel sok en is eigenlijk een vrij lichte variant van het trekpaard. Ze heeft daardoor weinig last van mok en mijt. Ook letten ze op de pensionstal waar ze staat heel goed op haar voeding en heb ik daar zeker de hand ook in.

Waarom sommige mensen de staart zo kort knippen. Tja ik krijg heel vaak de opmerking dat de mijne een "echte" belg is omdat ze gecoupeerd is. Niet! door mij, laat ik hier heel duidelijk in zijn. En het liefste had ik ook een staart gehad aan haar, want ik heb in het begin behoorlijk wat problemen gehad met haar ivm de balans vinden en dergelijke. Maar ik ben voor haar gevallen wat haar karakter betreft.
En ik zou het heel jammer vinden als dit topic een discussietopic zou worden over wel of niet gecoupeerd. Maar gewoon blijft wat het is. Het showen van onze mooie trekpaarden..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-13 07:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 138 [ 3440 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 138  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen