[FOTO] trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:19

Wat fijn, ziet er goed uit!! :) wat voor bit heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:32

Ben vooral blij dat ze zo braaf deed. Mn vriend moest er continu langs lopen maar de rem en de achteruit knop is geïnstalleerd en de hand volgen naar links en rechts is nu een begin mee gemaakt.

Het is een ongebroken kimblewick met een lichte tongboog. Fijn gevormd en niet zo absurd dik. Zit nu in de bovenste sleuf en twijfel nog om hem gewoon door de ring te doen. Maar ben bang dat hij dan gaat schuiven en je ruis en onvoorspelbare inwerking krijgt als ze onstabiel is met haar hoofd.

Santos_05

Berichten: 3081
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:11

Wat goed Gloa! Fijn dat hij zo braaf is!!! En nu al achteruit :D

@Sanso, die ja. Zal hem weer eens uit de badkamer halen en bij de paarden zetten :+ Eigen haren worden er toch te vettig van, maar voor de kinderen soms een heel klein beetje om de knopen eruit te halen.


Ga het bit even opzoeken. Toevallig net een bustrens besteld en een ongebroken Kikkerbit. Werking zou hetzelfde moeten zijn als een ongebroken kimblewick vermoed ik. Maar toch even nakijken ;) Deze ben ik niet tegengekomen in 16,5 / 17,5??

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:20

Tof Gloa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:23

Achteruit is bij mij gewoon basis en net zo vanzelfsprekend als links en rechts. Als je het goed doet makkelijker te leren dan de vooruit knop :')

Dit is een 16,5 en heb ik gekocht op equitana. Heb daar ook met kikkerbitjes in mn handen gestaan maar die waren veel grover en zwaarder qua gewicht.

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:06

Hallo allemaal.

Ik mag ook eindelijk melden hier. Ik zal me even voorstellen ik ben Doriena 29 jaar en woon op Ameland ik en vroeger op gegroeid tussen de Belgische trekpaarden mij opa en oma fokten ze. Op een gegeven moment werd er 1 geboren die was kwa bouw heel anders dan de rest en die mocht ik hebben en als ik en het veulen oud genoeg waren mocht ik er op gaan rijden. Door ruzie in de familie is daar helaas niets van terecht gekomen ik heb altijd de wens in me hoofd gehouden om dus op een Belgisch trekpaard te gaan rijden. Nou stond ik vorige week in de winkel bij de kassa en staat me buurvrouw van 2 huizen veder naast mij en vraagt rijd jij ook paard dus ik zeg nee op het moment niet want heb geen paard dus ze legt uit dat ze dus iemand zoekt voor haar paard want zij vaart op een schip en is dus 3 week thuis en 3 week weg en dan staat haar prinsesje dus stil en dat wou ze liever niet en dus zocht ze iemand die haar wou rijden .naar een tijdje gestaan te praten zij pas op het aller laatste dat haar prinsesje een Belgisch trekpaard is dus toen schoot ik (onzichtbaar) helemaal vol want ja dat was me grote wens. Zo gezegd hebben we afgesproken dat we een keer samen heen zouden gaan en dan kon ik haar wel bekijken enz. Afgelopen donderdag was het dus zo ver we zijn samen heen gegaan en hebben we haar uit de wei gehaald en op gezadeld en is zij eerst een stukje gaan rijden zo dat ik kon zien hoe ze reageert zeg maar. Halverwege was het dan zo ver ik mocht er op. en wat was ik toch super blij en in de wolken. Maar nu heeft ze niet 1 verzorger er bij maar wel 2 want me dochter is ook helemaal in de wolken van haar en zat er al eerder op dan mij want toevallig was ze vorige week ook op rit en kwam ze even lang rijden bij huis
Afbeelding
hier zat ik er net 2 tellen op en wat was ik blij
Afbeelding
Hier is me dochter aan het knuffelen met de mooie prinses
Afbeelding
Wat ben ik toch verliefd op haar.

Sorry voor me lange verhaal

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:10

Ooohh ja ik heb alle foto's terug gekeken en wat een mooie paardjes hebben jullie ik heb het laatste stuk nog even terug gelezen maar zo te zien is het hier er gezellig

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:09

Wat leuk Dor! :) zo komen je wensen toch uit. Wees welkom!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:58

Wat leuk Dor! Ze lijkt op mijn Beau!Afbeelding

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:45

Fabster schreef:
Wat leuk Dor! Ze lijkt op mijn Beau![ [url=m/rlEZRT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die lijkt er idd wel op. Jullie zijn ook een leuk zetje.

Zijn er hier ook dames die wedstrijd rijden met jullie paardjes. Ik wil het op den duur ook een keer gaan proberen. Eerst wil ik lekker van haar gaan genieten en gaan we er lekker vaak op uit. Gisteren hebben we ook weer lekker een rondje gedaan.
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:08

Mooi die lange manen!!

dor1987

Berichten: 158
Geregistreerd: 24-04-12

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:52

Me buuf had ze nog nooit ingevlogten dat heb ik nu wel gedaan voor zo ver ze wou want we willen ze nog langer hebben en bij me vorige werkte dat wel goed dus hopen er nu ook op.

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:40

Wat een leuke hierboven! Die manen inderdaad, erg gaaf!

Hier gaat alles zijn gangetje met Prince. Helaas voelde hij zich vandaag niet zo goed, dus heb ik hem lekker wat verwend. Man man man, wat een haar komt er vanaf op het moment. Ik heb hem drie keer helemaal gerost maar ik ben nog lang niet klaar :')

Eindelijk een nieuw, soort van passend halster! Alleen de flap bij zijn oren hebben we wat langer moeten maken (zijn hoofd is echt te groot :') )
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:19

Ik heb een grote full voor Dante gehaald maar ben bang dat die niet gaat passen :')
We zullen het zien als ik hem ga halen haha!

Santos_05

Berichten: 3081
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:42

dor1987 schreef:
Zijn er hier ook dames die wedstrijd rijden met jullie paardjes. Ik wil het op den duur ook een keer gaan proberen. Eerst wil ik lekker van haar gaan genieten en gaan we er lekker vaak op uit. Gisteren hebben we ook weer lekker een rondje gedaan.


Wij rijden geen KNHS wedstrijden. Wel rijdt de verzorgster oefenwestrijdjes, ik oefencross (60cm) en vorig jaar een TREC wedstrijd ;)

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:44

Hoi hoi. Ik rijd sinds eind vorig jaar officieel dressuur wedstrijden onder het zadel met mijn Belg. B+5 zijn we nu. Afbeelding


Afbeelding

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:45

Ohja en net als Santos ook een trec gedaan vorig jaar ;-) en dressuur voor de wagen starten we ook in de impulsrubriek en vaardigheid.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:47

mooi hoor. heb je wat foto's van de wedstrijden? dressuur bedoel ik dan :)

Santos_05

Berichten: 3081
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:04

Lekker veelzijdig Leentje! We hebben ook bij boomslepen staan kijken gisteren, dat gaan we ook oefenen voor volgend jaar :+

Eerst zondag weer een cross (met andere paard) :j

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:43

Ja het boomslepen had ik ook willen doen maar ik moest helaas werken. Zondag heb ik wedstrijd in de blesse hopen dat ze zich wat gedraagd.Afbeelding zal even kijken of ik foto's heb.

Chel_w
Berichten: 29
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:07

Hallo Ik ben Wendy en heb zelf een arabiertje. Maar naast mijn eigen merrietje ben ik gek van die mooie koudbloeden. Mijn meisje gaat nooit meer weg, en geld voor een tweede is er niet. Daarom een stipje en lees en geniet ik graag mee van jullie prachtige dieren.

Santos_05

Berichten: 3081
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:06

Vorige week hebben we cross gereden!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:45

Stoer :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:16

Zag ze op Facebook, echt zoooo gaaaf!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:47

Dat is écht stoer!