Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 49 van de 55 [ 1360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Freiberger / Franches-Montagnes

 
Profiel   

Wowwwww, goed zeg! Gefeliciteerd!!! Superknap!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 21:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Super gedaan.

Had ik al gezegd dat ik blij ben met Sav?
Ze heeft de afgelopen periode niks gedaan en je stapt op en rijdt zo ontspannen weg.
[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 12:50 



 
Profiel   

Hoi hoi! Is al een tijdje geleden dat ik me heb laten horen. :) Namelijk super druk met de studies en natuurlijk met de Fribi!

Alles gaat top top top hier; we houden ons tweetjes vooral bezig met lekker lange bosritten te maken en vooral van alles te genieten. Wedstrijd rijden ben ik vanaf gestapt (we gaan wel nog hier en daar eens een oefenwedstrijdje meedoen) maar we hebben ons echt gevonden in het fijn buiten rijden.

Nog tof nieuws: via Melvin heb ik de eigenaresse van mijn Nelson zijn mama gevonden! Ze is Duitstalig en woont dus ook in Duitsland. We zijn heel blij elkaar gevonden te hebben want ze vroeg zich blijkbaar al lang af waar de oudste zoon van haar merrie zat en hoe het ging! Ze was heel blij om fotootjes te kunnen zien en nu chatten we weleens via Facebook. Binnenkort ben ik van plan om haar eens een bezoekje te brengen en de mama van mijn Nelson in het echt eens te mogen bewonderen!


Hier wat fotospam van onze toffe buitenritjes :D :D




[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:46 



 
Profiel   

Wat mooi Nessie! Ook een echte Freiberger! Prachtige vos!
Heerlijk om bosritten te maken en te genieten! Daar is je paard toch voor!

Wat leuk dat je familie van Nelson hebt gevonden. Ik heb wel plaatjes van Kiara als 3-jarige, maar niet als veulentje en dat lijkt me zo leuk!

Nou geniet verder nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:59 



 
Profiel   

HeidiHeros schreef
Yes!! We hebben weer twee winstpunten gehaald in de M1 :-)
8 oktober wordt onze eerste M2 wedstrijd.. super veel zin in :-)

Lekker bezig HeidiHeros!! Gefeliciteerd *\o/* Succes de 8ste, en laat maar weten hoe het is gegaan!
Hier is toch ook de startkaart aangevraagd :') oeps.... Ir111 en HeidiHeros hebben mij misschien toch per ongeluk weer een beetje aangestoken geloof ik. Ik ga samen met een goede vriendin die al heel lang wil starten, maar de stap niet zo goed durfde te maken. Dus nu gezellig samen op pad in de weekenden (: Enneh, wel goed voor Casti z'n algemene ontwikkeling vond ik -:) .

EmEm schreef
Kijk Ziezo, deze kwam ik toevallig tegen! Haha!
8 t/m 12 heeft blijkbaar geen deken nodig.
[ [url=m/V4VSO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

EmEM ja deze! 8 lijkt me ideaal... ik kan al bijna niet meer fatsoenlijk een uurtje buiten trainen zonder dat meneer klets nat is. Daarnaast heeft hij het ook gewoon te warm, niet fijn. (Zeker weten dat hij komend weekend weer staat te zweten in het land met z'n alpine-skipak aan en 20 graden zonnetje erop). Ik hoop dat die vacht de komende jaren toch vanzelf minder gaat worden en niet zo Zwitsers blijft. Maarja, als er in de zomer een maand lang regen en wind op dat dunne zomervelletje valt (net zoals vorige zomer) dan zal een zeeklimaat-regenjas (ipv alpine-skipak) wel een illusie blijven :n

@EmEm, Belker en Nessie4, ze zien er alle 3 echt prachtig uit!! Mooie blije sterke paarden 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 07:13 



 
Profiel   

Aan de veluwe fribi eigenaren een vraag. Ik ben op zoek naar een goede hoefsmid. Wie hebben jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 08:27 



 
Profiel   

Belker schreef
Aan de veluwe fribi eigenaren een vraag. Ik ben op zoek naar een goede hoefsmid. Wie hebben jullie?


Ik heb Björn Rhebergen. Hij is wel van de blote voeten beweging en beslaat dus in principe niet. Omdat Casti het liefst op blote voeten loopt ben ik overgestapt naar hem. Mijn oude smid sneed namelijk wel altijd veel van de straal en zool schoon en dat is gewoon niet lekker als je de dag erna weer over de grind/puinpaden bij ons in het bos wil rijden.... Fijn rustige man met veel verstand van paarden(gedrag), maar een nogal sterk standpunt wat betreft bekappen en voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 08:45 



 
Profiel   

Ik denk dat Sav prima staat en goed gevoedt wordt. Paddock Paradise met hooi en 1x daags hardvoer. In ons geval Fibra.
Blote voeten is ook mijn wens, mits het haalbaar is met mennen.
Heb je een telefoonnummer voor me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 09:00 



 
Profiel   

Ik heb zijn website gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 09:04 



 
Profiel   

Belker schreef
Ik denk dat Sav prima staat en goed gevoedt wordt. Paddock Paradise met hooi en 1x daags hardvoer. In ons geval Fibra.
Blote voeten is ook mijn wens, mits het haalbaar is met mennen.
Heb je een telefoonnummer voor me?


Hij is de man van paddock paradise! Dus wellicht sluit het ook goed op jou visie aan dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 09:06 



 
Profiel   

Wie van jullie doet er mee aan de herfstactiviteit van de Nederlandse Vereniging Freiberger Paard in Olst? Een kennismaking met de Working Equitation?

Kiara en ik gaan meedoen! Ben heel erg benieuwd. Is nog wel een flink ritje met de trailer voor ons.

Verder gaat Kiara dit weekend verhuizen naar een andere stal. Samen met een stalgenootje maak ik deze stap naar een plek waar ze 24/7 buiten kunnen staan. Er staan twee stallen bij de grote paddock waar ze dan zelf in en uit kunnen lopen. Verder hebben we dan nog een weide tot onze beschikking waar ze dan overdag een aantal uren op kunnen lopen. We moeten wel meer zelf doen (op de wei zetten bijvoorbeeld en stal mesten). Maar we hebben wel een binnenbak, longeercirkel, een springwei en nog een rijbaan. Oh ja en we hebben ook nog een perceeltje bos op het terrein waar je je paard uit kunt stappen. :D Bos is verder vlak bij, moeten we alleen wel een treinspoor over. Wei ligt ook vlak bij het spoor, dus Kiara wordt snel treinproof hopelijk :). Vind het wel spannend, maar we zien wel hoe het gaat bevallen. Zal later foto's met jullie delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 13:58 



 
Profiel   

Hm, lijkt me best leuk om te komen kijken (niet meedoen), maar zie dat het alleen toegankelijk is voor leden van de NVFP...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:48 



 
Profiel   

Ohhhhh EmEm!!! Dat klinkt als een paradijs! Met een bak! :wow: En een springwei en ook nog een BINNENbak! :wow: Ik teken al voor een buitenbakje! :D Maar wat leuk joh, samen verhuizen is ook zoveel fijner voor de paarden. Veel minder stress. Of staan ze nog niet bij elkaar nu?

Ik ga naar Olst met De Kolonel. Maar dat wist je al. :)

@Ziezo; ik gebruik jouw beeldspraak van het alpine skipak ook af en toe, zo grappig! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 17:34 



 
Profiel   

Casti en ik zijn er wel bij!

Ah spannend EmEm! Kiara vindt het vast fijn (: komen ze dan met z'n tweeen te staan?
Ennem 'zelluf doen' gaat vast goed bevallen (even doorbijten in de winter wel haha). Al maakt die binnenbak vast alles goed. Dat is fijn zeg!

Haha Ir111 ja toch, staan ze van het weekend weer bij 20 graden :p nouwja, moeten ze zich maar kalm houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 17:43 



 
Profiel   

De Kolonel heeft zijn thermokleding aan, je ziet er niet zoveel van maar het schijnt goed warm te zijn. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 17:47 



 
Profiel   

We zijn dus van stal verhuisd. Samen met een stalgenootje en haar paard. Haar paard en Kiara stonden nog niet samen, maar kennen elkaar goed van buitenritten en ook wel een paar dagen vakantie, waar ze ook bij elkaar stonden. Gaat prima samen!

Paar fotootjes!

In de paddock
[ img ]

[ img ]

Op de wei
[ img ]

Treinproof
[ img ]

Lekker op rust vanmiddag! Beetje van ver af omdat ik ze niet wilde storen :)
[ img ]

En wat vinden jullie van onze hooiruif?
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 17:30 



 
Profiel   

Wooow dat ziet er uit als een super fijne plek EmEm!!! Denk dat Kiara de winter daar prima doorkomt. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:17 



 
Profiel   

Ziezo_X schreef
Wooow dat ziet er uit als een super fijne plek EmEm!!! Denk dat Kiara de winter daar prima doorkomt. Heerlijk!


Oh en super mooie ruif inderdaad! Is hij Freibergerproof tot nu toe? :p Is het niet zwaar om het net daarin te hangen als het vol is? Of hoe vul je hem?

De bak heb ik al, maar dit is ook wel een errug mooi systeem zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:18 



 
Profiel   

Ir111 schreef
De Kolonel heeft zijn thermokleding aan, je ziet er niet zoveel van maar het schijnt goed warm te zijn. :D


Hahahaha ja dat is ook lekker warm, thermo-ondergoed :') . Ik heb Casti z'n thermo-ondergoed maar even vakkundig laten verwijderen. Best lekker zo in de blote kont! Daarna kwam een vriendin van de onderbroekendief even foto's maken om het verwijderen van thermo-ondergoed te promoten :P . Kreeg zelf ook een paar foto's! *\o/*

[ img ]
(ehm, die binnenhand was even om meneer te motiveren NIET de volte naar rechts op te rennen omdat dat meisje met de camera links o zo spannend was *-:) (dat klikt namelijk zoals een lekkend stroomdraadje :') )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:29 



 
Profiel   

@Ziezo_X Wauw mooie foto's!

En EmEm, dat ziet er een gezellig plekje uit! Ik ben ook op zoek naar een nieuwe weide, waar mijn Fribi 24/7 buiten staat met stalletje; onbeperkt hooi / gras en water en natuurlijk met vriendjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:10 



 
Profiel   

Mooie plek EmEm.

Casti gaat lekker Ziezo. Mooi modelletje geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:21 



 
Profiel   

Ja super foto's van Casti. Had ze al gezien op Facebook!

De ruif is zeker nog Freibergerproof. Het net is gemaakt van een bagagenet, dus even afwachten of dat sterk genoeg blijkt. Het net hangt met karabijnhaken vast dus kun je open klikken en dan kun je hem hangend vullen. Ik ben niet zo groot, maar kan er prima bij. Onderin de bak liggen stenen voor de zwaarte en het net hangt daar een beetje tussen zodat er niet zoveel beweging in zit. Verder hebben we ook nog van die hooiballen (Hayplay), een cementbak met net er over en een bak met een bal er boven (moeten ze bal wegduwen om bij het hooi te kunnen), dus ze kunnen op verschillende plekken wat eten.

De paarden lijken goed te aarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 19:36 



 
Profiel   

Ziet er super gaaf uit EmEm. Leuk om zelf dat soort dingen te knutselen. Hoe werkt dat met de bal? Klinkt leuk, wil je daar eens een foto van plaatsen?

Ik zie nu dat ik nog helemaal niet gereageerd had maar wat een toffe plek! Ziet er echt fijn ruim uit. Blijft de paddock droog in de winter? En hebben ze een schuilplek? Of geven de bomen genoeg beschutting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 20:55 



 
Profiel   

Die bal zie je een beetje op de eerste foto (eerder post). Bal hang gewoon aan hoek en dan die grote emmer er onder (die staat ook vast natuurlijk). Bal hangt nu eigenlijk nog wat te hoog, ze kunnen nu te gemakkelijk bij het hooi. Maar dat is ook even uitproberen.

De paddock zit op bosgrond. Dus we vermoeden dat hij aardig droog blijft. We zijn al een tijd daar bezig geweest om aanpassingen te doen en toen was er een aantal dagen behoorlijk regen. Het was toen maar op een paar plekken wat nat in de paddock. Hoewel je natuurlijk nooit kunt voorkomen dat er wat water staat als ze zo'n paddock omwoelen met lopen. De plek bij de ruif is daarom ook verhard.

Verder zit er inderdaad een stal bij met 2 boxen erin. Kiara loopt er al heel gemakkelijk in en uit (als er maar wat te eten valt en als ze nieuwsgierig is naar iets haha). Het andere paard nog wat minder gemakkelijk. We hebben ze de afgelopen dagen nog 's nachts in de box gedaan, zodat ze leren dat het hun plek is. Vanaf volgende week gaan ze 24/7 buiten en kunnen ze zelf kiezen of ze de box in willen.

Op de foto's hieronder zie je de stal. Dat is nog wel in de oude situatie want het hek is natuurlijk verplaatst/vernieuwd zodat ze gewoon in en uit de paddock kunnen lopen. Stal is heel goed geisoleerd dus dat is ook wel fijn.

Verder inderdaad veel bomen. Helaas ook wel eikenbomen, dus we hebben al veel eikels geharkt haha. En de hoek bij de ruif geeft veel beschutting omdat het een hoek is waar aan de ene kant de stal zit en de andere hoek de loods die er achter staat. Heb ook wel het idee dat ze de paddock een fijne veilige plek vinden.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 22:11 



 
Profiel   

Ik snap het bal idee! Moet je dan niet ook de voerbak verankeren? De Kolonel zou die gewoon omkiepen denk ik. :D

Het is echt een gave plek joh! En dan ook nog de luxe van een rijbaan erbij. Heerlijk. Dikke kans dat ze helemaal niet naar stal willen straks. De Kolonel staat liever onder een boom als het snert weer is dan dat hij in zijn stal staat valt me op. Al heeft hij op een gegeven moment niks meer te willen, na 3 dagen dikke vette regen moet hij een nachtje binnen staan, kan de wei drogen en slaap ik tenminste ook weer eens lekker. :') Nou scheelt het dat ze bij ons niet zelf naar binnen en buiten kunnen lopen. Maar ze hebben over het algemeen genoeg aan de bomen en de beschutting van de schuur, dat zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 49 van de 55 [ 1360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen