Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 55 [ 1360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Freiberger / Franches-Montagnes

 
Profiel   

Morgen komt hij!!! Onze eerste Freiberger!Ik twijfel nog om een roep naam te kiezen want deze naam vind ik maar bleh >;) )

Het is een donker bruin hengstje van 6 maand. Ben eens benieuwd. Kijk er naar uit.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd op verzoek

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 21:19 



 
Profiel   

Dit is hij!
[ img ]

Hij is super lief en nieuwsgierig! Toppertje!



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam aangepast op verzoek


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 20:18 



 
Profiel   

OH!!! Wat een schatje! <3 Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:47 



 
Profiel   

Dank je wel!!

Hij heeft ook al getoond dat hij karakter heeft :D
Onze weides zijn in 2 gedeeld met tussenin de piste. We wouden de 2 paarden buiten zetten en hij is bij onze pony zetten aan de andere kant van de piste... dit was buiten hem gerekend!

Springt hij door de draad (enige meter dat niet afgemaakt is met een houten omheining), komt hij tussen de piste en de omheining van de buren te zitten Stuk is 1m50 breed dus gelukkig breed genoeg. Loopt langs de korte zijde van de piste richting grote paarden, die het natuurlijk ook heel interessant vonden. Je ziet hem denken Mmmmmm houten omheining daar kan ik wel door.

En trampel trampel door de omheining en meneer liep op de weide bij de grote paarden! :wow:

Hahaha!! De paarden met een emmertje eten tot bij mij gelokt. (Mijn zoontje van 3 even op de paardentrailer opgesloten :o voor de veiligheid).

Gelukkig zijn deze ook zeer braaf en mak dus op 2 minuutjes was de rust terug en stonden ze alle 3 op stal. |o Wel jammer want we zijn echt voorstander van buiten lopen maar eerst de omheining Freibergerproof maken :+

Maar ik ben instant verliefd op onze grote held! <3



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd op verzoek


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:43 



 
Profiel   

Oh nee @Laibadji, wat een rouwdouwer! Hij weet nu al wat hij wil inderdaad haha := Hij is wel errug mooi zeg!!
Hebben jullie meerdere Freibergers, of is dit de eerste? Waar komt Estaban vandaan? (Of heb ik enige historie hiervoor in het forum gemist? hehe). Kunnen ze niet in vervolg met z'n vieren bij elkaar op het land? Of is dat niet verstandig met een veulen?

Casti moest wel even bijkomen van zijn drukke dag gister geloof ik... lag vanochtend toen ik kwam voeren nog helemaal gestrekt in dromenland :z en stond eerst 5 minuten te gapen en te knipperen voor hij weer een beetje uit de kreukels was en aan z'n ontbijtje kon beginnen.
(Ben benieuwd of hij heeft gedroomd van z'n eerste gewonnen lintjes en bekers (die komen straks uiteraard op z'n nieuwe slaapkamer te staan :') ) of over die lange stok met dat enge ringetje tijdens de WE clinic? :P )

Van de Freiberger Herfstactiviteit heb ik in ieder geval erg genoten en vond het super leuk om de andere Freiberger-papa&mama's te ontmoeten en weer te zien! Een zeer geslaagde dag! Kijk nu al uit naar de volgende activiteit :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:20 



 
Profiel   

Ja hij heeft karakter. Maar wel lief hoor!! Het is onze eerste Freiberger. Ben er volledig verliefd op geworden!! Wat een prachte paarden!

We hebben hem in België gekocht bij de Freibergerkweker stal de Tagadam. Per toeval op uit gekomen want het eerste plan was tripje naar Zwitersland maar dat bleek dan veel te veel gedoe om je paardje naar huis te krijgen.

Het is de bedoeling dat we er nog eentje kopen om later een leuk 2-span te hebben en er mee onder het zadel te rijden.

In principe is het de bedoeling dat ze met z'n allen in de weide gaan maar het deel waar de grote paarden staan is nog niet veulenveilig. Deze week staat er dus op het programma om dit aan te passen zodanig dat hij toch buiten kan. Ik wil het wel stapsgewijs aanpakken want mijn ruin is niet altijd zo braaf. En ik wil echt niet dat hij al zou in elkaar gemept worden.

Is er in Nederland veel te doen rond Freibergers? Zoals ik het lees precies wel?
In België is er ook een club en daar gaan we ons bij aansluiten. Ik kijk ook al uit om met hem de proeven te rijden voor keuring en dergelijke!



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijdert op verzoek


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 13:56 



 
Profiel   

Vergeten zeggen Ziezo_x proficiat met je eerst gewonnen lintjes!!! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 15:03 



 
Profiel   

@Laibadji : wat een knapperd!

Wij hebben een herfstfotoshoot gehad!


Een voorproefje:

[ img ]

En vandaag ga ik met een vriendin helemaal naar Duitsland; Coesfeld om de mama van mijn paardje te ontmoeten! En natuurlijk de eigenares! :)
Het gaat een toffe dag worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 11:27 



 
Profiel   

Wat is hij mooi!! <3

Ik kijk er al naar uit wanneer mijn bengeltje groot zal zijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 12:11 



 
Profiel   

@ Laibadji: Wat is Esteban leuk! Is hij echt donkerbruin? Dat zie je iets minder vaak, toch?

@ Ziezo_X: haha, ja Casti had ook wel een hele drukke dag zondag! Hij vond inderdaad vooral dat ringetje eng volgens mij.
Maar was inderdaad echt leuk zondag. Vond het erg leuk om jullie allemaal te ontmoeten en de paardjes 'live' te zien!

@ Nessie: wat leuk zo'n fotoshoot! Mooie lieve foto! En wat leuk dat je de mama van je paard gaat ontmoeten. Zou ook wel familieleden van Kiara willen ontmoeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 13:14 



 
Profiel   

Mooie foto Nessie! Laat je weten hoe het bij mama was? Tof!

Dankjewel Laibadji!

Voor de mensen die het leuk vinden, ik volg een bedrijf op fb uit Zwitserland dat (meerdaagse) tochten in de bergen doet met Freibergers. Ze posten altijd super mooie foto's van hun paarden in de bergen. Dus voor de liefhebber: https://www.facebook.com/EngadinRiverRanch/?hc_ref=ARQfDRDhdimj8xGgQ0LJDENC9ct6KT4J0YPT8WPpDVvagqg31dCBwavUTll-riP1Iao
De moeite waard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 13:16 



 
Profiel   

Weer een Freiberger liefhebber erbij :-) wat ontzettend leuk! Ziet er gaf uit dat veulen. Onze ervaring met veulens bij andere paarden inzetten is dat dat eigenlijk altijd goed gaat. Ze zijn nog jong en zullen geen strijd aangaan met andere paarden. Ze laten bijna altijd onderdanig gedrag zien (kauwen/likken). Vind dat altijd best bijzonder. Een van onze toenmalige veulens moest wegens patellafixatie uit de grote kudde, maar het was onmogelijk haar alleen achter de omheining te houden. Ze voelde zich eenzaam en wilde bij de anderen zijn. Hebben toen het draadje gauw weggehaald en haar bij de oudere dieren gelaten.
Een aantal van jullie hadden t vast al gelezen en gezien, maar hebben inmiddels na twee wedstrijden alweer 3 winstpunten in de M2 :-) zijn nu hard aan t trainen voor de Z! Zou het zo gaaf vinden een tweede Fribi in t Z :-) afgelopen zaterdag hadden we een heerlijke rit op t Aekingerzand. Hopelijk kunnen daar volgend jaar ook meer freibergers bij zijn! Hier een paar plaatjes
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 14:21 



 
Profiel   

EmEm schreef
@ Laibadji: Wat is Esteban leuk! Is hij echt donkerbruin? Dat zie je iets minder vaak, toch?

@ Ziezo_X: haha, ja Casti had ook wel een hele drukke dag zondag! Hij vond inderdaad vooral dat ringetje eng volgens mij.
Maar was inderdaad echt leuk zondag. Vond het erg leuk om jullie allemaal te ontmoeten en de paardjes 'live' te zien!

@ Nessie: wat leuk zo'n fotoshoot! Mooie lieve foto! En wat leuk dat je de mama van je paard gaat ontmoeten. Zou ook wel familieleden van Kiara willen ontmoeten.


Ja hij is donkerbruin! Inderdaad een kleur dat niet zo vaak voorkomt.

De andere paarden zijn wel lief voor hem maar aangezien de weide nog niet overal 100% degelijk is uitgemaakt voor zo een jong grut houden we het even op veilig. Dit weekend zou het in orde moeten zijn en kan hij zijn benen strekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 19:15 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Gisteren is mijn nieuwe kanjer aangekomen. De eigenaren kwamen hem helemaal brengen uit Zwitserland! Het is een halfbroer van een van onze andere Freibergers. Hij heet Nino en is 4 jaar. Hij was geselecteerd voor de hengstenkeuring in Glovelier maar die heeft hij op één punt na niet gehaald. Zooo blij met hem. Hij is zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 10:02 



 
Profiel   

Ik vind hem fantastisch Piecon!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 10:07 



 
Profiel   

Wat een leukerd Piecon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 10:15 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:01 



 
Profiel   

@Piecon: wat een knapperd!
@HeidiHeros : echt zo fantastisch om te zien wat je allemaal met je Fribi bereikt!

Mijn ontmoeting met de eigenares in Duitsland, van Nelson zijn mama was echt super gezellig!
Heerlijk koetsritje gemaakt, karakters vergeleken en gezellig taart&koffie bij haar thuis gehouden!
Nelson is juist zoals zijn mama, zo tof om Nelson in zijn mama te herkennen!

De enorm knappe mama van mijn Nelson: (kwaliteit is wat slecht omdat ik de pixels moest aanpassen, het zijn normaal heel duidelijke & scherpe foto's )

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:29 



 
Profiel   

Proficiat Piecon met je kanjer!!

Hier staat hij voor de eerste maal bij zijn nieuwe vriendjes!

Wat een coole kerel! Mijn paard is een echte speelvogel/pestvogel en het jonkie blijft er volledig zen onder. Heb mij terecht afgevraagd wie de slimste is. Esteban van 6 maand of Jinxs van 8 jaar?

Wat een ras! Steeds meer en meer verliefd!

[ img ]
[ img ]



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd op verzoek


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:05 



 
Profiel   

Wat een prachtfribi's komen er voorbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 18:57 



 
Profiel   

Zo he Piecon!!! :wow: Wat een plaatje! <3

Nessie, wat leuk dat je zo hartelijk ontvangen bent. Mooie merrie ook.

En baby fribi in de wei, lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 20:26 



 
Profiel   

Daarnet de paardjes in het donker van de weide gehaald... en hij liet hem direct nemen....

Ik sta alle dagen versteld van hun karakter! (Ik denk dat ik dat nog veel ga zeggen! _/-\o_ )

I am in love!!!! <3



Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-22 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam verwijderd op verzoek


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 21:17 



 
Profiel   

Wat een gaaf beest, Piecon! Is hij nu gecastreerd?

Wat is de mama van Nelson leuk, Nessie! Echt leuke foto's ook! En wat fijn dat je zo gastvrij ontvangen bent!

Gaat goed met die Esteban zo te zien, Laibadji! Fijn dat hij zo cool is!

Leuk dat de groep Freibergers in Nederland zo steeds groter wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 21:06 



 
Profiel   

Hallo, leven jullie nog?

Weinig te melden. Sav loopt freiberger te zijn. Is veels te dik, loopt lekker maar doet verder niks. Mocht iemand nog een verzorgster voor me weten voor Sav, dan hoor ik het graag. Ze staat in Loenen gelderland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-17 11:31 



 
Profiel   

We leven nog! Herfst reces gaande hier dus weinig te melden. Ik rij maar 2x in de week en dan voornamelijk stapwerk. De wei is een beetje te nat om echt wat te doen en ik heb te weinig tijd. Even doorbuffelen en dan is de ergste schoolstress half maart voorbij en heb ik meer tijd. Dan wordt het ook weer beter weer dus dat komt goed uit.

Hoe bevalt jullie nieuwe huis? Als een beetje gesetteld? Ik ken helemaal niemand in die regio dus kan je niet helpen. Misschien dat Ziezo wat weet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-17 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 55 [ 1360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen