Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Beart 411 / Remmelt 323

 
Profiel   

Hallo Bokkers :D

Ik rij sinds een maand een fries voor iemand en ben van plan om met haar op concour te gaan.
Ze is een stamboek merrie (op een paar tiende punt geen ster geworden) van Beart 411 X Remmelt 323.
Het is een ontzettend lieve merrie van 7 jaar. Ze kent nog niet veel maar galoppeert heel makkelijk aan en doet dat ook erg rustig. Een min punt vind ik wel dat ze heel erg sterk is, met name in draf. Ze heeft ook veel looplust, absoluut geen slome!
Ze is voor haar ras ook niet de kleinste, ongeveer 1.66m.
Haar naam (was ik bijna vergeten :o ) is Trijntje van het Galgendaal.

Hier een foto van haar:
[ img ] [ img ] [ img ]

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met een nakomeling van Beart of Remmelt en hoe jullie ze ervaren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-13 19:00 



 
Profiel   

Ik heb een half zusje van beart (zelfde moeder, andere vader nl Gjalt), gekocht als veulentje bij de fokker. Zij heet Bysunder fan Lutke Peinjum, Beart heet ook zo oorspronkelijk :D

Mijn merrie is idd looplustig, heel erg leergierig, slim (pakt dingen super snel op), giantisch bijdehand, TE aanwezig vaak, beetje dominant en vooral lekker eigenwijs. Het is een heel makkelijk paard in omgang, al eist ze wel veel aandacht. Misschien dat ze ook wel een beetje verwend is hahahaha

Zij is nu 5, we rijden L2 en hopen over een half jaartje naar het M te kunnen. Heb toevallig gisteren een topic geopend met een paar rijfotos:

[RIJ-ITP] 8 maanden later, zo trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 15:28 



 
Profiel   

Ahhh LEUKE fries heb je! Hoe groot is ze eigenlijk?

Veel dingen herken ik ook in Trijntje die jij bij jou fries ook hebt :) Alleen is die van mij niet heel slim, het duurt lang voordat ze iets door heeft, ze is niet heel erg dominant, maar soms wel erg eigenwijs... Maar ze bedoelt het allemaal niet gemeen. Trijntje is vrij makkelijk in de omgang maar omdat het helemaal geen dooie is en vrij eigenwijs moet je wel altijd blijven opletten bij haar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 17:29 



 
Profiel   

uhm 1.65/1.66 gok ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 17:32 



 
Profiel   

okee mooie hoogte :j

nog iemand ervaring met een beart of remmelt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-14 20:11 



 
Profiel   

Ik heb er eentje van beart x anton
7 jaar is ze en 1.60 m
Eentje met gebruiksaanwijzing haha
We dressuren wat, maken bosritten en springen/crossen lekker

Veel plezier met je paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 17:12 



 
Profiel   

mijn verzorgfriesje is ook van afstamming remmelt moeder weet ik zo niet. Als ik die foto's zie zie ik echt gelijkenissen met die van mij. zelfde koppie en ook vrij fijn gebouwd. Die van ons is ook super braaf, maar helaas ook super traag! maar daar werken we nu aan. voor de kar is het een topper

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-14 09:56 



 
Profiel   

sorry voor late reactie :o
Wat leuk dat er gelijkenissen zijn!
Alleen Trijn is helemaal niet sloom :P . Ik zit nu ook in een 6/8 tal met haar, en zij is de snelste van allemaal.
Een gebruiksaanwijzing heeft ze niet echt, wel kan ze soms laaiend sterk zijn, maar dat wordt steeds minder *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-14 14:40 



 
Profiel   

leuk :) ik heb nu al een aantal week lessen met hem maar dat slome gaat er steeds meer uit! hij heeft wel een mega goed karakter en dat vind ik wel heel erg fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-14 10:23 



 
Profiel   

Ik heb een beart x Tamme. Ontzettende hittepetit. Erg voorwaarts en moet echt aan het werk gezet worden. Is ongeveer 1.57 niet groot dus, maar toont wel groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-14 13:45 



 
Profiel   

Ik heb een Wobke keer Remmelt. Merrie met veel looplust, werkt graag voor je, een heel veelzijdig paard en is echt een topper met tuigen maar ook dressuur ohz. Ze is niet zo groot, 1.60. Wel een barok type, echt een prachtige hals, en mooi breed. Op mijn profiel staan wel foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-14 21:41 



 
Profiel   

Ik rij een 7 jarige ruin, een Beart x Naen, hij is 1,70 m hoog, wij rijden M2 dressuur.
Het is een ontzettend fijn paard om mee te werken, erg werkwillig, wat drammiger soms in het werk, soms wat teveel looplust, hij is erg wakker en wat eenkennig.

Het is een mooie slanke fries die hoog op de benen staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-14 21:49 



 
Profiel   

Iedereen heeft zo te horen een vlotte fries die van mij is zo'n dikke luilak hij kan t wel dat is het frustrerende

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 20:36 



 
Profiel   

Ha...oud topic, maar kwam het toevallig tegen.
Ik heb een Remmelt 323. Ze is nu 21 jaar oud en nog goed fit. Mijn eigen fokproduct, dus heb haar ook al 21 jaar.
Merrie met veel looplust, zowel aangespannen als onder het zadel. Erg braaf. Wel heel dominant en drammerig, dus pittig om te rijden. Voor kinderen kuikenmak.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen