Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:49

Ik ben nog steeds fan van Amigo en Rambo Dais.
Hugo heeft nu zijn 100 gram deken op overdag en 's nachts, het is echt een koukleum!

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:59

Ik praat graag mee met jullie :)

Wij hebben al jaren een PRE fokkerij (mijn ouders althans) en laatst heb ik zelf een valk PRE hengst aangeschaft. Je Moet jezelf af en toe verwennen toch :')
Hij is er nu een week *\o/*
(Halster trok scheef dus lijkt nu heel kort)
Afbeelding

Hij staat momenteel met een 200 gram, maar hij komt dan ook van 32 graden uit Spanje :=

Onze merries staan lekker zonder, hebben al behoorlijke vachten :brr:

Zsazsa, mooi zadel, ook erg mooie kleur! Zal mooi gaan staan :)

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:02

Indy heeft nu Amigo maar die knelt op de schoft en schuurt op haar schouders. Met 1 maat groter verzuipt ze er weer in.



Bucas was weer te ruim aan de schouders (regende in, stond open) en die binnenvoering veroorzaakte een geschuurd paard met diepe schuurplekken op haar heupen en schouders. Dus die sowieso nooit meer.


Is Rambo anders van pasvorm dan de amigo?

Ik heb eerder de Mio gehad (ook van horseware). Deze lag achteraf nog het beste, maar was niet goed waterdicht en heeft ze zelf gesloopt (helemaal in reepjes gescheurd).

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:10

Ik zweer bij Amigo en Bucas maar als dat niet past heb je daar ook niks aan :') de pony heeft ook een EJ maar die pasvorm vind ik echt dramatisch
Ik heb overigens ook de Mios en die doen het hier prima hoor! Perfect waterdicht

Just_kiki gefeliciteerd met je verjaardag en met je nieuwe aanwinst! Knappe vent!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:27

Ik heb m op Fb gezien just_kiki! Echt een heel gaaf dier!

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:03

Ik zweer bij rambo’s! Die zitten dan vast wel goed, amigo valt veel smaller op de borst. Een v sluiting van rambo (en sommige Rhino) vallen veel ruimer bij de borst ;)
Ook de reden dat mijn nieuwe paard al mijn Rambo’s niet past(hij is nog lekker iel) dus ik heb juist een(oude) Rhino gekocht met een “normale” sluiting valt veel smaller.

Bedankt Maartje_M Y)(^)

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:59

Dankjulliewel voor de tips, dan ga ik een rambo bestellen.

Mio vond ik ook fijn zitten, maar hij was snel kapot en uiteindelijk dus helemaal door haarzelf in reepjes getrokken. Wat een ravage was dat. Maanden later kwam ik nog vulling tegen in de struiken rondom de paddock.


Fijne verjaardag Just_kiki! Je hebt jezelf een mooi kado gedaan zeg! <3

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:16

De deken is al geleverd. Toevallig was het 25% korting.

Nu duimen dat hij past! :-)

Gisteren nog gewerkt met guppy aan de longe. Ondanks dat ze nu 9 is blijft ze altijd die puppylook houden haha <3

Afbeelding

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:42

Dat scheelt weer op zo’n bedrag :=
Welk type heb je besteld ?
Hopelijk past tie!

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:32

Afbeelding
Kom je dit berichtje tegen. Ik ken die uitdrukking uit duizenden :') ze verraadzichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:31

Ik heb tijden lang geholpen op een stal. En zij hebben op een gegeven moment PRE's (nog geen jaar oud) in de opfok gekregen. Deze zijn daar 3 jaar gebleven. Deze 4 hengsten waren echt verwilderd. Alles wat dicht bij kwam was eng en gingen ze voor vluchten. Maar na deze 3 jaar kwam ik er achter hoe geweldig lief dit ras is. En ik was mega verliefd op de grootste hengst. Een super mooie bruine. Sinds dien ben ik dit ras echt geweldig gaan vinden.

Na een tussen stop ging ik weer bij hun rijden en hadden zij ook een cremello PRE merrie, ik reed hier eerst hun kwpn'er maar al snel ging ik de cremello ook rijden. Ik was echt helemaal verliefd. En nu ongeveer 2 jaar later heb ik mijn eigen spanjaard (ras is onbekend, maar het is wss een PRE).

Ik heb altijd de barokke rassen al super mooi gevonden. Maar nooit gedacht dat ik 1 specifiek ras echt zo geweldig zou gaan vinden.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:49

Marije_1997 schreef:
Ik heb tijden lang geholpen op een stal. En zij hebben op een gegeven moment PRE's (nog geen jaar oud) in de opfok gekregen. Deze zijn daar 3 jaar gebleven. Deze 4 hengsten waren echt verwilderd. Alles wat dicht bij kwam was eng en gingen ze voor vluchten. Maar na deze 3 jaar kwam ik er achter hoe geweldig lief dit ras is. En ik was mega verliefd op de grootste hengst. Een super mooie bruine. Sinds dien ben ik dit ras echt geweldig gaan vinden.

Na een tussen stop ging ik weer bij hun rijden en hadden zij ook een cremello PRE merrie, ik reed hier eerst hun kwpn'er maar al snel ging ik de cremello ook rijden. Ik was echt helemaal verliefd. En nu ongeveer 2 jaar later heb ik mijn eigen spanjaard (ras is onbekend, maar het is wss een PRE).

Ik heb altijd de barokke rassen al super mooi gevonden. Maar nooit gedacht dat ik 1 specifiek ras echt zo geweldig zou gaan vinden.


Het zal een cruzado zijn dan ipv PRE, als er geen Carta bij zit..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:54

_Dracarys schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik heb tijden lang geholpen op een stal. En zij hebben op een gegeven moment PRE's (nog geen jaar oud) in de opfok gekregen. Deze zijn daar 3 jaar gebleven. Deze 4 hengsten waren echt verwilderd. Alles wat dicht bij kwam was eng en gingen ze voor vluchten. Maar na deze 3 jaar kwam ik er achter hoe geweldig lief dit ras is. En ik was mega verliefd op de grootste hengst. Een super mooie bruine. Sinds dien ben ik dit ras echt geweldig gaan vinden.

Na een tussen stop ging ik weer bij hun rijden en hadden zij ook een cremello PRE merrie, ik reed hier eerst hun kwpn'er maar al snel ging ik de cremello ook rijden. Ik was echt helemaal verliefd. En nu ongeveer 2 jaar later heb ik mijn eigen spanjaard (ras is onbekend, maar het is wss een PRE).

Ik heb altijd de barokke rassen al super mooi gevonden. Maar nooit gedacht dat ik 1 specifiek ras echt zo geweldig zou gaan vinden.


Het zal een cruzado zijn dan ipv PRE, als er geen Carta bij zit..?


Zitten geen papieren bij. Maar zie Heeeeeeel veel overeenkomsten van de cremello pre. Dus vermoedelijk wel pre bloed. Niet dat dit mij uit maakt. Want het is een geweldig paard. Ras is helaas onbekend, ouders zijn onbekend. Heb alleen een geboorte datum en een naam. En de naam van de gene die em naar Nederland heeft gehaald staat in het paspoort. Zij vermoeden ook wel pre bloed. We zullen het helaas nooit echt te weten komen

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:56

Leuk hoor! Heb je foto’s?

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:40

Wat leuk! Heb je foto’s idd? :D

Naranja, _O- hahaha ooh de dag dat de mijne wit is... kijk er tegenop :’)

Dais, past de deken? :)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:48

Mijn witte is prima wit te houden hoor, had me echt ingesteld op veeeeeel erger _O-

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:59

Onze witte welsh is over het algemeen ook heel wit, maar toch liever geen schimmels meer :')

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:20

Afbeelding

Mijn man zat stiekem naast de bak foto's te maken vandaag :D kwam wel weer wat leuks uit

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:50

Maartje_M: Altijd leuk dat soort verrassingen.
naranja1: Hahaha zoo hekenbaar!

Dit dus: Afbeelding

Gelukkig was meneer gisteren wit mee op wedstrijd, tweede keer M2

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:57

En ging het goed keeyzie? Zo ziet het er in ieder geval wel uit!

Elevada en ik hadden gister een beetje een discussie... Tijdje terug geoefend met neusje naar de muur, maar mevrouw wilde niet opzij. Toen sloeg ze nog bijna mijn juf een blauw oog met haar hoofd omdat ze zo boos was. Nu werk ik met haar vanaf de grond en daar heb ik wat nieuwe inzichten gekregen dus ik dacht, laten we het weer eens proberen.
Nou. Daar was ze het dus niet mee eens. Ze kan wijken, schouder voor... gaat prima voor mijn been opzij, maar zodra ik haar dus naar buiten wil stellen en haar kont naar binnen wil, doet het knopje het niet meer. Veel tijd voor uitgetrokken en uiteindelijk zaten er echt wel goede passen tussen, maar mijn hemel wat kan die pissig worden zeg :=

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:07

Hahaha dat klinkt wel herkenbaar.
Zodra ik iets nieuws vraag en ze snapt het niet, pas dan maar op. Inderdaad met het hoofd slaan =:) .

Als je dan werkt aan de hand dan ligt je schouder bijna uit de kom.

Puur onzekerheid :(:)


En als ze het dan eenmaal snapt dan doet ze niks liever :)* , want snoepje *\%/* !

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:18

Hier wisselt het. Ze gaat staken, komt omhoog, vliegt vooruit, gaat slaan met haar hoofd, met haar voorbeen, gaat bijten... dus het is altijd opletten geblazen welk kunstje ze nu uit de doos trekt :+
Het is inderdaad stress/onzekerheid, maar ze heeft wel een beetje geleerd dat ze er op deze manier onderuit kan komen, dus de grens tussen 'angst' en 'bewust' is dun en lastig te beoordelen.
Als ze het eenmaal snapt, loopt ze ook echt met een gezicht van 'was dat nou alles?' rond, maar voor we daar zijn....

Vanavond gaan we het weer aan de hand proberen. Afgelopen zaterdag in de les weer goede tips gehad, eens kijken hoe ver we alleen nu komen.

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:47

Sinds gisteren mijn nieuwe Sella! Helemaal verliefd!

Afbeelding

Afbeelding

En ja mijn paard is een echt fotomodel! :D

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:32

Wat een knappert! Heel veel plezier.
Heb je wat meer info?

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:17

Sombra is een 6-jarige merrie met een heus karaktertje. Wanneer het haar niet zint, maakt ze dit ook graag duidelijk. Ik heb haar sinds haar 2,5 jaar en heb haar zelf zadelmak gemaakt. Dit is altijd probleemloos verlopen tot ze wat sterker werd en rond haar 5 serieus is beginnen puberen! Wij rijden voornamelijk dressuurmatig maar genieten ook enorm van het crossen in de bossen!

Zij is het laatste jaar ook fysiek enorm veranderd en veel uitgezwaard waardoor de zadelzoektocht een (hopelijk) eindpunt kent bij deze Sella.
Het is een nieuw type dat nog niet officieel voorgesteld is op de site dus ik kan je de naam niet bezorgen...


Afbeelding