Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:53

_Bootsie schreef:
Heeft er iemand hier wel een goede ervaring met stal Rokven? Kan niet echt positieve ervaringen vinden en hij heeft wel leuke paarden staan. Zeker met een eerste eigen paard wil ik geen grote risico’s nemen


Ik stuur je PB

_Bootsie

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:56

Plukje schreef:
_Bootsie schreef:
Heeft er iemand hier wel een goede ervaring met stal Rokven? Kan niet echt positieve ervaringen vinden en hij heeft wel leuke paarden staan. Zeker met een eerste eigen paard wil ik geen grote risico’s nemen

Nee sorry. Ik kan alleen maar zeggen ‘doe het gewoon echt niet’. En dat is mijn persoonlijke ervaring. Mijn paard (4 jaar oud) was na 7 maanden dood.

Wat heftig.. wat is er gebeurd? Mag ook in pb

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:26

_Bootsie schreef:
Wat heftig.. wat is er gebeurd? Mag ook in pb

Ik ben gewoon naïef en dom geweest. Het was ook te mooi om waar te zijn voor dat geld. Een 4-jarige ruin (rode vlag 1) met een speciaal kleurtje voor 7,5k.
Tijdens de bezichtiging had ik al weg moeten gaan. Ineke was nog wel te pruimen, maar die John is echt een engerd. Gedoe gehad over een tweede keer komen kijken (de volgende dag). Gedoe gehad over transport (dat ze zelf aanboden). Keuring bij hun dierenarts die echt niet ok was. Ijzers zo lomp van de hoeven getrokken dat daar nog lang ellende van is geweest. Dierenarts haalde een vijl langs de tanden, maar ik weet niet wat hij heeft gedaan, maar de echte tandarts die er daarna naar keek heeft foto’s gemaakt om in zijn lessen te gebruiken. Foto’s van hals en rug waren zo slecht genomen dat ze er op de Lingehoeve geen chocola van konden maken. Er stonden ook maar een paar wervels op de foto’s. Paard mocht tijdens de keuring niet rechtsom gelongeerd worden, omdat Spanjaarden dat zogenaamd niet kunnen. En als klap op de vuurpijl bleek bij levering het paspoort kwijt te zijn (uiteindelijk wel nagestuurd, maar dat duurde ook maanden met heel veel juridische dreigementen).

Al met al ben ik echt dommer dan dom geweest. Paard werd al snel kreupel en bleek volledig verrot in rug en SI. Ik heb er niets mee gedaan. Vooral heel boos op mezelf geweest. Paard in laten slapen op de Lingehoeve en mezelf beloofd nooit meer zo dom te zijn. Daarna een nieuwe PRE gekocht.

Maar eerlijk is eerlijk. Toen ik dat paard kocht waren er nog geen negatieve recensies op internet te vinden. Nu wel. Waarom zou je het überhaupt overwegen? Ga gewoon naar de Woeste Hoeve en koop een fatsoenlijk paard.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:31

Ik kan ook niks anders zeggen dan ver van wegblijven... Mijn 2 PRE's komen ook bij de Woeste Hoeve vandaan, daar zou ik wél heen gaan.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:48

_Bootsie schreef:
Heeft er iemand hier wel een goede ervaring met stal Rokven? Kan niet echt positieve ervaringen vinden en hij heeft wel leuke paarden staan. Zeker met een eerste eigen paard wil ik geen grote risico’s nemen



Ik raad je het ook niet aan. Wil je het perse dan 100% keuren, dus RX incl hals rug etc. Bloed trekken en zeer streng klinisch onderzoek door eigen DA.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:40

Jeetje, zo fijn dat je daar weg bent Jenara! Ik hoop dat ze zich goed kan settelen.

Heftige verhalen hierboven over die handelsstal. :(

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:45

Die verhalen vind je particulier helaas ook :=

_Bootsie

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-03-21

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:30

Na wat jullie gezegd hebben durf ik het niet aan.. nu kwam ik een kleinschalige handelaar tegen uit Prinsenbeek. Helemaal niks over kunnen vinden

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:17

_Bootsie schreef:
Na wat jullie gezegd hebben durf ik het niet aan.. nu kwam ik een kleinschalige handelaar tegen uit Prinsenbeek. Helemaal niks over kunnen vinden


Ik wens je in ieder geval al het beste in je zoektocht!! Hopelijk vind je een fijn, gezond paardje :D

Ik heb vandaag voor het eerst terug een beetje grondwerk kunnen doen met Jenara :)
Ze staat nog tot morgen even op stal, dus ik ga haar alle dagen even buiten laten om de opgekropte energie en spanning er wat uit te laten, niet ideaal, I know, maar het is maar voor een paar dagen.
Ik verwacht op dit moment ook echt even niets van haar, valt toch niet veel mee aan te vangen :+

Maar vanmorgen was ze dus voor het eerst wat rustiger bij het buiten laten, dus even wat grondwerk oefeningen gedaan, wel zo fijn dat ze echt netjes meewerkt en luistert zodra ik haar bij mij heb!
Zo merk ik wel dat ik al behoorlijk wat goede opvoeding heb kunnen doen :D
Ze doet alleen maar gek als ik haar los laat en een eind bij mij uit de buurt. Als ik haar vast heb, zelfs met spanning, loopt ze netjes aan een los touwtje mee, stop, achteruit en zijwaarts, alles zit er wel echt heel goed bevestigd op! toch een beetje trots op mezelf :+ en op haar ook uiteraard.

En wat voel ik mezelf ook mentaal zoveel beter nu we op de nieuwe plek staan, echt een hoop spanning en stress die van me af zijn gevallen. Morgen nog een stapje beter, want dan kan ze eindelijk weer gewoon buiten staan :D

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:28

Robijntjah schreef:
Die verhalen vind je particulier helaas ook :=


Ja maar zij staan er toch wel echt om bekend.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:24

Dat klinkt goed hoor! Inderdaad, ze mag ook best nog wel even gespannen zijn haha. Goed dat je haar daar de ruimte voor gunt :)

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:53

_Bootsie schreef:
Heeft er iemand hier wel een goede ervaring met stal Rokven? Kan niet echt positieve ervaringen vinden en hij heeft wel leuke paarden staan. Zeker met een eerste eigen paard wil ik geen grote risico’s nemen



Het is niet voor niets dat ze bij hun verkoopadvertenties op facebook de mogelijkheid tot reageren uitschakelen....

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:43

Wij zijn inmiddels ook verhuisd naar de nieuwe stal en Dawn staat er nu 1,5 week.
Er is veel gebeurd op de oude stal waardoor we dus zo abrupt moesten verhuizen. Stalhouder sloeg hem tot striemen aan toe. Weinig ruwvoer(in korte tijd is hij erg schraal geworden) en hij kwam nu in de winter maar 3 kwartier buiten in de paddock.
Hij werd daardoor erg chagrijnig en heel agressief naar de stalhouder.
Ik herkende mijn paard niet meer terug. Kreeg een dikke uitbrander van die stalhouder dat mijn paard zo agressief is omdat ik niet lekker in mijn vel zit (burnout)

Gelukkig staan we nu op een fijne plek waar hij elke dag van 8:00 tot 17:00 buiten staat met heel veel ruwvoer en vriendjes. Ik zag meteen aan Dawn dat hij zich ontspande. De stalhouder is ook erg aardig en neemt de tijd ook met Dawn om zijn vertrouwen weer wat terug te krijgen. Ik kan alvast zeggen dat ik mijn lieve Dawn weer terug heb. Hij is hier zo relaxed.
Super blij met deze plek.


Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:11

Wat een heftig verhaal ook weer %) ik schrik er echt heel erg van dat dit soort dingen gebeuren op pensionstallen en dan ook nog met paarden van klanten... heb er geen woorden voor.
Fijn dat je hebt kunnen verhuizen en Dawn zich er gelijk beter thuis voelt :*

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:16

Ik kan daar ook met mijn hoofd niet bij. Ja van mij moeten ze ook met de koppen uit de kruiwagen blijven maar dan hoef je niet te blijven meppen.

Andermans paard zijn opvoeding is niet mijn pakkie an op mijn ruimte na.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:34

lideli schreef:
Wat een heftig verhaal ook weer %) ik schrik er echt heel erg van dat dit soort dingen gebeuren op pensionstallen en dan ook nog met paarden van klanten... heb er geen woorden voor.
Fijn dat je hebt kunnen verhuizen en Dawn zich er gelijk beter thuis voelt :*


Wij zijn er ook heel erg van geschrokken. Ik heb nu ook extra hulp ingeschakeld om het vertrouwen weer wat terug te krijgen op de grond. Voor beide is dat wel goed want ben door dit alles erg onzeker geworden. Dawn is ook mijn eerste paard dus dacht echt dat hij in goede handen was bij iemand die zelf veel met paarden doet. Nu zijn we helaas weer terug bij af maar hij is in ieder geval al stuk relaxter hier. Het komt dan vast wel weer goed

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:26

Jeetje weer z’n heftig verhaal.! %) Hoe durven ze zich zo te gedragen.. 8)7


Hier wel weer een leuke post.. daurada heeft sinds vandaag een mooie nieuwe Sella zadel op haar rug liggen <3

Afbeelding
Afbeelding

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:48

Twirrewyn, superblij voor jullie dat jullie terug in alle rust aan jullie vertrouwen kunnen werken. Spijtig dat er blijkbaar toch best wat vreselijke stalhouders blijken te bestaan :'( Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar goed voor jullie!!

Jenara staat sinds gisterenavond op haar definitieve plek met een vast vriendje! De introductie ging super vlot, ze deden echt niets naar elkaar, maar vonden eigenlijk meteen steun tijdens het ontdekken van hun nieuwe plekje. Ze stonden gezellig te eten toen we vertrokken.
Vanmorgen nog eens langs geweest en het andere paard is wel duidelijk dominanter, Jenara loopt er graag met behoorlijk wat drama van weg ... Nu, de andere merrie doet niet eens iets eigenlijk, gewoon naar haar toe stappen met haar oren naar achter en Jenara is er al vandoor :+

Nu wordt het terug wat routine inbouwen, zodat ze de plek voor poetsen leert kennen, wat minder stress krijgt in de pistes enzo ... maar dat komt wel goed :)

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:43

Twirrewyn, wat heftig! Godzijdank ben je daar weg en kun je nu weer gaan werken aan het vertrouwen en gaan genieten.

Mooi zadel heb je daar Veerle92! Ik moet ook op zadeljacht. Mijn wintec ging wel voor een stapritje, maar voor het echte werk is hij te lang. Helaas is een sella ook te lang, vind ze erg mooi. Veel plezier ermee :-).

Jenara, beter dat ze ontwijken dan dat ze vol in de verdediging gaan. Merries bitchen vaak wel, maar uiteindelijk blijft het daar vaak wel bij.


Mijn dames doen ook wel eens lelijk naar elkaar. Ofja, Quinta naar Indy. Ze is het er niet altijd mee eens dat Indy de baas is en dan gaat ze er heel lelijk naar toe. En Indy geeft 1 blik en ze druipt af.
Bij mij probeert ze het ook wel eens, dan moet ik stiekem wel lachen, maar ook ik jaag ze weg en dan vliegt ze al bokkend weg. Muts :')

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:10

Jeetje, wat heftig! Goed dat jullie zijn verhuisd!

Mooi zadel <3

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:39

Jenara schreef:
Twirrewyn, superblij voor jullie dat jullie terug in alle rust aan jullie vertrouwen kunnen werken. Spijtig dat er blijkbaar toch best wat vreselijke stalhouders blijken te bestaan :'( Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar goed voor jullie!!

Jenara staat sinds gisterenavond op haar definitieve plek met een vast vriendje! De introductie ging super vlot, ze deden echt niets naar elkaar, maar vonden eigenlijk meteen steun tijdens het ontdekken van hun nieuwe plekje. Ze stonden gezellig te eten toen we vertrokken.
Vanmorgen nog eens langs geweest en het andere paard is wel duidelijk dominanter, Jenara loopt er graag met behoorlijk wat drama van weg ... Nu, de andere merrie doet niet eens iets eigenlijk, gewoon naar haar toe stappen met haar oren naar achter en Jenara is er al vandoor :+

Nu wordt het terug wat routine inbouwen, zodat ze de plek voor poetsen leert kennen, wat minder stress krijgt in de pistes enzo ... maar dat komt wel goed :)


Wat fijn dat de introductie met een maatje goed ging bij Jenara.
Het komt vast helemaal goed!

Vandaag even gereden en Dawn was een beetje bokkerig. Zal wel in combi zijn van nieuwe plek en zadel wat ook niet helemaal ok ligt. Hij blijkt ook helemaal vast te zitten aan 1 kant dus dat wordt even een afspraak maken met de zadelmaker en een fysio. Hij stond wel heerlijk te slapen tijdens het poetsen hihi met z'n onderlip hangend (centen bakkie)

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:36

Veerle, ik vergat nog helemaal te zeggen wat een mooi zadel je hebt aangeschaft! Ziet er comfortabel uit ook :D

@Twirrewyn, ik vind het zowieso al echt knap dat je gewoon kan doortrainen met Dawn na de verhuis, dus dat komt met tijd, passend zadel en fysio zeker helemaal goed! Als ik de eerste maand na een verhuis probeer op te stappen, krijg ik gegarandeerd vliegles van Jenara :')

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:49

Twirrewyn schreef:
Wij zijn inmiddels ook verhuisd naar de nieuwe stal en Dawn staat er nu 1,5 week.
Er is veel gebeurd op de oude stal waardoor we dus zo abrupt moesten verhuizen. Stalhouder sloeg hem tot striemen aan toe. Weinig ruwvoer(in korte tijd is hij erg schraal geworden) en hij kwam nu in de winter maar 3 kwartier buiten in de paddock.
Hij werd daardoor erg chagrijnig en heel agressief naar de stalhouder.
Ik herkende mijn paard niet meer terug. Kreeg een dikke uitbrander van die stalhouder dat mijn paard zo agressief is omdat ik niet lekker in mijn vel zit (burnout)

Gelukkig staan we nu op een fijne plek waar hij elke dag van 8:00 tot 17:00 buiten staat met heel veel ruwvoer en vriendjes. Ik zag meteen aan Dawn dat hij zich ontspande. De stalhouder is ook erg aardig en neemt de tijd ook met Dawn om zijn vertrouwen weer wat terug te krijgen. Ik kan alvast zeggen dat ik mijn lieve Dawn weer terug heb. Hij is hier zo relaxed.
Super blij met deze plek.


[ [url=m/hH3cUM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik snap de wereld en sommige mensen soms echt niet..wat een ^%$$ dat hij zo met je paard om gegaan is. Ik heb echt medelijden met het dier..ben blij te horen dat je nu wel fijn staat.

Fijn Jenara, hopelijk kun je daarna ook weer rustig aan de slag.

Mooi zadel Veerle.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:10

Bah wat een zieke mensen bestaan er toch, geen woorden voor. Hoop dat jullie beide snel gewend op de nieuwe plek :j

Ik heb deze week een nieuw zadel besteld voor Oro, nu 12-14 wkn wachten :roll: geduld is echt mijn sterkste eigenschap :+

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:19

Welke is het geworden?