Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Mooie foto Tarzan en wat goed dat je het opnieuw op hebt gepakt! Zijn manen zou ik ook de schaar niet in zetten, maar bij Neva was nog niet eens de helft van wat hij heeft over. Het waren echt nog een paar lange mini sliertjes. Ik denk van de stress van het verhuizen en relatief snel daarna ook ineens van dag en nacht buiten naar ‘s nachts op stal.

Wat een knapperds Ania, allebei!

Super gaaf, 75cm! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:58 



 
Profiel   

Wat een mooie en liefdevolle foto Tarzan!

Wij krijgen morgen een zadelmaker langs die 30 tweedehands zadels meeneemt. Huidige zadel past niet meer en helaas momenteel even geen budget voor een nieuwzadel van een paar duizend euro..
Hopelijk zit er wat bij. Ze neemt in ieder geval een sella, anatomica, Ideal en award mee. Hebben jullie ervaring met deze merken? Dawn heeft best wel een lange rug voor een Spanjaard en een hoge schoft.
Huidige zadel is een Rossner Amerika. Ik zit zelf ook niet echt goed in de Rossner. Heb heel erg de neiging om in stoeljes zit te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:39 



 
Profiel   

Twirrewyn schreef
Wat een mooie en liefdevolle foto Tarzan!

Wij krijgen morgen een zadelmaker langs die 30 tweedehands zadels meeneemt. Huidige zadel past niet meer en helaas momenteel even geen budget voor een nieuwzadel van een paar duizend euro..
Hopelijk zit er wat bij. Ze neemt in ieder geval een sella, anatomica, Ideal en award mee. Hebben jullie ervaring met deze merken? Dawn heeft best wel een lange rug voor een Spanjaard en een hoge schoft.
Huidige zadel is een Rossner Amerika. Ik zit zelf ook niet echt goed in de Rossner. Heb heel erg de neiging om in stoeljes zit te zitten.


Ik zou Anatomica niet aanraden. Zit als een huis, maar bijna alle zadels zijn in meer of mindere mate scheef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:02 



 
Profiel   

Wauw prachtige foto Tarzan <3

Twirrewyn Ik heb op mijn pre een Sella.. zadel ligt al een huis en zijn in 1 woord gewoon echt top zadels.. hier nooit meer anders
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:56 



 
Profiel   

Matheno wat jammer wilde juist graag de anatomica proberen.

Veerle wat een prachtig zadel!
Ben erg benieuwd welk zadel het beste bij Dawn en mij past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 15:16 



 
Profiel   

Award zou ik ook vanaf blijven. Sella is de grootste kanshebber denk ik zo en zijn echt fijne zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:52 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
Award zou ik ook vanaf blijven. Sella is de grootste kanshebber denk ik zo en zijn echt fijne zadels.


Award hoor ik ook niet zulke goeie verhalen over :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:59 



 
Profiel   

Award zeker vanaf blijven, totaal niet geschikt voor welk paard dan ook.
Sella heeft meerdere boomsoorten dus ook voor de echte ronde paarden.
Ik zweer zelf bij Harry Dabbs, voor mij niet meer anders. Mijn paarden lopen er super onder en ik kan er echt goed in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:09 



 

Anatomica en scheef heb ik ook veel gehoord idd.

Harry dabbs kan ik zelf weer helemaal niet in zitten.

Rest geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:22 



 
Profiel   

Heb mijn zadel gevonden die voor beide super lag en zit.
Heb echt wel 6 verschillende merken gebrobeerd. Het is uiteindelijk de Crown Suzannah geworden. Wat een heerlijk zadel. Lag op Dawn heel goed en ik zat er ook super fijn in!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:29 



 
Profiel   

Ik had ooit een anatomica. Vond het echt een heel fijn zadel, maar was echt veel te groot voor mijn PRE dus die is verkocht. Scheef had ik nog nooit van gehoord.

Twirrewyn, wie komt er langs? Mag ook via pb hoor.

Tarzan, ik ben blij voor jullie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:59 



 
Profiel   

Die is echt mooi Twirrewyn! Ziet er heel comfortabel uit ook, alsof hij zit als een huis.

Neva kon vandaag alleen de merrie-look voor de foto’s :')
[ img ]

We hebben vandaag ook echt weer heerlijk gereden. Zelfs een galopje in de bak gedaan. We nemen nu echt mega stappen samen. Ik merkte dat ik dingen toch nog wat spannend vond, ze is zo anders dan mijn Fjord was (op de goede manier, want met hem kon ik helemaal niks worden). Dinsdag met les zei mijn instructrice nog tegen me “Het is helemaal niet erg om iets spannend te vinden, met opstappen heeft het paard dat allang gemerkt. Maar als je er niet mee oefent, kom je er ook niet mee vooruit.” Dat was wel even een goede (hele simpele) eye opener voor me. Had ik echt even nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:37 



 
Profiel   

Twirrewyn schreef
Heb mijn zadel gevonden die voor beide super lag en zit.
Heb echt wel 6 verschillende merken gebrobeerd. Het is uiteindelijk de Crown Suzannah geworden. Wat een heerlijk zadel. Lag op Dawn heel goed en ik zat er ook super fijn in!
[ [url=m/VWb2al.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ziet er goed uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:47 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! <3
Ik denk vaker, was hij maar écht stom dan was verkopen makkelijker, maar hij sluipt echt heel stilletjes steeds verder in mijn hart <3

[ img ]
Nog een foto van vorige week, en stiekem zie ik in de foto's ook echt hoe goed wij eigenlijk bij elkaar passen en dat wij eigenlijk gewoon samen horen ... Het 'loslaten' en open stellen van m'n hart is alleen zo ontzettend moeilijk na het verlies van m'n vorige!

Wauw Veerle wat een mooi zadel! Twirrewyn ook al zo'n prachtig zadel, wauw die ziet er ook echt heerlijk uit!
Wie weet, ooit als ik de loterij win wil ik ook een nieuw zadel :+
Jorinda, haha heerlijk ontspannen look :') heb jij een westernzadel erop liggen?

Ik kreeg maandag opeens bericht van een meid die Fuego is komen bezichtigen of hij er nog is en dat ze nog interesse heeft, maar ik heb mij toch maar bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:13 



 
Profiel   

Fijn voor hem Tarzan, het duurt sowieso vaak wel een jaar voordat je een beetje een combinatie bent. Wellicht met wat juiste hulp dat jullie uiteindelijk toch samen kunnen doen waar je hem voor hebt, ik zou ook niet te snel opgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:23 



 
Profiel   

Klopt, ik had alleen bij m'n vorige paard al een klik voor ik hem kocht, ik wilde geen paard maar alleen dát paard en dat is toen ook met veel pijn en moeite gelukt. Wij hoorden gewoon samen, des te lastiger vind ik het om dat stukje 'af te sluiten' en overnieuw te beginnen, het verlies doet gewoon nog zo ontzettend veel pijn dat ik moeite heb om Fuego te accepteren zeg maar. Neemt overigens niet weg dat hij een geweldig paard is, maar het stukje 'loslaten' is zo moeilijk!
Ik denk wel dat Fuego ook niet voor niks op m'n pad is gekomen, met z'n hele bagage maar geweldige karakter, hij past wel bij mij haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:31 



 
Profiel   

Ja, klopt! Maar voor het werken in de bak wil ik nog graag een dressuur zadel met de tijd, maar voor nu voldoet dit prima haha.

Wat fijn Tarzan, jullie passen inderdaad goed bij elkaar zo van de foto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:33 



 
Profiel   

Dankjewel <3 Nu komend jaar onder het zadel nog gaan matchen. Het gaat een heel proces worden, maar het komt vast goed :j
Ooooit, oooit komt dat buitenritje met Fuego wel en dan gaan we er van genieten ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:49 



 
Profiel   

Ik heb jullie weer gevonden :D

Tarzan wat fijn dat je je vertrouwen terughebt in Fuego <3 stiekem toch wel trots op je doorzettingsvermogen!
Wat een prachtig zadel die Sella zeg, die van jou ook Twirrewyn! Ik ben ook aan het kijken voor een ander zadel, ik heb dit zadel gekregen bij aankoop en was voor toen prima, maar ik zag laatst schuurplekje bij zijn kussens dus ik 'moet' ook een ander zadel. We hadden gisteren een Custom erop gelegd en die lag eigenlijk best netjes. Ik denk dat ik die langs ga laten komen
Jorinda: wat een mooie quote van je instructrice :j

Van mij verder weinig toevoeging. Ik heb mijn pink gebroken door Nero dus ik kan vrij weinig met hem :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:17 



 
Profiel   

Lief van je Autumn, je weet zelf hoe moeilijk het is he .. M'n vriend verklaart mij voor gek dat ik hem toch wil houden :Y) en het gaat enorm veel energie, bloed, zweet en tranen kosten maar we gaan er gewoon voor, als hij zo wil vechten voor mij, ga ik dat doen voor hem <3
Hoe heeft Nero dat voor elkaar gekregen? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:30 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Lief van je Autumn, je weet zelf hoe moeilijk het is he .. M'n vriend verklaart mij voor gek dat ik hem toch wil houden :Y) en het gaat enorm veel energie, bloed, zweet en tranen kosten maar we gaan er gewoon voor, als hij zo wil vechten voor mij, ga ik dat doen voor hem <3
Hoe heeft Nero dat voor elkaar gekregen? :=


Ik weet niet waar in Limburg je zit, maar ik kan je eens aanraden hulp te vragen aan Leandra Theunissen. Die is goed met PRE's en ook nog eens ostreopaat:
http://equi-vita.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:33 



 
Profiel   

Lief van je Ania, ik ga zeker een kijkje nemen! Ik zit helemaal onderin tegen Duitsland aan.
Ik wil sowieso tzt eerst les op de grond en dan pas (les) erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:34 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Lief van je Ania, ik ga zeker een kijkje nemen! Ik zit helemaal onderin tegen Duitsland aan.
Ik wil sowieso tzt eerst les op de grond en dan pas (les) erop.


Als je (dressuur)les wilt in Limburg kan ik je Fabio Nunes aanraden van Lusitano Sporthorses in Roermond. Moet je wel zelf daarheen. Ik sta daar op stal en hij is mijn trainer. Ken niemand met zoveel gevoel en ervaring met Iberische paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:43 



 
Profiel   

Dressuur hoeft niet perse. Ik zoek meer iemand die mij weer even vanaf 0 kan helpen.
Door m'n bekkenistabiliteit -die nu gelukkig redelijk stabiel is- mis ik stabiliteit en zit ik heel 'los' en als een aardappelzak :')
Vandaar dat ik nu met sporten hoop stabieler te worden en wat meer spier te kweken zodat iemand mij straks kan helpen netjes op m'n paard te zitten en de juiste hulpen te geven. Mijn uitgangspunt is ooit buitenritten maken en als ik netjes nageeflijk in alle 3 de gangen rond kan rijden ben ik meer dan tevreden! Meer hoeft van mij niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:47 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Lief van je Autumn, je weet zelf hoe moeilijk het is he .. M'n vriend verklaart mij voor gek dat ik hem toch wil houden :Y) en het gaat enorm veel energie, bloed, zweet en tranen kosten maar we gaan er gewoon voor, als hij zo wil vechten voor mij, ga ik dat doen voor hem <3
Hoe heeft Nero dat voor elkaar gekregen? :=


Zeker weet ik dat :j daarom ben ik ook heel blij dat je Fuego een kans geeft. :o

We waren aan het wandelen in het bos en we kwamen Schotse hooglanders tegen voor de eerste keer. Nero vond ze heel spannend maar we hebben gewoon gewacht tot hij aangaf dat we verder konden. Ging heel braaf, alleen net op het moment dat we langs de koe liepen ging de koe als een malle rennen door het kreupelhout. Dat was voor Nero even te eng. Hij draaide om en ging in volle galop er vandoor. Alleen zat mijn hand nog aan het touw :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen