Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 362 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Maartje_M schreef
Thx dames <3

Da is er bij geweest ja. We begonnen met een peesblessure, die eerst beter leek te worden en daarna onbegrijpelijk veel slechter. Foto’s toonden toen een botcyste. Ik heb besloten om eerst aan te kijken wat haar lichaam zelf doet, maar dat lijkt nog niet zo veel te zijn dus. Opereren zie ik niet zitten…


Ow even onder de meelees modus uit.

Als de botcyste operabel is met een goede slagingspercentage dan zou ik dat zeker doen. Mijn ervaring met onbehandelde botcystes is dat deze alleen maar erger worden en het betekent vaak einde verhaal. Het lichaam gaat ook compenseren dus dat er blessures op andere plekken komen klopt helemaal in dit beeld helaas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:14 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Lekker wandelen op de meinweg.

Ik vind het lastig inschatten Jenara, ik vind niet dat je een paard beloont door iets te gaan doen wat hij leuk vind na het steigeren want die link legt je paard geen minuten lang :+


Ik ben gisteren weer bij een therapeut geweest en ik kan wat zitten jeeeeej!


Maar als ze succes hebben met hun gedrag, zeker jonge paarden..dan gaan ze dit zeker wel herhalen. Corrigeren is echt wel belangrijk bij ongewenst gedrag en timing is alles.

Fijn dat je weer wat kan zitten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:18 



 

Ja succes hebben als in op dat moment zelf. Dat ben ik zeker met je eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:24 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Lekker wandelen op de meinweg.

Ik vind het lastig inschatten Jenara, ik vind niet dat je een paard beloont door iets te gaan doen wat hij leuk vind na het steigeren want die link legt je paard geen minuten lang :+


Ik ben gisteren weer bij een therapeut geweest en ik kan wat zitten jeeeeej!


Nee, uiteraard, ik heb het misschien wat te menselijk verwoord. Het gaat er meer om dat het steigeren de consequentie heeft dat de oefening stopt, wat ik normaal gebruik als beloning en teken dat het goed was. Mijn verzorgster weet dit, heeft ook een les gevolgd van dezelfde lesgeefster, en toch zagen zowel ik als mijn lesgeefster haar vaak een oefening "opgeven" als Jenara niet juist reageerde met als argument "ze wil niet" of "ze kent het niet", maar eigenlijk stelde ze haar vraag gewoon niet duidelijk. Ik probeer altijd om toch een klein pasje in de goede richting te krijgen en dan te stoppen als beloning. M.a.w. als ze steigert, duidelijk blijven wat ik van haar wil, reageert ze uiteindelijk met toch weer de juiste kant op te lopen, dan stoppen en belonen. Niet stoppen en gaan wandelen wanneer ze steigert. Zo heb ik het er met veel geduld en consequentie 3 jaar geleden ook uit gekregen, want toen was het dus haar go-to antwoord als ze iets niet snapte of niet leuk vond.
En zoals gezegd, ik had al véél langer mijn twijfels, vooral ook bij de onwil om verder les te nemen.

Fijn dat je terug wat kan zitten wel, moet wel echt vervelend zijn geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:31 



 

Ah ja, zo is het heel helder ja. Zo train ik ook, beantwoord je de vraag op de goede manier, dan is er even rust.

Ja, vrij pijnlijk en nog steeds wel hoor maar ga wat afbouwen met pijnstillers en iets opbouwen met zitten en dingen doen. Uiteraard met toestemming.

Net 3 kwartier gezeten en dat was ook weer genoeg maar het begin is er _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:33 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Maartje_M schreef
Thx dames <3

Da is er bij geweest ja. We begonnen met een peesblessure, die eerst beter leek te worden en daarna onbegrijpelijk veel slechter. Foto’s toonden toen een botcyste. Ik heb besloten om eerst aan te kijken wat haar lichaam zelf doet, maar dat lijkt nog niet zo veel te zijn dus. Opereren zie ik niet zitten…


Ow even onder de meelees modus uit.

Als de botcyste operabel is met een goede slagingspercentage dan zou ik dat zeker doen. Mijn ervaring met onbehandelde botcystes is dat deze alleen maar erger worden en het betekent vaak einde verhaal. Het lichaam gaat ook compenseren dus dat er blessures op andere plekken komen klopt helemaal in dit beeld helaas.


Dank je voor je reactie! Elevada is 15 en de dierenarts acht het slagingspercentage daardoor niet zo hoog. Dat weegt ook erg mee in de beslissing voorlopig niks te doen want ik wil haar niet door al die stress laten gaan met een lage slagingskans

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:19 



 
Profiel   

Robijn, wat heb je gedaan dat je even niet kunt rijden? Lees nu dat je van de trap bent gevallen, ai, pijnlijk! Prachtige laarzen! <3
Maartje_M, wat balen zeg dat ze maar niet beter wordt! En wie functioneert wel met dit weer, echt niet te doen dit :') Goed om te horen dat iedereen haar hier goed vind!
Twirrewyn, wat fijn dat je nu wél het gevoel hebt dat het goed gaat komen, iedereen maakt fouten en je hebt het goed beoeld he, dat kun je jezelf dan niet kwalijk nemen.
Jenara, aah lief, dankjewel, komt vast goed met mijn knapperd <3 En een dikke knuffel voor jou, komt vast allemaal weer goed :(:) Door Fuego juist los te laten zijn we er sterker uit gekomen, soms moet je dus gewoon even doen wat jij denkt dat op dat moment het beste is. En je verzorger klinkt inderdaad niet als een goede match.
Jorinda, vervelend als er zoiets gezegd wordt, je kunt er ook zo weinig aan doen he, het ene paard is nu eenmaal verdraagzamer dan de ander .. Fuego jaagt de andere grote ook weg als hij daar wilt eten, maar de mini mag gewoon mee-eten :')
Queijo, prachtig paard heb jij zeg!

Fuego blijft, maar ik doe verder niet veel met hem nu, echt geen motivatie met dit weer :')
En voor ik er weer op stap wil ik eerst aan mijzelf gewerkt hebben. Wil wat afvallen, meer sporten/sterker worden zodat ik weer stabiliteit ga krijgen in mijn lijf en wil wat gespierder worden zodat mijn benen ook werken :') Door m'n bekkeninstabiliteit mis ik stabiliteit en vaak de connectie met mijn benen waardoor er geen reactie op mijn been komt maar ik dus gewoon de kracht in m'n been mis. Ligt volledig aan mij, niet aan paard :+ Tot die tijd geniet ik er gewoon van hoe mooi en lief hij is <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:47 



 
Profiel   

Tarzan wat goed dat je aan jezelf gaat werken voor je er weer op gaat! Ik vind dat altijd heel sterk.
Nu ik niks te rijden heb probeer ik ook echt meer aan mezelf te werken zodat ik wel in shape blijf voor als ik er weer wel op kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:35 



 
Profiel   

Ik vond dat ook altijd sterk van anderen maar kon mij er zelf nooit toe zetten :')
Nu eindelijk de juiste motivatie en ondersteuning en gaat het mij lukken ook!
Nu ik mijn progressie zie wil ik ook echt heel graag doorgaan, mijn doel is straks zorgeloos een buitenritje te kunnen rijden met m'n knappe Fuego en zolang ik dat doel voor ogen blijf zien en vertrouwen in heb dat dat goed komt, komt dat ook helemaal goed! :D
Ik denk als ik mijn doel behaal ik ook minder angst ga hebben straks als ik er weer op ga, daar ben ik van overtuigd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:42 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk ook gewoon een super goede motivatie om je doel te halen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:44 



 
Profiel   

Ja toch! Mis die ritjes door het veld echt enorm! Sowieso ritjes te paard mis ik, maar wil niet opstappen voor ik mijn doel gehaald heb, ik wil dat mijn lijf er ook klaar voor is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:45 



 

Wat goed zeg.
Ik denk dat ik ook blijf hangen bij mijn therapeut maar wel op hopelijk iets minder hoge frequentie.

Ik voel me vandaag met recht een bouw pakket. Ik sla longeren ook maar even over :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:46 



 
Profiel   

Ohjee balen robijn, ik zou dan ook inderdaad maar even overslaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:59 



 
Profiel   

Tarzan, wat goed dat je Fuego houdt. Ik denk dat het een goede beslissing is, PRE's zijn geweldige leermeesters en daarnaast ook hele trouwe en toegewijde metgezellen. Ik geloof er echt in dat jullie gaan groeien samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:01 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Maartje_M schreef
Thx dames <3

Da is er bij geweest ja. We begonnen met een peesblessure, die eerst beter leek te worden en daarna onbegrijpelijk veel slechter. Foto’s toonden toen een botcyste. Ik heb besloten om eerst aan te kijken wat haar lichaam zelf doet, maar dat lijkt nog niet zo veel te zijn dus. Opereren zie ik niet zitten…


Ow even onder de meelees modus uit.

Als de botcyste operabel is met een goede slagingspercentage dan zou ik dat zeker doen. Mijn ervaring met onbehandelde botcystes is dat deze alleen maar erger worden en het betekent vaak einde verhaal. Het lichaam gaat ook compenseren dus dat er blessures op andere plekken komen klopt helemaal in dit beeld helaas.

Dank je voor je reactie! Elevada is 15 en de dierenarts acht het slagingspercentage daardoor niet zo hoog. Dat weegt ook erg mee in de beslissing voorlopig niks te doen want ik wil haar niet door al die stress laten gaan met een lage slagingskans


Ahja dat begrijp ik :-( hopelijk gaat het niet te hard en snel achteruit. Ik heb zo,n zelfde iets gehad..paard ging toen ineens zo hard achteruit. Ook eerst peesblessures, het is echt een rottig iets die cystes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:26 



 
Profiel   

Rustig aan doen Jolijn, heb je straks alleen maar profijt van!

Elisa ik hou er wel serieus rekening mee dat ik haar dit jaar moet afgeven (en mijn oude pony ook). Had nog een leenzadel, die gaat ook terug naar de zadelpasser want die gaan we niet meer gebruiken vrees ik ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:35 



 

Godver wat k-lote Maartje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:42 



 
Profiel   

Ja leuk is anders… ik hoop nu vooral haar zo lang mogelijk nog redelijk te houden zodat ze iig nog door de paddock kan struinen. In maart moet Lissy geënt worden dus dan zal ik weer eens overleggen met de DA

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:00 



 
Profiel   

Pfft heftig...ja een cyste kan zo pijnlijk zijn. Het is wel heel triest als je ze allebei moet afgeven dit jaar...bij de pony door ouderdom?

Die van mij had het achter in zijn kroonbeen en begon steeds meer door dat been te zakken en dan was het echt hinken op drie benen om vervolgens weer een paar passen goed te lopen en dan ging het weer mis. Uiteindelijk door overcompensatie kreeg hij een peesblessure aan zijn andere achterbeen en kon hij niet meer zonder pijn op beide achterbenen staan. (nadat hij daarvoor voor ook al peesblessures kreeg) Ondanks pijnstilling, was echt zo sneu want dat dier wilde nog zo graag.

Tarzan, goed van je zeg! het is over een paar maanden toch veel lekkerder weer om buiten bezig te zijn/ gaan.

Jenara, dat is wel heel vervelend als gedrag wat je er zorgvuldig uitgetraind hebt weer terug komt omdat iemand anders er niet consquent mee om gaat. Hopelijk verbeterd haar gedrag snel weer ten goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:56 



 
Profiel   

Ja de pony is al jaren een zorgenkindje. Wordt dit jaar ‘pas’ 20 maar ik dacht 4 jaar geleden al dat hij het niet meer ging redden. Hij heeft ppid, eorth en daardoor inmiddels geen voortanden meer en is sinds vorig jaar niet meer op gewicht te krijgen. Hij lijkt nog happy, maar hou er wel serieus rekening mee dat hij dat aan het einde van het jaar niet meer is

Wat een naar verhaal van jouw paard. Geeft me weinig moed… in begreep wel van de da dat het heel erg kan verschillen met waar de cyste zit. Misschien laat ik haar van het voorjaar nog een keer op de foto zetten om te kijken of er verschil in zit. Ik weet het nog niet helemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:26 



 
Profiel   

Dat snap ik, gewoon maar rustig aan kijken..klopt wel wat de DA zegt. Op sommige plekken geeft het minder problemen, dat zei de DA toen ook tegen mij.

Heh bah, ook al EOTRH..heb ik ook een paard aan af kunnen geven in combinatie met artrose. PPID erbij is ook absoluut niet gunstig. Wat een pech kunnen ze toch hebben he...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:41 



 
Profiel   

We zien over een paar maanden wel hoe het er voor staat, ik mag van mezelf niet te veel er over piekeren nu :+

En idd, ppid en eorth is een fijne combi… hij is echt een beetje mijn kneusje maar weet zich wel iedere keer weer op de been te houden, dus misschien is hij er over vier jaar nog wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:46 



 
Profiel   

Sommige paarden hebben echt 9 levens..ik hoop in ieder geval voor je dat ze beide nog lang mee mogen gaan in acceptabele gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:00 



 
Profiel   

Lief <3 ik hoop uiteraard hetzelfde :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:41 



 
Profiel   

Ik kruip even onder mijn mee lees steen vandaan voor een vraag.

Heeft iemand hier een PRE op onverpakt arm natuurhooi staan?
Hoe doen ze het er op?

Wij staan sinds een jaar op een PP, eerst gaf ik de verhuizing de schuld, weideseizoen waren we stabiel, maar in de afgelopen periode heeft jij echt nog flink extra bespiering verloren.

Ik weet dat PSSM ook bij PRE's voorkomt, maar ik heb het gevoel dat het toch het hooi is.

Uit de analyse kwam dat er meer eiwitten in zaten als dat ik dacht, maar wel energie arm.

Ik ben aan het rond kijken naar een andere stal, maar ik begin nu te twijfelen of het inderdaad het ruwvoer is.

Pff lastig :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 362 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen