Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:59

Zo wat een oren op de eerste foto :D
Fijn dat ze zo lief is! Dat is echt zo veel waard!

Lissy is ook heel lief met de kids hier, Elevada vind ik wat onberekenbaar met kinderen

Fijn beeld van jullie Jolijn, maar dat had ik al ergens gemeld :D

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:00

Ja! Thanks! Zag dat Jonique weer wat aan het werk is? Fijn!

Hoe handelt Elevada haar stapsessies inmiddels? :=

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:06

Yes, Jonique is weer volle bak aan het werk, en daar wordt ze heel blij van :')

Elevada is, tja, Elevada... Er zijn dagen dat het heel fijn gaat en dan hoeft er maar iets anders te zijn (denk aan een geparkeerde auto, iets van afval op de weg, iemand die in de verte loopt) en dan is het alweer drama. Drama uit zich wel vooral in stil staan en dan niet meer mee willen, dus ze doet niet gek, maar ik ben het stappen echt zo moe. Ik kan er echt niet meer de motivatie voor vinden met 'iedere dag is een verrassing' :=

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:10

Oh dat snap ik zo!
Heb je wel eens nagedacht over andere opties (bijvoorbeeld gewoon langer de tijd nemen en even echt laten staan op poetsen etc na)?

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:11

Hahahaha ja ze heeft ezelsoren Maartje _O-
Ohh wat kan ik nou gevoel snappen.! Ik had dit Met mijn pony ook een beetje.. dat was ook iedere keer weer een verassing hoe hij was.

Fijn beeld hoor Jolijn.!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:17

Voor haar pees moet ze eigenlijk op het harde stappen, omdat de vezels dan goed schikken zeg maar. Ze zou nu nog 2 weken moeten maar echt, ik weet niet of ik dat mentaal nog trek :o
Scheelt wel dat het nu beter weer wordt en de paddock dus ook weer harder wordt, dan loopt ze daar al meer 'op hard' en durf ik haar wat makkelijker een dagje te laten staan.

Ezelsoren zijn leuk :D

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:19

Ohja jij zit natuurlijk in dezelfde regen zooi als wij hier _O-
Met een blessure nog minder ideaal.

Wordt ze over 2 weken ook weer gescand? Dan ga ik vast duimen draaien!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:27

ja moet zeggen dat het nu wel weer allemaal soort van droog is, alleen rondom de netten nog niet zo.
Ze moet rond 5 aug gescand worden, ga vandaag bellen voor de afspraak

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:31

Ik lees een kleine discussie over bitloos vs bit, die sla ik ff over :P

Veerle, wat een beauty! Fijn dat het zo goed gaat bij jullie.
Hoe oud is ze nu?

Robijntjah, ziet er ontspannen uit! Goed gedaan ook je wedstrijd!

Mijn beide spanjaarden gaan super! Cortado is inmiddels in mei gecastreerd.
En met Dorado moet ik aankomend weekend starten op de kampioenschappen in de L2 :oo Super spannend!
Afgelopen weekend nog een wedstrijdje mee gepakt om de proef nog even door te rijden. Hij doet zo zijn best! Hadden 200 punten en eerste prijs. *\o/* Het plan is om volgende maand over te stappen naar de M1. Zelf heb ik dat nog nooit gereden en moet ik alles zelf ook aan Dorado leren, maar zijgangen etc. zijn easy voor hem. Zo enorm fijn om een paard te hebben die zo werkwillig is! Mijn vorige paard was echt zo anders. :o

Zo rijden we er nu bij:
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:55

Dan duim ik voor je Maartje!

Fijn is dat he Mightyjoe, ik heb dat met Aurelia ook, Mo is zoveel moeilijker.

Zaterdag bij nog een spanjaard kijken _O-

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:03

:') Oeps, ach je kan er nooit genoeg hebben :P
Kan je al iets erover vertellen? :))

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:16

Jong dier, onbeleerd, maatje groter dan ik heb staan!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:42

Ziet er goed uit met Dorado! Blijft toch een knap dier <3

Oh jee Jolijn.... Ik dacht dat je nu eerst met Bob bezig was? :') Maareh, hoe jong? Merrie of ruin? Voor de hou of voor de verkoop? Kom op, beetje meer info he :+ :')
En anders app me maar :D

Afspraak staat voor 6 augustus. Dan meteen ook enten dus Elevada zal me daarna wel haten :')

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:14

Gewoon zeggen dat het voor haar eigen bestwil is :j. En dat eindeloos stappen herken ik wel. Ik ben vast een hele slechte eigenaar, maar toen de peesblessure voor de zoveelste keer terug kwam heb ik er gewoon niks meer aan gedaan. Ik kon het niet meer opbrengen. Ik heb voor mijn gevoel qua km's de hele wereld al rondgelopen met haar vanwege die stomme pees! Hij is uiteindelijk ook gewoon genezen en nu scheurt ze met mach 3 die dijk op en af en er is niks aan het handje. Schiet mij maar lek :')

MightyJoe, lekker aan het rondsturen!

Robijn, spannend nog een spanjaard *\o/* Je kunt er nooit genoeg hebben :')

Veerle, wat een geweldig paard <3 en een lief duo <3

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 22:17

Elevada doet niet aan haar eigen bestwil :+
Da zei dat ik minstens 4x per week moest proberen. Gister en vandaag kon ik het mentaal echt even niet opbrengen, dus morgen maar weer.
Moet wel zeggen dat de paddock grotendeels wel weer best hard is, dus ik denk dat ze daar ook wel baat bij heeft al

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:59

Weer leuke beelden hier van jullie knapperds!

@Veerle92, wat schattig die twee samen!! Goed bezig daar hoor :D

@Robijntjah, Jullie zien er ook mooi uit samen! Leuk om vooruitgang te voelen, ik ga je trouwens eens volgen via insta! En ook heel benieuwd naar de mogelijke nieuwe aanwinst :+

@Maartje_M, phew kan me inbeelden dat je dat behoorlijk beu wordt, voor even gaat dat wel, maar als het zo lang blijft aanslepen ... Veel succes ermee nog in ieder geval, hopelijk betert de blessure toch weer snel!

@MightyJoe, jullie gaan ook goed! Wat loopt Dorado goed! En ik zie leuke foto's voorbijkomen op insta van Cortado ook :D Suuuperveel succes met de wedstrijden, dat komt vast helemaal goed!

Ik denk dat ik hier laatst liet weten dat het hier wat up en down bleef gaan, kort daarna bleef alles eigenlijk vooral heel erg up gaan, dus ik blij natuurlijk :D Bleek dat ze die laatste keer kort ervoor met de hele kudde behoorlijk wat stress hadden ervaren door koeien die plots hun weide op geraakt waren en ik was zo'n 15min. daarna aangekomen :+
Ondertussen is Jenara zooo rustig en kalm dat ik verschillende keren zadel- en bitloos heb gereden en ook voor de eerste keer een bitloze dressuurtraining heb kunnen doen, waarbij wijken etc. gewoon bijna even goed ging als met bit! Ze is wel weer wat in een "luie" fase, want de vooruit is weer wat zoek, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het intensiever trainen wat heb laten liggen waardoor het weer wat lastiger is ofzo, denk ik toch. Volgende week weer les!
Momenteel ben ik er zelf even een weekje tussenuit, maar daarna wil ik het rijden echt wel even terug wat oppakken.

Hier nog wat beeldjes :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:12

Jenara schreef:
Weer leuke beelden hier van jullie knapperds!

@Veerle92, wat schattig die twee samen!! Goed bezig daar hoor :D

@Robijntjah, Jullie zien er ook mooi uit samen! Leuk om vooruitgang te voelen, ik ga je trouwens eens volgen via insta! En ook heel benieuwd naar de mogelijke nieuwe aanwinst :+

@Maartje_M, phew kan me inbeelden dat je dat behoorlijk beu wordt, voor even gaat dat wel, maar als het zo lang blijft aanslepen ... Veel succes ermee nog in ieder geval, hopelijk betert de blessure toch weer snel!

@MightyJoe, jullie gaan ook goed! Wat loopt Dorado goed! En ik zie leuke foto's voorbijkomen op insta van Cortado ook :D Suuuperveel succes met de wedstrijden, dat komt vast helemaal goed!

Ik denk dat ik hier laatst liet weten dat het hier wat up en down bleef gaan, kort daarna bleef alles eigenlijk vooral heel erg up gaan, dus ik blij natuurlijk :D Bleek dat ze die laatste keer kort ervoor met de hele kudde behoorlijk wat stress hadden ervaren door koeien die plots hun weide op geraakt waren en ik was zo'n 15min. daarna aangekomen :+
Ondertussen is Jenara zooo rustig en kalm dat ik verschillende keren zadel- en bitloos heb gereden en ook voor de eerste keer een bitloze dressuurtraining heb kunnen doen, waarbij wijken etc. gewoon bijna even goed ging als met bit! Ze is wel weer wat in een "luie" fase, want de vooruit is weer wat zoek, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het intensiever trainen wat heb laten liggen waardoor het weer wat lastiger is ofzo, denk ik toch. Volgende week weer les!
Momenteel ben ik er zelf even een weekje tussenuit, maar daarna wil ik het rijden echt wel even terug wat oppakken.

Hier nog wat beeldjes :)


[ [url=m/a3MGSo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tSKg9l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hqIJKL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pgfjJV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je misschien een linkje naar dat t-shirt? Dat is een goede match met Emerald!

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:23


rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:59

Ik heb het idee dat mijn dame misschien is gaan puberen, ze is wat lui geworden onder het zadel en haar 'nee' vertellen resulteert in een soort tantrum haha, niets ernstigs hoor, maar ze laat wel even merken dat ze het er niet mee eens is. Onder het zadel nogsteeds braaf, zou je er nooit af gooien oid.

Moet wel zeggen dat het me nogsteeds zwaar valt, mede omdat ik gewoon niet de kennis en ervaring heb met dit soort dingen. Het voelt af en toe meer als een 2e baan dan als hobby. Maar dan eentje die geld kost haha.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:41

Dan zou ik me toch gaan afvragen wat het je oplevert :=

Ik heb dat gevoel niet eens met mijn kleinschalige pensionstal. Meestal vind ik het erg leuk (uitzonderingen daargelaten).

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:07

Robijntjah schreef:
Dan zou ik me toch gaan afvragen wat het je oplevert :=

Ik heb dat gevoel niet eens met mijn kleinschalige pensionstal. Meestal vind ik het erg leuk (uitzonderingen daargelaten).


Verschil is denk ik dat ik hier niet bewust in stapte? Ofja, wij samen dan. We zochten naar een 'opstappen en relaxen' paard/pony, en dat leek zij ook te zijn bij de vorige eigenaar. Maar ze bleek gewoon helemaal in zichzelf gekeerd.

Ik zie dat ze erg gelukkig is en echt paard kan zijn bij mij, en daarbij komt haar karakter echt naar boven. Maar ze blijft natuurlijk onzeker en angstig, dat is ook niet iets waarvan ik verwacht dat het morgen opgelost is en dat is oke. Alleen niet iets waar ik voor koos en ook niet iets waar ik de kennis voor heb om mee om te gaan.. ik heb meerdere keren per week les met haar en moet er zelf minstens net zo hard aan werken als zij. Ze is al een stuk zelfverzekerder bij de trainster bijvoorbeeld, omdat zij elkaar wellicht beter begrijpen en zij ook zelf minder onzeker is.

Het is een work in progress hoor en ik zal haar zeker niet zomaar weg doen, maar soms vraag ik me wel af of ze niet ergens anders beter op haar plek zou zijn, want volgensmij is het een gouden merrie als ze eenmaal echt op je kan vertrouwen en zelf ook wat mer zelfvertrouwen heeft.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:23

MightyJoe, gave spanjaard heb je en wat heb je hem netjes aan het lopen!
Jenara, mooie foto's! Rijden ziet er ook heel vriendelijk uit.
rainbowtrash, oef, zoals robijn al zegt, dan zou ik mij echt afvragen wat het mij oplevert!

Even heel trots deze foto laten zien van m'n knapperd <3
Afbeelding
Wij gaan ook steeds beter, zo panisch als hij kwam, zo relax is hij nu (tot een vreemde meekomt :') )
Rijden gaat ook al steeds beter, komt wel goed dus met ons :D

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:49

wat een mooi plaatje <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:08

Wauw wat een mooie plaatjes weer <3 <3

@Rainbrowtrash, wat jij nu meemaakt maken helaas heel veel eigenaren mee met Spanjaarden waarvan de herkomst vaak niet bekend is. Paarden die al zoveel meegemaakt hebben en zich daardoor zijn gaan afsluiten. Die heb ik ook enkele (gehad). En juist die paarden zijn de moeite waard om voor te vechten want als je er doorheen bent heb je echt een maatje voor het leven! Vooral veel grondwerk zoals Tristan Tucker bijv. Om paarden zelf vertrouwen te geven en echt mee samen te werken!

Vic en ik zijn in een paar wedstrijden de B doorgevlogen, met gisteren zelfs 5 winstpunten dus starten Zaterdag in de L1.
Mijn nieuwe zwarte doet het ook super, ik laat hem nu alleen vaak door een ander rijden omdat mijn slechte rug hem niet kan uitzitten. Voor de lessen is hij helaas ook niet helemaal geschikt. Hij is mega braaf en lief maar wordt wel iets onzeker van iedere keer een ander op zijn rug. Mijn cremello kan dat beter handelen. Dus nu de twijfel wat we met hem gaan doen. Ons lieve knuffel paard. :+:

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:40

Rainbowtrash zoals Zsazsa zegt: as je de wil en energie hebt om er aan te werken, doen! Maar als het meer energie kost dan oplevert en het uitzichtloos lijkt, zou ik toch overwegen op zoek te gaan naar iets anders.

Zsazsa ik zag het al op Facebook, gefeliciteerd! En je zwarte :~

Julie jullie gaan goed!

Tarzan <3

Hier gaat het z’n gangetje. Elevada nog altijd op rust, en Lissy is een lekker blije gup <3
Vorige week voor de lol haar omvang gemeten, want ja, 2 jaar dus je kunt maar ergens aan wennen. Was niet spannend :))
Afbeelding