Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:38

Een fijne stalling is gewoon heel belangrijk!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:50

Heel verstandig, de perfecte stal bestaat niet en als het paard er op vooruit gaat lijkt mij dat alleen maar positief!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:29

Heel herkenbaar ook die hernieuwde motivatie! Komt vast goed!

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:44

Fijne stalling is zeker mega belangrijk
Leuk is verhuizen niet, maar als jullie er op vooruit gaan is t t zeker waard

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:00

Hoera, heb eindelijk bericht gehad over de nieuwe stal! Als ik 2x per week een mest/voerronde doe is het amper 15€ duurder dan mijn huidige plek, maar wel oh zo veel beter! Er is zelfs een mogelijkheid om de B-camionette van de stal te huren om op verplaatsing te gaan enzo! Ik kijk er echt al enorm naar uit.
Ik ga komende week dan mijn opzeg doen bij de huidige plek en dat is een maand, dus verhuizen zal eind januari - begin februari worden.

Daarnaast nog een update over Jenara zelf, ik heb haar gedrag nog even opgenomen met mijn lesgeefster en die raadde me aan om nog eens een klein wandelingetje te gaan maken en te kijken hoeveel het gedrag zich daar ook doorzet. Jenara gaat echt supergraag wandelen en is altijd veel actiever en voorwaartser buiten, dus als ze het dan ook doet, ben ik eigenlijk echt zeker dat er fysiek toch iets niet goed zit en dan stop ik ook even met rijden tot het bezoek van de fysio. Als ze het op wandeling niet zo doet, ga ik alsnog wel even een stapje terug doen tot de fysio komt, maar dan zal het overwicht toch eerder mentaal een soort blokkade zijn.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:50

Verstandig! goed om zo'n test te doen en de nieuwe stal klinkt heel goed.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:55

Fijn Julie!

Ik ben wel blij dat ik dat gemier allemaal niet meer heb. Lekker mijn eigen plek. Ga zo eens in de bak pielen met Mo, heb van de week weer les gehad en dat ging weer heel fijn dus we hebben weer huiswerk!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:48

Goed nieuws Jenara! En goede test inderdaad.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:54

Fijn Jenara, een fijne stal is alles. Ik ben ook zo blij dat ik verhuisd ben. Binnenbak is toch wel erg fijn. En de paarden waren vrij snel op hun gemak.

Hebben jullie van je PRE weleens de ouders opgezocht. Ik vind het altijd super leuk om de ouders te zoeken met foto’s erbij. Altijd leuk om de geschiedenis te vinden.
Vader van mijn 3 jarige, ze lijkt ook zoveel op hem qua bouw en vooral het hoofd:
GP hengst Jareño de Povedano
Afbeelding
Afbeelding

En van mijn 2 jarige:
Mama:

Afbeelding

Papa: (vos Pearl hengst Guaijro CAR)

Afbeelding

Ben zo blij met de dames.
Mijn vosmerrie is verkocht, dus deze mogen mooi blijven nu. De vos is verkocht naar iemand die dichtbij woont en bij ons in de binnenbak komt rijden dus ik zie haar nog heel vaak gelukkig.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:25

_Zsazsa_ schreef:
Fijn Jenara, een fijne stal is alles. Ik ben ook zo blij dat ik verhuisd ben. Binnenbak is toch wel erg fijn. En de paarden waren vrij snel op hun gemak.

Hebben jullie van je PRE weleens de ouders opgezocht. Ik vind het altijd super leuk om de ouders te zoeken met foto’s erbij. Altijd leuk om de geschiedenis te vinden.
Vader van mijn 3 jarige, ze lijkt ook zoveel op hem qua bouw en vooral het hoofd:
GP hengst Jareño de Povedano
[ [url=m/5vheQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0GCywo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van mijn 2 jarige:
Mama:

[ [url=m/y4TZyG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Papa: (vos Pearl hengst Guaijro CAR)

[ [url=m/RWznEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben zo blij met de dames.
Mijn vosmerrie is verkocht, dus deze mogen mooi blijven nu. De vos is verkocht naar iemand die dichtbij woont en bij ons in de binnenbak komt rijden dus ik zie haar nog heel vaak gelukkig.


Wat een knappe ouders heeft jouw PRE! Zie je er veel van in terug? Ik zoek me een slag in de rondte naar Nero zijn ouders/familie maar helaas kan ik niks vinden.

Wat fijn dat je vosmerrie is verkocht en je haar nog kan blijven zien :)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:29

Ik weet inmiddels hoe ik goed moet zoeken. En deze dames hebben vrij goede papieren dus dan is het niet zo moeilijk zoeken. De ANCCE heeft overigens afgelopen jaar flink wat hengsten en merries premies gegeven dus de papieren van je paard kunnen verander zijn.
Bij mijn 2 jarige is het papier nog mooier geworden, en die had al heel mooi papier. Dus daar ben ik erg blij mee.
Als je wil dat ik wat voor je rondneus kun je me altijd een pb met de naam van je paard sturen.

Mijn 2 jarige is een kopie van haar moeder, qua beweging en uiterlijk en formaat.
Rumba:
Afbeelding
Haar moeder:
Afbeelding

3 jarige merrie lijkt juist heel veel op haar vader.
Die is ook heel groot en barok.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:28

Leuk is dat hè zsazsa.! Knappe ouders hebben die van jou <3

Ik kan van die mijn mij alleen de vader vinden.. mama kan ik nergens vinden zelfs niet als ik zoek op het veulen van dit jaar :(

Haar papa..
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 24-12-21 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:49

Superfijn je nieuwe stal Jenara!

Wat leuk om foto’s van de ouders van je paard te hebben. Ik kan ook helemaal niks vinden van die van mij |(

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:36

Via de ANCCE fokkers uit de lijnen zoeken en die op FB intypen is vaak de beste manier. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg hobby fokkers waar je ook echt vrienden mee moet zijn op FB om informatie te zien. De grotere stoeterijen zijn makkelijker te vinden omdat die vaak gewoon pagina’s hebben. Maar het is soms erg lastig.

@ Veerle, die van jou heeft een hele knappe Perlino papa <3
Merries is ook altijd lastiger te vinden dan hengsten. Vooral vroeger vonden ze de merries niet erg belangrijk. :\

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:34

Wat zijn betrouwbare adressen om een PRE aan te schaffen?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:43

In Nederland of in Spanje?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:16

In Nederland, sorry ben ik er vergeten bij te zetten.

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:05

@Zsazsa, wat een knappe ouderdieren :D
Ik heb ook wel eens opgezocht ja!

Dit Jenara's papa: Etico JL. Van haar mama vind ik ook geen foto's terug!

Afbeelding

@veerle, die is ook gaaf!!

Heh bah, ik heb minder leuk nieuws te delen ... Waar ik al een tijdje voor vreesde op mijn huidig stal is vanmorgen dan gebeurd. Ik wil niet in details treden, maar de eigenaar vraagt eigenlijk van ons iets dat niet legaal is en ik weiger dat. Vanmorgen is hij naar mij gekomen en heeft hij gezegd dat ik moet doen wat hij zegt of dat ik meteen moet vertrekken. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik niet kan doen wat hij vraagt, maar hij trekt zich daar niets van aan. Gelukkig heb ik ook net nieuws gekregen dat ik zelfs begin januari al naar de nieuwe plek mag, dus hoe sneller hoe liever op dit moment. Ik heb nu gezegd dat ik wel zal luisteren om tijd te rekken, maar ik probeer nu zo snel mogelijk de verhuis te regelen. Gelukkig houden een paar mensen op stal nu even mee in de gaten dat hij niets doet met Jenara, maar bah, wat een rotsituatie zeg. Ik ben zo blij dat ik net op tijd iets nieuws heb gevonden!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:13

Jenara schreef:
@Zsazsa, wat een knappe ouderdieren :D
Ik heb ook wel eens opgezocht ja!

Dit Jenara's papa: Etico JL. Van haar mama vind ik ook geen foto's terug!

[ Afbeelding ]

@veerle, die is ook gaaf!!

Heh bah, ik heb minder leuk nieuws te delen ... Waar ik al een tijdje voor vreesde op mijn huidig stal is vanmorgen dan gebeurd. Ik wil niet in details treden, maar de eigenaar vraagt eigenlijk van ons iets dat niet legaal is en ik weiger dat. Vanmorgen is hij naar mij gekomen en heeft hij gezegd dat ik moet doen wat hij zegt of dat ik meteen moet vertrekken. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik niet kan doen wat hij vraagt, maar hij trekt zich daar niets van aan. Gelukkig heb ik ook net nieuws gekregen dat ik zelfs begin januari al naar de nieuwe plek mag, dus hoe sneller hoe liever op dit moment. Ik heb nu gezegd dat ik wel zal luisteren om tijd te rekken, maar ik probeer nu zo snel mogelijk de verhuis te regelen. Gelukkig houden een paar mensen op stal nu even mee in de gaten dat hij niets doet met Jenara, maar bah, wat een rotsituatie zeg. Ik ben zo blij dat ik net op tijd iets nieuws heb gevonden!

Oh bah Jenara… ik weet niet wat er aan de hand is maar het gaat wel heel ver om iets illegaals te vragen… ik hoop dat je snel kan verhuizen!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:04

Jeetje dat klinkt wel ernstig Jenara %)
Ik hoop dat alles nog even rustig verloopt voor jullie!

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:30

Succes alvast met de verhuis Jenara, klinkt als een goede keus!

Mooie ouders hebben je paarden zsazsa. Ik zoek ook graag familie op van mijn merries. Je ziet de gelijkenissen heel erg goed en dat vind ik grappig. Zelf zijn ze ook verre familie van elkaar.

Ik ben sinds een weekje met ze gaan wandelen buiten. Heb alleen wel altijd iemand nodig want met 2 paarden gaan wandelen in mijn eentje vind ik niet zo veilig, maar het is ook niet zo gezellig dus nu loopt er elke keer iemand wel mee.

Ik duw ze met vertrouwen Quintanilla in hun handen. Als je met een hond kan lopen, kun je ook met haar lopen.

Eenmaal thuis krijg ik nu al iedere keer te horen dat ze braver is dan een hond :D.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 08:11

Jeetje, dat gaat wel ver zeg, iets illegaals van iemand vragen.. heftig! Heel fijn dat je al iets nieuws hebt per januari.

Super leuk om te horen lijkt me Dais!

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:29

Jenara schreef:
@Zsazsa, wat een knappe ouderdieren :D
Ik heb ook wel eens opgezocht ja!

Dit Jenara's papa: Etico JL. Van haar mama vind ik ook geen foto's terug!

[ Afbeelding ]

@veerle, die is ook gaaf!!

Heh bah, ik heb minder leuk nieuws te delen ... Waar ik al een tijdje voor vreesde op mijn huidig stal is vanmorgen dan gebeurd. Ik wil niet in details treden, maar de eigenaar vraagt eigenlijk van ons iets dat niet legaal is en ik weiger dat. Vanmorgen is hij naar mij gekomen en heeft hij gezegd dat ik moet doen wat hij zegt of dat ik meteen moet vertrekken. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik niet kan doen wat hij vraagt, maar hij trekt zich daar niets van aan. Gelukkig heb ik ook net nieuws gekregen dat ik zelfs begin januari al naar de nieuwe plek mag, dus hoe sneller hoe liever op dit moment. Ik heb nu gezegd dat ik wel zal luisteren om tijd te rekken, maar ik probeer nu zo snel mogelijk de verhuis te regelen. Gelukkig houden een paar mensen op stal nu even mee in de gaten dat hij niets doet met Jenara, maar bah, wat een rotsituatie zeg. Ik ben zo blij dat ik net op tijd iets nieuws heb gevonden!


Jeetje dat klinkt heel heftig. Gelukkig ga je zeer binnenkort al verhuizen. Wij verhuizen maandag naar een nieuwe stal. Er is veel gebeurd en voor ons is het de beste beslissing.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:30

Succes met de verhuizingen!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:24

Ook succes met verhuizen Twirrewyn!