Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 359 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 

I feel you, ik wacht even lang op mijn laarzen.

Oeps ik ben in contact met iemand die een 3 jarige te koop heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:35 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Welke is het geworden?


Een Zaldi New Kent met donkerbruin en zwart leer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:44 



 
Profiel   

Klinkt mooi Queijo! Ben benieuwd! Maar jij nog meer denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:39 



 
Profiel   

Dank jullie wel dames.! Het zadel zit ook gewoon als een huis <3

Ik heb ook zitten twijfelen tussen zaldi en Sella.. maar Sella kende ik al en had daar super ervaringen mee..

Wachten is ook niet mijn sterkste kant _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:49 



 
Profiel   

Ziet er ook heel fijn uit Veerle! Ik ben juist bekend met Zaldi dus de keuze was makkelijk gemaakt haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:13 



 
Profiel   

@Queijo, oehh wat spannend :D post je foto's als je je nieuwe zadel hebt?

@Robijntjah, hihi, nog nieuws van de 3 jarige?

@Veerle, wat fijn dat het ook nog eens goed zit en niet alleen maar mooi is!! Altijd leuk als dingen goed uitdraaien :D

Argh jongens, ik weet dat ik de laatste tijd veel "zaagposts" heb gemaakt, maar mag ik toch nog wat van me af schrijven? Ik zit een beetje in met Jenara op de nieuwe plek, met alle regen ligt het nu echt vréselijk nat en staat ze basically bijna 24/7 met haar voeten in het nat. Ik ben ergens al blij dat het niet meer in de mest en urine is, maar dit is toch ook echt niet ideaal ... Ze is ook flink ingevallen, dus ik maak me echt wat zorgen.

Nu ergens is het misschien niet zo nodig, er komen komende week nog wel wat verbeteringen aan, er wordt nog een stuk paddock bij verhard en er wordt een extra hooinet opgehangen in de schuilstal, zodat ze ook droog kunnen staan eten. De stalbaas komt wel echt haar woord na en met dat alles zo snel snel is moeten gaan, zijn er gewoon wat dingen nog niet geregeld en af ... Het grootste probleem is nu eigenlijk vooral dat waar de hooifruif staat het gewoon kletsnat is, maar uiteraard staan ze daar nu het grootste deel van de tijd, dus als ze straks droog kunnen staan eten gaat al veel doen natuurlijk ... Ik voel me ergens gewoon echt schuldig dat ze nu in deze omstandigheden staat, wss ook nog met een hoop stress van de verhuis ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:08 



 
Profiel   

Heeft ze een deken op?

En kan ze iedere dag een paar uurtjes droog staan? Dat de hoeven ff goed kunnen drogen en dat je ze kunt behandelen preventief tegen rotstraal?

Het is nu ook echt oliebol, maar het zal echt beter worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:26 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Heeft ze een deken op?

En kan ze iedere dag een paar uurtjes droog staan? Dat de hoeven ff goed kunnen drogen en dat je ze kunt behandelen preventief tegen rotstraal?

Het is nu ook echt oliebol, maar het zal echt beter worden :j


Ja ze heeft een deken op, ga haar morgen een warmere geven ook.
En ze hebben een droge schuilstal, maar ik weet dus niet hoeveel ze daar effectief staat.
Ik heb in ieder geval vandaag haar voeten nog eens goed onder handen genomen tegen de rotstraal
(dat heeft ze al van in de viezigheid te staan op de vorige stal :/ )
Ik denk dat ik me misschien ook gewoon iets té veel zorgen maak op dit moment ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:33 



 
Profiel   

@ Jenara; Vervelend maar als het goed is komen er verbeteringen aan. Zou daar aan proberen te deken. Zou haar idd een lekkere warme deken opdoen en bijvoeren met Fibrebeet oid.

Ik zal foto’s posten als het zadel er is!

@ Robijntjah; ooh vertel! <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:40 



 
Profiel   

Er staan verbeteringen op de planning, ze heeft een deken en kan overdekt staan als ze dat zou willen. Ik denk dat het wel goed komt hoor! Al kan ik me je zorgen wel goed voorstellen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:45 



 
Profiel   

Inderdaad, het komt wel goed. Ze kan beter in de modder staan en lekker bewegen dan heel veel stilstaan in de viezigheid.

Ze heeft ook een lekkere deken op. Ze zal zich echt wel redden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 06:57 



 
Profiel   

Zijn jullie Spaanse dames (en misschien de heren ook wel haha) ook zo heerlijk snel beledigd? :') Neva wel in ieder geval, ik kan er altijd smakelijk om lachen.

We hebben heerlijk gewandeld vandaag. Nog net voordat de zon ging schijnen en alle dagjesmensen waarschijnlijk naar het bos kwamen. :7

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:10 



 
Profiel   

@jenara komt vast goed :knuffel:

@robijntjah en..? Je houd ons in spanning hoor :P

@jorinda _O- heel herkenbaar.! Hier kan ze zich af en toe ook echt als een prinses gedragen

Daurada en ik hebben vandaag voor de 1e keer puppyspringen voor beginners gedaan *\o/*
Deze dame blijft mij verbazen.! <3 _/-\o_

https://youtu.be/sxHQwKWrH2M

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:02 



 
Profiel   

Jorinda schreef
Zijn jullie Spaanse dames (en misschien de heren ook wel haha) ook zo heerlijk snel beledigd? :') Neva wel in ieder geval, ik kan er altijd smakelijk om lachen.

We hebben heerlijk gewandeld vandaag. Nog net voordat de zon ging schijnen en alle dagjesmensen waarschijnlijk naar het bos kwamen. :7

[ [url=m/xDzAf9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nero ook hoor :))
Ik ben afgelopen week met vakantie geweest, toen ik de dag erna kwam keek ‘ie me echt aan van, ik weet niet wat jij komt doen maar voor mij hoeft het niet hoor :') gelukkig ontdooide hij weer snel haha.
Of als ik hem een tik(je, rustig maar :+) is ‘ie ook echt beledigd van hoe durf je _-:(

Heerlijk plaatje van het wandelen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:51 



 
Profiel   

Super leuk Veerle! Ze doet goed haar best :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:51 



 
Profiel   

Hahaha, ja, Faro hier is supersnel beledigd! Zo gevoelig, maar ik vind het heerlijk. Als hij modder op zich heeft en ik borstel met de magic brush is hij al beledigd door het raspende geluid dat het maakt, dat vindt hij niks :')

Zaf is de happy camper hier, nergens nooit niet beledigd, hij weet niet wat dat is. Andermans space is zijn favorite space, maakt niet uit van wie of waar, en alles is gezellig.

Man maakte laatst wat fotos van ons. Handpaarden gaat zo goed nu! Tijd om binnenkort wat verder te gaan ook.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:58 



 
Profiel   

Ik heb Neva haar manen vandaag gekortwiekt }:0 Er was nog maar weinig van over (in volume vooral).

[ img ]

Daarna hadden we les wat echt heel goed ging! Normaal hebben we les in werken aan de hand, maar we hadden wat struikelpuntjes onder het zadel dus hebben de instructrice even mee laten kijken. Kunnen weer verder. Neva trakteerde me ook nog even op een súper verzameld galopje. Was niet helemaal de bedoeling, maar leuk om te zien dat ze het kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 17:43 



 
Profiel   

Ik meld mij hier ook even. Ben nu eigenaar van een 2 jarige PRE nadat ik van de zomer mijn 11-jarige gratis gekregen afgedankte en vooral onbegrepen PRE heb moeten laten gaan.
Had hem zelf maar 5 maanden maar in die paar maanden werd me duidelijk wat een geldig ras het is. Dus in September de gok genomen een een gezonde onbeleerde gekocht.

Het begon met Troy:

[ img ]

En nu hoop ik het avontuur voort te kunnen zetten met Cortes:

[ img ]

In maart komt hij van de opfok naar huis en gaan we langzaam aan beginnen met grondwerk en na de zomer wil ik hem beleren voor de kar. Volgend voorjaar (2023) eens rustig gaan oppakken onder het zadel.
Nu al zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 19:46 



 

Welkom ania :D

We zijn nog even bezig over de timing van de 3 jarige, willen eerst de boel lekker aanpakken hier dus even kijken of we daar uit komen.

Hier ook 2 dames met een mening maar daar valt wel over te praten haha.

[ img ]
Heb met Mo 75 cm gesprongen :oo
[ img ] en een prachtige tekening gehad van een vriendin <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 19:55 



 
Profiel   

Wauw hele mooie jongen Ania! Welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:44 



 
Profiel   

Wat een plaatje Ania !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 23:29 



 
Profiel   

Fijn te lezen dat iedereen goed is verhuisd!
Nieuwe mooie zadels komen er voorbij *D
Robijn, vertel over de 3-jarige en je showt vast ook je nieuwe laarzen als ze er zijn toch?!
Gaaf dat je springt met Mo *\o/*
Jenara, eens met mijn voorgangers, komt vast goed met haar, al snap ik je zorgen :(:)
Wat een leuk koppie jorinda en dat je durft de schaar erin te zetten, ik durf het niet, ondanks ik normaal van team sportcoupe ben :=
Gaaf veerle, had jullie al op FB voorbij zien komen :D
Castellon, wat een prachtige foto! <3
Welkom Ania, wat een prachtige paarden!

----

Ik kom toch ook weer eens meekletsen. Ik had bewust even afstand genomen van het topic omdat ik Fuego te koop had gezet, maar mijn hoofd en hart liggen nogal in strijd wat dat betreft :+

In het begin was ik er zeker van dat het de juiste beslissing was, en heb ik mij extra gedistantieerd van Fuego. Maar het zou geen gevoelige Spanjaard zijn geweest als hij dat niet 3x zo hard terug zou spiegelen en 3x zo hard z'n best zou doen om toch m'n hart te veroveren ... Dus toch maar opgegeven en hem terug opgepakt, lekker op de grond met hem vertrouwen opbouwen en echt, hij doet ZÓ enorm zijn best, hij is zó enorm dapper en luistert zó enorm goed, volgt mij overal en laat echt merken dat hij bij mij wil zijn en mij vertrouwt, dat ik het nog moeilijker heb hem toch te verkopen.

Ik heb contact opgenomen met z'n vorige verzorgster (vorige eigenaresse klinkt altijd erg ongeïnteresseerd en de verzorgster is altijd dolblij om iets te horen over hem.) Even het hele verhaal gedaan en blijkt dat zij, ondanks zij totaal niet bang is, óok moeilijke momenten met hem had waar ze doorheen moest, maar waar ze wel weer snel doorheen kwamen. Ze heeft aangeboden om te helpen mocht ik dat prettig vinden en ik heb gevraagd of ze van het voorjaar eens langs wilt komen, wie weet geeft zij ons nieuwe inzichten.

Gisteren hebben we nog een fotoshoot gedaan en wat doet hij het dan toch goed. Hij staat als hengst gewoon aan een fotografie touwtje op een akker, gebeuren er dingen om hem heen maar het enige wat hij doet is even kijken en bevestiging zoeken bij mij. Het is en blijft een heel bijzonder paard.

Wat ik een hele mooie toepasselijke quote op dit moment voor ons vond is:
"The more you hide your feelings for someone, the more you fall for them"
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 07:45 



 
Profiel   

Oh een vosje <3 . Mooie foto ook !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:58 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Fijn dat de vorige verzorgster eens langs wil komen om te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:35 



 
Profiel   

Dankje, ja vosjes zie je niet zo vaak bij de Spanjaarden, des te mooier is hij *D
Queijo, inderdaad, hele lieve meid die vorige verzorgster, het is dat ze geen rijbewijs heeft anders kon ze misschien vaker helpen (heb Fuego niet al te ver van hier gekocht). Als ze zelf het geld had gehad, had ze hem ook zelf overgekocht, ze geeft echt om hem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 359 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen