Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:52

Komen weer leuke nieuwe paardjes voorbij :)

Ik ga vanaf volgende week heel rustig het rijden met Casta weer op pakken. 1x per week 15 minuten tijdens de les, heel benieuwd.

Is die van jullie ook onzeker in het donker? Als ze de paarden bij ons in het donker binnen gaan halen (alleen bij mooi weer, anders zijn ze voor het donker weer binnen) en ik ben met hem aan het oefenen.
Dan raakt hij een soort van in paniek als hij de paarden weg hoort gaan maar ze niet kan zien. In het licht heeft hij hier absoluut geen last van.

En ik heb een ezel... gisteren stond er stroom op het draad, vandaag niet.
Dus hij wil het wel aanraken, durft eigenlijk niet, doet het toch. Schrikt onwijs, komt er vervolgens achter dat er geen stroom op staat en neemt nog net niet het touw tussen zijn lippen
Afbeelding

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:56

Margriet, je hebt een mooierd! Veel plezier!

Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:05

Kelly, wat een suffie dat hij zo schrok terwijl er geen prik op stond. Maar better safe than sorry.
Wel een lekker bekkie heeft Casta.
Mijn paardje heeft sowieso wat verlatingsangst, dus niet alleen in het donker/schemer.

Dank je indestal!

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:58

Vandaag mijn knap mevrouwtje geschoren! Die kan er ook weer tegen!
Het was haar eerste keer maar ze was eigenlijk heel braaf, eten is altijd het antwoord :D

Afbeelding

@KellyR hier ook eentje met wat verlatingsangst en een groot gevoel voor drama, al is dit gelukkig wel al veel gebeterd!

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:43

Hoi allemaal. Even een flink tijdje niet kunnen bokken i.v.m onze verhuizing. De paardjes staan nu al geruime tijd op een heerlijk groot weiland grotendeels omzoomd door bomen. En op steenworp afstand (min of meer) van het bos.

ik moet nog even gaan bijlezen. Masr ik xie al dat er een hoop leuke paardjes bij zijn gekomen :)

kleine man begint echt steeds groter te worden en mega lief :) maar als hij zijn balletjes nog in eigen beheer wil houden word het denk ik toch ergens een opfok groepje..
En inmiddels heeft hij ook zijn paspoortje en volle registratie bij het PRE stamboek... en ziedaar hij bestaat hi hi hi

Afbeelding

En zijn mamma begint het gesabel wel eenbeetje zat te worden hi hi Dus het valt me op dat het drinken veel minder is geworden. Helaas ook een niet goed bericht. De veearts kwam met het bericht dat ik blijkbaar in een mega exceem gebied ben gaan wonen. Dus dat is geen goed nieuws.. en ze wil ook niet binnen blijven staan als de anderen achter in de wei gaan staan. Dus nu maar piekeren... wat te doen..

Afbeelding

En Carmen.. die groeit als kool. Maar mist soms iets van een leeftijdgenootje..
maar wat een schatje ... en een hoop haar... manen en voorpluk... net een shet...

Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:41

Wow die word mooi Nobje! Zijn halfzusje lijkt er veel op! Maar die heeft al een dikke vacht.

Fijn Lumkea dat je haar zo kunt scheren!

Welkom alle nieuwe! Mooi dieren allemaal!

Ik zag op de Pre forums op Facebook weer hele B*itchfights tussen enkele handelaren onder elkaar. De Pot verwijt de ketel met die 2 zeg :=

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:25

Ziet er goed uit Lumkea! Ik heb Zazu ook afgelopen weekend geschoren(helemaal). Super braaf en knapte er goed van op. Gisteren weer heerlijk kunnen rijden :D

Welkom Kimberly, Margriet en Nobje.

@Zsazsa: bedoel je die PRE die toch niet goedgekeurd blijkt te zijn? En nu voor een hoop PRE's zonder stamboek zorgt en dus ineens een hoop extra Cruzado's rondlopen :?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:36

Els_175 schreef:
Ziet er goed uit Lumkea! Ik heb Zazu ook afgelopen weekend geschoren(helemaal). Super braaf en knapte er goed van op. Gisteren weer heerlijk kunnen rijden :D

Welkom Kimberly, Margriet en Nobje.

@Zsazsa: bedoel je die PRE die toch niet goedgekeurd blijkt te zijn? En nu voor een hoop PRE's zonder stamboek zorgt en dus ineens een hoop extra Cruzado's rondlopen :?


Ja die vader van die palomino hengst klopte niet met de DNA. Die hengst heeft dus 100 nakomelingen al jaren in de wacht en komen daar wss ook niet meer uit aangezien die vader van de hengst overleden is en geen DNA testenmeer mogelijk zijn. Alleen die handelaar die haar aanvalt over die praktijken heeft ook heel vaak Pre’s met verdwenen Carta’s. Vandaar dat ik zei de pot verwijt de ketel..

Dais_

Berichten: 4034
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:34

Ik las t vanochtend en snapte meteen wat je bedoelde zsazsa. Zelf al iets meer duidelijkheid?

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:57

Ik moest inderdaad meteen aan jou denken zsa zsa :)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:28

Het duurt lang maar loopt nog steeds. Heel vervelend om te lezen dat ze zich op Facebook als een heilig boontje gedraagt terwijl ze zelf zoveel zieke dieren heeft verkocht. De lijst gedupeerde is niet mis. Maargoed gerechtigheid komt wel hopelijk.

Calida’s voetjes gaan mm voor mm vooruit. Elke 4 weken minimaal corrigeren. En hopen dat de schade beperkt blijft.
Weten jullie nog leuke Yeguada’s om naar toe te gaan in Spanje? We hebben nu al een aantal leuke gevonden waar we in Feb/Maart naar toe gaan.

Dais_

Berichten: 4034
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:59

Ja echt heel slecht is dat. Raak daar echt boos door. Ik volg die groepen dan ook niet meer.

Welke heb je al? Yeguada senillosa staat op mijn wensenlijstje (komt de vader van mijn merrie vandaan) en natuurlijk paco marti zijn stek zou ik wel eens willen zien. Kleurtjes kijken ;-)

Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:21

Zsazsa, wat was/is er met je paardje?

Gaaf dat je naar Spanje gaat! Jaloers!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:25

@Dais_: we gaan richting Alicante want daar zit La Troyeta en die fokken echt kampioensmerries. Die wil ik graag 1. Maat en beweging en bloedmooi. Ik heb al met hun gesproken.

Stal_fiore: lang verhaal, opgelicht door een stal in België. Wilde een hobby fokkerij beginnen maar dat liep een beetje anders dus.
Die vrouw heeft bij mijn merrie de hoefstand compleet verpest. Ze had hele steile voetjes en die heeft zij ineens plat gezet en scheef, met als gevolg artrose, verbeend hoefkraakbeen, hoge overhoef en kanteling van het hoefbeentje. Dus dat is echt dramatisch. Alles voor de verkoop... en 1 andere die ik kocht na 3 dagen dood... dus fijne koop was dat.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:34

Ben wezen kijken bij de 2,5 jarige hengst. Hij is echt schattig. <3 lekker spees nog, bijt graag in je jas of hapt in je handen voor snoep, maar laat zich goed corrigeren. Stukje gelopen door de bak, stukje achteruit en op zij. Paard vouwt zich dubbel als ik bij zijn zij/kont sta om met z'n hoofd bij me te kopen dus lenig is ie ook :')
Stukje langs de weg gewandeld, verkeer geen probleem, groot verkeer(herrie) wel spannend, maar super braaf voor zo'n jong beest.
Bij paps en mams wezen kijken. Ma is niet bereden, lieve merrie. Pa is een grote witte hengst met een dikke nek, wauw. Ook lief en wilt graag je aandacht.
Als iemand nog filmpjes wilt beoordelen zeg het maar :)) geen hele goede zijn het.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:00

Plaats ze maar, leuk!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:14

Wel even via pb ivm privacy :))

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:22

Ooh leuk Aurelia! Stuur maar PB hoor..

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:40

Oké..
keuren rontgen.. wat? Standaard benen? Extra?
Moet hij daarvoor naar de kliniek? Hij is geen trailer gewend denk ik.
Paard staat in België (vlakbij Lede). Denk dat het het makkelijkst is om hem daar te laten keuren denk ik. Maar weet iemand een goede dierenarts daar in de buurt toevallig?
Doe ik klinisch en rontgen tegelijk? Of klinisch en als dat goed is eeen andere dag rontgen?
Gezondheidsverklaring om te importeren naar Nederland is dat gewoon de klinische keuring?
En ik moet bij de verzekering nog even navragen hoe het zit met de keuring of dat gewoon door elke dierenarts gedaan mag worden.

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:14

Cortado weer eens wat word hij groot.
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:53

Wat een droppie <3

Elisa2

Berichten: 37257
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:57

Aurelia schreef:
Oké..
keuren rontgen.. wat? Standaard benen? Extra?
Moet hij daarvoor naar de kliniek? Hij is geen trailer gewend denk ik.
Paard staat in België (vlakbij Lede). Denk dat het het makkelijkst is om hem daar te laten keuren denk ik. Maar weet iemand een goede dierenarts daar in de buurt toevallig?
Doe ik klinisch en rontgen tegelijk? Of klinisch en als dat goed is eeen andere dag rontgen?
Gezondheidsverklaring om te importeren naar Nederland is dat gewoon de klinische keuring?
En ik moet bij de verzekering nog even navragen hoe het zit met de keuring of dat gewoon door elke dierenarts gedaan mag worden.


Volgens mij kan de dierenarts bij de keuring gelijk een gezondheidsverklaring geven. Even aanvragen van te voren zodat ze voor de benodigde papieren kunnen zorgen. Klinisch en rontgen kan gewoon tegelijk, verstandig is om klinisch te beginnen als hij daar niet doorheen komt dan hoef je aan rontgenologisch niet te beginnen.
Je kan afspraken maken dat de verkoper hem naar de kliniek brengt {samen even afspreken welke kliniek} en afspraken over de kosten van de keuring. {bij afkeur is vaak kosten verkoper} Keuring moet wel uitgevoerd worden op een kliniek.

Hopelijk kun je hier wat mee, en filmpjes mag je altijd doorsturen als je daar nog behoefte aan hebt. :)

Elisa2

Berichten: 37257
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:58

Arthis hij is echt knap!

Sowieso komen er allemaal knappe paarden voorbij, het leukste paardenkijk topic van Bokt.

Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:18

_Zsazsa_ schreef:
Stal_fiore: lang verhaal, opgelicht door een stal in België. Wilde een hobby fokkerij beginnen maar dat liep een beetje anders dus.
Die vrouw heeft bij mijn merrie de hoefstand compleet verpest. Ze had hele steile voetjes en die heeft zij ineens plat gezet en scheef, met als gevolg artrose, verbeend hoefkraakbeen, hoge overhoef en kanteling van het hoefbeentje. Dus dat is echt dramatisch. Alles voor de verkoop... en 1 andere die ik kocht na 3 dagen dood... dus fijne koop was dat.


WoW heftig!

Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:19

Arthus, wat een knapperd!