Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 319 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Mooie foto's! Gaaf met die ondergaande zon.


Haha Robijn, sinterklazig :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 07:31 



 
Profiel   

Pfffff soms zou ik echt wel een paard willen hebben dat gewoon relax en ontspannen kan zijn. Vandaag was er weer ZO veel stress ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:39 



 
Profiel   

Stalhouder probeert mijn paard te registreren, maar hij is niet te vinden. Meerdere mensen dit gehad met hun PRE?

Hij is overigens al een jaar of 3 in NL, en daarvoor nog 2 jaar in Duitsland geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 23:03 



 
Profiel   

Matheno schreef
Stalhouder probeert mijn paard te registreren, maar hij is niet te vinden. Meerdere mensen dit gehad met hun PRE?

Hij is overigens al een jaar of 3 in NL, en daarvoor nog 2 jaar in Duitsland geweest.


Staat de Carta op jou naam?
En niet het levensnummer invullen maar het chipnummer.
Ik heb er 1 die pas net in NL is en zelfs die werd al gevonden in de database. Maar wel alles op chip ingevoerd.

Maartje_m vermoeiend is dat hè? Ben zo blij dat ik 2 heethoofden en 2 hele kalme heb. Van die chaoten wordt je altijd zo moe. Mijn nieuwe is echt zo simpel, opstappen en aanrijden, heel wat anders dan mijn hete Favorita. Continu het idee dat je op een tijdbom zit.
Heel frustrerend af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 23:16 



 
Profiel   

Elevada wisselt zo... ik heb een paar dagen super relax met haar kunnen werken en gister is er dus iets gebeurd en dan is ze compleet over de emmer en kan ik er niks mee. De volgende moet echt een stabiel paard worden :+

Hier geen problemen met de Spanjaarden. Idd op chip zoeken kan ook helpen. Voor PRE geldt wel dat ze op je naam moeten staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 06:35 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Elevada wisselt zo... ik heb een paar dagen super relax met haar kunnen werken en gister is er dus iets gebeurd en dan is ze compleet over de emmer en kan ik er niks mee. De volgende moet echt een stabiel paard worden :+

Hier geen problemen met de Spanjaarden. Idd op chip zoeken kan ook helpen. Voor PRE geldt wel dat ze op je naam moeten staan


Volgens mij hoeft dat niet.
Maar ik kan toch niet veel nu, stalbaas wil geen ubn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:03 



 
Profiel   

PRE moet je de Carta toch opsturen? Dan worden ze automatisch op naam gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:08 



 

Vermoeiend soms hè Maartje. Maar als ze goed gaan dan gaan ze geweldig <3

Hier hopelijk geslaagd voor nieuwe aanwinst. Tipje van de sluier. Geen pre maar wel barok :+
Hopelijk wordt ie woensdag gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:09 



 
Profiel   

Ja áls ze gaat, dan gaat ze ook! Maar als er spanning in zit, dan gaat ook niks :')

Voorzichtig gefeliciteerd vast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:11 



 

Thanks! Waarom duurt wachten dan altijd zo lang _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:32 



 
Profiel   

Ik ging gisteren Nero buiten poetsen. Hij was onrustig en erg aan het draaien. Ik denk dat dat nog even te veel voor hem was. Deze week ga ik echt even niks met hem doen, alleen even voeren en laten bijkomen. En uiteraard overdag op het land :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:48 



 
Profiel   

Jij hebt hem nog niet zo lang toch? Rustig aan doen kan dan nooit kwaad! :)

Elevada staat hier al 3 jaar, mag onderhand wel gewend zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:31 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Jij hebt hem nog niet zo lang toch? Rustig aan doen kan dan nooit kwaad! :)

Elevada staat hier al 3 jaar, mag onderhand wel gewend zijn :=


Klopt, vanaf 8 april :) nee hoor dat doe ik ook niet maar ik dacht dat buiten poetsen wel al kon. Maar dat geeft niet. Doen we even een stapje terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:37 



 
Profiel   

Ik weet nog dat Elevada toen op haar tijdelijke stal ook echt niet kon wennen, was echt niet fijn... Maar goed, we moesten anderhalve maand overbruggen voor ze mee naar huis mocht, dus we moesten daar beide een beetje doorbijten :=
Hopelijk went Nero wat sneller, en kun je dalijk wel lekker buiten poetsen! Wel fijn met dit weer haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:53 



 
Profiel   

Matheno schreef
Stalhouder probeert mijn paard te registreren, maar hij is niet te vinden. Meerdere mensen dit gehad met hun PRE?

Hij is overigens al een jaar of 3 in NL, en daarvoor nog 2 jaar in Duitsland geweest.


Mijne stond ook niet geregistreerd.
Had hem nooit op naam laten zetten, maar had wel verwacht dat hij in Nederland geregistreerd was. Hij was dus illegaal in Nederland.
Nu blijkt dat vervoerders en handelaren in de praktijk dit nooit doen.

Het gros van de Spanjaarden die niet op naam zijn gezet, zijn illegaal in Nederland.

De RVO geeft je nu boete vrij de mogelijkheid om de aanmelding alsnog te doen.

Als er wel een controle komt en je paard staat niet geregistreerd, dan kunnen er beste boetes uitgedeeld worden.

Bij de RVO kan je op chip of levensnummer zoeken. Kom je er niet uit, dan zou ik het stamboek om hulp vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:55 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Maartje_M schreef
Jij hebt hem nog niet zo lang toch? Rustig aan doen kan dan nooit kwaad! :)

Elevada staat hier al 3 jaar, mag onderhand wel gewend zijn :=


Klopt, vanaf 8 april :) nee hoor dat doe ik ook niet maar ik dacht dat buiten poetsen wel al kon. Maar dat geeft niet. Doen we even een stapje terug.


Het is en blijft een moeilijke mentale balansoefening vind ik, hoeveel kunnen ze aan, hoeveel nog niet. Wel zo fijn eigenlijk als ze het gewoon aangeven wanneer het te veel is, dan weet je idd meteen dat je dat stapje terug moet doen. Hopelijk went hij snel!!

Jenara heeft elk jaar in de lente zo een hengstigheidsperiode dat ze even compleet uit haar dak gaat. Het eerste jaar dat ik haar had, weet ik het nog aan stress van de verhuis, vorig jaar kreeg ik dan door dat het dus lente-hormonen waren, maar ben ik daardoor dan toch flink gevallen en toch even deuk in het vertrouwen en nogal onder de indruk van haar gedrag. Dit jaar zag ik het natuurlijk aankomen en was ik dan ook niet verbaasd als ze deze week even compleet gek ging doen, heb er eens goed mee gelachen, want wat loopt ze dan te showen en zich even helemaal uit te leven! Zal vandaag of morgen er een stukje film van posten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:04 



 
Profiel   

Zeker, dat hoop ik ook. Komt vast goed. Hij staat in een stabiele omgeving nu!

Haha je maakt me nu wel nieuwsgierig! Ben wel heel benieuwd :D met een ruin heb ik daar nu geen last van!

Merken jullie dat een PRE meer mensgerichter is? Ik vind het echt bijzonder dat Nero mij al zo snel herkent en al naar mij toe komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:29 



 
Profiel   

Elevada is ooo mega hengstig, maar gaat gelukkig niet gek doen

Ik vind ze heel mensgericht ja, maar mijn Welsh is dat ook dus ik weet niet of het echt een ras dingetje is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:30 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Elevada is ooo mega hengstig, maar gaat gelukkig niet gek doen

Ik vind ze heel mensgericht ja, maar mijn Welsh is dat ook dus ik weet niet of het echt een ras dingetje is


Mijn oldenburger was ook wel op mij gericht maar dat heeft echt wel even geduurd. En dan nog niet eens naar mij toe komen lopen :+
Nero doet het nu al na 2 weken :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 13:47 



 
Profiel   

Weten jullie trouwens of er ergens een database is met de PRE hengsten? Ik zoek zijn vader maar Google helpt niet mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 13:49 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Matheno schreef
Stalhouder probeert mijn paard te registreren, maar hij is niet te vinden. Meerdere mensen dit gehad met hun PRE?

Hij is overigens al een jaar of 3 in NL, en daarvoor nog 2 jaar in Duitsland geweest.


Staat de Carta op jou naam?
En niet het levensnummer invullen maar het chipnummer.
Ik heb er 1 die pas net in NL is en zelfs die werd al gevonden in de database. Maar wel alles op chip ingevoerd.


Ik heb geen aparte Carta erbij gehad. Alleen een Spaans paspoort. Geen enkel paard die ik heb staat "echt" op mijn naam..

Heb hem wel gevonden in de Spaanse databank

https://www.lgancce.com/lgpreancce/asp- ... B6vBW/pGw=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 14:04 



 
Profiel   

Matheno"[quote="_Zsazsa_ schreef
Matheno schreef
Stalhouder probeert mijn paard te registreren, maar hij is niet te vinden. Meerdere mensen dit gehad met hun PRE?

Hij is overigens al een jaar of 3 in NL, en daarvoor nog 2 jaar in Duitsland geweest.


Staat de Carta op jou naam?
En niet het levensnummer invullen maar het chipnummer.
Ik heb er 1 die pas net in NL is en zelfs die werd al gevonden in de database. Maar wel alles op chip ingevoerd.


Ik heb geen aparte Carta erbij gehad. Alleen een Spaans paspoort. Geen enkel paard die ik heb staat "echt" op mijn naam..

Heb hem wel gevonden in de Spaanse databank

https://www.lgancce.com/lgpreancce/asp- ... B6vBW/pGw=[/quote]

Ik zou er van uit gaan dat hij niet geregistreerd is. Paard staat nog steeds op de Spaanse eigenaar.

[ img ]

Paard zal via het stamboek aangemeld moeten worden in Nederland.
Hierbij moet je dus een eigenaarsnummer aanvragen en je paard op naam laten zetten.

Zonder registratie bij de RVO is hij hier illegaal....

Omdat je geen carta hebt weet ik niet hoe dat werkt. Dus zal even checken met het stamboek als ik jou was.
Kan zijn dat je dan niet via een eigenaars nummer iets aan hoeft te vragen. Maar ik heb werkelijk geen idee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 14:18 



 
Profiel   

Je paard hoeft alleen een UBN te hebben, of ze op naam staan is niet relevant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 16:11 



 
Profiel   

Azmay schreef
Je paard hoeft alleen een UBN te hebben, of ze op naam staan is niet relevant.


Hoe wil je je paard een UBN geven als hij nog geregistreerd staat in Spanje?

Stamboek zal hem toch echt in Nederland aan moeten melden en dat doen ze niet zo maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 17:03 



 
Profiel   

KellyR schreef
Azmay schreef
Je paard hoeft alleen een UBN te hebben, of ze op naam staan is niet relevant.


Hoe wil je je paard een UBN geven als hij nog geregistreerd staat in Spanje?

Stamboek zal hem toch echt in Nederland aan moeten melden en dat doen ze niet zo maar.

Je kan een importmelding doen bij het RVO toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 319 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen