Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:45


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:51


KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:09

Azmay schreef:
KellyR schreef:
[quote="Azmay"
Je paard hoeft alleen een UBN te hebben, of ze op naam staan is niet relevant.


Hoe wil je je paard een UBN geven als hij nog geregistreerd staat in Spanje?

Stamboek zal hem toch echt in Nederland aan moeten melden en dat doen ze niet zo maar.

Je kan een importmelding doen bij het RVO toch?[/quote]

Gaat dat zo makkelijk dan?
Ik had gebeld met ze en toen zeiden ze dat ik het zo moest doen.

Kan natuurlijk ook een verkoop praatje zijn geweest.

Ach, ben blij dat ik nu een eigendomsbewijs heb en een nieuw paspoort aan kan vragen mocht ik hem ooit kwijt raken..

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:01

Azmay schreef:
Maartje_M schreef:
Elevada wisselt zo... ik heb een paar dagen super relax met haar kunnen werken en gister is er dus iets gebeurd en dan is ze compleet over de emmer en kan ik er niks mee. De volgende moet echt een stabiel paard worden :+

Hier geen problemen met de Spanjaarden. Idd op chip zoeken kan ook helpen. Voor PRE geldt wel dat ze op je naam moeten staan


Volgens mij hoeft dat niet.
Maar ik kan toch niet veel nu, stalbaas wil geen ubn..


Hoeft niet op naam. Wij hebben hem gewoon als geimporteerd paard opgegeven en staat nu gewoon in het rijtje met de andere paarden.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:20

Ik heb alles op mijn naam laten zetten. En vond het met de carta ook wel belangrijk. Maar rondom de eigendom/verkoop van Elevada zat een heel verhaal dus wilde het ook gewoon goed geregeld hebben :=

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:22

Ik wilde het ook gewoon goed geregeld hebben. Ik had ook ooit fokambities dus ik heb toen gelijk een fokkersnummer aangevraagd. Paard naar de keuring etc.


Nu was het wel handig met registreren, alles stond er keurig in.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:25

Even wat anders, weet iemand toevallig waar de APTO keuring gehouden wordt, ik weet dat hij vooralsnog doorgaat maar ik heb niks gehoord over hoe wat of waar. Het is toch al over 3 weken...

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:29

google streetview en satelite zijn eindelijk geupdate bij ons huis, is er eindelijk wat te zien van het harde werk *\%/* *\%/*

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:38

_Zsazsa_ schreef:
Even wat anders, weet iemand toevallig waar de APTO keuring gehouden wordt, ik weet dat hij vooralsnog doorgaat maar ik heb niks gehoord over hoe wat of waar. Het is toch al over 3 weken...



Serieus?! Ik dacht dat hij in september was. Oeps, ik wilde mijn nieuwe merrie opgeven dit jaar!!

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:38

Jade schreef:
google streetview en satelite zijn eindelijk geupdate bij ons huis, is er eindelijk wat te zien van het harde werk *\%/* *\%/*


Haha wat leuk! Nu ben ik wel benieuwd naar voor en na!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:45

Dais_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Even wat anders, weet iemand toevallig waar de APTO keuring gehouden wordt, ik weet dat hij vooralsnog doorgaat maar ik heb niks gehoord over hoe wat of waar. Het is toch al over 3 weken...



Serieus?! Ik dacht dat hij in september was. Oeps, ik wilde mijn nieuwe merrie opgeven dit jaar!!


Ja het is nog niet zeker denk ik maar hij staat nu op 15/16 mei, en je kunt je nog opgeven!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:54

Komen ze niet altijd op meerdere locaties? Anders even mailen of bellen met het stamboek? Kan me ook niet herinneren er mail over gehad te hebben

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:10

Volgens mij heeft het stamboek het een beetje druk :')
Ik had wat probleem met 1 van de Carta’s overschrijven en normaal wordt ik altijd heel zorgzuldig geholpen maar ze laten me nu een beetje zitten. Beetje jammer. Nu met die UBN hebben ze echt heel veel vragen van mensen denk ik.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:18

Dais_ schreef:
Jade schreef:
google streetview en satelite zijn eindelijk geupdate bij ons huis, is er eindelijk wat te zien van het harde werk *\%/* *\%/*


Haha wat leuk! Nu ben ik wel benieuwd naar voor en na!

ho, verkeerde topic :') sorry voor de ongerelateerde spam, ik post m even in andere topic :+

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:25

Even mijn 2 jarige spammen. Gelukkig weer hersteld van haar verstopping.

Afbeelding

Morgen weer scannen met 1 van de merries die met Poeta de Susaeta gedekt gaat worden. Hoop zo dat dat lukt. Dat moet wel echt een kanon worden uit Favorita *D

En nog 2 weken aftellen naar ons palominotje of valkje <3
De uier zit iig al vol.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:34

Je 2 jarige is gaaf :wow:
Ben benieuwt wat je vosje er van bakt! Heb je nog kijkers voor haar gehad?
En Favorita volgend jaar een knap kind als het goed is dus!

Wij hebben vanmorgen weer les aan de hand gehad. Klein doorbraakje in het handelen van haar stress, dus daar ben ik heeeeeel blij mee :D

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:58

Maartje_M schreef:
Je 2 jarige is gaaf :wow:
Ben benieuwt wat je vosje er van bakt! Heb je nog kijkers voor haar gehad?
En Favorita volgend jaar een knap kind als het goed is dus!

Wij hebben vanmorgen weer les aan de hand gehad. Klein doorbraakje in het handelen van haar stress, dus daar ben ik heeeeeel blij mee :D


We hebben haar nu even niet in de verkoop. We kijken wat er nu uitvalt, als we het veulen verkopen dan houden we haar miss toch. Het is wel echt een gouden merrie, dus het valt me nogal zwaar. Ze fokt ook zo ontzettend mooi. Misschien dat we haar wellicht nog een keer dekken. Wil graag een merrie veulen miss van haar aanhouden, maar ze fokt tot nu op 1 na alleen hengsten :D
We zien het wel.

Aan de hand werken kun je indd veel mee bereiken! Dankzij de TRT methode kan ik Favorita rijden, dat ging daarvoor dus echt niet.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:03

Lastig hè, dat afscheid nemen. Wel tof als ze kan blijven!

Ja we hadden vandaag een mooi praktijk momentje met spanning in de les, dus was een heel fijn punt om er aan te werken en van te leren

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:52

Geheel onverwacht ben ik kort geleden in aanraking gekomen met het ras PRE. Wilde gewoon eens kennis maken, maar wat een geweldige dieren. De gevoeligheid en connectie was iets wat ik nog niet op die manier ervaren had. Ik ben niet de meest geweldige en zelfzekere ruiter, maar deze gaf mij onmiddellijk zo een vertrouwd gevoel.

Ik heb hiervoor altijd een KWPN gehad die ik helaas enkele maanden geleden heb moeten laten inslapen. In eerste instantie heb ik getwijfeld of er nog wel een nieuw paard kwam. Maar na deze ervaring voelde ik hoe hard ik dit eigenlijk gemist heb.

Ik ga dus mijn ogen openhouden. Al heb ik het gevoel dat de markt vreselijk overspannen is. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en ik weet zeker dat een correct, braaf paard geld kost. Ik wil ook eerlijk zijn naar mijzelf en om een paard op te leren, heb ik gewoon geen ervaring genoeg. Ik heb geen haast en ondertussen kan ik af en toe eens les nemen op de PRE die ik heb leren kennen en wat helpen op stal. Zo kom ik ook weer wat meer tussen de paarden. En lees ik graag mee in het topic.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:25

Als stille meelezer wil ik mij nu ook graag melden in dit topic!
Al een tijdje opzoek naar een leuke PRE maar de juiste match nog niet gevonden. Heb een hele leuke gezien, bekeken en gekocht ovv keuring. Helaas afgekeurd :(

Vorige week een leuke op proef gehad, top karakter, kon je alles mee vanaf de grond maar zodra je erop zat kwam het trauma naar boven.. helaas is die dus weer teruggegaan.

Weet iemand adresjes hier in NL waar ze leuke PRE’s/andalusiers verkopen? Ik ben opzoek naar een paardje om lekker buitenritten mee tr maken en af en toe wat in de bak te rijden.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:05

Er staan op het moment niet veel braaf gereden Pre’s te koop merk ik, en als ze ik ze al tegenkom dan hangt er een flink prijskaartje aan. In Spanje zie ik er genoeg maar veel mensen durven (begrijpelijk) niet ongezien te kopen.
Ik zou FB pagina’s goed in de gaten houden. Er is ook een FB Pagina met Pre’s/Andalusiers aangeboden.

Jonge paarden weet ik wel enkele maar die zijn helaas ook niet goedkoop.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:24

Ze zijn er wel hoor. Gewoon blijven zoeken en geluk hebben. In februari kocht ik mijn PRE. Hartstikke braaf gereden, kent alle knoppen, en ook nog een leuke prijs. 6000 heb ik ervoor betaald.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:33

Ik heb mijn valk PRE ook te koop staan, mocht je een linkje willen mag je een pb sturen.
Hij valt echter wel in de hogere prijsklasse, weet niet in welke klasse je zoekt :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:59

_Zsazsa_ schreef:
Er staan op het moment niet veel braaf gereden Pre’s te koop merk ik, en als ze ik ze al tegenkom dan hangt er een flink prijskaartje aan. In Spanje zie ik er genoeg maar veel mensen durven (begrijpelijk) niet ongezien te kopen.
Ik zou FB pagina’s goed in de gaten houden. Er is ook een FB Pagina met Pre’s/Andalusiers aangeboden.

Jonge paarden weet ik wel enkele maar die zijn helaas ook niet goedkoop.


Klopt, ik heb ook wel contact met iemand in Spanje maar het is toch wel een dingetje, kopen zonder kijken..

Leuk paard Matheno <3 en ook zeker een goede prijs!

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:49

bellehorses schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Er staan op het moment niet veel braaf gereden Pre’s te koop merk ik, en als ze ik ze al tegenkom dan hangt er een flink prijskaartje aan. In Spanje zie ik er genoeg maar veel mensen durven (begrijpelijk) niet ongezien te kopen.
Ik zou FB pagina’s goed in de gaten houden. Er is ook een FB Pagina met Pre’s/Andalusiers aangeboden.

Jonge paarden weet ik wel enkele maar die zijn helaas ook niet goedkoop.


Klopt, ik heb ook wel contact met iemand in Spanje maar het is toch wel een dingetje, kopen zonder kijken..

Leuk paard Matheno <3 en ook zeker een goede prijs!


Zeker voor een ingereden paard vind ik kopen zonder kijken ook een beetje risky ... voor een onbeleerd zou ik het zelf denk ik nog wel durven. Als ik het hier zo hoor heb ik ook erg geluk gehad met de mijne!