Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:00

Transport was bij mij uit m'n hoofd zo rond de €1000. Was wel heel erg over de transporteur te spreken, paarden stonden er top bij elke nacht lekker op stal en veel updates tijdens de reis!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:15

Matheno die van jou ziet er ook lekker uit :')

Kosten transport vallen me nog mee! En wat waren jullie kwijt voor keuren in Spanje? Krijg je dan een rapport in het Engels? Mijn Spaans houdt een beetje op bij “hola que tal” zeg maar :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:21

Da's al beter dan mi casa es tu casa :')

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:25

Oh maar die ken ik ook! Is mijn Spaans toch beter dan ik dacht :D

Ik heb wel drie jaar Spaans gehad op de middelbare maar daar is niet zo super veel van blijven hangen :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:43

500 was de keuring voor mij, inclusief 12 foto's. Rapport in het Spaans en Engels ontvangen. En foto's ook!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:40

Captain schreef:
Ohja? Mijn keuring was goedkoper, ik had met 12 foto's. Misschien had jij meer?

Denk het ook, volgens mij had ik er 36 :')

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:52

Vanaf welke leeftijd zouden jullie met foto’s laten keuren?

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:41

Wauw gefeliciteerd captain, mega gaaf dier.!

Mijn transport was 826 met wht.. echt super mensen.

Ook ik heb mijn merrie in Spanje gekocht zonder kijken, maar tot nu toe nog geen spijt van gehad..



Ik lees telkens mee, maar door de veranderingen van stalling, weinig tijd gehad om mee te kletsen. :(
Daurada was gisteren 3 weken bij mij en ondanks de nodige veranderingen dit ze het echt ZO mega goed.! <3 of we nou 1 uur door het bos heen wandelen, of spelen in de bak of “longeren” met hoofdstel en bitje in, ze doet overal zo mega goed haar best voor.. _/-\o_ ben Echt benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan als we volledig aan elkaar gewend zijn.!


Afbeelding
Afbeelding
https://youtu.be/gp3CL-xI8Ak

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:08

Ze is heel gaaf Veerle! Fijn dat ze het zo goed doet!

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:40

Maartje_M schreef:
Vanaf welke leeftijd zouden jullie met foto’s laten keuren?


Benen zou ik persoonlijk op elke leeftijd met foto's laten keuren, rug en hals pas als ze al ingereden zijn.

@Veerle, wat een prachtpaardje is ze zeg! Fijn ook dat het al zo goed gaat!!

Wij zitten hier kort even in een dipje ... Een paar weken geleden ging alles echt supergoed, Jenara kwam graag mee van de weide en ze was enthousiast met alles.Ze vond uiteraard nog wel wat dingen moeilijk, maar ze deed echt haar best.
Ergens half april is ze dan heel erg hengstig geworden, ok geen probleem, heb haar wat laten doen en gefocust op grondwerk waarvan ik weet dat ze het leuk vindt, maar haar wat meer gerust gelaten.
Echter staat ze nu toch niet meer hengstig en blijft ze zo een beetje "disconnected", weet niet goed hoe ik het anders moet beschrijven. Ze draait om als ik haar wil halen op de weide, komt niet graag mee, wordt makkelijker boos. Ik ben er zeker van dat het maar een fase is weer, ze mag nu ook echt op het gras alle dagen dus ergens snap ik ook dat ze dat liever doet, maar het is wel een beetje ontmoedigend dat ze zo duidelijk laat zien dat ze momenteel geen zin heeft in samen iets doen.

Ik hou nu speciaal onze trainingen wat korter en steek er wel veel afwisseling in, in de hoop dat het toch boeiend en leuk blijft voor haar. Misschien moet ik haar kort even vakantie geven? Ik weet even niet goed hoe ik hier mee om moet in ieder geval :(

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:37

Hier heeft de pony daar ook last van, kan er ook niet echt de vinger op leggen wat er nu is. Ik hou het nu op korte trainingen en dingen die ze wel leuk vindt.

Rug en hals heb ik nog nooit op de foto laten zetten, benen wel altijd, maar weet niet zo goed wat ‘normaal’ is bij jonkies

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:57

Ik laat ze vanaf 2,5 jaar pas RXen, daaronder heeft het weinig tot geen zin vind ik. Dan kan er nog veel te veranderen.

Jammer Jenara, misschien haar weer eens door de fysio laten nakijken? ze ziet er op jou Insta foto’s al wat zwaarder uit dus misschien is je zadel wat krap? Mijn ervaring is dat als ze gaan weglopen en bozig doen dat ze geen fijne ervaringen hebben in het werk. Favorita laat dat ook allemaal zo duidelijk merken. Dan laat ik eigenlijk altijd de fysio komen die gelijk het tuig en alles weer nakijkt. Merries zijn zo duidelijk in hun taal vind ik. Mocht je daar niks vinden zou je haar baarmoeder even na kunnen laten kijken, vooral na zo’n heftige hengstigheid, wellicht zit er een onschuldige cyste die zit te vervelen.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:20

_Zsazsa_ schreef:
Ik laat ze vanaf 2,5 jaar pas RXen, daaronder heeft het weinig tot geen zin vind ik. Dan kan er nog veel te veranderen.

Jammer Jenara, misschien haar weer eens door de fysio laten nakijken? ze ziet er op jou Insta foto’s al wat zwaarder uit dus misschien is je zadel wat krap? Mijn ervaring is dat als ze gaan weglopen en bozig doen dat ze geen fijne ervaringen hebben in het werk. Favorita laat dat ook allemaal zo duidelijk merken. Dan laat ik eigenlijk altijd de fysio komen die gelijk het tuig en alles weer nakijkt. Merries zijn zo duidelijk in hun taal vind ik. Mocht je daar niks vinden zou je haar baarmoeder even na kunnen laten kijken, vooral na zo’n heftige hengstigheid, wellicht zit er een onschuldige cyste die zit te vervelen.


Thanks voor de tips!
Bezoek zadelpasser staat hier komende maand inderdaad op de planning nu ze terug wat beter op gewicht is.
Het gekke is dus wel dat ik echt niet zo bizar veel gereden heb en vooral grondwerk heb gedaan, wat ze normaal dus wel echt leuk vind. Vandaar heb ik ook wat de indruk dat ze misschien toch even niet goed in haar eigen vel zit ofzo? Er is ook flink wat onrust in de kudde.

Fysio laat ik liever niet te snel meer komen, heb die er nu al 3x "voor niets" bij gehad. Voor niets is uiteraard niet juist, maar dus wel gewoon om te zeggen dat ik een kerngezond soepel paard heb :p Leuk om te horen, minder leuk om telkens €90 aan uit te geven ;)

Dat van de baarmoeder vind ik wel een interessante tip! Dat zou inderdaad zeker wel kunnen.
Ik ga het in ieder geval even aankijken en haar misschien even wat meer rust geven ook. Zaterdag staat er een buitenrit op de planning en dat doet ze normaal wel echt heel graag en verder even wat minder verwachtingen hebben voor nu

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:09

Jenara schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Ik laat ze vanaf 2,5 jaar pas RXen, daaronder heeft het weinig tot geen zin vind ik. Dan kan er nog veel te veranderen.

Jammer Jenara, misschien haar weer eens door de fysio laten nakijken? ze ziet er op jou Insta foto’s al wat zwaarder uit dus misschien is je zadel wat krap? Mijn ervaring is dat als ze gaan weglopen en bozig doen dat ze geen fijne ervaringen hebben in het werk. Favorita laat dat ook allemaal zo duidelijk merken. Dan laat ik eigenlijk altijd de fysio komen die gelijk het tuig en alles weer nakijkt. Merries zijn zo duidelijk in hun taal vind ik. Mocht je daar niks vinden zou je haar baarmoeder even na kunnen laten kijken, vooral na zo’n heftige hengstigheid, wellicht zit er een onschuldige cyste die zit te vervelen.


Thanks voor de tips!
Bezoek zadelpasser staat hier komende maand inderdaad op de planning nu ze terug wat beter op gewicht is.
Het gekke is dus wel dat ik echt niet zo bizar veel gereden heb en vooral grondwerk heb gedaan, wat ze normaal dus wel echt leuk vind. Vandaar heb ik ook wat de indruk dat ze misschien toch even niet goed in haar eigen vel zit ofzo? Er is ook flink wat onrust in de kudde.

Fysio laat ik liever niet te snel meer komen, heb die er nu al 3x "voor niets" bij gehad. Voor niets is uiteraard niet juist, maar dus wel gewoon om te zeggen dat ik een kerngezond soepel paard heb :p Leuk om te horen, minder leuk om telkens €90 aan uit te geven ;)

Dat van de baarmoeder vind ik wel een interessante tip! Dat zou inderdaad zeker wel kunnen.
Ik ga het in ieder geval even aankijken en haar misschien even wat meer rust geven ook. Zaterdag staat er een buitenrit op de planning en dat doet ze normaal wel echt heel graag en verder even wat minder verwachtingen hebben voor nu


Een alternatieve gedachte, heb je al eens een cranio sacraal therapeut?

Heeft al een aantal keren "wonderen" voor elkaar gekregen wat een ander niet lukte. Een blessure die gestagneerd was bijvoorbeeld, en een zwelling na een beet bij de lymfe die maar niet minder wilde worden na een paar maanden.

Let wel op voor kwakzalvers, die zijn er natuurlijk ook.

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:49

Wat lastig dat je zo blijft zoeken met Jenara zeg.

Gefeliciteerd met je aanwinst Captain!

Hier was het vandaag Dia de Coco, kokosnotendag. Zaf is gecastreerd en dat kon gelukkig thuis. De kersverse ruin maakt het goed al is hij een beetje geïrriteerd, maar hey, neem het hem eens kwalijk ;)

Ik ben hier heel erg aan hengsten gewend geraakt en had hem zijn zaakje graag laten houden als het goed had gevoeld, maar hij raakte echt uit balans de laatste tijd en zat zichzelf in de weg, dus dan is het echt beter zo.

Nu hopen op een spoedig herstel zonder gedoe!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:26

Hij knapt vast snel op Sterre! Het klinkt als een goede weloverwogen keuze in ieder geval

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:32

Yes! Die van mij is vandaag ook goedgekeurd *\o/*
3,5 jarige hengst!

Na het weekend wordt hij gecastreerd, dan blijft ie daar nog even een maandja herstellen en dan gaat hij op transport naar NL :D

(Hij mag wel wat kilo’s kwijt maar dat komt vast goed na castratie en transport :+ )

Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:34

Wat een gaaf dier!!!! Chonk!!
Nu lang wachten.. pfff!!

Ik hoef niet zo lang meer te wachten, vandaag een stal gevonden waar ik Latino als hengst kan houden. Dus castratie geannuleerd. :D Krijg morgen waarschijnlijk de datum te horen..

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:39

Ook al zo’n gaaf dier :wow:

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:14

Zo zeg, wat een gaaf dier! :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:35

Oh wat fijn captain! Wanneer komt hij nu naar NL?
Heb je hem gekocht bij de stal waar Laura werkt?

Wij hebben hier in de buurt ook wel stallen waar hij aks hengst mag komen maar ik heb ook nog een merrie en ik heb ze toch het liefst op dezelfde stal. Heb ook geen plannen met hem om te gaan dekken, kan hij straks ook lekker met de ruinen kudde mee naar buiten als het goed en heeft ie geen last van opspelende hormonen als ik eens samen met de merrie erbij op buitenrit wil ofzo ;)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:46

bellehorses schreef:
Yes! Die van mij is vandaag ook goedgekeurd *\o/*
3,5 jarige hengst!

Na het weekend wordt hij gecastreerd, dan blijft ie daar nog even een maandja herstellen en dan gaat hij op transport naar NL :D

(Hij mag wel wat kilo’s kwijt maar dat komt vast goed na castratie en transport :+ )

[ [url=m/p74vK2.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw, wat een knapperd!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:59

Wauw wat een knapperd bellehorses! Spannend :D

Fijn dat je een stal gevonden hebt. Hopelijk is ie een beetje oké als hengst Captain! De hengsten in Spanje worden toch heel anders gehouden dan hier zoals we gewend zijn.

Die van mij is eigenlijk heel goed hanteerbaar en heb de paarden aan huis. Maar heb toch besloten Cortado te houden en te castreren. Die hengstenmomentjes.. Vreselijk := En dan kan ie straks lekker met mijn andere paard. <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:19

Leuk al die nieuwe! Gefeliciteerd met de aanwinsten!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:22

Ik voor het eerst erop. Beetje gestapt en gedraafd maar hij was erg braaf :) volgens mij vond baasje het spannender :)) Afbeelding