Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:44

Maartje_M schreef:
Julie dad van die suikers en het jeuken kan ook iets zijn dat zich heeft opgebouwd in de tijd heb ik me laten vertellen. Dus misschien dat dat jaar op voordroog en rijke weide toch wel wat gedaan heeft.

Fijn dat ze zo braaf was buiten!


Oh verdorie, dat wist ik niet! Dat zou dus zeker wel kunnen natuurlijk :/
Ik ben in ieder geval aan het uitkijken naar een plek waar alles beter geregeld is en er meer kennis is van paarden, helaas is het aantal echt goede stallen hier nogal rampzalig. Ik sta ook al een jaar op de wachtlijst bij ééntje, maar daar is dus nog steeds geen plek :'(

Voor nu lijkt het in ieder geval wel onder controle, gelukkig. Ah maar wat zuur dat ik dat in het begin nog niet wist, dat had me wel wat ellende kunnen besparen.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:19

Ik heb toen voor Jonique advies ingewonnen. Daar wordt het nu over de jaren wel minder (stond voor ze hier kwam op voordroog). Detox kuurtje heeft hier wel geholpen, je zou ook kunnen kijken naar bepaalde kruiden die haar kunnen ondersteunen

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:53

Trots op deze dame die het steeds beter gaat begrijpen wat ik haar vraag <3 Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:52

Mooi plaatje Veerle <3

Mijn dames zijn lekker hengstig samen. Heel gezellig :')
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:21

Maartje_M schreef:
Mooi plaatje Veerle <3

Mijn dames zijn lekker hengstig samen. Heel gezellig :')
[ [url=m/MNGGcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sterkte :D met mijn vorige merrie gelukkig nooit last van gehad.

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Bij mij erg goed. Ik leer steeds meer Spaans te spreken :D we gaan erg vooruit samen en ik heb al idioot veel geleerd merk ik. Ik “durf” steeds meer te rijden waarin ik hiervoor nog wat terughoudender was. Dat werpt onwijs zijn vruchten af. Gisteren gelongeerd en ff in het bos uitgestapt. Hij vind dat zo leuk :D

Afbeelding

Morgen les en zaterdag voor het eerst onder het zadel naar het bos. Ik hoop alleen dat we geen koeien tegenkomen in het bos want hij is schijnbaar als de dood voor koeien :')

Afgelopen dagen heeft hij vanwege de regenval binnen gestaan. Zijn stal is nog niet klaar dus hij mocht in de binnenbak met een paar anderen. Alle andere paarden vonden het spannend maar hij stond te eten _O-

Afbeelding

Nu weer lekker op het land <3

Afbeelding

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:28

Wat een heerlijk dier! <3 Leuk ook dat spaanse halstertouw! :D
Hier gaat ook alles goed, hij is inmiddels grotendeels gewend en elke keer weer blij om me te zien! <3

Vanavond wil ik een stukje in het bos gaan wandelen, is ongeveer 15/20 minuten stappen. Ons langste rondje was ongeveer 20 minuten totaal dus benieuwd hoe hij het gaat doen. :D

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:52

Fijn dat de nieuwe paarden lekker wennen! Hij ziet er ook goed uit Autumn!

Lissy doet het ook heel goed en is super slim! Echt opletten dat we kort dingetjes doen en haar verder lekker gewoon 2 jaar laten zijn, want ze wil veel meer haha
Elevada heeft een peesblessure :\

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:14

Maartje_M schreef:
Fijn dat de nieuwe paarden lekker wennen! Hij ziet er ook goed uit Autumn!

Lissy doet het ook heel goed en is super slim! Echt opletten dat we kort dingetjes doen en haar verder lekker gewoon 2 jaar laten zijn, want ze wil veel meer haha
Elevada heeft een peesblessure :


Dankje :D
Oei wat vervelend van Elevada, hoe gaat het met haar?

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:16

Ja wel prima, ze loopt alleen beroerd. Ze heeft een onrustig check ligament. Geen mega beschadigingen of scheuren maar het is wel niet goed zeg maar. Het zit heel hoog, waardoor ze ook echt kreupel loopt.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:16

Captain schreef:
Wat een heerlijk dier! <3 Leuk ook dat spaanse halstertouw! :D
Hier gaat ook alles goed, hij is inmiddels grotendeels gewend en elke keer weer blij om me te zien! <3

Vanavond wil ik een stukje in het bos gaan wandelen, is ongeveer 15/20 minuten stappen. Ons langste rondje was ongeveer 20 minuten totaal dus benieuwd hoe hij het gaat doen. :D


Cool hè 8-) dat halster en touw heeft hij al heel lang, sowieso al vanuit Spanje. Ik heb het gehad van zijn vorige eigenaar en die weer vanuit de trainingsstal. Alleen het touw wordt wat dunner dus even oppassen. Zou zonde zijn als het stuk gaat.

Hoe ging het gisteren in het bos Captain?

Hoeveel doen jullie eigenlijk met jullie Spanjaarden? Ik 4 tot 5 keer per week

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:17

Maartje_M schreef:
Ja wel prima, ze loopt alleen beroerd. Ze heeft een onrustig check ligament. Geen mega beschadigingen of scheuren maar het is wel niet goed zeg maar. Het zit heel hoog, waardoor ze ook echt kreupel loopt.


Hé wat vervelend. Hoe zijn de vooruitzichten?

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:18

Pfff dat klinkt niet goed.. :(:) Wat is de prognose? Ben ik idd ook wel benieuwd naar!

Het wandelen gisteren ging echt heel fijn. Hij stapt wel met 8 km/u dus het is flink doorlopen maar uiteindelijk zijn we heerlijk anderhalf uur onderweg geweest! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:21

Prognose is wel goed. Mag volgende week beginnen met op het harde te stappen en dat moet ik dan ruim een maand opbouwen. En dan weer echo en kijken hoe het is. Als ze tegen het einde niet meer kreupelt, zou ik er op kunnen.
Enige probleem is dat stappen op het harde met een paard dat buiten alles HEEL eng vindt :=

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:21

En met een ander relaxt paard voorop?

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:27

ik heb alleen een relaxte pony maar die kan haar niet bijhouden :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:39

Hahaha das wel een probleem ja.

Jullie gaan wat hard voor me dames, te druk op dit moment geloof ik.
Leuke foto's! Veerle gaat vooruit zag ik, Captain lekker bezig met haar mannen ;)

Aurelia was ziek, gisteren weer gelongeerd en die lijkt helemaal opgeknapt gelukkig.
Een trailer aangeschaft dus kan wat makkelijker van huis.

Mocht er dus nog iemand eens een leuk ritje willen gaan maken hou ik me aanbevolen!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:42

Ja ik, maar ja, geen paard :+

Vergeet ik helemaal op Captain te reageren := Wat een heerlijke plaatjes <3

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:49

Hahahaha ja dat kom je dan maar gewoon eens hier doen.
Moet ons sevenumse ritje wel even wachten!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:57

Wij plannen sowieso nog een date inderdaad :D
En als Elevada weer beter is, doen we gewoon nog een keer haha!

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:41

Leuk, wij zitten aan het bos, strand en duin dus ik hou me aanbevolen :D

Ik net les gehad. Wat zijn Spanjaarden bizarre spiegels. Blijkbaar zit ik links enorm vast in mijn schouders. Wist ik niet, maar mijn paard blijkbaar wel :))
Rechtsom was zijn lastige kant maar dat is mijn goede kant dus dat is nu ook zijn goede kant alleen nu is dus linksom zijn moeilijke omdat het mijn moeilijke kant is, snappen jullie het nog _O-
Maar ja, best lastig om opeens anders te moeten rijden. Gelukkig wel goede les maar is ff omschakelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:12

Heel herkenbaar, toen ik net klassiek ging rijden voelde ik me echt een beginner. Kon niet eens meer een wending de goede kant op rijden :')

Ooooh strand! Ik ga waarschijnlijk minder werken dus dan kan ik eens doordeweeks :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-21 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:13

Oh heel herkenbaar ja :=

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:48

Fijn dat ik niet de enige ben :D ik voel me inderdaad echt een beginner ja :Y)

Strand duurt met mijne nog wel even denk ik. Maar ik hou me aanbevolen :D overdag is sowieso fijner dan s’avonds ivm drukte. Het is wel een leuk idee voor een meeting met onze Spanjaarden :)

Morgen voor het eerst het bos in onder het zadel, heb er zo veel zin in *\o/*

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:06

@Autumnn, wat een knap paard! Die van mij vind koeien ook erg eng :') soms moet ik ook afstappen en krijg ik hem echt niet langs dat weiland met koeien maar gaat wel steeds een beetje beter. Hoe is het gegaan vandaag in het bos?

Wat een mooie foto's Captain <3

Maartje_M hopelijk is Elevada snel weer beter.

Met Dawn gaat het ook steeds beter. Hij is hier al aardig gewend. Van een gestresst paard naar een hele ontspannen rustig paard nu. We hebben hem nu 4 maanden en voordat hij bij ons kwam is hij 5 x verhuisd (hij is nog maar een jaar in Nederland) daar schrok ik best wel van toen ik hierachter ben gekomen en dat verklaard ook wel zijn gedrag aan het begin. Gelukkig blijft hij lekker zijn verder leven bij ons. Hij gaat echt nooit meer weg. Onze band groeit steeds meer en wordt sterker <3
We zijn momenteel veel in het bos aan het trainen. Veel heuvels op en af om zijn achterhand sterker te maken. Ik merk dat hij echt steeds meer balans krijgt en minder scheef is dus de bosritjes zijn een succes!

Nou vroeg ik mij eigenlijk af hoelang het duurt voordat de manen weer mooi lang zijn? Vorige eigenaar had een sportcoupé van z'n manen gemaakt. Zo jammer.. ik laat het nu dus groeien. Hij krijgt wel steeds meer krullen in de manen nu het steeds langer wordt hihi zo leuk *D Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:40

Ik ben even aan het graven. Wie weet wat dat “r.s.” Betekent? Sommige hebben een B en bij sommige staat niks ingevuld.
Afbeelding