Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:01

Ik ben ook heel benieuwd naar een foto van je zadel erop Maartje! Voor een tweedehands ziet hij er heel goed uit

Tarzan wat zal jij blij zijn dat Fuego niet wit is :')

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:32

@maartje Wat een gelukstreffer, je ziet absoluut niet dat het zadel 2e hands is! *\o/*

@captain Wat een ongelooflijk gaaf beest heb je toch <3 Genieten zo van jullie.

@tarzan... half tot 1 jaar ;( Ik zou zeggen zoveel mogelijk genieten, zoveel mogelijk mooie dingen doen samen en voor zover mogelijk zo veel mogelijk verwennen. En! Een echte mooie (professionele) fotoshoot doen. Krijg je echt geen spijt van.
En hier veel foto's plaatsen.

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:23

Genieten doen we sowieso, geweldig dier dat het is <3
En fotoshoots staan al allemaal gepland :D
Deze week toevallig een gepland en half maart nog een en dan van het voorjaar en zomer sowieso en als het ons mee zit de herfst en de winter nog een <3
Degene die ik hiervoor gevraagd heb is een oud stalgenoot die prachtige foto’s maakt. Zij heeft ook deze reeks gemaakt waar ik nog altijd heel blij mee ben <3

Afbeelding

Afbeelding

Overigens reageert Fuego goed op de haver en lijkt al minder last van z’n buik te hebben, ook minder last van lucht dus hopen dat de haver hem ook een beetje helpt!
Verder doet hij het heel goed hoor, hij ziet er ook nog goed uit gelukkig ondanks alles wat hij heeft <3

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:40

Ben er ook echt heel blij mee, en al helemaal met wat ik er voor betaald heb! Vandaag helaas geen pakketje, dus nog een dagje (of meer) langer op de juiste boom wachten... Deze is te smal, dus durf hem er niet zo goed op te leggen :+

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:19

Die eerste ooooooh!!! <3 <3 <3 <3

Mensen zijn hier ook vaak verbaasd dat hij nog hengst is. "Huh, zo gedraagt hij zich helemaal niet?"
Nee dat klopt. :D

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:47

Dat geloof ik meteen Maartje! :D

Lief captain, deze 2 foto’s zijn ook echt mijn favoriet <3
Hahaha bizar hè dat ze meteen zo bevooroordeeld worden!

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:55

Mijn ervaring is dat PRE hengsten vaak ook een stuk braver zijn. :-) (in ieder geval dan kwpners, uitzonderingen daargelaten)

Ik hoop toch echt voor jou en hem dat hem wat langer gegund is dan een half jaar/ jaar Tarzan. Ik blijf het een prachtig dier vinden.

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:14

Elisa, dat idee had ik al inderdaad dat de Spaanse hengsten toch fijner te hanteren zijn.
en dat hoop ik ook, hij is en blijft geweldig <3 en stiekem vind ik hem zelf ook prachtig natuurlijk <3


Vandaag weer gaan rijden en O-M-G wat liep hij fijn!!!
Wat een paard is het toch, we gaan echt met stappen vooruit nu <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker los uitdraven <3
Afbeelding

Aan mijn zit wordt keihard gewerkt, maar is al heel erg verbeterd sinds ik Fuego rijd!
Ik zei vandaag nog, als Fuego toch nog 10 jaar mee zou gaan dan had ik toch écht het meest geweldige paard dat ik mij kon wensen <3 Hoe lastig ons begin was, zo geweldig gaat het nu tussen ons <3 en ooh wat zou ik hem nog graag lang bij mij houden!

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:38

Wat gaat hij goed Tarzan en jezus wat een showbink is het ook! Ik hoop dat jullie nog heel veel van zulke ritjes kunnen maken….

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:22

Dankjewel Autumnn <3 Dat hoop ik ook <3

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:21

Afbeelding

Niet de mooiste foto, maar wel een trots momentje.
Cortes had voor het eerst een zadel op. Hij deed het alsof het de normaalste zaak van de wereld was.. }:0
Gister nog een groot stuk met hem gewandeld langs de weg door het verkeer en ook daar geeft hij helemaal niks om. Het engste was toen bij de wegwerkzaamheden de rood witte afzetpalen aan onze kant stonden, daar moesten we 30 cm verder vanaf lopen :+

Heel trots op mijn lelijke eendje (ik hoop zo dat het allemaal nog bijtrekt.. als ik foto's zie van die 3-jarigen in spanje, dan zijn het echt al knappe paarden, hij is zo baby en overbouwd en wollig -O- :') )

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:35

Haha dat komt vast nog wel goed hoor! Lissy is ook altijd zo wollig, maar nu ze bijna 4 is wel gewoon normaal in verhouding haha

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:33

Ze was een beetje ongeduldig (het was tijd voor eten, niet voor zadels passen :roll: ) maar kijk nou, net echt zo :D
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:34

Aaahhh wat een puppyhoofd <3

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:35

Hahaha Ja dat is ze nog niet kwijt. Dat lange haar helpt ook niet :=

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:40

Wat een wollie ook <3 Hoe oud is ze nu?


Cortes had het vorige winter (eerste keer in NL) best koud, dit jaar besloot ie een schaap te worden zodat ie het in elk geval warm zat heeft. Beide is gelukt. Hij heeft het geen moment koud gehad! :D

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:42

Echt NIET te doen dat haar hoor... ben blij dat ze al wat in de rui is... Lissy is in België geboren, dus die weet hoe koud winters kunnen zijn en maakt volgens mij haar hele leven al een teddyberen vacht aan.
Ze wordt in juni 4 :)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:27

Afbeelding

Wij zijn langzaam voorbereidingen aan het treffen. Al denk ik niet dat ik gekke dingen ga krijgen met Xio. Tot nu toe is ze echt het makkelijkste paard ooit :+

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:43

Fijn, ook zo een makkelijke Zoey!

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:37

Wat een leukerd heb jij toch Ania, knap dat hij er niks om gaf! En inderdaad, bizar hoe die 3 jarigen al zo compleet uitzien in Spanje he! :')
Oeeeh Maartje, dat ziet er goed uit, en net echt inderdaad :))
Dat ziet er inderdaad niet gek uit ZoeyDercks! Leuk dat ze zo braaf is <3

Fuego is gisteren de tandarts bij geweest (is ook onze DA gelukkig).
Hij heeft een shettie dosering aan sedatie gekregen omdat hij echt niet meer durfde te geven ivm zijn luchtwegen. Gelukkig is hij braaf en heeft hij wel z'n tanden mooi kunnen bijwerken, hij had toch wel flinke haken dus het was wel echt nodig. Gisteren kon hij alleen nog geen hooi eten, gisteren laat in de avond nog een extra bak slobber gaan maken, dus even duimen dat hij snel weer normaal kan eten :(:)

Vandaag (als het droog blijft) Fotoshoot *\o/*

En op wat kilo's te veel na :o ziet hij er toch nog heel goed uit gelukkig <3

Afbeelding

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:26

Volgens mij worden die PRE's zadelmak geboren. :+

Hij ziet er prima uit Captain "Liever te dik in de kist dan weer een paardensnoepje gemist" toch :P

Mijn DA zegt dat die 2 jarigen er zo goed uit zien omdat ze al vanaf hun 2e aan het werk worden gezet. Zal wel niet bij allemaal zo zijn denk ik maar ik heb regelmatig 2,5 jarigen uit spanje zien komen die inderdaad al ingereden waren.
Ik hoop gewoon dat Corrie bijtrekt zodra hij straks aan het werk gaat :')

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:54

Lieve wollies zeg haha, ik ben juist zo blij dat Izarra zo als geen wintervacht heeft. ( Ze heeft wel een goede winterdeken op uiteraard, maar is niet geschoren)
Ik hoop dat dat zo blijft elk jaar.
Die wollies zijn wel schattig, maar zo onhandig ivm zweten en lang nat blijven. ( zelfs als ze niet aan het werk zijn )

Wat fijn dat de jonkies in het topic zo makkelijk zijn met zadelmak maken enzo, heel leuk om te volgen. Lieve meewerkende karakters hebben ze <3

Fuego naar de tandarts geweest, ook prettig als je weer weet dat het gebit weer goed is. Hopelijk is inmiddels de verdoving goed uitgewerkt en kan hij weer eten.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:26

Ania komt vast goed! Als hij dalijk uitgegroeid is, is het ook al meteen een ander paard

Tarzan denk in Fuego zijn geval liever een kilo te veel dan te weinig of niet?

Elevada krijgt ook zo goed als geen wintervacht, maar ik heb ze het liefst zonder deken staan dus baal daar wel een beetje van… maar je hebt gelijk, als ze moeten werken is een dunne vacht wel fijner.
Lissy staat nu al te schuren van de jeuk omdat ze het warm heeft

_Tarzan

Berichten: 11177
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:38

Ania, inderdaad, hoeveel fijner het karakter van die Spanjaarden ook is, ze zijn zo enorm trouw, braaf en betrouwbaar!
Whahaha, nu heb ik dat liedje in m'n hoofd :')
Ineke, ben maar blij haha, Fuego heeftr ook geen mega vacht maar zweet enorm als ik hem aan het werk zet.
Maartje, wat balen dat ze staat te schuren!

Fuego mag wel wat afvallen, DA gaf aan dat dat toch beter is voor z'n lucht/gezondheid. Maar nu hij haver krijgt ipv brok zal hij vanzelf wel wat kwijtraken, haver worden ze niet dik van. De haver lijkt overigens wel goed z'n werk te doen, de mest is gelukkig weer wat vaster en hij lijkt minder lucht te hebben, werkt dus prima! :D

Hij heeft zich weer voorbeeldig gedragen tijdens de fotoshoot, zo benieuwd naar het resultaat! :D
Daarna weer heerlijk vies maken hahaha!
Afbeelding

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:46

Ania schreef:
Volgens mij worden die PRE's zadelmak geboren. :+

Hij ziet er prima uit Captain "Liever te dik in de kist dan weer een paardensnoepje gemist" toch :P

Mijn DA zegt dat die 2 jarigen er zo goed uit zien omdat ze al vanaf hun 2e aan het werk worden gezet. Zal wel niet bij allemaal zo zijn denk ik maar ik heb regelmatig 2,5 jarigen uit spanje zien komen die inderdaad al ingereden waren.
Ik hoop gewoon dat Corrie bijtrekt zodra hij straks aan het werk gaat :')


NOEM JE HEM NOU DIK?! _O-
Hij is wel een beetje spekkig ja, maar ik zie dat liever dan toen hij te dun was. :(:)

Dat de paarden in Spanje er zo uitzien is volgens mij ook omdat ze gewoon profijt hebben van hun hormonen. Is Cortes gecastreerd? Denk het wel? Dat heeft ook écht invloed op de bespiering en is ook echt wel een zware ingreep wat volgens mij soms te onderschat wordt. Zeker als ze op latere leeftijd gecastreerd worden. :j

Latino heeft wel wintervacht maar die lijkt meer haar te krijgen, maar niet langer oid. Is nu wel bijna door z'n wintervacht heen waar ik erg blij mee ben. Kom maar weer door met dat zachte zilvere glimmende vachtje. <3