Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Aangezien er een hoop rassen hier al een eigen topic hebben mag de Andalusier/PRE natuurlijk niet ontbreken.

Het leek mij leuk om hier ervaringen uit te wisselen, verhalen te vertellen en te genieten van alles wat dit prachtige ras te bieden heeft.

Waarom heb je voor dit ras gekozen, wat spreek je zo aan??

Mijn pennydroom was altijd een mooie zwarte PRE hengst te hebben (nooit over het karakter na gedacht).
Toevallig kwam schimmel ruin Borracho op mijn pad, die erg zijn best doet om ook aan het zwarte wens gedeelte te voldoen. :+

Na mijn grote rustige vriend Pablo was het wel even wennen.
Niet meer die rustige grote lobbes naast me maar een wat kleiner exemplaar die heel anders was in de omgang.
Bloed, zweet en tranen was het de eerste tijd, de spiegel die hij me voorhield pfffffff.

Maar toen....... Het kwartje viel voor ons allebei en kan zeggen.... WIL NOOIT MEER WAT ANDERS
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-14 15:52 



 
Profiel   

Nadat ik dacht dat het me niet zou lukken een PRE te vinden binnen mijn prijsklasse kocht ik toch een PRE merrie, een jaarling. Ik heb zo enorm vaak ruzie met haar, maar achteraf is de rede nooit erg ver te zoeken. Wat een top pony is het toch, zo eigenwijs en toch zo lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-14 15:55 



 
Profiel   

Ik kocht als eerste eigen paard ook een PRE. Ik herken jullie verhaal, een hoop ruzie gehad met hem, behoorlijk wat gevochten, tot ik hem eindelijk begreep (en hij mij) en nu gaat het nog steeds niet perfect, maar we hebben er allebei tenminste lol in.
In het eerste jaar wel 10 x op het punt gestaan hem weg te doen, maar dat heerlijke karakter haalde me over hem te houden. En nu zo blij dat hij er nog is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-14 15:59 



 
Profiel   

Het is iid bizar he.
Net alsof ze denken... we gaan je even PRE-style opvoeden.
Ze geven zo goed hun karakter aan.

Maar zodra je elkaar kent gaan ze echt voor je door het vuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-14 09:40 



 
Profiel   

Bij mij is de droom 14 jaar geleden uitgekomen en inmiddels uitgegroeid tot passie! Ik wil niets anders meer dan de PRE. Nu 15 jaar later, nog steeds mijn droompaarden op stal.
(en MaluH , ook mijn droom was een zwarte, maar ben als een blok gevallen 14 jaar geleden voor een 3 maanden oud lelijk veulen,Nombrado, en de zwarte laten staan! Nooit spijt van gehad !) Inmiddels 4 van die kanjers hier op stal. Kan ze voor geen goud missen. Nu 1 jonkie erbij , met een sterk karakter maar met zoveel humor, dat je gewoon door zijn acties weer in de lach schiet.
Misschien niet zoals "het hoort" Maar ik wil graag de bijzonderheden van hun individuele karakter behouden en daarmee aan het werk. Dat houd het zo bijzonder met elk individu te werken , met een glimlach op je gezicht.
Gemelo , die een spaanse pas doet, bij het afgroeten in de wedstrijd , geweldig

Voor mij? Nooit meer wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 11:38 



 
Profiel   

Wat een leuk topic en heb eventjes in jullie profielen gekeken wat een plaatjes allemaal.

Ik heb altijd gezegt voor mij geen PRE.
Totdat ik vorig jaar over stag ging en een PRE merrie met merrieveulen heb gekocht.
Het was even wennen in het begin want ze zijn wel apart.
Mijn merrie was erg schrikachtig en slecht verzorgt.
Ondertussen heeft ze het vertrouwen gewonnen.
Van mijn da en hoefsmid heb ik het groene licht gekregen om te gaan rijden.
Ben benieuwd hoe dat is en of mijn rug het aankan.
Aan de andere kant lijkt het alsof ze niet zo hoog opgooit dus het komt vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-14 11:32 



 
Profiel   

O wat spannend blensink.
Hou ons op de hoogte hoe het allemaal gaat.

wat een prachtige paarden hebben jullie allemaal staan zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-14 15:47 



 
Profiel   

Ja heel spannend, wacht nu maar even tot na de feestdagen haha je kent het borreltje op en rijden maardat gaat niet.
We zijn net verhuist en de komende maand heb ik het een beetje druk maar na de drie koningen ga ik echt beginnen.
Vandaag heeft Iru nieuwe schoentjes gehad en mijn hoefsmid blijft ons zeggen dat hij zo blij is datde merrie het goed doet en in goede handen is gekomen.

Jou paardje mag er anders ook wel wezen, prachtig ding!
Heb je hem in Nederland gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-14 16:42 



 
Profiel   

Fijn dat de smid zo positief is.
Idd lekker rustig aan en eerst even lekker aan de nieuwe omgeving wennen is ook geen overbodige luxe.

Dank je wel.
Borracho heeft tot zijn 5e als onbeleerde hengst van het Spaanse zonnetje mogen genieten.
Hier in NL was het knip knip en zadel erop (niet bij mij) en moet zeggen dat dat prima is gegaan alle knoppen zitten erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 08:33 



 
Profiel   

He wat leuk, Falcao is inderdaad ook op zijn 5e hierheen gekomen en vrij snel ingereden. Alle knoppen er op gezet en toen heb ik hem verder doorgereden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 15:28 



 
Profiel   

Gewledig dat jullie paarden zo goed gingen tijdens het inrijden

Ik ben benieuwd hoe iru het strakjes op gaat pakken als ik met haar aan de slag ga.
Ze is wel bereden geweest maar waneer en hoe dat weet ik niet.
Als ik hieraf en toe die mannen zie rijden vrees ik het ergste.
Merk wel als je haar zachtjes aantikt in haar buik dat ze al gaat.
Dus daar moet ik erg voorzichtig mee zijn.

Longeren doet ze goed en het zadel erop was ook geen probleem.

Heb een fijn bitje gekocht, en nu is het wachten tot januari.
Haha voor mij ok beter na de feestdagen zodat ik me helemaal vol kan eten en drinken.

Zo kunnen ze inderdaad even wennen aan hun nieuwe plekje, hoewel ik ze supergelukkig zie hier.
Ze zijn natuurlijk samen verhuist.

En wat doen jullie met jullie PRE´s?
Dressuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 21:38 



 
Profiel   

Ik kan niet meepraten aangezien ik een Haflinger heb O:)
Maar mag ik meelezen? Hier staat namelijk een PRE op het verlanglijstje :D

(gepland voor 2016)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 21:39 



 
Profiel   

Ik kom ook net kijken maar wat mij betreft gezellig. *\o/*
Heb even in je profiel gekeken en wat een mooie haf heb je.
En je bent lekker bezig, leuk!

Heb je al een idee waar je je PRE wilt gaan kopen?
2016 is nog ver weg ( en aan de andere kant vliegt de tijd) maar erg leuk dat je ook voor een PRE wilt gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 22:26 



 
Profiel   

Ik had ook de pennydroom van een zwarte onbeleerde hengst die ik zelf kon "temmen" en toen ik hem nu na al die jaren eindelijk had besloot ik hem te ruinen :') nu toch net zo blij met m'n zwarte ruin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 22:37 



 
Profiel   

Ik heb totaaaaal nog geen idee :D
Ik heb gelukkig wel 2 vriendinnen die vrij gekend zijn in de PRE-wereld, die kunnen me een eind op weg helpen, maar ik heb met reden 2016 gekozen.
Dat geeft mij de tijd om meer over PRE's te leren zodat ik later ook gewoon met de perfecte PRE naar huis kom :D

Ik zei altijd dat de volgende terug een Haflinger werd, maar helaas helaas, die Spanjaarden hebben iets magisch over hen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 22:42 



 
Profiel   

Zoe haha leuk geschreven, en natuurlijk ben jijblij met je zwarte ruin.

)k snap wat je bedoelt MA die spanjaarden hebben inderdaad iets magisch over zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-14 21:20 



 
Profiel   

Hier ook een enorme liefhebber :) Verslavend is het ras gewoon haha.

Ik heb 2 hengsten en 2 merries . Ik fok ook met ze dus heb altijd wel jonkies rondlopen en ook meestal wel paarden voor de verkoop. Maar die 4 zijn mijn vaste blijvende paarden. Ben dol op ze <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-14 17:36 



 
Profiel   

Wat leuk Mi_Amore dat je overstag gaat, het zijn geweldige paarden.

_Zoe, ruinen wat zonde; nee hoor veel makkelijker om een ruin te hebben dan een hengst (helaas).

En idd blensink ik heb ook wel eens Spamjaarden zien rijden dat ik dacht, aaach dat paard maar wie weet zit het helemaal goed.
Snap dat het even wennen is als ze zo sensibel aan het been is maar persoonlijk vind ik dat wel fijn.

Wat doe ik met mijn PRE...
Alles maar wel recreatief, heb voordat Borracho kwam een een proeflesje WE op de haf van een stalgenoot gereden en dat wil ik met hem ook nog heel graag een keer gaan doen.

Cyrina, aaaah leuk fokken en al die kleintjes zien opgroeien, heerlijk hoor dat kleine grut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 08:33 



 
Profiel   

Hihi Cyrina hoe je dat zo schrijft verslavend het ras.
Jij hebt ok 4 kanjers staan!!

Nu ik een jaartje met ze bezig ben merk ik inderdaad erg veel verschil met draver (mijn eerste paardje) en met een anglo arabier ( mijn vorige paard). De Pre is veel meer tot je aandacht weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Niet boos worden hier maar het is echt een penny paard hahaha. :=
Ze vinden het heerlijk als je met je tuttelt, ze zijn enorm leergierig, ze hebben zo´n makkelijjk karakter om te leiden en om te leren.
Aan de andere kant als ik Iru door wei zie rennen en bokken denk ik mijn hemel die kan er wat van.
Pit schijnen ze dus zeker ook wel te hebben.
Dat gaan we beleven

Vroeger voor mijn eigen paarden heb ik wel altijd een Pre gereden en dat was ook zo´n fantastisch dier. <3
Samen trokken we uren door de bergen, en nu pas realiseer ik mij dat ze echt wel wat hebben.
Mijn voorkeur na mijn vorige paard was toch echt een arabier.
Maar mijn twee merries hebben al helemaal mijn hart gestolen en ik die van hun. :+:
Ze lopen als schoothondjes de hele dag achter mij aan, heerlijk!!
Ik ben dan ook een echte penny :o

Naar mijn mening is het erg snel dat een paard zo snel vertrouwen vind.
Ik heb enorm veel plezier van mijn Preetjes en weet dat ik in de toekomst alleen maar meer van ze kan genieten.


Klopt Maluh dat is fijn als een paard goed aan het been is of sensibel wat schrijf je dat mooi.
(Op dat woord was ik dus nooit gekomen)
Denk wel dat dat voor mij enorm wennen is en iets waar ik zeker heel veel rekening mee moet gaan houden.
Lekker dat je recreatief bezig bent en WE schijnt inderdaad erg leuk te zijn.
Ben benieuwd alsje gaat beginnen met Borracho.
Grappige naam heeft hij trouwens :D

Wel excuus voor mijn lange berichtje geloofdat ik los kom hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 23:23 



 
Profiel   

Nee hoor blensink hou dit topivc maar lekker op gang.

Mss een geruststelling maar Bor van mij is in stap ook heel sensibel dat je denkt o jee dat gaan bakcrossen worden maar de draf en galop is zo heerlijk rustig en gecontroleerd :)

Man als ik dit zo nu schrijf heb ik zo'n zin om te rijden,helaas moet ik nog een paar uurtjes wachten voordat ik op de rug van mijn knappe man kan kruipen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 08:52 



 
Profiel   

MaluH schreef
Nee hoor blensink hou dit topivc maar lekker op gang.

Mss een geruststelling maar Bor van mij is in stap ook heel sensibel dat je denkt o jee dat gaan bakcrossen worden maar de draf en galop is zo heerlijk rustig en gecontroleerd :)

Man als ik dit zo nu schrijf heb ik zo'n zin om te rijden,helaas moet ik nog een paar uurtjes wachten voordat ik op de rug van mijn knappe man kan kruipen.


Och, een paar uurtjes is niets, probeer een paar jaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 09:17 



 
Profiel   

Azmay dat is idd moeilijk hoewel jij nu zoveel kan (en vast ook doet) doen aan de basis van je geweldige puppypaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 09:41 



 
Profiel   

MaluH schreef
Azmay dat is idd moeilijk hoewel jij nu zoveel kan (en vast ook doet) doen aan de basis van je geweldige puppypaard.


Zeker wel, heerlijk om vanaf de grond te werken met haar. Het is alleen soms wel erg verleidelijk om bijvoorbeeld op haar te gaan zitten als ze ligt, zoals ik met een ingereden paard gedaan zou hebben. Ze zou het ook prima toestaan, daarom juist. Maar de tijd vliegt, als ik me bedenk dat ik haar al een half jaar heb, och, het lijkt gisteren dat ze aan kwam. Gewoon nog even genieten van die puppy-oogjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 09:45 



 
Profiel   

Ik heb ook een jaar een PRE gehad, helaas verkocht wegens geen klik, maar ik ben wel helemaal verkocht aan het ras!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 13:47 



 
Profiel   

Azmay ah die jaren schieten voorbij en het is inderdaad leuk ze te zien op en uit te groeien.

MaluH hoe was het rijden?

Jammer Bumblehorse dat je je paard moest verkopen omdat er geen klik was, hoelang heb je haar gehad?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 00:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen