Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:18

Ziet er fijn uit Autumn!

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:08

Wat een verschil! Ik begrijp 100% dat je trots bent :D

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:19

Dank jullie wel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:20

Netjes zeg!

Ik had 185 en 186 punten met vrij grote fouten nog (verkeerde galop, mesten en dus gaan stilstaan, dat soort flauwekul :') ) dus we kunnen echt veeeeel beter. Wel voor het eerst mogen voelen hoe ze kan gaan <3

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:42

@Autumnn, wat super! Jullie gaan echt goed.

Wij hebben nu twee keer onze proef geoefend maar ging echt niet goed. Dawn is erg dwars en tegen de teugel. Valt ineens enorm op zijn binnenschouder. Ben bang dat we niet zoveel punten gaan scoren in de B. We zijn er nog lang niet klaar voor.
Het lijkt alsof we in een enorme dip zijn gekomen. Hopelijk komen we eruit. Woensdag krijg ik les van Dawn zijn osteo. Zij geeft ook les in klassieke dressuur dus misschien gaat het dan beter. Bij mijn huidige instructrice blijven een beetje vastlopen op dit punt.

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:21

Twirrewyn schreef:
@Autumnn, wat super! Jullie gaan echt goed.

Wij hebben nu twee keer onze proef geoefend maar ging echt niet goed. Dawn is erg dwars en tegen de teugel. Valt ineens enorm op zijn binnenschouder. Ben bang dat we niet zoveel punten gaan scoren in de B. We zijn er nog lang niet klaar voor.
Het lijkt alsof we in een enorme dip zijn gekomen. Hopelijk komen we eruit. Woensdag krijg ik les van Dawn zijn osteo. Zij geeft ook les in klassieke dressuur dus misschien gaat het dan beter. Bij mijn huidige instructrice blijven een beetje vastlopen op dit punt.


Lastige dingen zijn dat om op te lossen. Aangezien het bij Nero vooral aan mijzelf lag, zit jij zelf recht? Dat kan je voelen door op je zadel op je handen te gaan zitten en dan voelen of je beide zitbeenknobbels voelt :) ik voelde dus alleen links :Y)

Wanneer heb je je proef?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:44

Bij mij is klassieke dressuur echt een uitkomst, gaat echt over balans over 4 benen en in jezelf. Heerlijk.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:59

Ben benieuwd van wie je dalijk les gaat hebben Twirrewyn!

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:33

Captain schreef:
Gefeliciteerd Robijntjah en Autumn! *\o/*

Gebruik je koud water Maartje? Daar heeft Latino ook een schurfthekel aan. Warm water vind hij wel prettig. Ook als het 35 graden is. :')

Hier weer heerlijk naar buiten geweest vanochtend, en een nieuw hoofdstel gekocht. :D
[ [url=m/8azROF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/63hg4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vbSHmV.jpg]Afbeelding[/url] ]



OMG <3 je hoofdstellllll <3 <3
Waar heb je die vandaan?

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:41

Het lijkt mij heel leuk om mee te praten. Ik heb geen echte andalusier/PRE, maar er zit overduidelijk iets iberisch in Regina. Ik heb haar nu 1.5 jaar en ze komt uit Portugal. Ze was/is eigenlijk bedoeld voor de verkoop, maar op dit moment kan ik nog heel veel van haar leren. Ze is echt heel anders dan de welsh pony's die we altijd hebben gehad.
Vorig jaar: Afbeelding
En nu: Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:45

Wat een knapperd!

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:54

manonnevot schreef:
Het lijkt mij heel leuk om mee te praten. Ik heb geen echte andalusier/PRE, maar er zit overduidelijk iets iberisch in Regina. Ik heb haar nu 1.5 jaar en ze komt uit Portugal. Ze was/is eigenlijk bedoeld voor de verkoop, maar op dit moment kan ik nog heel veel van haar leren. Ze is echt heel anders dan de welsh pony's die we altijd hebben gehad.
Vorig jaar: [ [url=m/Xzrw3F.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu: [ [url=m/EMUctM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een glow-up al!
Er is nog hoop voor Cortes dan :') Die is nu net 3 geworden en is qua lichaam opeens echt een puber, lang, smal, en uit verhouding, mijn stalbaas en ik zijn er momenteel ook kilo's voer en hooi in aan het stoppen want hij wil niet echt aankomen (is al ontwormd en de TA is geweest)


Afbeelding

Afbeelding

Dus als iemand nog een idee heeft hoe ik deze jongen nog wat kan ondersteunen, graag

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:14

Wat geef je qua voer? In mijn ervaring werkt slobber/bietenpulp of extra mais heel goed om wat meer gewicht erop te krijgen. Maar dan moet je natuurlijk wel opletten met hoeveelheid suikers als hij daar gevoelig voor is.
Regina is weer het andere uiterste, die wordt dik van lucht. Toch kwam ze hier best mager aan. Zij krijgt nu alleen nog maar een beetje hartog digest en hooi. Regina was wel al 5 jaar toen ze hierheen kwam. Is nu alweer 7.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:18

Welkom! Knappe dame!

Grappig Ania, Lissy is ook 3 geworden dit jaar en die vind ik juist mooi 'af' al.
Ik ben ook erg aan het zoeken naar voer nu, al is dat meer voor Elevada nu want die ziet er echt niet zo goed uit. Ik denk dat ik onafhankelijk advies aan ga vragen, want ik zie door de bomen het bos niet meer en ik wil mijn arme hooi echt goed aanvullen

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:39

Welkom :) is Regina haar echte naam?

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:43

Autumnn schreef:
Welkom :) is Regina haar echte naam?

Regina staat inderdaad als naam in het paspoort. Ik vind het wel bij haar passen

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:27

manonnevot schreef:
Autumnn schreef:
Welkom :) is Regina haar echte naam?

Regina staat inderdaad als naam in het paspoort. Ik vind het wel bij haar passen


Ik ook :D

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:41

Iemand die wat thuis is in prijzen die mij eens wil aanhoren?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:51

Ga je weer wat kopen? :D
Ik gluurde toevallig vandaag even op MP om met een kennis mee te kijken, maar de prijzen zijn duidelijk nog niet gedaald recent :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:29

Ik ben vandaag ergens wezen kijken idd. Schrok ook van de prijzen maar na rondkijken lijkt het wel redelijk conform markt. Ik app je even.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:24

Volgens mij heb je onder de €10.000 momenteel geen netjes doorgereden PRE met papieren :=

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:39

Nuevo: wat is er uit je gesprek gekomen met je instructrice? Wordt het inderdaad het najaar om te beleren?

Ik las laatst dat het neopreen in beenbeschermers eigenlijk erg slecht is, omdat het warm wordt en daardoor de pezen te warm worden. Daarnaast met vocht en zand is ook niet zo lekker. Maar wellicht is het tegenwoordig anders, maar ik vergelijk het met de persbeschermers van vroeger.

Captain: Wat een flinke sprongen! Dat wordt nog een leuk springpaard :P Prachtig hoofdstel ook! Ben benieuwd. naar de foto's ervan.

Robijntjah en Autumn: Gefeliciteerd met de wedstrijden! En jeetje Autumn, wat een verschil zeg!!

Een simulator lijkt me ook wel eens erg tof om te doen. Erg leerzaam denk ik zo! Eens kijken waar dat zou kunnen!

Welkom Manonenvot!

Even weer een updatetje over Siarah :D
Ik weet even niet meer tot waar ik jullie heb geüpdate dus bij deze even de korte versie nog: Ik heb haar sinds 2 april. Sindsdien heel veel grondwerk gedaan en haar geleerd te ontspannen, ontstreden en verwerken. Sinds 8 juli de eerste stapjes gemaakt onder het zadel (maar dan in volledige ontspanning). Tot half augustus 1 of 2x in de week gereden tijdens de lessen en verder vooral lekker grondwerken of bijv. hangen. Sinds half augustus rijd ik wat vaker en ook alleen.
Ze doet het zo knap! Maar Siarah kan ook echt zelf denken wat soms fijn is omdat ze dingen snel door kan hebben (en soms zit daar 1 dag verwerking tussen en de dag erna snapt ze het volledig). Maar ze denkt dus ook voor haarzelf en wil dan ook zelf beslissingen maken (welke meestal niet zo goed uitpakken hahah).

We hebben er nu een stuur op zitten, een achteruit (met eventueel hulp van neckrope), tempowisselingen in stap en zijn nu bezig met de draf, dit vind ze wel nog wat moeilijk.

Laatst nog wat foto's gemaakt bij zonsondergang; ik had laatst topic ervan gemaakt. <3
Het gouden uurtje!

En zaterdag na het rijden onze allereerste "buitenritje" gemaakt. Het was letterlijk 2 straten verderop een mooi zandpad in. Mijn vriend was mee dus die had haar aan het halstertouw. Maar ze deed het zooo ontzettend goed! De route kende ze al van onze vele wandelingen. Ook een stukje los gestapt en aan de lijn nog wat gedraaft. Zo ubertrots op haar!

Afbeelding

Deze week nog wat oefenen met rijden. Misschien zaterdag nog een mini buitenritje en daarna heeft ze even vakantie omdat ik ook vakantie heb. Als we terug zijn dan hebben we nog een week en dan komt eindelijk de zadelmaker! Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:45

Wat doet ze het goed seni! Hoe oud was ze ook al weer?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:51

Ze is net 6 geworden. Sinds januari beleerd in 3 maanden bij de vorige eigenaar en daarna dus bij mij. Alleen stond ze zo stijf van de stress; dat moest eerst aangepakt worden. Bijzonder genoeg bleek ze alles te zijn vergeten van het beleerd worden toen we het eenmaal vanuit ontspanning aanleerde. Wist niet meer wat sturen was, hangen, opstijgen etc.
Ze is nu een jaar in Nederland. Wat er tussen juli vorig jaar en januari is gebeurt is niet duidelijk, in ieder geval een aantal handelaren en mogelijk ook nog een niet succesvolle inrijpoging.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:51

Autumnn schreef:
Twirrewyn schreef:
@Autumnn, wat super! Jullie gaan echt goed.

Wij hebben nu twee keer onze proef geoefend maar ging echt niet goed. Dawn is erg dwars en tegen de teugel. Valt ineens enorm op zijn binnenschouder. Ben bang dat we niet zoveel punten gaan scoren in de B. We zijn er nog lang niet klaar voor.
Het lijkt alsof we in een enorme dip zijn gekomen. Hopelijk komen we eruit. Woensdag krijg ik les van Dawn zijn osteo. Zij geeft ook les in klassieke dressuur dus misschien gaat het dan beter. Bij mijn huidige instructrice blijven een beetje vastlopen op dit punt.


Lastige dingen zijn dat om op te lossen. Aangezien het bij Nero vooral aan mijzelf lag, zit jij zelf recht? Dat kan je voelen door op je zadel op je handen te gaan zitten en dan voelen of je beide zitbeenknobbels voelt :) ik voelde dus alleen links :Y)

Wanneer heb je je proef?


Zou best kunnen dat het aan mij ligt. Ik rijd al vaak op de Franklin ballen en banden dus probeer al zoveel mogelijk aan mijn zit en houding te werken.

Ik heb 30 september mijn proef.