Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:34

Gefeliciteerd Jolijn!! Je hebt wel duidelijk een type <3

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:36

Hahaha echt he :')

Ze hebben allemaal een beetje hetzelfde hoofd.

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:24

Gefeliciteerd! Mooi dier hoor :)

Kun je ons wat meer over haar vertellen?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:52

Ze is 4, paar maanden onder zadel nog redelijk groen. 1.58 hoog en uh ja dat dus.

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:58

Oh wow! Gefeliciteerd Robijntjah!
Ze is prachtig!

Maartje_M

Berichten: 9398
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:35

weten jullie nog dat ik voedingsadvies bij Vitalbix had gevraagd? Zij trekken de conclusie dat mijn hooi te arm is (dat had ik dus zelf ook al bedacht) en dat ik luzerne bij moet gaan voeren. Ben nu nog aan het werk, dus vanavond of morgen nog even alles goed lezen en een antwoord terug sturen, maar pure luzerne durf ik niet met Lissy (en Jonique kan het sowieso niet hebben)

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:57

Wat een hele knappe robijntjah, gefeliciteerd *\%/*

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:18

Wat een mooie robijntjah! Gefeliciteerd.

Hebben jullie nog tips hoe ik een blijvende gele mestvlek uit de vacht kan krijgen?

Dit is wat ik al heb geprobeerd:

Groene zeep
Biotex
Cowboy Magic
Betadine
Galopping goop

Hier is hij net gewassen en je ziet nog steeds duidelijk lichte gele vlekken.

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:39

Dag en nacht buiten op zand zetten :')

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:17

Twirrewyn schreef:
Wat een mooie robijntjah! Gefeliciteerd.

Hebben jullie nog tips hoe ik een blijvende gele mestvlek uit de vacht kan krijgen?

Dit is wat ik al heb geprobeerd:

Groene zeep
Biotex
Cowboy Magic
Betadine
Galopping goop

Hier is hij net gewassen en je ziet nog steeds duidelijk lichte gele vlekken.

[ [url=m/lWg410.jpg]Afbeelding[/url] ]


Huilen, opgeven, voor lief nemen.

In die volgorde.

Spoiler:
De 4-span rijder met schimmels hier in de omgeving wast ze met Dasty van Wybra en zweert erbij.. misschien eens proberen?

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:31

Drama ja die mest vlekken,als ze er niet te lang op zitten krijg ik ze wel weg met naf warming wash.

Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/*
10 minuutjes er op gezeten ma eerst opwarmen en trainen aan de dubbele longe, ze deed t super

Maartje_M

Berichten: 9398
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:42

Jeeeej!!

Ik had vandaag werken aan de hand les met de pony en heb mijn juf gevraagd even naar Elevada te kijken. Advies was door trainen dus vandaag weer even 10 minuutjes aan de hand mee. Ik weet niet hoe blij ze er zelf mee was :=
Afbeelding

En Lissy leert longeren (Als een duikboot :') )
Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:22

Hahaha herkenbaar, zo'n hoofd trekt kira ook bij werk aan de hand, vind ze zo geen zak aan _O-

Maartje_M

Berichten: 9398
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:37

Vroeger vond ze het altijd al lastig, maar merk echt dat ze nu na de blessure op zoek is naar een nieuwe balans in haar lijf. Ze is voor niet lekker, achter lichte spat dus ook niet helemaal lekker, dus het is allemaal een beetje meh voor haar nu :(:)

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:54

Ja dat snap ik, niet leuk :(

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 23:19

Ik heb verschillende merken, maar Epplejeck eigen merk ligt het beste op Neva, maar nu moet ik ook wel erbij zeggen dat Neva helemaal geen hengstennek heeft en ook niet erg compact is gebouwd haha. Ik zou met zo'n bouw gelijk denken aan Bucas en Amigo, maar denk dat het inderdaad een kwestie van passen is.

Super mooie foto's zo met de zonsondergang Robijntjah <3
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Seni wat een prachtige foto, wauw!

Als je de gouden tip hebt gevonden, dan hoor ik het heel graag Twirrewyn :7 Ik sta nu op het punt om het stamboek te bellen en door te geven dat Neva helemaal niet wit is, maar palominobont.

Heel fijn Rianne! En jij hebt haar op deze foto echt nog mega wit hoor hahaha, maar misschien is dat ook wel een kwestie van precies vanuit de goede hoek een foto maken en vooral een heleboel delen weglaten :')

Kon je ze maar vertellen dat het echt beter gaat worden met training he Maartje.

-

Ik heb na mijn vorige berichtje een rondje gereden van 30 minuten (buiten, dus rechte lijnen). Geen problemen met stappen en ook een stukje draf. Het gaat echt goed, ze doet geen stap verkeerd of onregelmatig (zowel tijdens als erna niet). Moet het denk ik echt gaan loslaten en weer lekker gaan opbouwen en genieten, haha. Woensdag komt Allure Equus nog wel met ons meekijken, maar dat kan natuurlijk nooit kwaad. Volgens mij doet zij dan eerst checken en een stukje les om te zien hoe dat gaat, en dan behandelen en daarna nog weer checken/les.

Verder had ik het deze week echt mega druk met 3x nachtdienst, 1x avonddienst en 3,5 dagdienst dus was niet zo happy met mijn werkrooster deze week :7 Kon behalve dinsdag echt helemaal niks met Neva doen. Alleen even snel geweest om brokjes te geven en een aai te geven.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:40


manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:18

Dat loslaten is inderdaad heel lastig Jorinda. Mijn andere pony staat nu ook met een blessure en we zijn ondertussen 11 weken aan het stappen. Komende week mogen we weer gaan draven, maar ik vind het nu al spannend en je blijft dingetjes zien. Ookal was hij bij de vorige check bij de kliniek eigenlijk alweer goed bij het kreupelheidsonderzoek. Hopelijk kan je het snel loslaten en gewoon weer gaan genieten van alles.

Ze ziet er echt heel leuk uit Robijntjah! Vindt ze het al leuk op de nieuwe plek?

Ik was foto's aan het terugkijken en zag toen ook weer de foto's van de vorige wedstrijd 4 maanden geleden. Toch leuk om het grote verschil te zien. Boven nu en onder 4 maanden geleden.
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:20

Mooie vooruitgang hoor!

Ja ze kunnen lekker uit elkaars zicht staan en ze zoekt lekker de rust op. Plakt al wel echt aan mij haha zo schattig.

Heb de click er al op gezet :')

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:15

Mooi verschil inderdaad!

Maartje_M

Berichten: 9398
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:23

Fijn dat er verbetering in zit bij Neva! Maar spannend hè om dat los te laten. Ik herken het helemaal!

Jolijn ik ben zo blij dat we überhaupt weer wat gericht kunnen trainen, als het hier bij blijft, heb ik al meer gewonnen dan ik vorig jaar dacht.
Vooralsnog gaat ze niet slechter lopen. Heel consequent iedere keer 10 minuten trainen. Ik probeer nu 2/3 dagen training en dan 1 dag rust aan te gaan houden. Al zei juf wel IEDERE dag, maar dat past niet altijd helemaal in mijn schema.
Vandaag aan de dubbele lijnen, niet op de volte maar gewoon over de hoefslag, en daar is bij mevrouw toch wel wat laksheid ingeslopen. Hoeken afsnijden etc := dus we hebben echt moeten werken haha

Mooie vooruitgang manonnevot!

Fijn dat ze het zo goed doet Jolijn!

Iriscope

Berichten: 8605
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:38

Twirrewyn schreef:
Wat een mooie robijntjah! Gefeliciteerd.

Hebben jullie nog tips hoe ik een blijvende gele mestvlek uit de vacht kan krijgen?

Dit is wat ik al heb geprobeerd:

Groene zeep
Biotex
Cowboy Magic
Betadine
Galopping goop

Hier is hij net gewassen en je ziet nog steeds duidelijk lichte gele vlekken.

[ [url=m/lWg410.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lees vooral veel mee omdat julile soms zo snel gaan dat ik het moeilijk vind alles bij te houden, maar had zelf een schimmel en wat goed werkte was natmaken, maizene er goed dik op/in wrijven en wachten tot het droog was. Dat er dan afborstelen. Misschien heb je hier iets aan?

Elisa2

Berichten: 37439
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:41

Zilvershampoo wil ook nog weleens goed werken.

Maartje_M

Berichten: 9398
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:07

Ik had verteld dat ik advies had aangevraagd mbt voeding hè? Ik heb echt een super fijn en uitgebreid rapport gehad waar we nu dus mee aan de slag gaan. Grappig genoeg blijk ik voor onderhoud al best wel oké te voeren (waar ik dacht dus tekorten te hebben) maar voor arbeid niet. Dus daar gaan we wel wat toevoegen. Ben benieuwd hoe de meiden het er op gaan doen!

Ik vind Elevada momenteel achter slechter dan voor := Ze is wat wankel op haar achterbenen, maar er zit ook geen spier meer op dus ik hoop dat het vooral dat is en niet de spat :=

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:51

Maartje_M schreef:
Ik had verteld dat ik advies had aangevraagd mbt voeding hè? Ik heb echt een super fijn en uitgebreid rapport gehad waar we nu dus mee aan de slag gaan. Grappig genoeg blijk ik voor onderhoud al best wel oké te voeren (waar ik dacht dus tekorten te hebben) maar voor arbeid niet. Dus daar gaan we wel wat toevoegen. Ben benieuwd hoe de meiden het er op gaan doen!

Ik vind Elevada momenteel achter slechter dan voor := Ze is wat wankel op haar achterbenen, maar er zit ook geen spier meer op dus ik hoop dat het vooral dat is en niet de spat :=


Wat goed van je! Ik trap nu waarschijnlijk een open deur in maar schraal blijven terwijl ze goed gevoerd worden is vaak wel een van de 2 dingen: Wormen of pijn..