Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:51

Ja snap ik, herken ik ook. Ben wel des te blijer met mijn eigen fijne team om mij heen :=

Mocht je er heen gaan, laat het even weten, wie weet wil ik wel een keertje komen kijken. Is echt 20 minuutjes bij mij vandaan!

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:01

Zal ik doen :j

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:58

voor mij ook heel dichtbij :D maar ik hoor er ook echt heel wisselende dingen over. Volgens mij is het echt een stijl die bij je moet passen

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:43

Maartje_M schreef:
voor mij ook heel dichtbij :D maar ik hoor er ook echt heel wisselende dingen over. Volgens mij is het echt een stijl die bij je moet passen


Wat voor stijl bedoel je? Ik weet onvoldoende over haar (rij)stijl namelijk en kwam eigenlijk alleen bij haar uit omdat ze ervaring heeft met PRE’s, waarnaar ik op zoek ben. Mag ook in PB :)
Mocht er trouwens een ander instructrice zijn die ervaring heeft met PRE’s en ook van die weekenden organiseren hoor ik het heel graag :D

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:01

Ik pb je even :)

Edit, zitten ze niet meer in Asten? Was op de site aan het kijken maar daar staat op stal in Overijssel?
edit 2: blijkbaar was dat de verkeerde website, never mind haha

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:14

Zo, ik was dit topic even kwijt. Blijkbaar ontstipt? Raar.

Maar ik ben er weer en heb even 20 pagina's ofzo bijgelezen :')

Wat fijn dat Fuego weer gereden kan worden <3
Hier is de jaarwisseling redelijk rustig verlopen, hier in de buurt schieten ze met carbid en dat is een stukje heftiger dan vuurwerk voor de dieren merk ik. Wybrun had er moeite mee merkte ik, stresskipje van me.
De rest stond nog steeds relaxt in de wei dus dat was wel fijn.

En superfijn trouwens als je paarden zo de trailer op lopen, scheelt zoveel stress.

Ik heb zelf wel les gehad van Noor Tanger en ik heb er veel aan gehad. Je moet er wel rekening mee houden dat ze echt echt echt vanaf de basis begint als iets niet lekker gaat en daar ook best een hele les mee bezig kan zijn.
Ze is rustig en geeft lekker ontspannen les, dat vind ik wel fijn.

Edit: ze zijn verhuisd van overijssel naar brabant dus ik snap de verwarring

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:54

Ja, ik ga wel zulke weekenden doen zelf :')

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:13

Yep ik heb wel eens gelest bij Noor, vraag is wat je wilt leren. Ze weet echt veel van bio mechanisch trainen. Ook over revalidatie enzo. Veel kennis wel.

Maaarrrr ik vind haar voor alleen als je dressuur les wilt en beter wilt rijden erg over priced.. en ze heeft zoveel les klanten dat ze je verhaal / leer lijn voor mijn gevoel niet onthoud. Bij Noor denk ik niet dat het heel pre gericht is maar vooral lang los en laag.

Ik heb hierdoor voor een andere weg gekozen, niet mijn stijl. Qua PRE’s kan ik je volgen en ben ik nu bij Hester Bischot af en toe aan het lessen. Daar leer ik wel meer over m’n type paard en heb ik veel aan m’n huiswerk. :D

Mijn ‘normale’ instructie heeft een PRE/LUSI op stal ze snapt het karakter/type en ook van haar leer ik veel, omdat ze de signalen van mijn paard begrijpt. :D

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:01

StellaPRE schreef:
Yep ik heb wel eens gelest bij Noor, vraag is wat je wilt leren. Ze weet echt veel van bio mechanisch trainen. Ook over revalidatie enzo. Veel kennis wel.

Maaarrrr ik vind haar voor alleen als je dressuur les wilt en beter wilt rijden erg over priced.. en ze heeft zoveel les klanten dat ze je verhaal / leer lijn voor mijn gevoel niet onthoud. Bij Noor denk ik niet dat het heel pre gericht is maar vooral lang los en laag.

Ik heb hierdoor voor een andere weg gekozen, niet mijn stijl. Qua PRE’s kan ik je volgen en ben ik nu bij Hester Bischot af en toe aan het lessen. Daar leer ik wel meer over m’n type paard en heb ik veel aan m’n huiswerk. :D

Mijn ‘normale’ instructie heeft een PRE/LUSI op stal ze snapt het karakter/type en ook van haar leer ik veel, omdat ze de signalen van mijn paard begrijpt. :D


Ah, kijk zoiets zocht ik :D ik denk dat Hester inderdaad meer in de buurt komt. Ik zie alleen niks over lessen, maar ik zal haar eens berichten. Bedankt voor de tip!

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:10

Stella: schimmels zijn misschien nog wel leuker omdat ze juist zo veranderen!

Ken Noor Tanger niet, maar snap dat het lastig kiezen is!

Hier gaat het trailer laden rustig verder. Volgende week of einde deze week nog een les erin om te kijken of ik op de goede weg ben en waar ik eventueel dingen anders kan doen zodat het beter/sneller(?) gaat.

Ik heb van Siarah nog een jaaroverzichtje gemaakt :D
[EJL-ITP] Ons allereerste "een jaar lang"!

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:01

Succes Autumnn met je zoektocht, ik ken ze allemaal niet.
Wat fijn Seni dat het trailerladen de goede kant op gaat en je er hulp bij krijgt!

Hier staan die 2 samen alsof ze al jaren samen staan :')
Zo'n wereld van verschil met de eerste weken hahaha!
Afbeelding

Van het weekend hopelijk weer even een rondje rijden.
Fuego staat weer op een nieuwe kuur, hij begon nieuwjaarsdag toch weer te hoesten/pompen en moest dan meteen de DA bellen als dat het geval was, dus meteen gedaan. We geven nu de kuur en gaan afbouwen en kijken of we hem met minimale medicatie goed kunnen houden! Het is even zoeken naar een goede balans, aangezien er natuurlijk ook bijwerkingen zitten aan de medicatie maar we ook de luchtwegen goed vrij willen houden. Even duimen dus dat we een juiste verhouding kunnen vinden hierin!

Nog een leuke foto van ons van vorige week, zo blij met m'n lieve Fuego <3
Zoveel geleerd van dit bijzondere paard afgelopen jaar, ik ben hem zo dankbaar! <3
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:59

Wat een fijne foto Fuego <3 had je in het begin toch niet voor mogelijk gehouden……

Seni wat een leuk topic, jullie hebben ook vorderingen gemaakt zeg

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:10

Oh wat fijn, op fuego!

Hoe is het verder met iedereen en alle paarden?

Hier zaterdag een zit analyse laten doen, erg veel aan gehad haha!

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:26

Super leuke foto van Fuego.

Robijntjah schreef:
Hier zaterdag een zit analyse laten doen, erg veel aan gehad haha!


Vertel meer!! ik ben benieuwd. Op een simulator? Flexchair?

--
Ging gister Amigo wassen voor wedstrijd en in ene dik plakaat mok in z'n koot holte.. je kijkt 2 dagen niet en hopflop het zit er weer. Maar gezien z'n allergie bulten enzo vermoed ik dat z'n weerstand na de verhuizing niet best is... balen weer. Heb maar wat supplementen en kruiden besteld.

Ohja en de wedstrijd na 2 maand niet weg geweest te zijn, vanaf een andere stal, andere locatie, zonder mn maatjes was wel even wennen. M1 176,5 en M2 167,5 met een 4,5 en 5 op de dubbel tellers ging dat hard. Ook wel zevens gelukkig waaronder op de impuls! daar blij mee. Het was nog wat te hoog gegrepen maar dat wisten we, leuk voor de ervaring wel :j

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:28

Nee op een druk mat met en zonder zadel.

Ik dacht dat ik teveel op links zat maar ik zit vooral op rechts. Dus werk aan de winkel.

Leerzame wedstrijd geweest ook dus?

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:31

Hoe was dat, robijn? Ik ben heel benieuwd!

Ik had gisteren wedstrijd, met een tevreden gevoel de baan uit gegaan maar daar was de jury het niet mee eens helaas en ook geen winst. Volgende keer beter maar wel erg jammer. Daar sta je niet voor om 07 uur op stal :Y) Commentaar was ook echt dat ik dacht van, hallo, dit is de B. Vriendin in de L had op veel vlakken precies hetzelfde commentaar op haar protocol.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:31

Oh dat klinkt interessant Jolijn! Wel gewoon op je paard dan of op een bok?

Balen van de mok Stella... En de wedstrijd, maar inderdaad voor de ervaring kan het nooit kwaad

Jammer van je wedstrijd Autumn. Vooral als het commentaar niet bij de klasse past

Hier gister de osteo voor Lissy geweest, verder weinig spannends want de bak is nog niet helemaal lekker en met al die regen wordt het ook niet beter. Elevada gaat er wel weer fijn uit zien

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:33

B & L horen ook niet zo heel veel te verschillen maar ik weet niet hoe het daar is, hier in de kring vind ik ze erg streng op dingen waar je eigenlijk op dit niveau nog niet mee bezig kan zijn :+

Het was echt heel nuttig. Ik zit teveel op mijn slechte kant en heb die inmiddels zo getraind dat die veel stabieler en losser is dan mijn andere kant. Dus werk aan de winkel :=

Het was op een bok. kan je ook beter wat basisoefeningen doen.

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:33

Jammer geen winst Stella! Maar joh lekker doortrainen! En hopelijk is zijn mok snel weg. Ik haalde daarvoor altijd een zalf bij de da

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:36

Joh ze ziet er inderdaad weer fijner uit Maartje! Ik hoop dat dit zich voortzet!

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:55

Thanks, ja ik ga er altijd nuchter in zeker na 2 maand en nieuwe klasse, alles boven de 160 is dan mooi toch.
Ik kan wel door rijden tot 29 punten in het M1 maar dan schiet je er ook niks mee op.

De uitgestrekte gangen wel echt superrrr afgestraft een 4 en een 5, voor de uitgestrekte stap terwijl die echt heel goed aan het stappen was.. Op naar de volgende :D

Robijntjah schreef:
B & L horen ook niet zo heel veel te verschillen maar ik weet niet hoe het daar is, hier in de kring vind ik ze erg streng op dingen waar je eigenlijk op dit niveau nog niet mee bezig kan zijn :+


herkenbaar, ik schreef laats bij een jury in het M1/M2 die zei, ik kijk of deze combinatie straks klaar is voor het Z... :')

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:57

Wauw. Volgens mij moet je kijken of de africhtingsgraad van de combinatie past bij het niveau.

Naja, ik vind het sowieso fijn om gewoon lekker te rijden, ik probeer het te zien als een oefening omgaan met druk en daar koel en kalm onder blijven en gewoon te genieten.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:47

Robijntjah schreef:
Joh ze ziet er inderdaad weer fijner uit Maartje! Ik hoop dat dit zich voortzet!

thx! Ze is ook echt weer blijer nu ze weer gewoon mee mag doen <3 nu flink spieren gaan kweken in die rug zodat ik er hopelijk weer op kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:29

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:03

Zonnebloem92 schreef:
Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan en ga binnenkort even meelezen.

Was echt mijn motivatie kwijt en zag het niet meer zitten, maar ik krijg steeds beter door hoe we ook onder het zadel een team kunnen vormen en weet ook waardoor mijn motivatie wegging dus daar ga ik wat aan doen.


In combinatie met het weer raak je je motivatie sowieso al redelijk snel kwijt.. (herkenning)

Goed van je dat je weer oppakt!