Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:57

Nee, die van mijn zijn juist weer vrij harig na het scheren :=
Maar ik ga ze niet nog een keer doen, ik ben in de ontkenning en hoop dat het volgende week voorjaar is :')

Gave platen!

_Tarzan

Berichten: 11178
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:54

Dankjewel Captain <3 Gave foto’s van Latino!
En hoeveel ik er nu heb, te veel :') na Fuego wilde ik eigenlijk geen meer _O-
Rocky de mini, Fuego, Rambo (opvolger van fuego) en nu Zorro het veulen nog.

Fuego is ook volop ‘nt verharen, de rest nog niet

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:33

Jeeee Tarzan wat een foto’s zeg <3 hij heeft zo te zien qua spieren weinig ingeleverd zeg. En je hoort mij nooit zeggen dat Spanjaarden niet kunnen strekken, PRE van een vriendin die kon zo onwijs strekken, daarom ben ik voor Spanjaarden gevallen <3 Nero kan het ook heel goed, ik merk echt dat hij daarin sterker wordt.

En ik heb ook een riempje eraan. Tip van John Thijssen.

Wat een gave foto’s van Latino! En wat een sneeuw :)) hier is alles allang weg.

Haha robijn :)) Nero begint ook te verharen, ik zeg ook steeds “zie je, bijna zomer” :))

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:31

Hier is Chi ook enorm aan het verharen, al een week of twee.

Ik heb om haar kunnen lachen deze morgen. De hoefsmid was er. Ik was al sinds december bezig met het maken van een afspraak en uiteindelijk een andere gebeld want het was echt nodig.

Mevrouw vond een vreemd iemand aan haar voeten wel heel spannend, en wat een smoelen trekt ze dan toch hè.

Helaas geen foto genomen.

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11178
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:44

Wat lief Autumnn, Fuego is inderdaad helemaal back <3 <3 <3
Wat kun je toch gek zijn op je paard he!!! <3

Ik heb al tegen m'n vriend gezegd dat als Fuego eenmaal enigzins normaal kan rondsturen dat ik een oefenwedstrijdje mee wil doen. Niet voor de winst ofzo maar puur omdat ik dat gewoon enorm leuk vind! :') Ik wil dat gewoon nog heel graag eens doen met hem voordat het te laat is en niet meer kan.
Dus wie weet doen we dat snel eens haha! Eerst nog maar een beetje werken aan m'n eigen zit en daarmee de controle beter beheersen over Fuego :D

Grappig te lezen dat iedereen een touwtje aan het zadel heeft, niet eens zo gek dus _O-

Balou, wat een lekkerde neus!

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:56

Zeker doen hoor, het gaat alleen al om de herinnering die je dan maakt <3 Met mijn vorige merrie heb ik ook eens een oefenwedstrijdje meegedaan op vreemd terrein. Gewoon het feit dat ze meedeed als MIJN eigen paard en niet als manegepaard maakte mij al zo onwijs trots (ik had haar na 10 jaar bij de manege weggehaald), die herinnering vergeet ik nooit meer

Haha Balou :') was ze wel braaf bij de smid?

Nero wordt zo lekker gemasseerd

    _Tarzan

    Berichten: 11178
    Geregistreerd: 08-07-04
    Woonplaats: Limburg

    Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:00

    Precies dat Autumnn, alleen daarom wil ik meedoen. Ik weet dat onze (rij)tijd nog maar kort gaat zijn dus ik wil nog even alles eruit halen met hem <3 Ik denk dat hij niet eens zal misstaan in de ring, hij kan zo gaaf lopen he! :D En boven alles vindt hij het ook echt enorm leuk om te werken, dat merk je echt in alles.

    Oeeeh lekker voor Nero!

    Anoniem

    Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:43

    Lekker voor nero zeg!

    Ik begin daar ook aan te denken met modesta. Gewoon voor de lol.

    Ik ga vanmiddag met een vriendin rijden!

    Balou_k

    Berichten: 14068
    Geregistreerd: 02-01-08
    Woonplaats: Westdorpe

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:00

    Autumnn schreef:
    Zeker doen hoor, het gaat alleen al om de herinnering die je dan maakt <3 Met mijn vorige merrie heb ik ook eens een oefenwedstrijdje meegedaan op vreemd terrein. Gewoon het feit dat ze meedeed als MIJN eigen paard en niet als manegepaard maakte mij al zo onwijs trots (ik had haar na 10 jaar bij de manege weggehaald), die herinnering vergeet ik nooit meer

    Haha Balou :') was ze wel braaf bij de smid?

    Nero wordt zo lekker gemasseerd


      Ze was braaf, enkele huppelt zonder echt vervelend te worden of gevaarlijk. Hoefsmid sloeg er geen acht op en ging rustig verder. Ze beruste zich dus snel in haar lot. Ze is enorm eenkennig.. Lastig soms hoor!

      _Tarzan

      Berichten: 11178
      Geregistreerd: 08-07-04
      Woonplaats: Limburg

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:04

      Is dat eenkennige niet echt iets wat bij de spanjaarden hoort?
      Fuego is ook zo mega eenkennig

      Anoniem

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:55

      Muah bij mij is dat alleen Mo en dat is meer verleden dan karakter.

      Morita ook wel iets meer maar doet dingen wel braaf.

      Balou_k

      Berichten: 14068
      Geregistreerd: 02-01-08
      Woonplaats: Westdorpe

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:42

      Chi doet overigens ook alles braaf hoor. Maar haar gezicht spreekt (prachtige) boekdelen. Het oren spel, de rimpeltjes rond haar lippen en neus. Het is meer dan een volledig hoofdstuk van Harry Potter.

      Chi heeft geen traumatisch verleden, gefokt in België en als 5/6 maanden jong veulentje bij mij ingeschaard in de groep.

      Maartje_M

      Berichten: 9382
      Geregistreerd: 09-04-07
      Woonplaats: Aarle-Rixtel

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:55

      Elvie is wel echt eenkennig in het werk, die wordt onzeker en boos als iemand anders iets met haar doet

      Captain

      Berichten: 21393
      Geregistreerd: 15-10-08

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:05

      Latino is vreselijk eenkennig. Inmiddels kunnen de mensen van stal hem wel pakken als hij op de paddock staat, maar op de wei niet. Ik heb een paar keer iemand met hem laten werken vanaf de grond, maar hij stelt zich dan vreselijk aan. :') Onder het zadel is hij dan wel iets makkelijker, maar plakt altijd aan mij.

      nuevo_mien

      Berichten: 146
      Geregistreerd: 29-01-22

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:38

      Ik lees vooral met jullie mee! Zelf niet zoveel te melden, doen het mooi rustig aan.

      Monty herkent mensen wel en heeft meer met de één dan met de ander. Maar is vriendelijk tegen iedereen. Vind het vooral mooi om te zien hoe voorzichtig hij is met mijn dochter.
      Hij "zoekt" wel steun aan de instructrice als we in de bak rijden, al gaat dat wel steeds beter.

      Ik heb nu ongeveer 20 keer gereden (inclusief zadelmak maken). En steeds kom ik er met een blij gevoel van af! Ook al zijn er genoeg punten waar we aan moeten werken samen.
      Waar ik tegen aan loop is dat hij teveel opkrult (typisch Spaans?), dat probeer ik op te lossen door voorwaarts naar mijn hand toe te rijden. Dat lukt de ene keer weer en de andere keer niet.

      Ook heb ik aan mezelf gewerkt, ik heb een training gevolgd op een simulatiepaard en een "rider talent profile" ( ruiter-voorkeursprofiel) laten maken. Heel interessant en leerzaam!

      keeyzie

      Berichten: 5717
      Geregistreerd: 28-03-05
      Woonplaats: Noord Brabant

      Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:04

      Wat kan Fuego toch heerlijk sjouwen <3

      Wat een prachtige foto's van Latino! Heb jij een speciale filter voor je foto's?
      Hier nog niets in de rui, wel alles vol met sneeuw en nattigheid... haha
      Dat eenkennige herken ik wel. Bij Hugo duurt het even voor hij iemand vertrouwd, en hij is ook heel duidelijk in wie hij wel/niet moet.

      Hier gisteren ook wat foto’s gemaakt

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      En nog een reel met de drone:


      Ania

      Berichten: 6105
      Geregistreerd: 25-12-04
      Woonplaats: Kampen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:48

      keeyzie schreef:
      Wat kan Fuego toch heerlijk sjouwen <3

      Wat een prachtige foto's van Latino! Heb jij een speciale filter voor je foto's?
      Hier nog niets in de rui, wel alles vol met sneeuw en nattigheid... haha
      Dat eenkennige herken ik wel. Bij Hugo duurt het even voor hij iemand vertrouwd, en hij is ook heel duidelijk in wie hij wel/niet moet.

      Hier gisteren ook wat foto’s gemaakt

      [ [url=m/eQPJKu.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/xgvQNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/lS9lft.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/m555Kw.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/pSeGyj.jpg]Afbeelding[/url] ]

      En nog een reel met de drone:

      [ Video ]


      Wat gaaf! _/-\o_

      En die bokt foto kan zo als Bokt-logo gebruikt worden :P

      Autumnn

      Berichten: 8042
      Geregistreerd: 26-03-10

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:56

      Wauww Keeyzie <3 ging hij nou echt liggen in de sneeuw? _O-

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:54

      Hele mooie foto's Captain en Keeyzie!

      Wat gaat Fuego lekker, wat zijn zeg.
      Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

      Captain

      Berichten: 21393
      Geregistreerd: 15-10-08

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:10

      keeyzie schreef:
      Wat een prachtige foto's van Latino! Heb jij een speciale filter voor je foto's?
      Hier nog niets in de rui, wel alles vol met sneeuw en nattigheid... haha
      Dat eenkennige herken ik wel. Bij Hugo duurt het even voor hij iemand vertrouwd, en hij is ook heel duidelijk in wie hij wel/niet moet.

      Hier gisteren ook wat foto’s gemaakt

      [ [url=m/eQPJKu.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/xgvQNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/lS9lft.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/m555Kw.jpg]Afbeelding[/url] ]

      [ [url=m/pSeGyj.jpg]Afbeelding[/url] ]

      En nog een reel met de drone:

      [ Video ]


      Wat leuk dat drone filmpje! <3 En jouw glimlach! :D <3
      Ik heb inderdaad een aantal presets die ik altijd gebruik voor mijn foto's. Deze is echt zo mooi! <3

      Afbeelding

      Ik wil binnenkort ook eens met de drone een paar filmpjes maken in het bos, lijkt gelijk zo professioneel. _O-


      Zonnebloem92 schreef:
      Gisteren kwam de zadelmaker, helaas liep Cordobes het hele weekend onzuiver dus heb ik alleen even gestapt maar man dat beest barst van de energie.
      Normaal longeer ik even voor het rijden in deze koude periode, vooral na 2 dagen stilstaan maar de zadelmaker vond dat ik er wel op kon want ach ik heb toch een cap op. -O-
      Aangezien ik niet stil bleef staan hield zij hem was, toen kwam hij dus steeds omhoog en liet ze los. Na 2 keer was ik er klaar mee, dus even gelongeerd en toen nieuwe poging. Wederom de lucht in dus zij zei nou dan maar niet rijden.
      Dus ik vroeg een stalgenoot hem even vast te houden, toen bleef hij gewoon staan. :+


      Wat is dat nou weer voor reden, "je hebt toch een cap op". :?
      Wat naar dat het niet lekker ging, heb je toch wel iets aan de sessie gehad of moet de zadelmaker nog terug komen?

      Wat dat betreft heb ik daar met Latino echt niks over te klagen. Die kan ik een week stil zetten en dan opstappen en wegrijden. Die heeft echt een soort 'werkmodus' dat hij dan wel aan gaat, maar wel echt goed luistert en niet zelf vooruit gaat denken. :')

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:25

      Verwijderd
      Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

      Captain

      Berichten: 21393
      Geregistreerd: 15-10-08

      Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:33

      Heel vreemd inderdaad, goed idee om een ander te laten komen. :j

      Is er misschien iets veranderd qua voer? Dat hij daardoor teveel energie heeft? Ik merk hier dat alle paarden wel wat frisser zijn hoor. Heb je al eens aan geestelijke uitdaging gedacht? Lichamelijk bouwen ze natuurlijk in de loop der tijd steeds meer conditie op waardoor je dus ook steeds langer bezig bent om ze moe te maken.

      Autumnn

      Berichten: 8042
      Geregistreerd: 26-03-10

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:35

      Zonnebloem92 schreef:
      Hele mooie foto's Captain en Keeyzie!

      Wat gaat Fuego lekker, wat zijn zeg.

      Gisteren kwam de zadelmaker, helaas liep Cordobes het hele weekend onzuiver dus heb ik alleen even gestapt maar man dat beest barst van de energie.
      Normaal longeer ik even voor het rijden in deze koude periode, vooral na 2 dagen stilstaan maar de zadelmaker vond dat ik er wel op kon want ach ik heb toch een cap op. -O-
      Aangezien ik niet stil bleef staan hield zij hem was, toen kwam hij dus steeds omhoog en liet ze los. Na 2 keer was ik er klaar mee, dus even gelongeerd en toen nieuwe poging. Wederom de lucht in dus zij zei nou dan maar niet rijden.
      Dus ik vroeg een stalgenoot hem even vast te houden, toen bleef hij gewoon staan. :+


      Wat een rare opmerking zeg :o? Veiligheid boven alles! Ik zou er na zo’n opmerking gelijk al klaar mee zijn.
      Heb je uiteindelijk wel een zadel?

      Nero is eigenlijk wel rustig als ik even wat minder met hem doe. Ik kan hem prima een week stilzetten. December hebben we eigenlijk weinig gedaan, lekker getut en gewandeld. Toen na een maand gelijk het bos ingegaan en hij was net zo braaf als altijd.
      Gisteren weer les gehad en de galop gaat echt weer zoveel beter. Hij begint steeds meer op eigen benen te lopen , hij gaat echt zoveel vooruit <3

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:41

      Captain schreef:
      Heel vreemd inderdaad, goed idee om een ander te laten komen. :j

      Is er misschien iets veranderd qua voer? Dat hij daardoor teveel energie heeft? Ik merk hier dat alle paarden wel wat frisser zijn hoor. Heb je al eens aan geestelijke uitdaging gedacht? Lichamelijk bouwen ze natuurlijk in de loop der tijd steeds meer conditie op waardoor je dus ook steeds langer bezig bent om ze moe te maken.

      Verwijderd
      Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

      Ineke2

      Berichten: 33131
      Geregistreerd: 09-01-01
      Woonplaats: Spijkenisse

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:05

      Leuk al die foto’s, echt prachtige plaatjes komen er voorbij!

      Fijn dat je zadel nog goed ligt Zonnebloem92. Wel een vreemde opmerking hoor. Wij ( mijn bijrijdster en tevens instructrice ) longeren ook van te voren als ze fris is.

      Ik zelf eigenlijk altijd, omdat ik zo even kan zien in wat voor bui ze is.
      Mijn bijrijder longeert alleen als ze merkt dat ze fris is. Veiligheid gaat voor alles hoor en ze kunnen beter even wat energie en een eventuele bok kwijt aan de lijn dan dat ik het vertrouwen kwijtraak.

      Vandaag was Izarra heel erg fris _O- Ze ging een paar x heel stout als een pingpongbal tekeer aan de lijn. Ze weet heel goed dat dat niet de bedoeling is, maar ze stak spreekwoordelijk haar tong naar mij uit.
      Uiteindelijk was ze die baldadigheid kwijt en luisterde ze weer fijn naar mij.

      Ik had les vandaag. Ze was nog steeds loperig toen ik erop ging en vandaag erg bezig geweest met… Tempocontrole :')
      Zelfs in stap liep ze onder mij vandaan. In het begin werd ik daar zenuwachtig van, maar omdat ik de juiste aanwijzingen kreeg kon ik het opvangen en warempel ze bleef onder mij terwijl ik er wel aan kon blijven zitten met mijn beenhulp. Toen ik dat begon te voelen gingen mijn zenuwen weg en heb ik heerlijk gereden <3