Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje01

Berichten: 4905
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:33

Het was een behoorlijke trip gisteren maar Favorito staat thuis.
Wat twijfel met laden maar op de trailer heeft hij zich keurig gedragen.
Vandaag maar eens fijn wennen buiten en morgen rustig beginnen met een uitgebreide poetsbeurt en wat grondwerk.
Hij is echt wel heel brutaal

Sharbon1992
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-05-17

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:54

Goedenavond iedereen.

Sindskort ben ik in het bezit van een andalusier (pre) alle papieren zijn aanwezig. Hij is nu sinds ongeveer 1,5 jaar tot 2 jaar in Nederland.. Daarvoor verbleef hij in Spanje... Waar komen jullie andalusiers weg?

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:51

Hoe gaat het nu Esje? Is hij al wat gewend?

Welkom Sharbon. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Is het nu een PRE of een Andalusiër?

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:56

Wat komen er weer heerlijke foto's voorbij! <3

Ik heb Zazu ook onder dekens staan. Nu een gevoerde regendeken, maar van het weekend weer lekker even met de billen bloot. En hopen dat zijn vacht niet te hard gaat :+ anders wordt het misschien toch even scheren.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:36

Hugo staat nu voornamelijk onder gevoerde regendeken, 200 gram is echt nog te warm.
Heb nu een onderdeken 100 gram bijbesteld zodat ik die eventueel ook kan gebruiken.

Hugo zit nu nog lekker dun in zijn vacht maar vrees dat ik wel moet gaan scheren deze winter.
Ik heb de dekens dus wil dat ook wel gaan doen, is gewoon praktischer

Merexa: Staat goed!
Lynn_Nikita: Wat een uitstraling!

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:39

Afbeelding
Afbeelding

Hugo en ik hebben samen met een vriendin en haard paard zondag de eersel postel rally gereden.
50 km door de blub, tussen 100 andere paarden en koetsen.
Meneer heeft zich echt voorbeeldig gedragen, nu heeft hij lekker een weekje rust :D
Een zoals jullie zien kon ik niet anders dan heel hard lachen :')

esje01

Berichten: 4905
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:33

[quote="Dais_"]Hoe gaat het nu Esje? Is hij al wat gewend?

Hij doet het top!
Wat een lief en nieuwsgierig dier.
Wel veel man maar ook dat gaat steeds beter.
Hij is er nu bijna een week en morgen ga ik er maar eens een zadel opleggen en eens kijken wat meneer daar van vind.

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:42

Keeyzie, je straalt ook echt, knap hoor

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:54

Wat leuk zeg Keeyzie! Ik ben al zo lang van plan eens mee te doen, misschien moet het er volgend jaar maar eens van komen. Geweldige foto's :-).

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:00

Wat een braverd! Super leuk!

Nu zag ik een schattige PRE hengst te koop staan := maar ik vond hem niet zo duur, of hoeveel zou zo'n 2 jarige kosten? Hij was wel maar 1.50, maar goed groeit nog natuurlijk.
Nu nog niet het geld maar mocht hij er over een paar maandjes nog zijn, wie weet.. Weet niet of de verkoop haast heeft haha.

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:23

een goede 2 jarige niet te duur zal geen maanden te koop staan verwacht ik

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:33

Nee, maar weet niet hoeveel moeite ze ervoor doen. Ken ook een stal waar ook een paard te koop staat, maar ze bieden hem niet actief aan elke keer opnieuw dus die staat er al een hele tijd :P Die vinden het ook niet erg als ie niet gauw weg is denk ik.

Geeft ook niet, is het niet zo dan is het niet zo :) Maar je weet het nooit haha. Maar ik heb ook niet zo veel verstand wat ' goed' is, of hoeveel er voor zoiets gemiddeld gevraagd wordt. :+

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:05

Ik weet welke je bedoelt Aurelia. Vond hem ook leuk, maar 1.50 durf ik niet aan. Hij is al bijna 3 toch? Calida is ook niet veel meer gegroeid en die is nu 4,5. Die was 1.52 als 2 jarige en nu is 1.55 als 4,5 jarige. Misschien als je castreert dat hij nog wat meer gaat groeien.

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:47

ja klopt. Wat zou voor die een normale prijs zijn?
Weet niet of ik de prijs hier mag zetten gezien het ook niet bij het berichtje staat haha.
Op de stal waar ik rijd is het ongeveer minimaal 6.500 maar vaker hoger. Maar dit zijn wel allemaal ingereden paarden.
Die ene is eens stuk goedkoper dan dat, maar nog maar 2 dus onbeleerd, weet niet wat hij allemaal kent misschien wel wat misschien ook niks, en is niet zo groot natuurljk.
Ik zelf ben ook maar 1.60m dus voor mij is het niet zo erg haha.

Eigenlijk moet ik gewoon niet paardjes kijken tot ik een x bedrag heb haha maar ben zo nieuwsgierig :p op stal ook al 1x een gehad dat ik dacht oooooooh die wil ik!!!! Alleen die kon ik nog lang niet betalen. En deze nét niet, nog frustrerender haha.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:22

Prijzen vind ik altijd lastig bij Pre's. De grote maten zijn vaak een stuk duurder. Ik wil niks onder de 1.60. Ik vind mezelf echt niet mooi staan op Calida. Miss als ze volgend jaar nog uitzwaard maar nu lijkt ze net een pony'tje onder mij en ik ben toch maar 1.70. De prijs weet ik niet van de schimmel trouwens. Als je maar 1.60 bent maakt de maat Indd niet uit. Mocht je naar de APTO keuring willen is die maat wel een risico maar als je dat toch niet wil maakt het niks uit. Het is een aansprekend beestje!

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:33

aurlelia, ik had die pech ook, flinke dierenartskosten gehad en daardoor eigenlijk geen realistisch bedrag beschikbaar maar mijn moeder sprong gelukkig bij met een bedrag was exact het bedrag was wat ik tekort kwam. Nog steeds dankbaar voor want het is echt mijn match.
Als het echt jouw droompaard is en het bedrag is bijna haalbaar kun je of de prijs eens bespreken

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:37

Ik vind dat zo banketstaaf om dat te vragen of zo haha. Ik vind hem al niet zo duur.
Ik heb het geld voor het paard wel, maar alles erom heen nog niet helemaal.
Keuring klinisch en rontgen, ik dacht misschien moet ik ook maar gelijk tandarts en hoefsmid laten komen en ontwormen/inenten moest dat nodig zijn. Castratie want volgens mij accepteren de meeste stallen hier geen hengsten, stalgeld 1e maand, wil ook verzekeren dus die kosten en bvb een deken want dat heb ik ook niet. En dan misschien nog wat als ik iets vergeet wat direct nodig is..

Ik weet niet of het mijn droompaard is, ik vind hem iig schattig vanaf de foto. Maar het moet IRL natuurlijk ook klikken. Dat is het belangrijkst.
Dit is hem trouwens, weet niet of ie schimmel is haha zou wel kunnen, of hebben we het dan over een andere :p
https://www.2dehands.be/paardensport/pa ... 86575.html

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:08

Aurelia schreef:
Ik vind dat zo banketstaaf om dat te vragen of zo haha. Ik vind hem al niet zo duur.
Ik heb het geld voor het paard wel, maar alles erom heen nog niet helemaal.
Keuring klinisch en rontgen, ik dacht misschien moet ik ook maar gelijk tandarts en hoefsmid laten komen en ontwormen/inenten moest dat nodig zijn. Castratie want volgens mij accepteren de meeste stallen hier geen hengsten, stalgeld 1e maand, wil ook verzekeren dus die kosten en bvb een deken want dat heb ik ook niet. En dan misschien nog wat als ik iets vergeet wat direct nodig is..

Ik weet niet of het mijn droompaard is, ik vind hem iig schattig vanaf de foto. Maar het moet IRL natuurlijk ook klikken. Dat is het belangrijkst.
Dit is hem trouwens, weet niet of ie schimmel is haha zou wel kunnen, of hebben we het dan over een andere :p
https://www.2dehands.be/paardensport/pa ... 86575.html


Er staat dat ze verwachten dat ie 1.62 word maar dat gaat ie echt niet halen. Hij lijkt ook schimmel te worden al staat ie bruin in de Ancce app.
Hij is wel leuk! Misschien gewoon gaan kijken? Klik weet je pas als je hem irl ziet.

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:56

Ja ene foto lijkt ie donker maar de andere weer heel licht idd. Denk ook niet dat ie 1.62 wordt nee
Oh handig die app, ook even gedownload :))
Ik durf niet te gaan kijken als ik nog niet genoeg geld heb, straks wordt ik verliefd en kan ik hem niet kopen haha.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:01

Aurelia schreef:
Ja ene foto lijkt ie donker maar de andere weer heel licht idd. Denk ook niet dat ie 1.62 wordt nee
Oh handig die app, ook even gedownload :))
Ik durf niet te gaan kijken als ik nog niet genoeg geld heb, straks wordt ik verliefd en kan ik hem niet kopen haha.


Diva was me ook beloofd 1.60-1.65 te worden maar ik denk dat ze nu met ruim 4 de 1.55 net voorbij is :+
Denk wel dat dat hengstje schimmel is zo op het eerste gezicht.

Als het je wat lijkt zou ik gaan kijken en dan kan je altijd nog over de prijs praten, als verkopende partij zou ik niet op voorhand al gaan zakken voordat iemand gekeken heeft.

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:08

Pfoe ik vraag me ook af of hij die 1.62 gaat halen hoor Aurelia..

Zazu was op 3jarige leeftijd al 1.60 en is nu 1.65 (5 jaar), maar 1.70 gaat hij echt niet halen.
Over enkele jaren zwaart hij nog lekker uit en valt het minder op. Op het eerste oog denk ik ook dat hij schimmel is/wordt.

Verder wel een leuk koppie! Kan me voorstellen dat je hem leuk vind op de foto! :o

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:31

Mijn oude verzorgpaard (avatar) was ook iets van 1.55 (zo zelf geschat, want ik ben 1.60 en kwam er bovenuit) dus voor mij prima te doen haha.
Ik wil de prijs wel via pb zeggen? Wat jullie ervan vinden haha. Vind het al niet zo hoog lijkt me niet dat je nog lager gaat. Of ik moet een soort van in termijnen kunnen betalen.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:39

Aurelia schreef:
Ik vind dat zo banketstaaf om dat te vragen of zo haha. Ik vind hem al niet zo duur.
Ik heb het geld voor het paard wel, maar alles erom heen nog niet helemaal.
Keuring klinisch en rontgen, ik dacht misschien moet ik ook maar gelijk tandarts en hoefsmid laten komen en ontwormen/inenten moest dat nodig zijn. Castratie want volgens mij accepteren de meeste stallen hier geen hengsten, stalgeld 1e maand, wil ook verzekeren dus die kosten en bvb een deken want dat heb ik ook niet. En dan misschien nog wat als ik iets vergeet wat direct nodig is..

Ik weet niet of het mijn droompaard is, ik vind hem iig schattig vanaf de foto. Maar het moet IRL natuurlijk ook klikken. Dat is het belangrijkst.
Dit is hem trouwens, weet niet of ie schimmel is haha zou wel kunnen, of hebben we het dan over een andere :p
https://www.2dehands.be/paardensport/pa ... 86575.html


Bij rassen staat er Andalusier/Appaloosa? Is het een kruising?
Wel een leuk paardje, maar over de bouw kan ik vrij weinig zeggen als ie met z'n kop in het gras staat haha.

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:42

Qua prijs: Ik denk dat je dat pas kan zeggen als je hem IRL hebt gezien. (klik, beweging, karakter, etc)
Ik ben wel benieuwd naar de vraagprijs en heb je ook bewegingsfilmpjes van hem gezien?

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:44

Op Facebook staat dat hij volle stamboekpapieren en carta heeft?
Ja dat dacht ik ook al haha, niet dat ik veel verstand van vouw heb, maar met die foto's al helemaal niet lol :P