Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:16

Ah sterkte Azmay, maar soms de beste keuze..

ZsaZsa, die is knap! heb je ook een foto zonder deken? is het nog een jong paard?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:15

Elisa2: moet ik nog maken, hij heeft altijd een deken om. Volgens mij vind hij het maar koud hier. Hij is net 4 geworden. Hij was zo mager maar is echt bijgetrokken nu. Maar zit geen spier op, wil hem vanaf volgende week hoofdstelletje om doen en wat gaan longeren. De osteopaat moet ook nog komen. Hij eet nu eindelijk goed, heeft echt 4 weken amper gegeten in het begin van de stress. Zo sneu.

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:19

Haaai! Inmiddels is het 2018 en heb ik nog geen eigen PRE, maaarrr wel een hele leuke groep bijrijdpaarden waaronder 2 PRE's.

Dit is Pastora!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:37

Mooie merrie!

Ah ZsaZsa, gevoelig typje dus...ja die zal wel even de tijd nodig hebben om bij te komen, te acclimatiseren en bij te komen. Ik ben wel benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:42

Voor zij die nog op zoek zijn naar een jong paard: via mijn beste vriendin die ook PRE's fokt, staat er nog een heel leuk hengstenveulen (vosje) te koop en zijn halfbroertje staat bij een andere eigenaar ook nog te koop, dat is een bruine jaarlinghengst. Beiden echt heel leuke paarden op zoek naar een forever home.
Zonen van Gayo V, een vos hengst.

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:39

neile schreef:
Voor zij die nog op zoek zijn naar een jong paard: via mijn beste vriendin die ook PRE's fokt, staat er nog een heel leuk hengstenveulen (vosje) te koop en zijn halfbroertje staat bij een andere eigenaar ook nog te koop, dat is een bruine jaarlinghengst. Beiden echt heel leuke paarden op zoek naar een forever home.
Zonen van Gayo V, een vos hengst.



Oehhhh linkjeeee?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:43

Op de Facebook pagina van CapG horses kun je Jubilo (vosveulen) vinden. Heel leuk veulen Indd Neile!

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:44

_Zsazsa_ schreef:
Op de Facebook pagina van CapG horses kun je Jubilo (vosveulen) vinden. Heel leuk veulen Indd Neile!



Jubilo ken ik al! Volg CapG al enkele jaren. Poeh wat is dat een mooierd. Maar ik gok dat 'ie niet in mijn beoogde prijsklasse valt :)

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:22

Wat is je prijsklasse?
Je mag ook een pbtje doen anders.

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:14

neile schreef:
Wat is je prijsklasse?
Je mag ook een pbtje doen anders.


Ik wil niet meer dan 5000 euro uitgeven, ook omdat ik eigenlijk niets meer zoek dan een maatje om leuke dingen mee te doen. Buiten ritten, we, dat soort dingen. Geef niets om potentie of zo.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:35

Heb je even een pbtje gedaan.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:44

Pastora ziet er uit als een braaf paard, hele rustige uitdrukking.

Kim is zondag de trailer op gegaan, Diva is even van de leg geweest maar is natuurlijk ook alleen (ga morgen voor een pony kijken). Net de stoute schoenen aan getrokken om een ritje te maken. Ze vond het eventjes spannend op de hoofdweg waar ook allemaal verkiezingskanidaten hangen maar toen ik besloot naar huis te draaien wilde ze niet meer naar huis maar door. Nog maar een lusje om het huis gemaakt maar ze was super braaf <3
Afbeelding

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:54

Fiscal en ik gingen ineens heel hard! Mogen nu M1 starten!
En ik heb ook weer een gave foto van Vino binnen! <3 Afbeelding

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:56

Azmay schreef:
Pastora ziet er uit als een braaf paard, hele rustige uitdrukking.



Is ze ook! Ze kan wel opgefokt worden en is heel gevoelig. Het gevoelige vind ik wel fijn, als ik zelf een beetje in de knup zit werkt het rijden alleen totaal niet.. Dat is weer een downside :P

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:57

Ik heb officeel geen PRE meer...Afbeelding
:+

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:37

Ohhh een topic waar mijn paardenkind ook in thuis hoort!! Leuk om jullie ervaringen te lezen zeg.

Sinds iets meer dan een half jaar in mijn bezit, officiële naam is Devoto nogiets, maar heb hem Don Verano genoemd. Een echte Spanjaard, heeft nog nooit Nederlandse bodem gezien. Mijn eerste eigen paard, zo spannend om hem te kopen, maar ook zo ontzettend gelukkig met hem. Volledige P.R.E. papieren, volgens de verkoper een heel goed paard. Maar daar deed ik het niet voor, hij is toch al gecastreerd :z

Het bijzondere vind ik dat hij zo opgefokt kan raken van iets, maar dan alsnog 1000% te vertrouwen is. Hij is goed bij me te houden, poepie braaf en eigenlijk echt mijn droompaard. Zeker geen saai, sullig, sloom paard, maar toch vertrouw ik hem meer dan dat ik ooit bij een ander paard heb gehad...

En wat ik eerder ook las bij een van jullie: de reden is altijd dichtbij te zoeken. Het zijn open boeken, alleen zitten af en toe de bladzijdes aan elkaar geplakt :+

Mijn knappe ventje, mijn pennydroom die verwezenlijkt is.... <3


Afbeelding


Afbeelding

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:15

Knappe jong! Fijn je te verwelkomen hier.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:36

neile schreef:
Knappe jong! Fijn je te verwelkomen hier.

Dankjewel!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:19

Wat leuk dat je M mag starten TessJazz, hij is om te kwijlen :~
Ik moet even denken toen ik de tekst op mijn telefoon zag en de foto nog niet, mooie eenhoorn :')
Welkom Jolien, die van jou kijkt ook al zo lief :j

Diva heeft sinds gisteren weer een maatje, ze is er helemaal weg van en ze kijkt echt gelukkiger uit haar ogen dan vorige week <3

Afbeelding

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:42

Ahh wat schattig groot en klein! Fijn dat ze gelukkiger kijkt.

Ik hoorde van de week een stelling waarin wordt beweerd dat zwarte pre’s lastig zijn....?
Kennen jullie deze uitspraak ?

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:46

Nee maar heb 4 zwarte pre’s gereden (een moeder en dochter, m’n eigen vorige en mojito van Geesje Raimond) en die waren allemaal super fijn te rijden :o palomino’s daarentegen genoeg vervelende van gezien :') maar denk dat het meer toeval is dan dat je het echt aan kleur kan zien

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:08

Nee hoor, mijn liefste merrie was zwart en dat was een TOP paard.
Ik denk dat je kleur niet per se mag koppelen aan karakter. Hetzelfde zeggen ze van vosse paarden en daar heb ik ook genoeg 'uitzonderingen' van gezien om dat niet te geloven.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:09

Vos merries zouden drama zijn, merries met hengstentanden zouden matcho zijn..
Kim heeft hengstentanden en was echt enorm zacht, Diva heeft ze niet en is een bitch :+

Zometeen komt de tandarts weer, ben benieuwd.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:34

unbelievable schreef:
Ahh wat schattig groot en klein! Fijn dat ze gelukkiger kijkt.

Ik hoorde van de week een stelling waarin wordt beweerd dat zwarte pre’s lastig zijn....?
Kennen jullie deze uitspraak ?


Dat zeggen ze door de Boloix bloedlijn. Die fokte voornamelijk met zwart en dat zijn wat heter gefokte paarden.. tegenwoordig is er zoveel gemixt dat dat echt niet meer uitmaakt.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:16

Ok dank voor jullie antwoord!
Dat geeft mij weer moed :D mijn nieuwe merrie is super lief maar heeft een hele sterke eigen wil en wat ze niet wilt gebeurd ook niet.
Al ben ik er van overtuigd als ze straks alles snapt dat het een heel fijn paard gaat worden...