Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:13

MightyJoe schreef:
Wauw! Gaaf zadel! Wie heeft het zadel aangemeten? Zijn ze makkelijk aan te passen voor jonge paarden?


Westeind heeft hem aangemeten. voordeel van Zaldi is dat ze makkelijk aan te passen zijn ;)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:24

Mooi zadel Arthis!
@Castellon wat een gaaf topic heb je geopend! En heerlijk al lente, hier is het net een groot zwembad in NL.
Wonder boven wonder houd bij ons de buitenbak het heel goed uit.

Ik was al enkele maanden op zoek naar een leerpaard voor mijn Orun,liefst wel Pre. En uiteraard kwam ik in mijn zoektocht mijn droompaard tegen met een fantastische bloedlijn. :)) maar met een hele verkeerde leeftijd (Net een weekje 3)
Ik heb hem toch maar gekocht vorige maand, hij kan nog lekker volop gaan uitgroeien dit jaar. Dat heeft geen haast. Ik verwacht hem Zondag in Nederland. Zodra hij er is zal ik foto’s maken. Wellicht ook heel interessant voor de dekdienst. Stom Spanje ook met hun veel te mooie paarden {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:38

Arthis schreef:
MightyJoe schreef:
Wauw! Gaaf zadel! Wie heeft het zadel aangemeten? Zijn ze makkelijk aan te passen voor jonge paarden?


Westeind heeft hem aangemeten. voordeel van Zaldi is dat ze makkelijk aan te passen zijn ;)


Ik had dit eerdermoeten weten haha had me waarschijnlijk zelfs geld gescheeld. Heb nu een tweedehands Kieffer waar al 800 euro in zit. Als ik die prijzen zie dan heb je al vrij "goedkoop" een nieuw zadel. Misschien voor over een aantal jaar als mijn meneer wat is uitgegroeid etc.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:02

_Zsazsa_ schreef:
Mooi zadel Arthis!
@Castellon wat een gaaf topic heb je geopend! En heerlijk al lente, hier is het net een groot zwembad in NL.
Wonder boven wonder houd bij ons de buitenbak het heel goed uit.

Ik was al enkele maanden op zoek naar een leerpaard voor mijn Orun,liefst wel Pre. En uiteraard kwam ik in mijn zoektocht mijn droompaard tegen met een fantastische bloedlijn. :)) maar met een hele verkeerde leeftijd (Net een weekje 3)
Ik heb hem toch maar gekocht vorige maand, hij kan nog lekker volop gaan uitgroeien dit jaar. Dat heeft geen haast. Ik verwacht hem Zondag in Nederland. Zodra hij er is zal ik foto’s maken. Wellicht ook heel interessant voor de dekdienst. Stom Spanje ook met hun veel te mooie paarden {:}

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik ben heel benieuwd! Heb je een linkje van zijn ancce? En heb je al foto's? *\o/*

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:22

Marije_1997 schreef:
Ik had dit eerdermoeten weten haha had me waarschijnlijk zelfs geld gescheeld. Heb nu een tweedehands Kieffer waar al 800 euro in zit. Als ik die prijzen zie dan heb je al vrij "goedkoop" een nieuw zadel. Misschien voor over een aantal jaar als mijn meneer wat is uitgegroeid etc.


En Westeind zit nog in Friesland ook ;)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:22

_Zsazsa_ schreef:
Mooi zadel Arthis!
@Castellon wat een gaaf topic heb je geopend! En heerlijk al lente, hier is het net een groot zwembad in NL.
Wonder boven wonder houd bij ons de buitenbak het heel goed uit.

Ik was al enkele maanden op zoek naar een leerpaard voor mijn Orun,liefst wel Pre. En uiteraard kwam ik in mijn zoektocht mijn droompaard tegen met een fantastische bloedlijn. :)) maar met een hele verkeerde leeftijd (Net een weekje 3)
Ik heb hem toch maar gekocht vorige maand, hij kan nog lekker volop gaan uitgroeien dit jaar. Dat heeft geen haast. Ik verwacht hem Zondag in Nederland. Zodra hij er is zal ik foto’s maken. Wellicht ook heel interessant voor de dekdienst. Stom Spanje ook met hun veel te mooie paarden {:}

Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto's!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:23

Ik ben ook benieuwd naar foto's.

Hebben jullie het zonnetje ook zo gemist? Heerlijk dit!

Elisa2

Berichten: 37647
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:56

Ja zeker, ben hard toe aan wat meer zon!

Gefeliciteerd ZsaZsa, was het paard wat je te koop hebt niet geschikt voor de ORUN?

Jenara: dat is schrikken zeg, ik zou er ook niet teveel aandacht aan besteden en haar gewoon lekker aan het werk zetten.

Castellon, wat ziet het er heerlijk uit daar..jaloersmakend na al die regen en kou hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:02

Buitenzinnig schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik had dit eerdermoeten weten haha had me waarschijnlijk zelfs geld gescheeld. Heb nu een tweedehands Kieffer waar al 800 euro in zit. Als ik die prijzen zie dan heb je al vrij "goedkoop" een nieuw zadel. Misschien voor over een aantal jaar als mijn meneer wat is uitgegroeid etc.


En Westeind zit nog in Friesland ook ;)


En volgens mij qua km ook nog dichter bij als van den Bosch hahaha. Heb sowieso her besluit al genomen om bij hun weg te gaan als m'n zadel over 3 maanden weer niet goed ligt. Want dan is de pasvorm gewoon verkeerd. En ga geen honderden euro's uit geven aan iemand die het steeds verprutst zeg maar.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:06

Foto’s zal ik zondag maken!
Hij is bijna geheel YM gefokt, tot nu toe vind ik dat zelf de fijnste bloedlijn met heel werkwillige paarden.

Elisa2: Ik moet helaas zelf Z2 starten zodra ik begin en Marq is meer in het bos gereden dan in de bak. Daar zou ik nog heel veel tijd in moeten stoppen. Dan zou ik pas over 2 jaar met de opleiding kunnen starten. Ik heb nu miss een leerpaard van mijn oom. Die is al meermaals Lichte tour gestart dus dan zou ik die kunnen lenen.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:03

Wat een mooi zadel zeg!

En zsazsa, wat tof! Ik ben heel benieuwd

Wat leuk jullie mijn topic ook weer gezien hebben :D

De laatste twee dagen waren hier hectisch en vol zorgen. Toen Sol kolliekachtige verschijnselen had de dierenarts gebeld die meteen kwam.
Sol kreeg direct medicijnen en ik heb vijf uur lang (tot middernacht) met Sol gelopen en water toegediend via een sonde.
Daarna mocht. hij enkel heel vaak hele kleine beetjes eten en moest hij iedere zoveel uur een spuit hebben, dus heel wat nachtelijke bezoekjes.
Gelukkig maakt hij het heel erg goed, mag hij nu weer normaal gaan eten en hoeft hij na vandaag ook geen medicijnen meer, maar wat een schrik! Ik vond het echt heel heftig. En Zaf ook trouwens, die stond er zo beteuterd bij te kijken. Wat ben ik blij dat het nu weer zo goed gaat!

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:09

@Marion, ik heb volledig hetzelfde gevoel over Jenara! Zoveel mee gemaakt op dat korte leventje, maar vanaf nu zijn ze safe :) En ja, ik ben inderdaad wel even flink geschrokken, was ook alweer lang geleden dat ik gevallen was en Jenara had ook nog nooit gekke dingen gedaan waardoor ik dacht dat ik er wel eens zou kunnen afvallen. Gewoon dikke pech gehad.

@melrovers, oh, dat filmpje wil ik wel eens zien, moest het lukken om het te posten of te linken :D
Wat fijn wel als ze zo braaf zijn hé :D Jenara had dat ook toen de zadelpasser kwam, totaal niet onder de indruk en gewoon netjes alles aanvaarden en maar laten gebeuren, was allemaal prima :)
Heb je nu 1 gekozen uiteindelijk?

@Arthis, waauww, die is prachtig!! Zou ik mogen vragen wat zo'n maatwerk zadel nu ongeveer kost? Mag ook in pb evt. Wel echt prachtig met die cognac details! Benieuwd naar foto's te paard!

@Robijntjah, ja uiteraard, zit nu ook alleen maar in mijn hoofd omdat ik niet kan rijden eventjes :p dat is het moment om aan overthinking te doen :p
Leuk topic! Begint echt al een gezellige bende te worden daar bij jullie :D Hoeveel paarden staan er nu?

@Zsazsa, gefeliciteerd met de aankoop!! Benieuwd naar de foto's! Hopelijk heeft hij een goede reis :)

@Marije, er zijn inderdaad best heel betaalbare zadelmerken, zijn dan iets minder fancy en waarschijnlijk wel iets minder topkwaliteit dan de duurdere, maar prima zadels. Ik ben heel blij met mijn 2ehands Thorowgood die ik vorig weekend heb opgehaald :D met singel en 2 extra bomen bij voor de helft van de nieuwprijs! En is echt nog in hele goeie staat!

Ik bleef deze week dus echt wel vrij veel pijn hebben en heb dan toch maar foto's laten maken, gelukkig niets gebroken, verschoven of gebarsten, dus enkel flink pijnlijke spieren! Ga eventjes een beetje rustig aan doen, maar volgende week wel rustig terug beginnen rijden, als het weer het toelaat. Nu weet ik toch tenminste dat ik gewoon kan behandelen tegen spierpijn :) Heb wel superveel zin om terug te rijden, dus hopelijk snel minder pijn én beter weer!

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:27

@ jenara, ik stuur je een pb

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:29

Pijnlijke spieren kunnen ook echt erg zeer doen :(:)

Hier staan er nu 6 en dat is ook het absolute max voor ons zo haha.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:01

@jenera ja ik heb dan een Kieffer tweedehands voor 600 euro kunnen krijgen (incl aanpassingen etc) oktober gekocht en moest nu weer gevuld worden achter. Dus denk dat de vorige keer niet goed genoeg is gedaan. Dat ligt vast aan de zadelmaker. Van den Bosch is ook meer in de dravers dan barokke paarden thuis natuurlijk. Ik neem het zo ook niet kwalijk. Maar word wel duur als dat elke 3 a 4 maand moet hahaha

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:53

Marije_1997 schreef:
@jenera ja ik heb dan een Kieffer tweedehands voor 600 euro kunnen krijgen (incl aanpassingen etc) oktober gekocht en moest nu weer gevuld worden achter. Dus denk dat de vorige keer niet goed genoeg is gedaan. Dat ligt vast aan de zadelmaker. Van den Bosch is ook meer in de dravers dan barokke paarden thuis natuurlijk. Ik neem het zo ook niet kwalijk. Maar word wel duur als dat elke 3 a 4 maand moet hahaha

Ik heb ze ook een tijdje gehad maar toch heb ik mijn twijfels erbij. Helemaal omdat ze het zadel meenemen om helemaal om te bouwen en aan te passen en ze het zadel dan per post terug sturen. Ze controleren het daarna niet. Erg bijzonder := Heb er dan geen vertrouwen in.

Ik wil straks voor Cortado een Zaldi of Sella :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:14

MightyJoe schreef:
Marije_1997 schreef:
@jenera ja ik heb dan een Kieffer tweedehands voor 600 euro kunnen krijgen (incl aanpassingen etc) oktober gekocht en moest nu weer gevuld worden achter. Dus denk dat de vorige keer niet goed genoeg is gedaan. Dat ligt vast aan de zadelmaker. Van den Bosch is ook meer in de dravers dan barokke paarden thuis natuurlijk. Ik neem het zo ook niet kwalijk. Maar word wel duur als dat elke 3 a 4 maand moet hahaha

Ik heb ze ook een tijdje gehad maar toch heb ik mijn twijfels erbij. Helemaal omdat ze het zadel meenemen om helemaal om te bouwen en aan te passen en ze het zadel dan per post terug sturen. Ze controleren het daarna niet. Erg bijzonder := Heb er dan geen vertrouwen in.

Ik wil straks voor Cortado een Zaldi of Sella :j



Ohh ik moet het zadel zelfs zelf ophalen. Maar vond het ook raar dat ze niet even op locatie kon opvullen. Dat is misschien een half uurtje meer werk? En je kunt gelijk checken of het echt goed is. Dit laat mij nu ook heel veel twijfelen. Maar zadel ligt volgens mij nu goed. Staleigenaresse bood ook aan mocht het zadel weer niet goed liggen, dat ik haar KN zadel wel even mocht proberen.

De zaldi zadels vind ik echt mooi. Dus mocht dit zadel nou straks weer niet goed liggen, ga ik lekker naar westeind. Zij kunnen het zadel wat ik nu heb vast ook wel van mij overkopen.

Maartje_M

Berichten: 9407
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:20

Hier mag de zadelmaker ook weer komen, maar wel pas als de bak weer een beetje oké is. Dat is hun nu niet :')
Afbeelding
Pony moet dan ook gecontroleerd want die is in een jaar wel 2x zo breed geworden.

Vandaag even wat grondwerk gedaan op de 4 vierkante meter die droog was. Elevada is zo overijverig, die was blij dat we weer wat doen geloof ik :') Vraag ik een pasje opzij met haar schouder, gaat ze keurig voetje over wijkend opzij haha!

Zsazsa gefeliciteerd met de aanwinst! Ben benieuwd naar foto’s!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:47

Waar ik al bang vóór was gebeurde ook. Moeilijke verkoper die ook nog eens ruzie krijgt met degene die alles voor me regelt. Ik heb het express aan een Spaanse kennis overgelaten. Maar het paard is dus Nog niet op transport zoals wel de afspraak was. Dit gaat dus weer een staartje krijgen. Dus voorlopig nog geen foto’s. _-:(

Maartje_M

Berichten: 9407
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:41

Ah oliebol daar zit je niet op te wachten...

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:22

Nou wekenlang gezeur en drama met de verkoper. Dus de hengst komt niet. Wat een moeilijke man.
Dus mijn zoektocht gaat rustig aan verder.
Ben er wel een beetje klaar mee met die PRE wereld. Lijkt wel of niemand zich in Spanje aan de afspraak kan houden. Zelfs als alles op papier staat en het transport voor de deur staat krabbelen ze nog terug.
Misschien deze zomer even lekker paardloos blijven.

Ik heb trouwens nog een kennis die een leuke Pre merrie zoekt. Leeftijd maakt niet uit. Later voor de fokkerij dus niet te oud. Liefst met fijn bloed en moet minstens 1.60 zijn.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:06

_Zsazsa_ schreef:
Nou wekenlang gezeur en drama met de verkoper. Dus de hengst komt niet. Wat een moeilijke man.
Dus mijn zoektocht gaat rustig aan verder.
Ben er wel een beetje klaar mee met die PRE wereld. Lijkt wel of niemand zich in Spanje aan de afspraak kan houden. Zelfs als alles op papier staat en het transport voor de deur staat krabbelen ze nog terug.
Misschien deze zomer even lekker paardloos blijven.

Ik heb trouwens nog een kennis die een leuke Pre merrie zoekt. Leeftijd maakt niet uit. Later voor de fokkerij dus niet te oud. Liefst met fijn bloed en moet minstens 1.60 zijn.

Arthis heeft een leuke zelf gefokte jaarling(?) merrie. Misschien haar eens pb'en!

Wat jammer zeg dat de koop niet door is gegaan.. :(:) Wouden ze hem toch niet kwijt of? Ik zag gister op facebook een erg leuke hengst met goede bewegingen. Staat in NL. Wat zoek je precies?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:45

Ik wacht even met zoeken. In September gaat mijn jongste naar school dus ik denk dat ik dan pas weer ga kijken. Marq is verkocht en vertrekt volgende week naar zijn nieuwe huisje. Die gaan echt veel plezier met hem hebben. Zo’n leuk paard geworden. Echt zo braaf geweest met elke test ruiter. Ik ga hem wel echt heel erg missen maar ik denk dat ik het druk genoeg heb zo even zonder paard.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:12

Hoi allemaal :wave: ,

Mag ik ook meelezen en meepraten? Ik ben sinds 3 weken in bezit van een Andalusiër ruin, welke nog niet zoveel kent. We zijn alles aan t opbouwen zowel met rijden als alle dingen in de omgang. Hij knapt al aardig op. Hij komt van een huisje waar hij een uurtje per dag buiten stond, bij ons staat hij elke dag 12 uur lang buiten :o het doet hem iig goed.

Dit is Macho <3
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9407
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:40

Fijn dat Marq een goed nieuw huisje heeft!

Knap paard Linsey! En welkom!