Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:54

Ik ben gegaan met mijn vriend gewoon te voet erbij, zonder vasthouden. Na 2 x ging ik alleen maar Aurelia is uitzonderlijk makkelijk.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:07

MightyJoe schreef:
Ah, Maartje wat schrikken!

Mooie foto’s van Jenara!

Hoe beginnen jullie met buiten rijden? Dorado kent buitenritten nog niet.. ik wil daar binnenkort mee beginnen. Hij is net als veel pre’s enorm sensibel en ik vraag me af hoe reageert hij dan als er fiets of auto’s vanachter komen. Op eigen terrein reageert hij daar prima op. Maar ik twijfel nog of ik eerst met hem aan de hand stukje naar buiten moet of ik erop en dan iemand die ernaast loopt.

Er kan helaas niet iemand mee met een paard. Heb paarden aan huis en mijn vriend gaat nooit op buitenrit met zijn paarden dus ook geen optie :P maar ernaast wandelen kan hij wel. Hoe hebben jullie dit aangeleerd bij jonge paarden?

Ik ben van jongs af aan gaan wandelen langs de weg met Diva, onder het zadel ook de eerste keer buiten met iemand er naast maar dat was al helemaal niet meer spannend. Toen ze in haar eentje zonder extra paard mee moest merkte ik wel dat ik echt even moest blijven praten bij enge dingen zodat ze niet vergat dat ik er toch nog bij was :Y)

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:01

MightyJoe schreef:
Ah, Maartje wat schrikken!

Mooie foto’s van Jenara!

Hoe beginnen jullie met buiten rijden? Dorado kent buitenritten nog niet.. ik wil daar binnenkort mee beginnen. Hij is net als veel pre’s enorm sensibel en ik vraag me af hoe reageert hij dan als er fiets of auto’s vanachter komen. Op eigen terrein reageert hij daar prima op. Maar ik twijfel nog of ik eerst met hem aan de hand stukje naar buiten moet of ik erop en dan iemand die ernaast loopt.

Er kan helaas niet iemand mee met een paard. Heb paarden aan huis en mijn vriend gaat nooit op buitenrit met zijn paarden dus ook geen optie :P maar ernaast wandelen kan hij wel. Hoe hebben jullie dit aangeleerd bij jonge paarden?


Ik ben met Jenara begonnen met veel aan de hand buiten te gaan wandelen, dan zie je alvast hoe ze reageren op dingen. Dat was trouwens eerst vreselijk drama :') pas later begon ze er meer van te genieten en werd ze rustiger. Nu gaat mijn vriend inderdaad te voet mee en houdt ons vast aan de longe. Als ze ontspannen is, hangt die losjes, maar ik vind het een fijne veiligheidslijn voor moest ze toch ineens willen wegschieten. Nu kruipt ze meer in zijn broekzak dan dat ze zou weglopen, maar liever safe dan sorry :p

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:16

Macho is ook mega sensibel langs de weg, soms ook best lastig.

Macho is helaas sinds gister kreupel... komende dagen maar koelen en stappen op het harde, hopelijk binnen enkele dagen beter.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:16

Balen, beterschap!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bij ons zijn ze vanmorgen voor het eerst 1.5 u op het land gegaan. Luz regelt alles wel eventjes. Gaat iedereen af en zorgt dat iedereen staat waar zij wil :D

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:02

Even een berichtje vanaf onze Spaanse berg :) Jullie hebben het mooie weer gehad, maar hier gaat gelukkig alles goed. We mogen niet rijden, maar wel knuffelen en grondwerk doen.

Twee foto's van mijn pennyhengsten en mijn zoontje <3
Afbeelding

Afbeelding

Mighty Joe: mijn jonkie van bijna twee wandelt gewoon al stukjes mee en door met hem vreemde objecten op te zoeken in en rondom de bak leer ik hem hoe hij kan reageren en dat hij bij mij veilig is.
Sol van vier was drie keer naar buiten geweest toen ik hem kocht. Hij is sensibel maar ook gewoon Spaans en in mijn ervaring betekent dat vaak gewoon knetterdapper. Hij kijkt en reageert wat, maar blijft gewoon bij me en geniet op een leuk spannende manier. We hebben het opgebouwd van 10 meter van thuis weg naar 100 meter, naar een kwartiertje op pad en laatst zijn we drie kwartier weggeweest. Gaat fantastisch!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:02

Ah, leuke foto’s!
Balen van Macho Linsey, hoop dat het snel weer opknapt.

Doña wordt even gereden door iemand anders, ik zelf kom even niet aan rijden toe. Ging zo mooi vooruit dat ik het zonde vind om haar stil te zetten, dus dan maar even zo..

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:22

Mooie foto's!

Hier inmiddels rondje buiten gedaan met vriend ernaast! Auto's en fietsers etc. geen probleem. Putten, paaltjes,drempels en nummers op de weg daarin tegen :') Maar dat is ff kwestie van oefenen. Hij is gewoon erg kijkerig. Nog ff paar keer met iemand ernaast zodat hij wat zekerder wordt :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:05

MightyJoe, fijn dat het goed ging! Lekker oefenen dan komt het vast goed.

Castellon lieve foto’s zeg <3

Macho staat nogsteeds kreupel.. osteopaat gesproken, die zei weekje afwachten en dan weer bekijken. Vandaag zitten we op 1 week, straks weer even filmpjes maken en als hij nog kreupel loopt een plan maken. Dan denk toch een bezoekje aan de kliniek. Het zit waarschijnlijk niet in zijn benen, maar in zijn schouder/hals. Iemand ervaring met een schouder/hals blessure?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:33

Ahhhhhh lief die foto's <3

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:47

Linsey1998 schreef:
MightyJoe, fijn dat het goed ging! Lekker oefenen dan komt het vast goed.

Castellon lieve foto’s zeg <3

Macho staat nogsteeds kreupel.. osteopaat gesproken, die zei weekje afwachten en dan weer bekijken. Vandaag zitten we op 1 week, straks weer even filmpjes maken en als hij nog kreupel loopt een plan maken. Dan denk toch een bezoekje aan de kliniek. Het zit waarschijnlijk niet in zijn benen, maar in zijn schouder/hals. Iemand ervaring met een schouder/hals blessure?


In mijn ervaring is het bijna nooit de schouder, meer dat het paard op dat voorbeen/ de schouder valt door compensatie van andere dingen. Inderdaad een vastzittende rug of problemen in de hals/ nek..heb je de hals weleens op de foto gezet?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:21

Nee nog niet, heb woensdag een afspraak op de kliniek. Dan wordt hij op de foto gezet.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:20

wat vervelend Lindsey1998, mijn ervaring is dat kreupelheden zich op de meeste vreemde manieren kunnen uiten. Merendeels door overcompensatie. Slim dat je haar door een kliniek laat nakijken.

Ik heb toch weer iets gekocht, verassing tot volgende week :Y) ik ben in de wolken iig.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:34

Hahaha ik ben benieuwd.

Mo stond ook kreupel. bleek een miniscule hoefkneuzing te zijn _O-
In mijn gedachtes waren we minstens uitgereden. :+

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:39

Zsazsa ben benieuwd wat je hebt gekocht...

Ik zou nog even een foto plaatsen van mij complete set..
Had alleen net voor de foto haar manen verknipt..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:47

Prachtig <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:50

Wow heel mooi! Van deze merrie had je een veulen toch vorig jaar?

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:03

_Zsazsa_ schreef:
Wow heel mooi! Van deze merrie had je een veulen toch vorig jaar?


Klopt die loopt er nog.. Moet eigenlijk nog verkocht worden.. Maar ze is zo leuk.. Maar ga binnenkort verhuizen en kan haar helaas niet meenemen.. Word wat te duur..

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:08

Dan ga ik even op mijn handen zitten.

Ik ben trouwens met Aurelia over op bitloos:
Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:01

Arthis juist heel mooi vind ik die manen :o <3

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:40

Arthis, Ik zoek nog een tweede paard voor erbij <<)

Bij voorkeur een PRE merrie van minimaal 1.65.

Als iemand iets weet hoor ik het graag :D

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:59

Dais_ schreef:
Arthis, Ik zoek nog een tweede paard voor erbij <<)

Bij voorkeur een PRE merrie van minimaal 1.65.

Als iemand iets weet hoor ik het graag :D


Het is een vos merrie ze word wel mooi barok maar vrees dat ze de 1.65 niet gaat halen.. Verwacht dat ze rond de 1.60/1.63 word.
Draagt wel het pearl gen. En is een grote knuffelkont..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:13

Dais_ ik weet een mooie merrie maar staat wel in Spanje. Donkerbruin Super barok en fijn gereden voor hele normale prijs. Ik heb zelf al vaker bij deze Yeguada gekocht, en is heel betrouwbaar.
Mocht je meer willen weten stuur maar PB.

Maartje_M

Berichten: 9408
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:22

Mooi hoofdstel Robijn!

Ik ga ook op handen zitten. Wil er graag een jonkie bij maar echt even geen tijd voor