Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:34

Ah leuk ja die had ik ook gezien maar hij liep niet in de dressuur en Seductor wel daarom dat ik voor hem dan heb gekozen :D
Een PRE palomino is ook echt knap <3

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:40

luron schreef:
hai , ik lees hier al enige tijd mee en heb een vraag die al vaker gesteld is..

ik ben op zoek naar een pre merrie of andalusier maar niet in de kleur schimmel. Mijn soulmate merrie ben ik afgelopen jaar kwijtgeraakt aan een ernstige koliek wat het gevolg was van melanomen en waar we ook niets meer aan konden doen, ze had ook nog sarcoiden dus ze had dubbel prijs. Uiteraard ben ik me ervan bewust dat je je paard aan heel veel dingen kan verliezen maar ik wil het niet opzoeken:)

Ik heb nog wel een zus van haar , maar dat is eigenlijk het paard van mijn man en dat is ook een schimmel maar die is nog wat jonger hoewel daar de 1e ook al tevoorschijn komen... Mijn voorkeur gaat dus uit naar een bruine/zwarte of nog leuker een buckskin :)

Ik ben bang dat mijn wensenpakket voorbij de landsgrenzen gaan...wie o wie weet er wat te koop of weet een vertrouwd adres in het buitenland.

voorkeur voor een merrie gezien we hier 1 ruin hebben en 2 merries en ik ooit wellicht nog wel een veulen wil fokken:)

Wat wil ik met haar: lekker buitenrijden (western) en verder een beetje NH en "spelen"in de
bak, en verder mag ze paard zijn in onze eigen pp aan huis met dus 3 andere eigen paarden met 24/7 weidegang/paddock en ruime inloopstal.

wie o wie weet er wat? of heeft er tips?




Ook ik zoek geen schimmel om dezelfde reden. Grote maat en juist geen voorkeur voor merrie. Leeftijd 3 - 4 jaar oud, mag onbeleerd.
Wat is een gemiddelde koopprijs dan voor een PRE?

Die bruine van jou is echt mooi zsazsa!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:19

Furioso, wat een verschil zeg!

De koopprijs is afhankelijk van meerdere factoren natuurlijk. Bijvoorbeeld van kleur, afstamming, beweging. Vaak is het ook hoe groter hoe duurder. Dus een gemiddelde prijs is lastig.
Wil je een combinatie van bovenstaande dan zijn ze ook als 3-4 jarige vanaf 10K. Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk. :D

Ik wilde graag een leuk kleurtje met een leuke afstamming. Daarom heb ik mijn valk PRE hengst als veulen al gekocht 3 jaar geleden. Voor mij was het toen geen optie op ruim 10.000 uit te geven. Dus toen de gok maar genomen en tot nu toe heel erg blij met hoe hij is. :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:47

Oké dus zonder goede afstamming en geen bijzonder kleurtje ( maar geen schimmel) voor ongeveer €7500 is niet haalbaar?

Een jonger dier kopen kan natuurlijk maar ben je uiteindelijk dan toch net zoveel aan kwijt als je er 3 jaar stalling enz bij optelt?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:54

Dat zou wel kunnen, maar als je maat wil, denk aan + 1,70 wordt het lastiger.
Ik heb voor mijn Andalusiër cremello(dus niet eens volle papieren) al 6.000 betaald. Is een kleintje van 1.60 maar wel goede bewegingen. Hij was toen 3 jaar en onbeleerd.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:58

Ik denk dan aan 1,65 of hoger.
Budget kan evt nog iets gerekt worden voor het juiste paard maar bij voorkeur blijf ik binnen budget.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:05

Snap ik! Gewoon goed blijven kijken op facebook, marktplaats etc. Mocht je toch naar een handelstal gaan laat altijd herkeuren. :j

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:10

Ik heb Aurelia met half papier voor een prikkie gekocht als ik het zo lees.

En Mo idem trouwens maar dat was een hele andere situatie.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:16

Ik ben al best lang aan het rondkijken maar kan niet echt iets vinden wat aan mijn eisen voldoet. Ze zijn dan vaak al ouder of kleiner. Of 10K of meer.

Maar we kijken rustig verder!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:17

Ik heb overigens particulier gekocht, beide keren.
Ben door de vorige eigenaar van Aurelia zelf benaderd.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:18

Wat mighty joe zegt.
Voor maat betaal je gewoon echt heel erg veel. Boven de 165 schiet je zo een paar 1000 euro omhoog ineens.
Vergeet niet dat een barok gebouwde pre met een stokmaat tussen 160 en 165 echt wel groot kan tonen. Hier rijden gewoon flinke mannen erop en staat dat (vind ik) helemaal niet raar.

En een drie of vierjarige groeit nog wel een stukje vaak.

Onbeleerd of beleerd lijkt stom genoeg niet heel veel uit te maken. Tenminste, mijn ervaring hier in Spanje.

Als je rond de 165 zou willen uitkomen denk ik dat je keuze wat groter wordt.

edit: oh ja, en geen annce papier maakt ook veel uit inderdaad

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:21

@ opisop Kijk is even bij buena suerte in beekbergen? Zij fokt PRE’s met leuke kleurtjes zoals valk, palomino, perlino..
Haar perlino hengst is ook de hengst die ik gebruikt heb voor mijn veulen

Of Jorinde arents heeft ook veel PRE’s in die kleuren rondlopen :)

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:02

Voor een gewoon bruin veulen moet ik nu al meer neertellen dan ik voor Elevada heb gedaan :+

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:07

Die hebben leuke indd, maar vragen voor die aparte kleurtjes wel al vaak €8000,- of meer. Valk zie je nu echt heel veel dus die beginnen nu wel iets te reduceren in prijs. Perlino Cremello en Pearl zijn echt duur. Ik krijg ze weleens aangeboden vanaf €12.500,- maar dat vind ik echt te duur voor een veulen.
Kwaliteit moet voorop staan, en daarna pas kleur vind ik.
@Furioso, met Seductor kon je alleen maar valken fokken, dat vind ik jammer, die draagt helaas geen vosgen. En die paste exterieur ook niet zo op mijn merrie. Zie er wel altijd mooie veulens van met maat.

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:49

Castellon schreef:
Furioso is een knapperd!

Robijn, wat een onwijs leuke foto

Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst. Hij is vandaag gekomen en het was zo bijzonder, het klikte meteen met Zafiro. Zafiro zie ik nu eindelijk weer kunnen ontspannen en dat is zo fijn.
Ondanks dat het verdriet om Sol nog heel rauw voelt, maakt deze rooie me echt heel blij met zijn energie en zijn sprankelende persoonlijkheid. Hij is echt heel erg leuk!

Hij is 9 jaar en een ruin. Hij heeft een naam maar ik weet nog niet of we die houden of iets nieuws verzinnen ;)


[ [url=m/PNrhnW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3Qam3A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf paard heb je gekocht <3
Heel veel plezier ermee!

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:51

Zoals ik jullie allemaal lees heb ik echt veel te weinig betaald voor mijn andalusier }>

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:04

Jolijnn schreef:
Zoals ik jullie allemaal lees heb ik echt veel te weinig betaald voor mijn andalusier }>


Ik ook.
Als je een beetje handig bent, wat oog hebt voor een goed paard (ook in schrale conditie) en van een projectje houdt, dan kan je in de handel nog wel eens een gelukje treffen voor weinig.
Moet je wel de persoon voor zijn denk ik, anders kan je beter wat langer door sparen.

Mooie paarden en mooie verschillen ‘toen-nu’ komen er voorbij, geweldig om te zien!

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:40

Lante schreef:
Jolijnn schreef:
Zoals ik jullie allemaal lees heb ik echt veel te weinig betaald voor mijn andalusier }>


Ik ook.
Als je een beetje handig bent, wat oog hebt voor een goed paard (ook in schrale conditie) en van een projectje houdt, dan kan je in de handel nog wel eens een gelukje treffen voor weinig.
Moet je wel de persoon voor zijn denk ik, anders kan je beter wat langer door sparen.

Mooie paarden en mooie verschillen ‘toen-nu’ komen er voorbij, geweldig om te zien!


Zeker waar. Maar oprecht die van mij, is echt super lief. Is geen bang paard. Tuurlijk hij moet veel leren en kon niet nagevelijk lopen en niet meer dan stap draf galop toen ik hem kocht. Maar ben er gelijk na 1.5 maand mee naar buiten gegaan, het boeide hem allemaal niks. Hij liep alsof die nooit anders dat had gedaan <3

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:41

Er zijn ook wel genoeg Andalusiers te vinden tot 5000 maar dan moet je wel je wensen bijstellen (kleur, maat etc) :j

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:48

Afbeelding

Dit bijdehantje is al ruim 7 jaar in mijn leven en al ruim 4 jaar van mij. <3
En ze is alles wat ik niet wilde. Schimmel en merrie :+

Ik heb het geluk dat de melanomen die ze heeft niet snel groeien. Ze heeft er een aantal in het formaat van een erwt: op haar oor, manentop, onder de staartwortel, op haar voorbeen en helaas een hele hoop in haar mondhoeken. Daarom rijd ik met een bit met hefboom.

Ik zou ook geen schimmel meer kopen als opvolger.

luron
Berichten: 50
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:09

Mijn merrie was 9 toen ik haar kocht en niks te zien, jaar of 2 later begon het en werd steeds erger....is denk een halfzus vd jouwe. Ik zei ook altijd geen merrie en geen schimmel....het zijn er 2 geworden maar hoe mooi ikze ook vind ik doe het niet meer....

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:28

Merrie mag maar kleur wil ik echt niet op inleveren. Hoeft niks bijzonders te zijn ( liever niet juist, geen perlino enz maar gewoon bruin of zwart ofzo) maar gewoon geen schimmel.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:55

luron schreef:
Mijn merrie was 9 toen ik haar kocht en niks te zien, jaar of 2 later begon het en werd steeds erger....is denk een halfzus vd jouwe. Ik zei ook altijd geen merrie en geen schimmel....het zijn er 2 geworden maar hoe mooi ikze ook vind ik doe het niet meer....


Oh wat naar zeg...
Hier zijn ze gelukkig al minimaal 4 jaar stabiel. Maar wel de reden dat ik niet nog een schimmel wil.
Fedra haar vader is Grelo!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:05

Mijn schimmel is 16 en denk dat we nu de eerste pas te pakken hebben.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:12

Daarom wilde ik ook geen schimmel. Waar cheetah vroeger stond, zijn er ook 2 aan overleden dus als ik dat kon uitsluiten, wilde ik dat doen.
Nu heb ik een schimmel Welsh A :+