Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:23

Mooi <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:42

Mooie foto’s <3

Babyspam:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebber komt ze te koop. Zal een grote maat worden, en zo te zien kan ze net zo goed bewegen als haar mama. **\O/**

We gaan nog enkele merries aanbieden voor een liefhebber. Ik heb een beetje besloten een andere kant op te gaan dan alleen de fokkerij. Iig tot we ooit de paarden aan huis kunnen houden, maar dat zit er met de huidige huizenprijzen nog even niet in. :=

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:53

Lief koppie zit er op <3 grote maat is 1.60+?
Is die 2jarige bruine merrie op Mp ook van jou? O:)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:36

Maartje_M schreef:
Lief koppie zit er op <3 grote maat is 1.60+?
Is die 2jarige bruine merrie op Mp ook van jou? O:)



Ja ze zal rond de 1.65 worden. Moeders fokt echt groot altijd. Die 2 jarige is ook van ons ja, dat is echt een hele aparte. In principe willen we alles wat niet onder het zadel is verkopen. Behalve de vosmerrie, die willen na het afspenen zadelmak maken.
Onze Favorita twijfelen we nog over, die wordt met Koning gedekt en die is natuurlijk wel gereden maar die zal niet geschikt zijn voor de lessen, daar wil ik me meer op gaan focussen. Per 1 juni heb ik mijn eigen kleine locatie waar ik privé lessen wil gaan aanbieden op Pre’s, vandaar dat we er enkele willen verkopen en meer ervaren paarden willen terug kopen.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:28

Mooi idee! Ik vind 165 echt wel flink aan de maat voor mezelf :=

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:24

_Tarzan schreef:
[ [url=m/DMc4gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ma921t.png]Afbeelding[/url] ]


Wauw hij is prachtig! <3

@Naranja: ook hele mooie foto's! Weer eens wat anders!
'
@MightyJoe: Wat zonde dat je hem hebt moeten castreren, ik vind die eerste foto wel echt ziek gaaf! <3 En je cremello is ook een plaatje!! Hoe is je wedstrijd gegaan?


Castellon schreef:
Zo gaaf, al ie mooie nieuwe aanwinsten hier. Leuk om te zien!!

Wat een mooie zachte foto's naranja!

Mightyjoe, wat een geweldig stel heb je toch.

En wat toevallig, hier is Zafiro ook net sinds twee weken ruin, om precies dezelfde reden eigenlijk. Ik was het helemaal niet van plan want heb ze aan huis en om die reden hoefde het niet, maar Zaf begon zichzelf en Faro in de weg te zitten. Voor mijzelf ging het an sich prima maar ik moest er wel steeds bovenop zitten zeg maar en eigenlijk heb ik daar gewoon helemaal geen zin in.
Dus off with his balls :=
Ik heb ook echt rust door de beslissing. Ik vond het best spannend omdat ik hem absoluut niet op de kliniek wilde laten doen, maar mijn DA vond het aan huis doen helemaal geen punt dus dat nam alle twijfel weg!

[ [url=m/Fx5j7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even mijn Faro en ik aan het [***] in de bak


[ [url=m/E2ZlDP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook zulke knapperds! <3 Jammer dat je alsnog moest castreren maar als het voor het paard beter is, dan zeker doen inderdaad! :j

Prachtig veulen ook, beste maat ook wel! :j

Ik heb hier de factuur nog steeds niet ontvangen lol.
Zal ze gelijk even mailen..

Is er iemand die mij uit kan leggen of en hoe je het paard op je eigen naam moet zetten na import?


Afbeelding

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:38

Captain schreef:
Is er iemand die mij uit kan leggen of en hoe je het paard op je eigen naam moet zetten na import?


[ [url=m/zWJsis.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij het pre stamboek Nederland staat dat helemaal uitgelegd :) je moet een hoop papierwerk invullen en opsturen :+

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:45

Oh god, kijk er nu al naar uit. :')

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 06:24

Je moet een eigenaarscode/fokkerscode aanvragen en de formulieren voor een overschrijving op naam invullen.

Neem even contact op met het PRE stamboek NL, ze kunnen je het in detail uitleggen. Ivm corona is het nu iets anders.

Heel belangrijk is dat je een getekende carta hebt.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:08

het valt best mee hoor, die formulieren :) en de dames van het stamboek zijn heel vriendelijk en behulpzaam!

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:35

Captain schreef:
_Tarzan schreef:
[ [url=m/DMc4gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ma921t.png]Afbeelding[/url] ]


Wauw hij is prachtig! <3

@Naranja: ook hele mooie foto's! Weer eens wat anders!
'
@MightyJoe: Wat zonde dat je hem hebt moeten castreren, ik vind die eerste foto wel echt ziek gaaf! <3 En je cremello is ook een plaatje!! Hoe is je wedstrijd gegaan?


Castellon schreef:
Zo gaaf, al ie mooie nieuwe aanwinsten hier. Leuk om te zien!!

Wat een mooie zachte foto's naranja!

Mightyjoe, wat een geweldig stel heb je toch.

En wat toevallig, hier is Zafiro ook net sinds twee weken ruin, om precies dezelfde reden eigenlijk. Ik was het helemaal niet van plan want heb ze aan huis en om die reden hoefde het niet, maar Zaf begon zichzelf en Faro in de weg te zitten. Voor mijzelf ging het an sich prima maar ik moest er wel steeds bovenop zitten zeg maar en eigenlijk heb ik daar gewoon helemaal geen zin in.
Dus off with his balls :=
Ik heb ook echt rust door de beslissing. Ik vond het best spannend omdat ik hem absoluut niet op de kliniek wilde laten doen, maar mijn DA vond het aan huis doen helemaal geen punt dus dat nam alle twijfel weg!

[ [url=m/Fx5j7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even mijn Faro en ik aan het werk in de bak


[ [url=m/E2ZlDP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook zulke knapperds! <3 Jammer dat je alsnog moest castreren maar als het voor het paard beter is, dan zeker doen inderdaad! :j

Prachtig veulen ook, beste maat ook wel! :j

Ik heb hier de factuur nog steeds niet ontvangen lol.
Zal ze gelijk even mailen..

Is er iemand die mij uit kan leggen of en hoe je het paard op je eigen naam moet zetten na import?


[ [url=m/zWJsis.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een beauty zeg!

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:37

Afbeelding

Gisteren kreeg ik deze prachtige foto van de staleigenaar. Hier word je toch helemaal blij van! <3

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:39

oooh heerlijk! Ik wil ook een poel :')

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:47

Dank jullie wel, ga ze eens mailen van het weekend. Wat een heerlijke plonsfoto! <3

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:20

Ik heb ook een nieuwe aanwinst :D
Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:57

Heerlijke plonsfoto!

Yes! Gefeliciteerd Maartje!
Lief dat je vroeg naar Zaf. Hij is perfect herstelt. Het is zo soepeltjes gegaan, eigenlijk soepeler dan verwacht, dus superfijn!

Mijn hoefschoenen zijn kapot, echt heel zuur want ik had ze pas een maand of twee. Ik hoop op een garantieding, maar het duuuuurt lang. Faro en ik rijden voor nu dus alleen maar even in de bak, wel jammer!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:09

Oh leuk Maartje. Ik ben vandaag nog bij jouw paard haar fokker geweest. ;-)

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:18

Ah wat balen Sterre! 2 maanden is wel heel snel.
En wat fijn dat Zaf zo goed herstelt!

Leuk neile! Staat hier ook op de lijst om ooit te doen :D ze fokt zulke gave paarden!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:13

Leuk Maartje, hoop dat je er veel plezier van hebt.

Onze flinke dame doet het super goed, ze komt wel te koop. We hadden al flink wat animo en Zaterdag komen de eerste mensen.
Afbeelding
Afbeelding

Ook de 2 jarige hebben we veel interesse voor en die is voor nu even gereserveerd.

De vosmerrie laten we zadelmak maken als het veulen afgespeend is en die wordt dan denk ik ook verkocht. Tenzij ze heel fijn wordt :')

Ik zal binnenkort mijn 2 nieuwe lespaarden (PRE) voorstellen. Heb gelukkig hele leuke reacties van de eerste lesklantjes en blij dat er veel animo is voor de lessen. Was toch even afwachten.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:49

Ik blijf het een leuk concept vinden zsazsa :D denk dat er echt wel animo voor is!

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:11

_Zsazsa_ schreef:
Leuk Maartje, hoop dat je er veel plezier van hebt.

Onze flinke dame doet het super goed, ze komt wel te koop. We hadden al flink wat animo en Zaterdag komen de eerste mensen.
[ [url=m/h2NCH3.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xECSke.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook de 2 jarige hebben we veel interesse voor en die is voor nu even gereserveerd.

De vosmerrie laten we zadelmak maken als het veulen afgespeend is en die wordt dan denk ik ook verkocht. Tenzij ze heel fijn wordt :')

Ik zal binnenkort mijn 2 nieuwe lespaarden (PRE) voorstellen. Heb gelukkig hele leuke reacties van de eerste lesklantjes en blij dat er veel animo is voor de lessen. Was toch even afwachten.


Ik weet niet welke omgeving je zit maar mijn mede eigenaresse zocht ook een PRE om te lessen hier in NH en dat bleek lastiger dan verwacht. Dus denk dat er wel animo voor is idd!

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:15

Woensdag mooie foto's van onze dame gemaakt. Vooraf nog even zo goed als ging gewassen en dat ging al een stuk beter, nu hadden we de luxe dat er een ander paard naast ons kwam staan en dat lost vaak toch wel een hoop problemen op...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:20

rainbowtrash schreef:
Woensdag mooie foto's van onze dame gemaakt. Vooraf nog even zo goed als ging gewassen en dat ging al een stuk beter, nu hadden we de luxe dat er een ander paard naast ons kwam staan en dat lost vaak toch wel een hoop problemen op...

[ [url=m/gbsvnR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fNT2te.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KlelQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! De eerste is mijn favoriet <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:37

@Rainbowtrash, wat een zachte oogopslag heeft ze. Hele mooi foto’s.

Gisteren is mijn nieuwe Pre aangekomen die o.a in de lessen zal lopen maar ook mee op wedstrijd zal gaan. Hij is wat schraal, stond op de vorige stal niet op zijn plek. Maar lijkt bij ons toch wel heel erg tevreden gelukkig. Met manen van bijna een meter wel weer eentje met heel veel werk :')

Afbeelding

De andere die ook in enkele lessen loopt, wel iets minder want dit is ook mijn paard voor de Orun:

Afbeelding

Ik heb nog een merrie die nu dragend is voor 2022, en die misschien ook in de lessen voor nu wat gaat lopen om haar in conditie te houden. Die is wel voor de wat betere ruiter met haar temperament.

Mochten jullie mensen weten die graag zouden lessen in NB stuur ze maar door. (Regio Eindhoven)

Onze locatie wordt nog wat aangepakt eerst, dat was hard nodig. Maar gelukkig heel privé en geen meekijkers of andere ruiters in de bak. Dat is wel fijn.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:48

Heel tof Zsazsa. Mag ik vragen wat jullie locatie dan is? Ik ben bekend in de omgeving dus ben nieuwsgierig :=