Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 22:11

Nero heeft sinds maandag een 0-grams op. Afbeelding

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:00

Latino staat al een tijdje onder een 100 grams. Maar hengsten maken minder wintervacht aan en hij stond 24/7 buiten. :) Zodra het 's nachts zo rond de 12/13 graden werd.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:47

Oké dankjewel dan gaat zometeen de deken op. Het is inderdaad een hengst met een super dun vachtje, m’n vorige paard werd altijd een uit de kluiten gewassen Shetlander dus die had het nooit koud :')

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:28

Zo lang mogelijk niet :+

Elevada is weer heel erg niet goed. Zo oliebol dit… vrijdag komt de da er weer bij maar vermoed dat het toch iets anders is dan de pees…

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:01

Oh wat k-lote Maartje! Mijn duimen draaien dat het meevalt.

Rianne1807
Berichten: 699
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:14

Deken heb ik een paar keer snachts al op gehad, als t onder de 10 graden was.
Mijn merrie staat 24/7 buiten, met schuilstal, en aangezien ze een hekel heeft aan regen staat ze veel in de schuilstal hooi te eten.
Maar als t overdag ook kouder gaat worden gaat de deken er op

Oh das niet leuk Maartje, hopelijk valt het mee

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:14

Oh oliebol Maartje.... sterkte alvast

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:18

_Tarzan schreef:
Wanneer beginnen jullie met de regendekens? Twijfel of ik ‘m morgen op moet leggen .. m’n vorige paard was zo’n winterharde namelijk dus kan het slecht inschatten :')


Ik heb vrijdag de sweet itch afgehaald en haar de 0 grams regendeken omgedaan

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:19

Ohh dat is mooi oliebol Maartje.! Hopelijk valt het mee.

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:34

Bij Indy ligt de regendeken sinds deze week op. Quinta blijft zonder lopen, die heeft het niet nodig en gaat ook in de schuilstal staan. Indy blijft er altijd voor staan, want anders zie je geen gevaar aankomen natuurlijk...

Maartje, wat klote!! Hopelijk valt het mee. Ik duim voor jullie.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:34

Ik vond het erg warm vanmorgen dus toch niet opgelegd :+
Balen Maartje! :(:)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:36

Het is ook echt niet koud. Wel waaierig en nat :+

Hier lekker met 3 de bak gesleept vandaag en een buitenritje gemaakt.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:56

Ik was gisteren ook aan het twijfelen of ik de 0 grams moest opgooien, maar het is evengoed nog 17 graden vandaag dus maar niet gedaan.

Als hij het koud heeft dan vreet ie maar wat meer. _O-

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:26

Thx allemaal! Ik hoop ook echt dat het mee valt, maar heb zelf sterk het vermoeden dat er iets in de schouder niet goed zit… (voor degene die er kijk op hebben, ik heb gister filmpjes op mijn Instagram gezet) da neemt de echo en de röntgen mee dus we kunnen alle kanten op.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:29

Ah zo rot Maartje, hopelijk valt het mee!!

Ik heb vandaag Jenara haar 0 grams regendeken ook maar opgelegd, ze had duidelijk koud
en ik heb al elke winter moeite gehad met haar op gewicht te houden, dus ga haar maar weer een handje helpen.
Ben ook wel even aan het balen, in de laatste maand is ze erin geslaagd om alle 3 haar eczeemdekens kapot te krijgen + haar vliegenkap :/

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 06:59

Oh nee, en die dingen kosten ook geld! Welke heb/had je?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:21

Sterkte maartje!

Oh nee, wat erg, zo'n dekensloper Jenara!

Hier is het totaal verschillend.
Zaf heeft een vrij dun maar dicht vachtje en nooit een deken. Hij is altijd rond en gezond en het boeit hem geen *** hoe het weer is (en ja, ik woon in Spanje, maar als het iets doet hier in het najaar is het extreem super hard stormen)

Faro heeft een veel langere vacht en verliest sneller gewicht, vooral tijdens de vachtwisseling, ondanks 24/7 ruwvoer. Hij vindt slecht weer ook echt heel stom. Hij krijgt van mij een dekentje op in het najaar/winter. Vannacht wordt het hier voor het eerst onder de 10 graden weer, ik denk dat hij dan op gaat.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:37

Gek hoe dat toch per paard zo verschilt!

Hij zou het maar onder het zadel doen :=
Wat kan dat dier steigeren, niet normaal _O-

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:47

Nou dat moet ie onder het zadel maar laten idd :=

Elevada heeft ook een heel andere vacht dan Lissy. Ik denk dat dat echt een teddybeer wordt :=

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:55

Dais_ schreef:
Oh nee, en die dingen kosten ook geld! Welke heb/had je?


De eerste weet ik niet meer, die had ik al meer dan een jaar geleden ergens met korting gekocht, die is ondertussen gewassen en hersteld :p

De tweede is eigenlijk mijn beste, zo'n zebra-eczeemdeken van equi-thème, supergoed ding en niet duur en die is ook het minst "kapot" om zo te zeggen, gewoon een naad gescheurd, die is nu binnen kom te laten wassen en herstellen

De 3e en laatste moest ik echt van huilen, dat was zo'n amigo evolution UV-werende van 150€. Die ging ik normaal alleen op leggen bij heet weer en zo hopelijk zo lang mogelijk heel houden (de andere 2 zijn veels te warm voor 30°), maar die is er nu dus ook aan :'( Hopelijk kan die nog hersteld worden.

Frustrerend is vooral dat ze de 4 maanden daarvoor niets kapot heeft gemaakt, waardoor ik goede hoop had dat ik alles volgend jaar gewoon weer terug kon gebruiken en krijgt ze in de laatste maand plots alles kapot. Ik heb ergens wel een vermoeden dat ze het niet zelf doet, maar dat het kuddegenootjes zijn die er per ongeluk op staan of aan trekken ofzo..

Idd wel grappig dat het zo enorm verschilt van paard tot paard wat betreft die temperatuur ... doet mij altijd denken aan alle artikeltjes in de zomer over "de thermo-neutrale zone" ... precies of ze zijn allemaal hetzelfde?
Jenara gaat met 40° gewoon lekker in de zon liggen, maar bij het eerste stormweer in september staat ze te bibberen van de kou.

@Tarzan, oh leuke foto's wel! maar hopelijk doet die dat niet onder het zadel idd :')

Hebben jullie trouwens verzorgsters voor jullie paarden? Ik heb iemand sinds juli ongeveer die alleen grondwerk komt doen (gratis dus ook uiteraard), alleen had ik van in het begin in de advertentie gevraagd dat er af en toe eens les werd genomen en dat doet ze dus niet. Ik had zondag nog eens afgesproken en er is dus 0,0 verbetering, Jenara negeert haar echt gewoon. Uiteindelijk heb ik dan staan les geven, maar dat lijkt me toch een beetje krom, dat ik ik gratis sta les te geven met mijn eigen paard in mijn vrije tijd. Dan had ik liever zelf getraind natuurlijk. Als ik dan begin over lessen, zegt ze altijd dat ze dat zo duur vindt ...

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:31

_Tarzan schreef:
Gek hoe dat toch per paard zo verschilt!

Hij zou het maar onder het zadel doen :=
Wat kan dat dier steigeren, niet normaal _O-

[ [url=m/bDj1hu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha mag hopen voor je dat hij het onder het zadel niet doet :+

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:06

Elevada gaat dus met heel heet weer/volle zon binnen staan, terwijl mijn pony dan buiten staat te genieten :')

Julie als ze niet voldoet aan je verwachtingen, dan is het jammer maar doei. Dat heb ik echt wel geleerd sinds in verzorgsterd voor de welsh heb. Ik had ook een tijdje een ruitertje, maar pony werd daar echt niet gelukkig van. Dan is het jammer, maar het werkt gewoon niet. Gelukkig klikte dat van 2 kanten niet ook.
Als jij al aangegeven hebt dat je wil dat iemand les volgt, en dat gebeurt niet, dan vind ik dat je dat best mag eisen. Of haar weg mag sturen.
Ik heb nu echt een hele fijne verzorgster die inmiddels ook echt een goede vriendin geworden is, dus ze bestaan zeker wel :D ;)

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:25

Afkloppen, maar onder het zadel doet hij het -als hij het doet- gelukkig beheerst :')

Oef Jenara, zo iemand zou ik inderdaad verzoeken om toch écht les te pakken en anders te laten vertrekken. Verzorgster zou je moeten ontlasten en geen extra stress bezorgen ;)
Ik heb geen verzorger en ook nooit gehad.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:24

Jenara, ik zou inderdaad ook haar vriendelijk doch dringend verzoeken les te nemen en anders op zoek te gaan naar iemand anders :) het moet je inderdaad ontzorgen en geen extra zorgen geven.
Ik heb trouwens geen verzorger. Bij mijn vorige merrie ook niet gedaan en hoewel het qua tijd misschien wel fijn zou zijn, 1 dagje bijvoorbeeld, heb ik het toch liever niet. Juist inderdaad om dit soort dingen te voorkomen of dat je toch anders bent met rijden

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:28

Ik zou haar voor een keuze zetten.. of op korte termijn les nemen of haar verzoeken naar een ander te gaan kijken.