Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:50

Succes vandaag Veerle92 en volgens mij ook Robijntjuh :D :D

Wij vandaag heerlijk genoten in het Amsterdamse bos. Hij vond het volgens mij super leuk. Hebben zelfs nog een paar boomstronken gesprongen en door de waterpoel gegaan :D Afbeelding
Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 06:14

Leuke en mooie foto’s komen er voorbij zeg <3

Neva vindt stilstaan onder de man ook echt mega moeilijk. Maar met een beloning (snoepje) wil ze wel even haar best ervoor doen haha. Neva is sensibel, maar de laatste tijd gelukkig een heel stuk minder nerveus.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:30

Hier is juist opstappen stilstaan het probleem. Ohz gaat het wel.
Ik heb meegelezen maar ivm een blessure heb ik niets met mijn merrie gedaan. IVM de blessure haar ook drachtig gemaakt dit seizoen dus komend jaar hoop ik een mooie baby van haar te hebben lopen.
Ik mag nu heel rustig gaan opbouwen dus dat gaan we trouw doen.

Ik zie leuke filmpjes voorbij komen en ook wedstrijden. Super leuk het begint wel te kriebelen hier ook dan.

_Tarzan

Berichten: 11189
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:39

Wat een heerlijke foto's Autumn <3
Dames hoe ging jullie wedstrijden?

Fuego vanmorgen sinds lange tijd nog eens gepoetst, was hard nodig, we hebben morgen een fotoshoot op de planning staan *\o/*
Hij glimt inmiddels weer prachtig (en is gelukkig ook weer afgevallen, op een of andere manier zijn mijn paarden altijd te vet :') ), mijn prachtige, knappe kerel <3


Afbeelding

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:40

Dank dames.! Gister ging iets beter als dinsdag en werd daarom ook beloond met 1 winstpunt :D

Ook de foto’s zonder groot logo binnen gekregen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:53

Hij ziet er idd goed uit Tarzan!!

En gefeliciteerd met je winstpunt Veerle!!!

Hier gaat het eigenlijk weer even stabiel na veel tegenslag, heb alleen last van een bilspier wat rijden niet echt fijn maakt op het moment. Gister een behandeling gehad, dus vanmorgen extra vervelend met rijden maar Quinn deed goed zijn best!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:57

Sta nog te wachten op de prijsuitreiking maar 190 en 191 punten.

Gefeliciteerd Veerle!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:06

Netjes!!

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:19

Gefeliciteerd Veerle! Wat een gaaf dier is het ook zeg. Is hij braaf op vreemd terrein?

En Robijntjah, gefeliciteerd! Wat een punten :wow: zijn dat dan 2 wp per proef?

Vervelend Iris! Hoop dat het snel over is. Wel heel fijn dat hij goed zijn best deed :D

Veel plezier met de shoot Tarzan! Hij glimt je in iedergeval al tegemoet :D welke fotograaf komt er?

_Tarzan

Berichten: 11189
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:44

Gefeliciteerd Dais! En spannend Robijn!
Iris1702, fijn om te horen dat het weer stabiel gaat!

Dankjewel dames, Fuego glimt inderdaad gelukkig weer na zijn lelijke wintervacht haha!
Autumnn, dankjewel, zal vast lukken! Anne van Dijk komt, is een oud stalgenootje die erg mooie foto's maakt :D


Autumnn, de foto's van januari zijn ook door Anne gemaakt :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 02-07-22 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:52

Veel plezier met de shoot.

Nee 195 is 2 wp. Daar zitten we de laatste keren dus wel lekker tegen aan.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:59

@Autumn, hij ziet er idd uit als een blij ei :D Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!

@Gefeliciteerd Veerle en Robijntjah met de punten! Veerle die van jou oogt zo ontzettend fanatiek, echt leuk om te zien :D Al kan ik me voorstellen dat ze het zich soms ook te lastig maakt :=

@Tarzan Fuego glimt je tegemoet :D Ik vind hem juist iets schraal, maar vooral in de bovenlijn. Daarbij heeft hij zijn bouw ook niet zo mee natuurlijk. Ik mis wat bespiering bij hem. Maar hij blijft een knappe man!

Bedankt nog voor het meedenken over mijn spanning. Ik ben er toch achter gekomen. Ik ben bang voor afwijzing van de eigenaar. Eerder werd dat ondersteund door het trauma afwijzing waar ik al heel lang mee loop. Maar daar heb ik laatst EMDR op gehad, en nu ben ik gisteren naar stal gegaan en ben ik gewoon mezelf gaan observeren, en kwma ik er dus achter dat het afwijzing is. Maar omdat dit nu niet meer gesteund wordt door mijn trauma, viel die angst eigenlijk ook snel weg.
Nu heb ik nog iets spanning, maar het is al vele malen minder :)

_Tarzan

Berichten: 11189
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:21

Klopt, bespiering is ver te zoeken helaas en zijn bouw werkt ook niet helemaal mee, maar qua buik is hij gelukkig weer flink afgevallen, hij had echt een dikke pens onder z'n ribben hangen namelijk :=
Ik hoop hem snel weer op te pakken en hopelijk eens een buitenritje te kunnen maken met hem!

Wat fijn dat je spanning al vele malen minder is! Hopelijk vind je snel weer het plezier terug!

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:23

_Tarzan schreef:
Klopt, bespiering is ver te zoeken helaas en zijn bouw werkt ook niet helemaal mee, maar qua buik is hij gelukkig weer flink afgevallen, hij had echt een dikke pens onder z'n ribben hangen namelijk :=
Ik hoop hem snel weer op te pakken en hopelijk eens een buitenritje te kunnen maken met hem!

Wat fijn dat je spanning al vele malen minder is! Hopelijk vind je snel weer het plezier terug!


Haha ja die pens is ook niet goed :') Doe je hem ook longeren oid?
Ik ben zeker opgelucht dat ik erachter ben wat het is. Ik heb wel stiekem een veulen op het oog om te kopen, misschien dat als ik iets van mezelf heb, dat ik daar dan veel blijer van word :) Ik ga nog niks verklappen, de kans is heul klein dat het veulen van mij wordt, maar wie weet :)

_Tarzan

Berichten: 11189
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:39

Ik heb m'n pols overbelast en moet even verplicht volledige rust voor m'n rechterarm, dus groot geluk voor Fuego doet hij op dit moment even helemaal niks :')

Oeh zou leuk zijn! :D

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:47

Earth schreef:
@Gefeliciteerd Veerle en Robijntjah met de punten! Veerle die van jou oogt zo ontzettend fanatiek, echt leuk om te zien :D Al kan ik me voorstellen dat ze het zich soms ook te lastig maakt :=


Hahah dat zeg je precies goed.. haar fanatieke karakter werkt haar inderdaad soms behoorlijk tegen :')

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:52

Herkenbaar verhaal maar dan met name met mijn schimmel :')

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:40

_Tarzan schreef:
Ik heb m'n pols overbelast en moet even verplicht volledige rust voor m'n rechterarm, dus groot geluk voor Fuego doet hij op dit moment even helemaal niks :')

Oeh zou leuk zijn! :D


Ai wat vervelend zeg!! Ik heb ook een polsblessure al 10 maanden, heb toch de hele tijd kunnen rijden met een sportbrace om, Quinn is heel losjes in de hand gelukkig. Maar aansingelen was meer een probleem. Maar een ellende is het wel. Beterschap!!

_Tarzan

Berichten: 11189
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:51

Dankjewel, ik heb er een cortisone spuit in gehad en de HA (die zelf ook rijd) heeft mij op het hart gedrukt er écht niks mee te doen := :') Aangezien ik er inmiddels ook al te lang mee door ben blijven gaan, heb ik nu de goede raad maar eens opgevolgd in de hoop dat het snel over is!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:15

Echt een drama die polsproblemen! Heb ook 2 spuiten gehad. Hopelijk herstel je goed!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:50

keeyzie schreef:
Hij is net 10 geworden dus we hebben nog alle tijd.
Nu met de nieuwe erbij sowieso even kijken wat we willen.
Working Equitation lijkt me ook zo onwijs gaaf, hier mensen die starten?


Met Villa reed ik altijd WE wedstrijden, en hiervoor met Goya ook. Ik hoop Donny klaar te stomen voor de WE wedstrijden :)

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:28

Wat een mooie punten allemaal!

Toffe foto's Veerle!

Tarzan, ik vind hem ook aan de schrale kant, maar ik heb er 1 lopen met obesitas en 1 die naar mijn mening goed is, maar waarschijnlijk ook gewoon te zwaar is :'). Voer je extra eiwitten bij toevallig? Of tri amino eiwitten? Dit heeft bij mijn ene merrie enorm geholpen voor bespiering van de bovenlijn.


Gisteren alleen op buitenrit geweest. 3 maanden geleden kreeg ik nog een paniek aanval als je tegen me zei dat ik moest gaan paardrijden op mijn eigen paard, en nu vertrek ik alleen op buitenrit. En het paard is zoo braaf, het zit echt allemaal tussen mijn oren! En ze spiegelt mijn angst. Als ik het eng vind, dan zij ook. Als ik zeg dat het goed is, dan gaat ze er gewoon langs. Gisteren kwamen we langs een camping met 100 schreeuwende kinderen en daar keek ze wel even, maar ze liep braaf door :D


Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:00

OMG wat mooi Dais <3 waar is dat? Herkenbaar hoor, dat het tussen je oren zit. Die Spanjaarden zijn daar zó gevoelig voor maar de beste leermeesters. Nero geeft bijvoorbeeld zo goed aan hoe hij gereden wilt worden.

Mijouxx

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-01-22

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:06

@keeyzie ja klopt ik rij met een presteq. Vind het zelf een heel fijn hoofdstel en hij loopt er prima op.
Ik had hem eerst voor een gevoelige kruising fries. En daar merkte ik zoveel verschil bij dat ik er gelijk mee ben gaan rijden toen ik dit paard kocht.

Gefeliciteerd met je winstpunten ! Wat goed !

@autumn wat een gave foto’s in het water ! Wauw !

Mijouxx

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:13

Vrijdag is mijn paard naar “huis” gekomen.
Super spannend allemaal.
Vandaag gaf meneer aan dat hij graag weer aan het werk wilde en hebben we even de bak verkend.

Er was een springles bezig (er staat standaard een parcours in het 20x60 gedeelte van de buitenbak) daar kon meneer gelijk maar een beetje aan wennen.
Hij vond het maar raar al die hindernissen en dan ook nog paarden die er overheen springen.

Al met al fijn kunnen rijden nadat de spanning was afgevloeid
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding