barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:44

Afbeelding
Afbeelding

Die van mij was 26 oktober 7 maand en is nu 1,43.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:08


Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:47

Hier eindelijk goed nieuws maandag weer naar de kliniek geweest en loulou liep zuiver yuppie. Echo's waren goed alleen links nu meer vocht in haar knie maar als we denken dat ze weer minder loopt moet ze weer ingespoten worden. Door haar bekken komt er sneller irritatie op haar knieen helaas. Maar ze mag nog rustig bak werk doen en buitenritjes maken. Helaas moeten wij dressuur schappen en kijken of we een andere uitdaging kunnen vinden wat we beide leuk vinden en wat loulou aan kan. Voor nu mogen we weer rustig opbouwen en er over 4 weken rustig proberen op te gaan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:35

Gematigd goed nieuws dus. Dat is mooi.

Vandaag weer een rondje met Sjaak gewandeld. Ging helemaal niet verkeerd. 1 kleine ontploffing maar, nadat we een ander paard met ruiter tegen kwamen. Dus ik ben blij.

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:48

Afbeelding
Sinds Juli 2017 eindelijk mijn knapperd op kunnen halen! Nooit verwacht dat ik voor een barock zou vallen maar wat een paard!
Zou niet meer weten wat ik zonder haar zou moeten.
Ze is nu 3,5 jaar & erg leergierig!
Zijn rustig bezig met haarzelf leren lopen op haar eigen benen. Alles op zijn tijd!
En zoals ik altijd zeg! Alles kost tijd! Je kan beter wat langer rustig aan doen en langer precies hebben dan te snel willen & de plet snel bederven!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:01

Mooi dier! Wat is haar afstamming?

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:43

Dat is dus onbekend bij haar! Krijg daar zoveel vraag naar, kon ik dat maar eens uitvogelen want ben er zelf ook erg benieuwd naar wie de vader en moeder is van mijn paard.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:44

Hoe kan dat nou onbekend zijn, als ze zo jong is? Hoe weet je dan dat t een BP is, in plaats van een ‘gewoon’ bont paard?

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:54

Fabster schreef:
Hoe kan dat nou onbekend zijn, als ze zo jong is? Hoe weet je dan dat t een BP is, in plaats van een ‘gewoon’ bont paard?

Namen zijn onbekend. Staan niet in paspoort.. weet alleen dat de moeder een bruin bonte kwpn is en vader een niet goedgekeurde fries.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:28

Ah, dus inderdaad wel BP ingredienten. Zonder papier dan, denk ik. Of niet? (Niet dat ik erg hecht aan papier trouwens, hoor). Kun je de fokker niet meer opzoeken? Paard kan niet zo vaak verkocht zijn op die leeftijd.

Ik heb zelf 1 rijpony met onbekende afstamming. Die is 10 en niemand weet wat er in zit. Ik gok op welsh x ijslander. Maar zou ook nog shet in kunnen zitten.

Als ik ooit geld over hou, ga ik eens dna onderzoek laten doen. Ben toch wel benieuwd.

Straks weer les met Sjaak. Ben heel benieuwd. Geef m nu ong een week monnikspeper. Laatst met eandelen leek hij rustiger. Eens kijken of dat vandaag ook zo is :D

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:52

Fabster schreef:
Ah, dus inderdaad wel BP ingredienten. Zonder papier dan, denk ik. Of niet? (Niet dat ik erg hecht aan papier trouwens, hoor). Kun je de fokker niet meer opzoeken? Paard kan niet zo vaak verkocht zijn op die leeftijd.

Ik heb zelf 1 rijpony met onbekende afstamming. Die is 10 en niemand weet wat er in zit. Ik gok op welsh x ijslander. Maar zou ook nog shet in kunnen zitten.

Als ik ooit geld over hou, ga ik eens dna onderzoek laten doen. Ben toch wel benieuwd.

Straks weer les met Sjaak. Ben heel benieuwd. Geef m nu ong een week monnikspeper. Laatst met eandelen leek hij rustiger. Eens kijken of dat vandaag ook zo is :D


Ja klopt, geen papieren! Jammer genoeg is ze al wel op vroege leeftijd vaak verhuist van huisje, ik ben namelijk de 4e eigenaar! En de laatste als alles zo blijft zoals het nu is. Want zou het niet over mijn hart krijgen om deze schat te verkopen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:47

O, dat zijn wel veel eigenaren in zo n korye tijd, ja.

Vandaag les gehad en ik denk toch echt dat de monnikspeper wat doet. Niet dat hij nu helemaal normaal is, maar ik ben toch echt heel blij. Geen idioot hysterisch gedoe. Ben erop gegaan. Nog erg op de handrem. Dat vind ik erg frustrerend. Dus nu als tip om dan uit de verzameling te werken naar meer voorwaards en ontspanning. Verzamelen vindt hij makkelijk en dat doet hij meteen om onder het meer tempo en voorwaarts uit te komen. Dus nu dus kijken of we vanuit de verzameling een ingang kunnen vinden. Maar was weer tevreden vandaag :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:12

Nog wat foto’s uit een filmpje gehaald. Sjaak had een nieuw dek, waar uiteraard eerst tegen geprotesteerd moest worden. En er was ook nog een enge hoek in de loswerkbak ook. En dan gaan de voetjes van de vloer _O-


Afbeelding
Afbeelding

Het leek wel een hert, met van die sprongen waar alle voetjes tegelijk van de vloer gingen :=

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:24

Fabster schreef:
Nog wat foto’s uit een filmpje gehaald. Sjaak had een nieuw dek, waar uiteraard eerst tegen geprotesteerd moest worden. En er was ook nog een enge hoek in de loswerkbak ook. En dan gaan de voetjes van de vloer _O-


[ [url=m/7JOYXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rMX5Mw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het leek wel een hert, met van die sprongen waar alle voetjes tegelijk van de vloer gingen :=


Je weet zeker dat er geen arabisch bloed in zit hihi

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:00

Mafkikker is het ook.

Wat voor bbp heb je erop liggen? Ik wil er ooit misschien ook nog 1. Als ik nog durf

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:01

Nee, geen arabisch bloed. Maar hij doet zijn best om er op te lijken. Ging op een gegeven moment ook echt met die staart un de lucht := . Maar was na een paar minuten over. Heeft goed gelopen.

En die deken is dus zo n ding als Back on Track, alleen van Fedimax. Werkte echt goed. Hij had t er warm van. En hij zweet echt niet snel. Dus dat vind ik een goed teken. Kan ik mss de winter blijven door rijden. Zou de eerste winter worden, dan.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:02

En je bbp?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:06

Dat is echt geen bbp, hoor _O- . Dat is een Deuber Relvas zadel. Maar ik heb er een zalea van een Zaldi Schooler op gedaan. Zit even lekkerder. Die zweetbladen moeten vormen, maar tot die tijd is zo n bontje niet erg :D

Je hebt echt hele fijne bbps! Mijn juf heeft ze ook. Zal die naam eens opzoeken. Maar als je iets zoekt, kan ik je die wel aanraden. Ik heb zelf die van Voest. Is traagschuim, dus daar zink je een beetje in. Val je er niet zomaar af. Nadeel is dat hij nofgal breed is, vooral bij je benen. Dus weinig kuitcontact. Maar deze is in ‘spaanse stijl’ gesneden. Dus het voordeel van het traagschuim, maar wel goed contact bij je benen. Ik zal t even navragen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:09

Deze is t:


Afbeelding
Zoutewelle is het merk

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:06

Dank je wel. Ik heb al op een kifra gezeten. Maar moet nog beslissen Of ik er 1 neem en dan ook welke

Ivy, proficiat met je gouden veulen!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:07

Gefeliciteerd Ivy! *\o/* heel verdiend!

Linnetje85
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:48

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 8 jarige merrie van Bonte Willem X KWPN

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:41

Prachtdier Linnetje85!

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:41

Wat een knapperd linnetje

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:27

Prachtige merrie hierboven!

Hier weer een tegenslag. Zaterdag superfijn gelest. Paard liep heerlijk ontspannen en voor het eerst in lange periode weer een galop gedaan. Dit ging best goed. (Galop vind ik namelijk zelf erg spannend).

Zondag weer gereden en ze liep weer super. Dus laat ik die galop maar weer proberen. Pff had ik dat maar niet gedaan. Paard kwam in verzet. Steigeren en bokken. Ze heeft me er dus flink af gegooid. Daarna weer opgestapt, maar ze kwam constant in verzet. We kunnen dus weer op 0 beginnen. Vandaag is tandarts erbij geweest. Ben nog bezig met zadelmaker. De laatste tijd reageert ze wel boos met opzadelen.
Pff baal hier zo van, net weer wat vertrouwen opgebouwd en dat is in 1 klap weg. Nog even afwachten wat de tandarts gedaan heeft, aangezien ik er niet bij kon zijn. Dan zo snel mogelijk samen met instructeur aan de slag en kijken waarom ze zo reageerde.

Ook nog in twijfel of ik de Bucas Recuptex deken bestel, aangezien haar lendenen wel een zwakke plek zijn.