barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:08

Wat een fijne foto Leo.

Heb je enkel nog gezeten of ook gestapt?

Heb je rock alweer zo lang?

Leo

Berichten: 50132
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:12

We hebben ook een aantal rondjes gestapt, uiteraard onder begeleiding van zijn trainer. :j
Ja we hebben hem sinds half augustus 2015. De tijd gaat al weer zó hard. In de tussentijd is het een heel fijn en stabiel paard geworden aan de hand, ontzettend werkwillig. Alleen het stukje rijden bleef ingewikkeld en hebben al meerderen zich hard op verkeken. Inmiddels gaat hij echt hard vooruit, heeft hij van de week zijn eerste draf onder het zadel gedaan. En gister werd ik op deze manier verrast. :D

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:28

Wat goed Leo!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:15

Ook stoer, Leo!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:49

Afbeelding

Mijn knappie met haar nieuwe deken.
Vraagje vinden jullie ook dat mijn hoefsmid haar hoeven te lang laat? De 1 zegt ze zijn prima andere zeggen weer ze zijn te lang. Ze heeft rechtsvoor wel een stijl hoefje. En op deze foto zijn ze erg vies van het zand maar geeft wel een idee van hoe ze nu zijn.
Ze is 4 weken geleden voor het laatst bekapt.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:51

Wat gaaf leo mag ik vragen hoe groot jouw paardje is?

Leo

Berichten: 50132
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:45

Tundra schreef:
Wat gaaf leo mag ik vragen hoe groot jouw paardje is?


Hij is 1,46m :) hij is kruising BP met een ponymerrie.
Voor mij met mijn 1,64 een ideaal maatje :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:52

Tundra, ik vind de tenen ook lang en hij staat hoog op zijn hielen. Zo zou ik mijn paard nuet neerzetten. Maar ik heb jouw paard nog nooit van dichtbij gezien, dus kan daar niet veel over zeggen. Ik hou van mooie kleine ronde hoefjes. Maar mijn Sjaak heeft bijvoorbeeld platvoeten. Zijn voeten zijn net kamelenvoeten := . Ik hou ze zelf heel regelmatig bij 2-3 weken) en de hoefsmid komt 1 x 3-4 maanden om te kijken of alles nog goed gaat. Dus alle voeten zijn eigenlijk altijd pas bekapt. Maar ze zijn nooit mooi klein en rond. Niet elk paard heeft ideale voeten.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:27

Tundra, ik vind de tenen ook lang en hij staat hoog op zijn hielen. Zo zou ik mijn paard nuet neerzetten. Maar ik heb jouw paard nog nooit van dichtbij gezien, dus kan daar niet veel over zeggen. Ik hou van mooie kleine ronde hoefjes. Maar mijn Sjaak heeft bijvoorbeeld platvoeten. Zijn voeten zijn net kamelenvoeten := . Ik hou ze zelf heel regelmatig bij 2-3 weken) en de hoefsmid komt 1 x 3-4 maanden om te kijken of alles nog goed gaat. Dus alle voeten zijn eigenlijk altijd pas bekapt. Maar ze zijn nooit mooi klein en rond. Niet elk paard heeft ideale voeten.[/quote]


Afbeelding
Hier een iets betere foto die van gister vertekent wat

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:35

Zo vind ik t wel weer meevallen. Maar nogmaals, om het echt goed te zien, zou ik er ook onder moeten kijken. Maar als je zelf twijfelt, kan t nooit kwaad om je te verdiepen in hoeven en eens aan je smid te vragen waarom hij ze zo bekapt.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:20

Wij gaan overstappen op een natuurlijke bekapper die mij er ook meer over gaat leren. Maar was benieuwd wat jullie nu van haar hoeven vonden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:07

Goedzo. Heb ook wat natuurlijk bekapcursussen gevolgd. Maar wil toch wel
Graag dat een echt goeie hoefsmid er ook naar kijkt. Dus daarom laat ik die toch een paar x per jaar komen.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:05

Ik kan er niet over oordelen. Alejandro staat op ijzers, en lykke heeft prachtige voeten!
Wel bekapt mijn hoefsmid altijd iets binnendoor achter, dit had voornamelijk te maken met de toen slappe knieen van Alejandro in het dekseizoen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:02

Vandaag had mijn dochter weer les en dan les ik
altijd mee met Sjaak. Lekker de basic dingen. We hadden nogal haast (dochter laat uit school en juf moest vroeg weer weg), dus Sjaak in zijn tuig, even snel longeren en erop. Vanmorgen was ik aan t twijfelen of ik zijn deken op zou laten. In het zonnetje was t heerlijk weer, maar zonder zon best koud. Ik besloot de deken af te doen, ook met de gedachte dat als ik m pas af zou doen voor de les, hij mss helemaal de lucht in gaat.

Afijn, dus ik erop en get ging niet fijn. Bij elk geluid dat ik maakte bevroor hij en was hij niet meer vooruit te krijgen. Als ik daar doorheen doorzet, ontploft hij, dus dat doe ik liever niet. Maar het bleef zo en ik wetd er ook aardig gefrustreerd van. En hij zette zich steeds meer schrap. Ik zat echt niet lekker op zijn rug. Verwachtte elk moment een ontploffing en straks breek ik mijn nek.

Dus ben er maar af gegaan, paard met tuig en al in de ring gezet, flink laten draven en galopperen. Ging heel relaxt. Ben er weer op gestapt en nog heerlijk in de ring kunnen rijden. Beter dan in tijden, mag ik wel zeggen. In de bak loopt hij toch altijd wat op de handrem. Hier in de ring ging het heel lekker ontspannen. Fijne draf met energie en veel schwung. Ik rij eigenlijk liever niet in de ring, omdat dat eigenlijk gewoon een stukje van het weiland is en daar is inmiddels best een hoefslag uitgesleten. Dus zijgangen zijn daar niet makkelijk. Maar de kou komt er weer aan en elke winter moet ik stoppen met rijden omdat hij niet meer te doen is. Maar mss in de ring kan dat wel. Hij is vorige week weer nagekeken door de osteo en weer goedgekeurd. Heb ook zijn winterdekje erbij gepakt. Die heb ik vorig jaar gekocht en nooit gebruikt, omdat ik in de winter niet reed. Bet is zo n ding van Fedimax waar keramiek of iets dergelijk in zit. Beetje het idee van Back on Track. Alleen ander merk. De bedoeling is dat t warmte weerkaatst en dus ontspannend werkt. Ben heel benieuwd.

Maar als hij dan zo raar is, is het echt een eng paard. Voelt heel oncomfortabel. Alsof elk moment de hel kan losbreken. Maar gelukkig heb ik het goed kunnen afsluiten en waren zowel Sjaak als ik tevreden en ontspannen.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:13

Als je ervaring hebt met dat dekje,post je dat dan hier?

Ik heb gisteren de dekens er maar weer opgedaan. Bontje heeft het niet koud, ondanks de dunne vacht, voelt ook warm aan op de huid. Maar wil toch voorkomen dat ze de spieren op de rug gaat vastzetten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:03

Als ik ga rijden, zal ik er ook een foto van maken. Het is nl echt en lang dek. Gaat over rug én kont (je hebt dus meteen een soort uitrijdeken). Sjaak kan indedaad ook zijn rug goed gaan vast zetten door de kou. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Ben alleen benieuwd of ik de boommaat dan moet aanpassen. Het is wel een dik dek. Ik heb nu gewoon een katoenen dekje eronder.

Ik heb wel een ervaring gelezen (ooit) van een bokker over dat dekje en die was er erg tevreden over. Ben dus benieuwd.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:44

Poeh lastig hoor dat Sjaak zo kan reageren. Wel fijn dat het in de ring wel goed gaat.

Wij zijn hier inmiddels ook weer op de goede weg. Doressa kwam lange tijd in verzet en ging steigeren. Heb diegene die haar beleerd heeft er 2 keer bij gehad. Hij concludeerde dat ze haar tong over het bit gooide en daarom in verzet kwam. Heb het bit wat hoger gedaan en de neusriem wat strakker. Binnenkort komt er een tandarts bij, toch voor de zekerheid even naar laten kijken. Als ze de ontspanning naar de hand heeft, is ze sowieso wel rustig met haar tong. Dus het kan natuurlijk ook rijtechnisch zijn. Ik moet in iedergeval erg consequent zijn en zorgen dat ze goed aan been is.

We kunnen nu heerlijk door weer en wind rijden nu ze op pensionstalling staat. De binnenbak kunnen we bijna altijd gebruiken :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:03

Haha, ja, Sjaak is wel een speciaal geval. Ik weet niet of jullie iets van Parelli weten (ik niet zoveel eigenlijk, behalve ijn karakterbeschrijvingen van paarden)? Hij heeft ‘Horsenalities’ beschreven. Karakterbeschrijvingen van 4 soorten paardenkarakters (waarbij een paard niet persé in 1 hokje valt). Hij heeft het dan over Left Brain Introvert of Extravert (zijn de coolere paarden) en Right Brain Introvert en Extravert (de hetere paarden). Ik had Sjaak altijd in het hokje RBE geplaatst. Heet, maar komt goed. Maar ik ben bang dat hij toch wat naar RBI verschoven is. Nou is Right Brain toch al niet mijn favoriete kant, maar Introvert al helemaal niet. ‘Ze zeggen’ (en nogmaals, ik ben er niet heel erg in thuis), dat bij de RBI’s de meeste ongelukken zijn. Binnenvetters die in een split second kunnen ontploffen. Dat heeft Sjaak dus ook. Eerst was hij gewoon altijd hysterisch. Was ook nietfijn trouwens. Ik dacht dat ik hem dus aardig had getraind naar wat meer ontspanning (en zo ziet t er ook echt uit hoor!), maar blijkbaar is hij gewoon heel erg gehoorzaam in dingen, maar bouwt hij stiekem echt veel spanning op, wat er dan in 1 x uit komt.

Gelukkig heb ik een juf die veel ervaring heeft met dit soort paarden. Blijkbaar verdwijnen veel van deze paarden in de handel, óf met sukkels van eigenaren (zoals ik) die dat zielig vinden, komen bij (oa) mijn juf terecht. Van mij was deze juf toeval, want die had ik al voordat Sjaak in beeld was. Maar ben wel blij met haar begeleiding.

Dus of ik ooit met hem buiten ga rijden, begin ik eigenlijk steeds meer te betwijfelen. Ik word er niet jonger op. Maar dan maar leuk rijden in de bak. Ben zindag naar de Spaanse Rijschool geweest in Ahoy en we hebben nog heel wat te leren :+ . Dus uitdaging genoeg. En ik moet zeggen; ik ga m echt goed aanvoelen. Ik kan inmiddels aardig (niet foutloos) aanvoelen wanneer wel en wanneer niet en wanneer ontspanning ook ontspanning is en wanneer een wassen neus. Maar er zit soms een grijs gebied, waar ik dat nog niet goed kan inschatten. Soms zijn er momenten dat ik niet weet of t nou echt spanning is (niet doorzetten) of gewoon geen zin (wel doorzetten). En daar komt hij wel eens met dingen weg, denk ik. Maar goed, wie weet, ga ik dat iok nig goed aanvoelen. Het is wel een mooie leerweg samen. Van zo n paard word je erg wijs... :=

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:57

Tijd niet gereageerd zag ik, maar wel meegelezen.

Die van mij springt ook constant heen en weer, maar tussen left brain extrovert en right brain extrovert. Inderdaad heeel lastig inschatten wanneer het prutsmuts is of spanning.
Gelukkig is ze wel altijd beheersbaar en blijft ze door veel oefenen en trainen steeds vaker gewoon in die linker helft. Ze is gelukkig wel vrij brutaal, een beetje een grapjas en niet heel snel onder de indruk van dingen. Het alleen zijn vind ze wel spannend. Eigenlijk moet ze elke keer even weten van: kijk, het is helemaal niet zo spannend. Zodra ze dat door heeft beginnen de grappen ook meteen weer.

Vandaag les gehad, er nu voor de 6e keer op gezeten en het ging super :) stuk gedraafd aan de longe en ook voor het eerst los gestapt.

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:38

even foto van Destiny tussendoor ze groeit als kool! Ze is sinds gister alweer 8 maand oud!

Afbeelding

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:53

KirstenChes schreef:
even foto van Destiny tussendoor ze groeit als kool! Ze is sinds gister alweer 8 maand oud!

[ [url=m/mV1D4r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe groot is ze nu?

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:22

Weet ik niet precies 2 maand terug was ze 1.33, maar inmiddels al wel weer flink gegroeid denk dat ze rond de 1.38/1.40 is nu. Zal haar binnenkort weer eens meten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:06

Zó wat een nek! Lijkt wel een giraf! :=

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:14

haha ze zette hem ook wel even erg op hoor echt een tuigpaardennek haha zo zag ons tuiger hengst veulen er toen ook uit en die heeft nu een prachtige hals

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:19

Ik zag dit bericht een aantal weken geleden en realiseer me nu pas dat het over mij ging. :')

Fabster schreef:
meisje2000 schreef:
Mijn bp was heel cool in zijn koppie. Keek nergens van op. En was heel braaf ondanks zijn leeftijd. Met inrijden geen stap verkeerd gezet. Wel voorwaarts maar niet drammerig. Ik heb hem in juli verkocht en binnen 3 dagen liep meneer bij zijn nieuwe eigenaren voor de kar. Nog nooit een tuig opgehad of iets getrokken [ [url=m/fULtN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier de foto na drie dagen bij hun te zijn

Maar jij hebt m verkocht omdat je eraf was gevallen en daarna nooit meer vertrouwen in je paard hebt gekregen, toch? Dan heb ik toch vraagtekens.

Dat was ik trouwens, haha.

Mijn barock pinto was destijds absoluut niet koel in de kop en zeer voorwaarts.
Ze wordt nu bij haar nieuwe eigenaren zeven dagen in de week gereden.