Menorquinas in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taat2001
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-15

Menorquinas in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:06

Hoii,
Ik weet niet of dit onderwerp al bestaat, maar ik vroeg me af wie er nog meer eigenaar is van een Pura raza Menorquina.
Ik zelf heb een 5-jarige Menorquina merrie genaamd Xakhira HS :))
ze komt van stoeterij 'Het Soerhuis"

Wat foto's van Xakhira
Afbeelding
Afbeelding

Groetjess Talitha :wave:

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Menorquinas in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:07

Oh wat leuk! Die stoeterij was klant bij de kliniek waar ik werkte, mooie paarden hebben zij :j

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:00

Kleine schop voor dit topic, want vind het leuk om andere exemplaren van dit ras te zien. :D

Wat een leuk dier heb je daar trouwens! Mooi koppie zit erop. Hoe is haar karakter?
Heb zelf ook een tijdje een menorquin verzorgd en gereden, die kwam ook van Stoeterij het Soerhuis. :j Volgens mij heeft een manege in Klarenbeek daarnaast een stuk of 3 merries van ze op stal staan, waaronder de moeder van het paardje dat ik reed.


Afbeelding
Dit was het paardje dat ik verzorgde, een P.R.M. ruin van inmiddels 8 jaar oud.

Taat2001
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:02

_Denise_ schreef:
Kleine schop voor dit topic, want vind het leuk om andere exemplaren van dit ras te zien. :D

Wat een leuk dier heb je daar trouwens! Mooi koppie zit erop. Hoe is haar karakter?
Heb zelf ook een tijdje een menorquin verzorgd en gereden, die kwam ook van Stoeterij het Soerhuis. :j Volgens mij heeft een manege in Klarenbeek daarnaast een stuk of 3 merries van ze op stal staan, waaronder de moeder van het paardje dat ik reed.


[ Afbeelding ]


Dit was het paardje dat ik verzorgde, een P.R.M. ruin van inmiddels 8 jaar oud.


Wat leuk! Ik heb nog niet zo heel veel Menorquinas in Nederland gezien.
Xakhira heeft een heel lief karakter maar is wel een dondersteen. Zodra ze de kans heeft om bv te rennen en te bokken zal ze dat ook zeker doen. :') maar als ze klaar is met haar circus optreden wilt ze meestal wel alles voor je doen. :j

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:17

wat een mooie paarden! heb een aantal jaar geleden idd op Menorca zelf op zo'n zwarte schone mogen rijden, en we waren er ook tijdens de feesten waarbij de hengsten in het dorp hun kunsten laten zien met hun rijders, steil overeind; heel indrukwekkend en vriendelijk festival. zijn hele leuke dieren, wat rijden jullie ermee? klassiek? recreatief?

Taat2001
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:56

vladimir1979 schreef:
Zijn hele leuke dieren, wat rijden jullie ermee? klassiek? recreatief?


Ik rijd dressuur, maar ben nu nog vooral bezig met controle en simpele oefeningen. De Spaanse dressuur vind ik heel gaaf om te zien<3

Menorca

Berichten: 2
Geregistreerd: 03-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:18

Hallo, topic is al oud maar ik ben de gelukkige eigenaar van een PRM ook via het soerhuis. Graag kom ik in contact met andere eigenaren. Er bestaan ook een fb pagina; de menorca in Nederland
Afbeelding