lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:50

Niet buigen naar rechts en overall niet rad. Ik denk zelf iets in de hals of atlas/draaier. Maar op echo en röntgen is weinig te zien.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:26

Tessebes schreef:
Niet buigen naar rechts en overall niet rad. Ik denk zelf iets in de hals of atlas/draaier. Maar op echo en röntgen is weinig te zien.



Oh lastig zeg, als er ook op de echo niks te zien is…
Had jij nou ook op PSSM getest?
Daar komen ook best vage niet te plaatsen klachten vandaan weet ik helaas uit ervaring…

Ferro gaat op en neer, goeie en slechte dagen, het is steeds weer puzzelen en zoeken wat er wel en niet lukt en wat dan net weer triggert of juist goed is…
We puzzelen door en kijken wat hij aan kan.
Zolang het lukt train ik hem rustig verder en starten we nog hier op de club wat proefjes.


Afbeelding

Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:47

Wat een mooie leeftijd al femke_tweety ik hoop dat de mijne ook ooit zo oud mag worden :o.

Balen zeg tessebes, hopelijk komen jullie er achter wat er aan mankeert..

Mijn 2-jarige groeit goed en heeft het goed naar de zin op dr nieuwe plek. Eindelijk geen geschrok meer met brokken etc.

Afbeelding

Afbeelding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:32

Ach wat een koppie, kom maar brengen! ;)

Nouvel; pssm1 wordt nu getest maar geloof ik eigenlijk niet, omdat ze na een bepaalde beweging in de staak is gegaan en ze hier nog steeds last van heeft. Bloedwaarden worden nu ook getest.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:42

Wat een knapperd zeg elina!

Tessebes, ik heb pssm1 en 2 in 1x laten testen, volgens mij hebben lusitano’s nauwelijks pssm1, heb je eerder kans op 2 als het pssm zou zijn. Het lastige is dat je dat ook niet uit het bloed kunt halen.
Sterkte ermee, echt heel lastig…

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:58

PSSM 1 komt bij Lusitano's eigenlijk niet voor; dat is een koudbloed probleem. Komt dus wel voor bij koudbloeds en rassen waar veel koudbloed in zit maar verder eigenlijk niet. PSSM2 test is dan de moeite waard of gaan beginnen met het PSSM dieet. Als je paard dan zichtbaar verbeterd dan weet je meer.

Je kan op sommige plekken ze helemaal op de foto zetten met contrastvloeistof; als er dan iets mis in het bewegingsapparaat weet je dat meteen.

We hebben hier nu tijdelijks een gepensioneerde Quarter staan die na zo'n foto zware artrose van de schoft/ schouder en SI bleek te hebben.

Bloedwaarden zeggen jammer genoeg ook niet alles.

Sterkte.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:13

Ik denk idd na over een scintigrafie, kosten zijn echter niet grappig en ik ben al 7x naar de kliniek geweest. Als het echter in de weke delen zit, weet je nog steeds niks.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:00

Tessebes schreef:
Ik denk idd na over een scintigrafie, kosten zijn echter niet grappig en ik ben al 7x naar de kliniek geweest. Als het echter in de weke delen zit, weet je nog steeds niks.


Kosten wordt je inderdaad niet blij van. Al eens door laten meten door een holistische arts? Soms komen daar wonderbaarlijke dingen uit.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:39

Dat is het meest waardeloze dat je niet kunt vinden wat het is, sterkte

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:14

Ik ben ook nog steeds heel blij met haar. Ben benieuwd hoe ze in de toekomst onder het zadel gaat zijn.

Balen hoor tessebes ik duim voor je dat ze toch wat kunnen vinden uiteindelijk..

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 16:53

3mnd nu
Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:55

Wat een knapperd! Dat is al een hele bonk!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:39

Knappie zeg! <3

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:05

Hallo! Sorry dat ik zo even kom binnenvallen in jullie topic. Ik heb vorig jaar voor het eerst met een PRE gereden, en eigenlijk instant verliefd op het sensibele en werklustige karakter. Nu ben ik aan het kijken om een paard te kopen, maar ik ben een beetje aan het uitwijken naar lusi's, merk ik. Hun bouw spreekt me net wat meer aan meestal. Ik lees wel dat de lusi en PRE wel te vergelijken zijn maar niet helemaal hetzelfde. Nu had ik graag eens wat les gehad op een lusi zodat ik eens kan voelen of het iets voor mij is. Weten jullie toevallig een fijn adresje? Liefst prov. antwerpen, limburg (BE) of Noord-brabant en Limburg (NL).

Ik ben overigens gewoon een dressuurruiter, en zou het liefst gewoon basis dressuurles hebben. Hoeft ook zeker niet op hoog niveau zijn ofzo.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 20:40

Kiwiaa schreef:
Hallo! Sorry dat ik zo even kom binnenvallen in jullie topic. Ik heb vorig jaar voor het eerst met een PRE gereden, en eigenlijk instant verliefd op het sensibele en werklustige karakter. Nu ben ik aan het kijken om een paard te kopen, maar ik ben een beetje aan het uitwijken naar lusi's, merk ik. Hun bouw spreekt me net wat meer aan meestal. Ik lees wel dat de lusi en PRE wel te vergelijken zijn maar niet helemaal hetzelfde. Nu had ik graag eens wat les gehad op een lusi zodat ik eens kan voelen of het iets voor mij is. Weten jullie toevallig een fijn adresje? Liefst prov. antwerpen, limburg (BE) of Noord-brabant en Limburg (NL).

Ik ben overigens gewoon een dressuurruiter, en zou het liefst gewoon basis dressuurles hebben. Hoeft ook zeker niet op hoog niveau zijn ofzo.

Les niet maar je kunt romina steiner misschien vragen ze kan je veel vertellen en je het misschien ook kunnen laten voelen

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:15

Bedankt voor de tip!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 21:09

Al weer 3 mnd en 1 week
Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:10

Mooi hoor, groeit al aardig zo te zien :j

_bella_
Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:18

Gaan er mensen uit dit groep naar de Lusitano Festival ?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:28

Ik zie dat dat hier vlakbij is, als ik kan ga ik wel even kijken denk ik.

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:13

Helaas voor mij te ver rijden om even langs te gaan. En vond mijn merrie dit jaar nog te jong voor de keuring :o

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:17

Ik had wel graag heen gewild, maar gezien alles nu testen voor toegang is laat ik het aan me voorbij gaan.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 11:22

Matheno schreef:
Ik had wel graag heen gewild, maar gezien alles nu testen voor toegang is laat ik het aan me voorbij gaan.

Precies dat

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:08

Matheno schreef:
Ik had wel graag heen gewild, maar gezien alles nu testen voor toegang is laat ik het aan me voorbij gaan.


Exact, ik ben al jaren geen lid maar omdat die organisatie nog nooit heeft gewerkt en zal het nu ook nooit meer worden. Een club die meewerkt aan apartheid mag wat mij betreft *******.............. -:(- . Ik hoop dat de opkomst echt beneden peil is en mensen hun conclusies gaan trekken.
Zouden ze de uniformen al besteld hebben?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 15:10

ElCid schreef:
Matheno schreef:
Ik had wel graag heen gewild, maar gezien alles nu testen voor toegang is laat ik het aan me voorbij gaan.


Exact, ik ben al jaren geen lid maar omdat die organisatie nog nooit heeft gewerkt en zal het nu ook nooit meer worden. Een club die meewerkt aan apartheid mag wat mij betreft *******.............. -:(- . Ik hoop dat de opkomst echt beneden peil is en mensen hun conclusies gaan trekken.
Zouden ze de uniformen al besteld hebben?

Ja verschrikkelijk he