Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 166 van de 206 [ 5131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 206  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lusitano praat en foto,s

 
Profiel   

floripori17 Wat een knap stel zeg!
Je vindt vast een fijn plekje voor het veulen!

Tessa, wat een enorme pech heb jij gehad zeg... heel veel sterkte met dit verlies...
Hoop dat je snel een nieuw fijn maatje vindt!

Hier gaat alles zo z’n gangetje, zomervakantie weer aan z’n eind, weer aan de slag dus!
Dinsdagochtend met een kennisje met 2 lusitano’s naar strand geweest, mijn moeder heeft wat foto’s gemaakt, zaten nog wel wat leuke tussen

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 22:13 



 
Profiel   

Wat een "bonk" wordt Ferro opeens Ellis, leuk om te zien! En heerlijk op het strand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 22:25 



 
Profiel   

Ja begint best nog een aardig paard te worden, helaas is het vet er moeilijk af te krijgen... :+

En vanmorgen *\o/*


Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 13:16 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Elisa2 schreef
Mooi dier! ik vind die blauw ogen zo mooi..welke kleur is hij precies? perlino?

Inderdaad afschuwelijk die melanomen, komen ze alleen bij schimmels voor? en zoja bij alle schimmels? of is er ook een erfelijk stuk? Hoe oud is Cedro nu? ook een vreselijke manier om je paard te verliezen zeg.


We vermoeden Perlino omdat hij best rossig is (donkerder/gekleurder dan een cremello die we op stal hadden) Maar hebben hem niet laten kleurtesten nog.

Melanomen kunnen ook bij andere kleuren voorkomen maar word vooral gezien bij schimmels ivm bepaalde pigmentatie van de huid. Melanomen is een vorm van huidkanker waarbij pigment cellen zich gaan ophopen. Daarom komt er ook vaak zwarte smurrie uit als ze open gaan. Ook groeien melanomen daarom alleen op plekken waar de huid diep zwart is en vaak haarloos. (koker, liezen, staart wortel, anus, oogleden, lippen etc)
Cedro is nu 13 jaar, in de bloei van zijn leven. Hij is wel een schimmel die al heel jong spierwit was geworden. Weet niet of dat ook nog een meer verhoogde kans geeft op zilke melanomen zoals hij ze heeft.


Wat een ellende zeg...13 is nog heel erg jong ook.
Ik vraag me ook wel af of er een verhoogde kans is wbt het vroeg helemaal wit worden, of dat er wellicht ook een erfelijke factor mee speelt.

Het zal ook wel aan de plekken liggen waar ze verschijnen en of ze goed of kwaadaardig zijn..of ze er oud mee worden?

Nouvel: dat ziet er heerlijk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 13:26 



 
Profiel   

Ik ben van de week bij een kleine bruine Lusitano merrie van 5 geweest. Echt een heel leuk ding, nieuwsgierig, vriendelijk en werkwillig. Wel onervaren nog, maar netjes aangereden. Ondanks dat ik niet groot ben, vond ik haar voor mij te fijntjes gebouwd. Mocht iemand een goed plekje voor haar weten, pb me dan, want ik gun dit beestje een goed tehuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 09:43 



 
Profiel   

Toevallig sprak ik vandaag iemand die deze merrie kende van de vorige stal waar ze stond, ze vertelde dat het echt een super lief en vriendelijk diertje is met een fijn karakter, makkelijk in de omgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 10:20 



 
Profiel   

Wat een leuke verhalen en foto's zie ik weer voorbij komen!
Ik ben erg weinig tot niet op Bokt, dit is eigenlijk ook echt de enige topic die ik volg.
Daphne kennen jullie wel, van Cedro en Scampi. Wij staan op dezelfde stal.
Al een lange tijd heb ik niks over Guapa gepost, maar vond het nu toch weer eens tijd.

Gisteren reed Daphne op mijn meisje en ik vind dat zij de laatste tijd flink voor uit gaat.

Sorry Daph, moest jullie even spammen ❤
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 09:18 



 
Profiel   

Ik bump het topic weer eens even onhoog. Heb nooit meer laten weten hoe het daadwerkelijk met cedro verder verloopen is. De operatie was geslaagd, veel weggehaald alles is ook heel vlot genezen.
Op dit moment... Is Cedro fitter dan ooit te voren en dressuurmatig zijn we ook met hele grote sprongen vooruit gegaan voor zij doen. Binnenkort voor 2e keer een crossles samen en volgende week voor het eerst een Oefencross.

[ img ]
(mijn houding is beroerd, i know. Wilde met hem gaan springen en had mijn beugels al lekker kort)
[ img ]


Scampi gaat ook heel goed, is braaf onder het zadel de enkele keer dat we er op zitten. konden al stap, draf en galop in bos zonder ander paard er bij. Hij is nu ook 2 keer voor de menkar geweest. dit moeten we nog goed gaan vervolgen.

[ img ]

[ img ]


Mijn vader heeft ook laatst een keer op zijn Scampi mogen rijden. Was hun aller eerste keer samen. Mijn vader is nog een vrij beginnene ruiter.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 04:31 



 
Profiel   

Wat een braverd! en wat fijn dat de operatie bij Cedro goed verlopen is. Denk je dat hij fitter is omdat alles weggehaald is? of zit hij sowieso lekker in zijn vel?

Leuk dier is Guapa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 10:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat een braverd! en wat fijn dat de operatie bij Cedro goed verlopen is. Denk je dat hij fitter is omdat alles weggehaald is? of zit hij sowieso lekker in zijn vel?

Leuk dier is Guapa.


Ik durf niet te zeggen of hij zich nu beter dan ooit voelt mede door de operatie. Lijkt mij onwaarschijnlijk omdat geen van de melanomen werkelijk in de weg hebben gezeten vooralsnog.

Ook ben ik wel anders met hem gaan trainen en ook zijn dieet een beetje omgegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 11:50 



 
Profiel   

Dank je Elisa2.
Zij is de moeder van Scampi,van Daphneeeej

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 21:12 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat jullie Scampi zo met bareback pad en halstertje kunnen rijden! Fijn voor je vader ook dat hij zo braaf is. Lekker van genieten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:08 



 
Profiel   

Guapa ziet er goed uit zeg!

En wat is Scampi toch een gaaf paardje. Wat leuk dat je vader ook nu ook zijn eerste ritje op zijn eigen paard heeft kunnen maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:34 



 
Profiel   

Dank je Rider!!
Ach en die Scampi gaat zo goed, maar ook echt zo stoer van Daph haar pap er op te stappen. Zo zie je maar weer wat voor geweldige paarden Lusitanos zijn❤

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 22:13 



 
Profiel   

Geweldigste scamp. En je houding is toch geen punt de meeste spring ruiter zitten niet al te best .
Hier groeit de merrie langzaam, heel benieuwd wat we voor een veulen gaan krijgen eind april.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 10:19 



 
Profiel   

DeniseSoares schreef
Dank je Elisa2.
Zij is de moeder van Scampi,van Daphneeeej


Grappig ze heeft zo'n jonge uitstraling dat ik dacht dat het nog een jong paard was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 10:25 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
DeniseSoares schreef
Dank je Elisa2.
Zij is de moeder van Scampi,van Daphneeeej


Grappig ze heeft zo'n jonge uitstraling dat ik dacht dat het nog een jong paard was.

Guapa is ook nog jong :) 7 a 8 jaar dacht ik. Scampi is pas 3,5 :) Jonge mama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 11:07 



 
Profiel   

Ah vandaar, klopt redelijk dus..al dacht ik eerder dat zij 3.5 was haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 16:51 



 
Profiel   

Wow, Scampi wordt al een hele vent! Wat fijn dat hij het zo goed doet :-)

Luzeiro is nu ook sinds kort onder het zadel.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Orfeu groeit ook als kool, 1.5jr nu :-)


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Hij leert al mooi meelopen met 'nonkel Figo' :-)

En in juli is onze jongste telg geboren, ontmoet Paladin!

[ img ]

[ img ]
Ik hoopte heel erg op een valk-hengstje, hij overtreft al onze verwachtingen <3
Voor ons een heel speciaal veulen, een broertje van mijn eerste lusitano die helaas veel te jong overleed.

Nu stoppen we voorlopig even met uitbreiden, maar we hopen binnen een aantal jaar met Orfeu en Paladin naar de keuring te kunnen en wie weet wat dan de toekomst brengt ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:00 



 
Profiel   

Knap stel!
Fijn dat ze het zo goed doen!

Super dat Scampi ook zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:03 



 
Profiel   

Hi Luso-liefhebbers, mag ik jullie topic binnenvallen met een vraag?

Ik heb een prachtige PRE waar ik heel erg gelukkig mee ben. Omdat hij binnenkort aan huis komt te staan ben ik rustig op zoek naar een maatje, en ik zag nu een aantal Lusitano's voorbij komen die ik overwoog, maar ik maar weinig van het ras.
Ik heb me wat ingelezen maar vroeg me af wat jullie in de praktijk nu echt aan verschillen merken of zien, of vinden.

De paarden die ik zag leken wat vlakker qua beweging en sprongen er wat minder uit qua looks (wat minder tja, hoe zal ik het zeggen... het 'tadaaaaaa' wat mijn PRE heeft), maar dat kan ook toeval zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:17 



 
Profiel   

Verschil met wat? Een PRE?

En wat de looks betreft, het is maar net waar je mooi vind. :) Waarom neem je geen tweede PRE er bij als dat het ras is wat je aanspreekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:22 



 
Profiel   

Uiterlijk zal ook binnen een ras per paard verschillen.
Ik heb 2 lusitano’s gehad tot nu toe die in alles tegenovergesteld zijn, kleur, uiterlijk, karakter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:29 



 
Profiel   

raya00 schreef
Hi Luso-liefhebbers, mag ik jullie topic binnenvallen met een vraag?

Ik heb een prachtige PRE waar ik heel erg gelukkig mee ben. Omdat hij binnenkort aan huis komt te staan ben ik rustig op zoek naar een maatje, en ik zag nu een aantal Lusitano's voorbij komen die ik overwoog, maar ik maar weinig van het ras.
Ik heb me wat ingelezen maar vroeg me af wat jullie in de praktijk nu echt aan verschillen merken of zien, of vinden.

De paarden die ik zag leken wat vlakker qua beweging en sprongen er wat minder uit qua looks (wat minder tja, hoe zal ik het zeggen... het 'tadaaaaaa' wat mijn PRE heeft), maar dat kan ook toeval zijn.


Mijn mening: bij zowel de PRE als Lusitano heb je verschil in type en conformatie, daarnaast ook verschillende "bloedlijnen" met ook verschillende karaktereigenschappen.
Over het algemeen vind ik de Lusitano's qua bouw gangen functioneler en rijtypischer dan de PRE, ook zijn ze meer allround en kunnen ook goed springen soms.
Qua uiterlijk is het convexe hoofd natuurlijk ook een verschil wat je meer ziet bij de Lusitano dan PRE.

PRE's hebben wat meer een typische beweging qua manier van lopen wat bij het ras hoort en zijn meer "show" dan rijtypisch. Ook zie ik daar vaker een zeer zware hals voorbij komen en ook wat slechtere ruggen. Dit is natuurlijk erg generaliserend want het verschilt wel heel erg per paard en type en tegenwoordig heb je echt vanalles rondlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:25 



 
Profiel   

Dank je Elisa, die convexe hoofden vind ik ook hartstikke mooi! Ik snap wat je bedoelt qua 'show', maar dat is inderdaad dan ook weer niet perse altijd positief. Natuurlijk generaliserend, maar interessant wat je schrijft. En qua karakter?

Nouvel, ja uiteraard zullen ze onderling veel verschillen.

Jessix, dat kan inderdaad, maar ik sta ook open voor een ander ras dat ik nog niet ken en daar komt mijn vraag vandaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 166 van de 206 [ 5131 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 206  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen