Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 193 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 205  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lusitano praat en foto,s

 
Profiel   

Kleine nuance: OCD’s in sprong en knie worden gevormd voor de leeftijd van 9 maanden dus vanaf die tijd kan het wel nuttig zijn om een RX te laten maken. Ik heb het in ieder geval wel gedaan bij de aankoop van mijn toen 10 maand oude Lusitano-veulen, ook omdat ik slechte ervaringen heb met OCD in de knie en dat zeker wilde vermijden.

Als ze er niet zitten op die leeftijd komen ze er normaal niet meer en als ze er wel zitten, kunnen ze eventueel ook nog weggaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:47 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik het veulen aangekocht :D mag mij nu ook tot de lusitano-eigenaren rekenen. Heb zijn benen röntgenologisch laten keuren; de dierenarts gaf aan dat je inderdaad al vrij veel kon zien met 9 maanden. En omdat het toch een behoorlijk risico is om (weer - voor mij dan) met een veulen te beginnen, houd ik dat het liefst zo klein mogelijk.

Ik heb nog niet echt goede foto's kunnen maken omdat hij in de opfok staat. Het is een (groot!) hengstje van Nenufar. Vader van de merrie is Peralta Pinha. Ben zelf nog helemaal niet thuis binnen de lusitano's, maar ben echt voor hem gevallen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Mooie bloedlijn, in mijn Qing RS zit langs vaderszijde ook Peralta Pinha - supergave hengst dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 13:57 



 
Profiel   

Ah, je hebt Roux gekocht, gefeliciteerd. Als je in mijn profiel kijkt, de eerste foto is Zamora die ook een nakomelinge was van Nenufar. Toppaard. Ik heb nu nog een zoon van haar, hij is 5,5 jaar. Zijn moeder is overleden toen hij vijf dagen oud was helaas. Zij was toen niet meer van mij, maar van mijn vriendin waar indertijd Nenufar zelf ook van geweest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 13:04 



 
Profiel   

@Karina inderdaad! Gave merrie heb je in je profiel :D ik hoop dat Roux ook zo mooi mag uitgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:26 



 
Profiel   

Hey Roux die ken ik van Facebook! Super mooi diertje! Heel veel geluk met deze knapperd! Ennuh, wij zien hier graag foto's voorbij komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 10:13 



 
Profiel   

Ik ben ook helemaal in love <3 hij is zo lief, leuk en knap. Ik kan alleen totaal geen mooie foto's maken in de opfok haha!

[ img ]
(Hij loopt rechts vooraan :') )

Hij doet het goed, hij is wel binnen een week nu al de baas over de andere ukjes :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 11:09 



 
Profiel   

Leuk joh! Heerlijk om te zien! Die van mij (merrie) komt in januari/februari

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 15:30 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
@Karina inderdaad! Gave merrie heb je in je profiel :D ik hoop dat Roux ook zo mooi mag uitgroeien!


Denk dat ie net zoveel kwaliteit heeft hoor! Grappig dat mijn 5,5 jarige, dus haar zoon, "oom" tegen Roux moet zeggen. Jouw Roux is trouwens nu al groter dan zijn neefje volgens mij, maarja als flessekind heb je wel een excuus en voor mij is het prima zo, ik ben niet groot of zwaar stel dat ik wil rijden, maar in principe gaat hij bij mij de mensport in, ik ben te versleten voor serieus in het zadel inmiddels. Hij heeft er nu twee keer voorgestaan wat heel goed ging, maar is laatrijp en komend voorjaar pas echt serieus aan de gang. Hij is zadelmak ook, maar ik heb er nu al meer dan een jaar niet opgezeten, ja soms een keer op zijn blote rug af en toe tijdens het spelen.
Maar Roux en Mojito hebben dus in principe dezelfde fokker, alleen is Roux bij iemand anders geboren. Ik blijf het bijzonder vinden trouwens dat Nenufar al zolang dood is en hij toch weer vader is geworden.

Dit is Mojito, Duque d'Atela x Zamora v. Nenufar


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:51 



 
Profiel   

Ook al zo'n knapperd <3 echt leuk om wat familie te "ontmoeten"!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 08:03 



 
Profiel   

Ondanks dat het geen volbloed Lusitano is maar wel een opmerkelijke, gloednieuwe, dochter van Ultramar wil ik het hier toch delen.
Meestal dekt Ultramar niet buiten het stamboek maar soms maken we een uitzondering en wel voor een Fries x Appaloosa merrie. Het veulen is enkele dagen geleden geboren en het is een mooi, zwart dametje. Er zijn nog geen spikkels gesignaleerd maar wat niet kan nog komen, hopen we een beetje ;-)

Net geboren
[ img ]


Voor de 1e keer op de lange stelten
[ img ]

Fluwelen baby
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 10:49 



 
Profiel   

Wat een dotje <3 ken niets van kleuren, maar zou inderdaad wel fijn zijn als ze stipjes krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:25 



 
Profiel   

Ik meld me trouwens als nieuwe cruzado eigenaar. De papa is een lusitano en de mama ook maar ze is niet opgenomen in het stamboek omdat ze niet gekeurd is. Is dat lusitano genoeg om mee te mogen praten? :+ Ik ben heel blij met hem en ben heel benieuwd naar de toekomst.

Het is een gouden paard, letterlijk dan. Figuurlijk moet nog blijken _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:29 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Wat een dotje <3 ken niets van kleuren, maar zou inderdaad wel fijn zijn als ze stipjes krijgt!


Dat ze zwart zou worden wisten we met 2 zwarte ouders maar Appaloosa's kennende zouden die stipjes nog kunnen komen; zelfs pas op latere leeftijd. Daar hopen we wel een beetje op.

De trotse papa
[ img ]

Citaat
Is dat lusitano genoeg om mee te mogen praten?


Wat mij betreft wel hoor ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:30 



 
Profiel   

Wat een knappe papa! Die wordt sowieso mooi als ze op hem lijkt, met of zonder stipjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:31 



 
Profiel   

Ach wat een schatje Elcid, ik vind de vader ook een prachtig paard ;).

Mooi paard kiwiaa, wat mij betreft ook lusitano genoeg hoor :)).

Mijn kleine dondersteen doet het ook nog steeds goed, foto is van afgelopen herfst. Hoop straks na het herstel van mijn operatie weer wat recente te maken. Deze zomer wordt ze al weer 3, de tijd vliegt!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:39 



 
Profiel   

Haha, fijn!

Ook al een black beauty <3 ze heeft er lol in ja! Pardal wordt 3 in april, maar vind hem nog heel puppy ogen. Kan me nu zo nog niet echt voorstellen dat ik er ooit op zal zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:46 



 
Profiel   

Ik wacht ook nog met rijden tot minimaal volgende zomer. Eerst lekker de wereld verder aan de hand ontdekken straks als het weer langer licht is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:49 



 
Profiel   

Dat is hier ook het plan :j Hij kent echt nog niets van de wereld, dus we doen het rustig aan. Tijd genoeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de aanwinsten en veulentjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:34 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en het veulentje !

Ultramar is toch een gave hengst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 14:00 



 
Profiel   

Gina zit momenteel op 344 dagen dracht…
Ik kan dat veulen er ondertussen zowat uitkijken :+
Dus ik heb maar even een topic gemaakt:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2053949&p=106883279#p106883279

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 12:46 



 
Profiel   

Voor de mensen die het leuk vinden om Roux zijn ontwikkeling te volgen, ik ben een nieuwe insta begonnen :)

Klik

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:14 



 
Profiel   

Ik heb je gevolgd Vogeltje! Ik heb nog met de fokker van Roux gepraat omdat ik interesse had, maar voor mij helaas ver buiten budget. :o

Ik had mijn camera eens meegenomen naar de weide, had niet echt iets verwacht en dacht gewoon wat graas/sfeer foto's te maken. Viel mee, want de buurvrouw had de was buiten gehangen dus Pardal liet een paar leuke pasjes zien :)) Ben stiekem toch wel blij dat het uiteindelijk een valk geworden is, mooie kleur om op foto te plakken _O- Hij begint ook net wat meer paard te worden zo, was me niet opgevallen tot ik de foto's naast elkaar legde! Hoewel hij op foto wel voller lijkt dan hij eigenlijk is. Ik zie me zo nog niet rijden met hem :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 17:24 



 
Profiel   

Wauw gave valk, gave foto’s <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 193 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 205  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen