Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 192 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 205  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lusitano praat en foto,s

 
Profiel   

Wat een vreselijk ongeluk!! Het was wel echt een knapperd :knuffel: Aquito is zeer zeker ook een mooie kerel!

Ik ben nét terug van een reis naar Portugal :D Het was hier toch wat moeilijk om de lusitano te leren kennen, dus heb een ruitervakantie/dressuurstage van 4 dagen geboekt, beste beslissing ooit <3 wat een paarden! Ik ben wel om denk ik, dus ik ga op zoek naar een Lusi :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:51 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Wat een vreselijk ongeluk!! Het was wel echt een knapperd :knuffel: Aquito is zeer zeker ook een mooie kerel!

Ik ben nét terug van een reis naar Portugal :D Het was hier toch wat moeilijk om de lusitano te leren kennen, dus heb een ruitervakantie/dressuurstage van 4 dagen geboekt, beste beslissing ooit <3 wat een paarden! Ik ben wel om denk ik, dus ik ga op zoek naar een Lusi :D


Wow dat klinkt gaaf zeg!
Leuk dat je nu ook op zoek gaat!


EarthFocus schreef
Mag ik hier meepraten !

Hier ook de trotse eigenaresse van een lusitano.

Aquito is een Beduino × Tregor RBO
165, ruin van 11.

[ [url=m/MGj7X6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hiervoor had ik een Veiga van Spartacus! Helaas heb ik hem in moeten laten slapen nadat we beiden platgedrukt waren door een vrachtwagen en hij zijn been verbrijzelde.
Dextro was mijn eerste lusitano, mijn goude vriend!

[ [url=m/9hsKdp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tuurlijk , welkom hier!
Aquito is super knap zeg!

Ik heb toen gelezen van je ongeluk, wat een vreselijke ervaring zeg…
En wat een knap paard was Dextro ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:54 



 
Profiel   

EarthFocus schreef
Mag ik hier meepraten !

Hier ook de trotse eigenaresse van een lusitano.

Aquito is een Beduino × Tregor RBO
165, ruin van 11.

[ [url=m/MGj7X6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hiervoor had ik een Veiga van Spartacus! Helaas heb ik hem in moeten laten slapen nadat we beiden platgedrukt waren door een vrachtwagen en hij zijn been verbrijzelde.
Dextro was mijn eerste lusitano, mijn goude vriend!

[ [url=m/9hsKdp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey die heb ik te koop zien staan op facebook Oh nee, dat is een andere die erg op hem lijkt. Ik heb jouw topic laatst gezien, ik vond zijn uitstraling echt heel leuk! En ik vind het leuk dat hij wat body heeft. Heel veel plezier met hem. Vooral na zo'n vreselijk ongeluk zeg, bah :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:01 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Kiwiaa schreef
Wat een vreselijk ongeluk!! Het was wel echt een knapperd :knuffel: Aquito is zeer zeker ook een mooie kerel!

Ik ben nét terug van een reis naar Portugal :D Het was hier toch wat moeilijk om de lusitano te leren kennen, dus heb een ruitervakantie/dressuurstage van 4 dagen geboekt, beste beslissing ooit <3 wat een paarden! Ik ben wel om denk ik, dus ik ga op zoek naar een Lusi :D


Wow dat klinkt gaaf zeg!
Leuk dat je nu ook op zoek gaat!




Was echt de moeite idd! Hele gezellige familiale sfeer, kleine groepen en goede lesgever, en natuurlijk super paarden <3 Ze hadden een echte schoolmaster, maar ook hun 'gewone' lespaarden kennen alle knopjes. Zij zijn iets minder pietje precies en vergeven je wat meer, dus heel fijn dat je ongeacht je eigen niveau met heel veel oefeningen kon kennismaken. Ik ben stiekem helemaal verliefd geworden op hun dekhengst, dat was een echte unicorn hij miste alleen de hoorn haha. Maar vrees dat hij wat buiten budget ligt _O- Heb daar wel laten vallen dat als ze eens een fijn jong paard hebben ze me zeker iets mogen laten weten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:06 



 
Profiel   

Mss idd wel het meest interessant indien je in Portugal zelf wat koopt. In Belgie en Nederland is het aanbod aan PSL beperkt en de prijs/kwaliteit soms ver zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:59 



 
Profiel   

Ja, ik hou mijn ogen en oren wel open, maar veel lusi's zijn er niet. En een veulentje kopen doe ik liever niet, dus denk dat je dan inderdaad al snel bij Portugal uitkomt. Of toch als je mijn portemonnee hebt :+ Maar ik heb tijd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:14 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Wat een vreselijk ongeluk!! Het was wel echt een knapperd :knuffel: Aquito is zeer zeker ook een mooie kerel!

Ik ben nét terug van een reis naar Portugal :D Het was hier toch wat moeilijk om de lusitano te leren kennen, dus heb een ruitervakantie/dressuurstage van 4 dagen geboekt, beste beslissing ooit <3 wat een paarden! Ik ben wel om denk ik, dus ik ga op zoek naar een Lusi :D


Supergaaf om zo'n ruitervakantie te doen!

En van een lusitano krijg je geen spijt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:49 



 
Profiel   

Earth schreef
EarthFocus schreef
Mag ik hier meepraten !

Hier ook de trotse eigenaresse van een lusitano.

Aquito is een Beduino × Tregor RBO
165, ruin van 11.

[ [url=m/MGj7X6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hiervoor had ik een Veiga van Spartacus! Helaas heb ik hem in moeten laten slapen nadat we beiden platgedrukt waren door een vrachtwagen en hij zijn been verbrijzelde.
Dextro was mijn eerste lusitano, mijn goude vriend!

[ [url=m/9hsKdp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey die heb ik te koop zien staan op facebook Oh nee, dat is een andere die erg op hem lijkt. Ik heb jouw topic laatst gezien, ik vond zijn uitstraling echt heel leuk! En ik vind het leuk dat hij wat body heeft. Heel veel plezier met hem. Vooral na zo'n vreselijk ongeluk zeg, bah :(:)


Aquito staat niet te koop,voor nog geen miljoen!

Maar nu ben ik wel heel benieuwd welke je hebt zien staan waarvan je dacht dat het Aquito was :')
Ja, body heeft hij zeker!

Ik geniet elke dag van hem, eind december is hij alweer twee jaar mijn beste maatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:53 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Ja, ik hou mijn ogen en oren wel open, maar veel lusi's zijn er niet. En een veulentje kopen doe ik liever niet, dus denk dat je dan inderdaad al snel bij Portugal uitkomt. Of toch als je mijn portemonnee hebt :+ Maar ik heb tijd! :D


Luis Miguel heeft een aantal lusitanos te koop. Hij zet ze op Facebook neer. Hij spreekt geen Engels, dus contact moet via google translate, mits jij Portugees spreekt natuurlijk!

Dextro kwam ook bij hem vandaan, stond al wel een tijd in Nederland, maar daarvoor bij hem. Ik heb fijn contact met hem gehad al die tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:55 



 
Profiel   

Je zou ook in Nederland eerst rond kunnen kijken of je soms wat ziet, je weet nooit…
Ik heb de mijne wel als veulen gekocht in Nederland (merrie was drachtig geïmporteerd).
Mijn merrie kwam uit Portugal maar was al geïmporteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:58 



 
Profiel   

[/quote]

Luis Miguel heeft een aantal lusitanos te koop. Hij zet ze op Facebook neer. Hij spreekt geen Engels, dus contact moet via google translate, mits jij Portugees spreekt natuurlijk!

Dextro kwam ook bij hem vandaan, stond al wel een tijd in Nederland, maar daarvoor bij hem. Ik heb fijn contact met hem gehad al die tijd :)[/quote]


Daar komt de mijne in februari ook vandaan!! Een merrie die hij gefokt heeft!


er zijn ook wel een aantal fokkers in Nederland, trouwens. Lusitano Ploumen en Romina Steiner geloof ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:05 



 
Profiel   

Die 2 laatste zeker maar best prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:17 



 
Profiel   

De fokker van mijn Lusitano zal je met plezier zijn paarden laten zien. Hij verkoopt ze onbeleerd, vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:11 



 
Profiel   

Dankjewel voor de tips! Romina Steiner werd eerder al vernoemd, maar denk dat ze momenteel niet echt veel te koop heeft staan, ik zag een advertentie op marktplaats. Bij Stal Prinsenhof heb ik ook al geïnformeerd, maar buiten budget (of toch de paarden die mij aanspreken :+ ) Ik zoek er eentje toch om en bij de 1.65, ben zelf redelijk groot en onder de 1.60 vind ik het echt niet mooi meer. Lusitano Ploumen ken ik nog niet, ik zoek het eens op. En die fokker in Portugal ga ik ook eens nakijken, dankjewel! Een kennis van me woont momenteel in Portugal en heb haar ook gevraagd wat uit te kijken, dus komt hopelijk wel goed :D Ik ben lid van heel veel groepen op facebook met PRE/Lusitano aanbod zeg maar, maar zie toch wel vaker PRE's dan lusi's voorbijkomen.

Ik mik (met mijn budget indachtig) momenteel op een 2-3 jarige, onbeleerd. Wat ouder en zadelmak is wel een bonus maar denk dat dat moeilijk wordt :+ Een veulentje doe ik liever niet omdat ik geen idee heb hoe die gaan uitgroeien en ik vind dat te spannend :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:34 



 
Profiel   

Kennis van me heeft een Palomino ruin uit 2018 ( bijna 4 jaar oud dus) te koop staan. Stokmaat 162 cm. Moet door omstandigheden verkocht worden; jammer genoeg zonder papieren maar wel bekend wie de ouders zijn. Wel een prachtig dier. Evt. informatie per PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:59 



 
Profiel   

EarthFocus schreef
Earth schreef


Hey die heb ik te koop zien staan op facebook Oh nee, dat is een andere die erg op hem lijkt. Ik heb jouw topic laatst gezien, ik vond zijn uitstraling echt heel leuk! En ik vind het leuk dat hij wat body heeft. Heel veel plezier met hem. Vooral na zo'n vreselijk ongeluk zeg, bah :(:)


Aquito staat niet te koop,voor nog geen miljoen!

Maar nu ben ik wel heel benieuwd welke je hebt zien staan waarvan je dacht dat het Aquito was :')
Ja, body heeft hij zeker!

Ik geniet elke dag van hem, eind december is hij alweer twee jaar mijn beste maatje!


Ik kan hem uiteraard niet terugvinden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:31 



 
Profiel   

Hallo, ik heb een vraag. Ik overweeg om voor een lusitano te kiezen, en mogelijk voor een veulen. Ik vind het wel superspannend om weer voor een veulen te gaan, omdat het vorige veulen dat ik aanschafte (heel ander ras weliswaar) nooit geschikt is geworden als rijpaard door allerlei mankementen. Ik sta nu dus voor het dilemma: weer de gok wagen met een veulen of niet? Ik begrijp dat keuren maar ten dele zin heeft. Mijn vraag is: zijn er bepaalde erfelijke aandoeningen in het ras waar ik op kan letten?

Redenen om toch voor een veulen te gaan zijn enerzijds financieel (1.65m+ uit NL of BE heb ik nog niet betaalbaar gevonden) en anderzijds omdat ik het toch ook wel leuk vind om alles zelf in de hand te hebben (waar en hoe groeit hij op, welke ervaringen doet hij op qua training).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:03 



 
Profiel   

Wat kan je toch verliefd zijn op je eigen paard ♡

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:16 



 
Profiel   

Wauw, super mooie foto en super mooi paard! Ik vind de lusitano's altijd zo'n mooi hoofd hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:44 



 
Profiel   

tempura schreef
Wauw, super mooie foto en super mooi paard! Ik vind de lusitano's altijd zo'n mooi hoofd hebben :)


Ja, hij heeft eigenlijk echt een perfect hoofd. Als ik dat mag zeggen van mijn eigen paard :o

Ik vind meer ramsneus niet mooi, maar zo'n beetje wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:19 



 
Profiel   

Prachtig hoofd inderdaad en hele mooie foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 07:38 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Mijn vraag is: zijn er bepaalde erfelijke aandoeningen in het ras waar ik op kan letten?


PSSM2 komt voor bij alle rassen en dus zeer waarschijnlijk ook bij Lusitano's. Sterker nog er zijn Lusitano's ( van mensen die ook in de topic zitten) die positief getest zijn. Het is een ziekte die zich meestal pas later dan de veulen leeftijd en testen is prijzig maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
http://www.pssm.eu/nl/
Verder komt Pyroplasmose voor bij (Iberische) paarden die uit o.a. Zuid-Europa komen, dat is niet erfelijk overigens maar wordt veroorzaakt door teken. https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... ose-EP.htm

Keuren van een veulen heeft geen zin; keuren is en blijft een moment opname en een klinische keuring zal weinig zeggen over of het dier wel of niet geschikt zal zijn als rijpaard. Röntgen foto's zeggen nu ook nog niks omdat er nog veel kraakbeen aanwezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:21 



 
Profiel   

Mijn lusitano heeft PSSM2.
Je kunt hier inderdaad al een veulen op laten testen als je zou willen.
Ik heb dat destijds niet gedaan want ik wist van het bestaan van PSSM niet af toen ik hem met 6 maanden kocht…

Ik heb zelf nog niet meer lusitano’s in Nederland gevonden die ook PSSM hebben, maar die zullen er vast zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:39 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik heb zelf nog niet meer lusitano’s in Nederland gevonden die ook PSSM hebben, maar die zullen er vast zijn.


Ik weet dat er in Amerika ook positief geteste Lusitano's rondlopen en dat het bij de PRE ook voorkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 12:50 



 
Profiel   

Dankjulliewel! :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 192 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 205  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen