lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:44

@Nouvel: Ja het was een onderlinge wedstrijd dus 'alles' is dan toegestaan. Is wel nog extra toestemming gevraagt aan de jury met uitleg er bij en die vond het helemaal oké. Gelukkig, een stang geeft mijn paard zo veel meer rust in zijn hoofdje zonder dat ik er echt mee hoef in te werken, gewoon zo veel mogelijk ontspannen teugels probeer ik te houden er mee.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:44

Nouvel schreef:
Bianca, fijn dat het werkte met je andere halster!
Voor een jong paard, maar ook voor een ouder paard eigenlijk wel, moet je soms gewoon even weer extra duidelijk zijn hoe het ook alweer zat, en dat kan met best kleine dingen.
Beter een paar keer goed duidelijk dan een paard dat niet begrijpt wat je bedoelt en daardoor zijn eigen gang gaat...


Ja precies, daar kwam ik nu dus heel duidelijk achter ;-)

Nouvel schreef:
Fijn dat je na je verhuizing meer begeleiding kunt krijgen, dat helpt je vast ook goed!
Kan dat niet waar je nu staat?
Vind je het niet lastig dat hij op je nieuwe stal veel binnen komt te staan of kunnen ze daar nu ook meer naar buiten?
Het blijft tenslotte nog een heel erg jong paard dat ook vrijheid in bewegen nodig heeft om zijn ei kwijt te kunnen.


Hij kan gelukkig vaak in de paddock, die is in de winter weinig in gebruik begreep ik (misschien houden andere baasjes niet van regen? :D). Helaas hebben ze geen weide, maar die is op mijn huidige stal ook alweer dicht i.v.m. de regen. Op onze huidige plekje komt hij helaas ook minder buiten dan ik graag had gewild nu, omdat de paddocks altijd vol staan (70 paarden en 4 paddocks is helaas niet zo veel).

Volgend jaar gaat hij van mei tot oktober lekker 24/7 de wei op. Dan doe ik ook echt niks met 'm. Wat je zegt, hij is nog zooo jong. Vind het wel fijn als hij dan gewoon een heel weideseizoen buiten kan staan! :j

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:54

Daphne, Ah fijn dat je daar dan gewoon mee mocht rijden!

Bianca, Ow balen dag hij nu ook zo weinig naar buiten kan zeg, ik dacht dat hij daar gewoon ook overdag in de paddock stond.
Best lastig te vinden hier in de omgeving stallen met veel buiten... -O-
Hopen dat inderdaad dat straks niemand de paddock wil gebruiken, dat zou fijn zijn! :D
En wel lekker een hele zomer op de wei.
Ik vind veel buiten ook echt wel heel belangrijk, dan maar wat luxe inleveren maar wel een tevreden en blij paard, het is zeker hier in de buurt vaak een keuze of niet te betalen...
Hier mogen ze ook de wei niet meer op jammer genoeg, het is al weken zo ontzettend nat, balen is dat!
Ze zijn steeds nog wel als het mogelijk was een paar uurtjes geweest, maar nu is het echt weer paddock tot het voorjaar helaas...

Wij zijn trouwens vorige week lekker een midweekje met de paarden naar Drenthe geweest, onwijs getroffen met het weer, heerlijk!
Lekker buiten gereden en weer eens langeteugel les gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:17

Ik zag de foto's en filmpjes al voorbij komen op FB Nouvel, zo gaaf!!! En jullie hadden heeeeerlijk weer nog, mazzelaars! ;-)

Een plek met veel buiten is inderdaad erg lastig te vinden. Zeker als het dan ook nog op een fijne plek moet liggen met lekkere wandel- en buitenrijdmogelijkheden en daar waar ik in het weekend iemand heb om voor mijn paardje te zorgen (i.v.m. reistijd op het moment). Die 'iemand' heb ik nu gevonden, dus we gaan t gewoon ervaren hoe dit bevalt! :)

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:21

Super toch, veel plezier op je nieuwe plekje!
En we spreken snel een keer wat af!
Of wie weet kom ik je snel tegen op de club!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:27

wat leuk zo een midweekje weg! Wat fijn dat het weer meewerkte, dat maakt het een stuk fijner. mooie herfstplaatjes.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:38

Nouvel schreef:
Super toch, veel plezier op je nieuwe plekje!
En we spreken snel een keer wat af!
Of wie weet kom ik je snel tegen op de club!


Jaa leuk!!! Ik ga je zo even PB doen!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:24

Goed dat dual halster werkt. Fijn daar mee buiten zetten. Mijn paarden staan 24/7 buiten zou niet anders willen. Maar bij ons zijn ook genoeg stallen waar de paarden zomers en winters naar buiten mogen. Ligt er maar net aan waar je woont. En Daphne je schrijft stang geeft zoveel meer rust dat is waar maar dan kun je ook een ongebrokentrens gebruiken ligt in de mond het zelfde en kun je wel wedstrijden mee rijden

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:37

Ja bij jullie zal een stuk meer ruimte zijn, dan is veel buiten al wat makkelijker.
Ik ben hier al blij met een kleine paddock en in de zomer een paar uur weidegang per dag, beter dan niks...

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:03

keona schreef:
Goed dat dual halster werkt. Fijn daar mee buiten zetten. Mijn paarden staan 24/7 buiten zou niet anders willen. Maar bij ons zijn ook genoeg stallen waar de paarden zomers en winters naar buiten mogen. Ligt er maar net aan waar je woont. En Daphne je schrijft stang geeft zoveel meer rust dat is waar maar dan kun je ook een ongebrokentrens gebruiken ligt in de mond het zelfde en kun je wel wedstrijden mee rijden


Een stang bit is natuurlijk nog weer stiller dan een gewone ongebroken trens (daar rijden we ook op hoor, rijden voornamelijk op een ongebroken trens of speciale anatomische enkel gebroken trens.) Merk echt wezelijk een super groot verschil bij hem of ik een trens of een enkele stang heb.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:05

Jaap is afgelopen weekend verhuisd. Ik kon mijn draai niet (meer) vinden op onze stalling en heb besloten mijn vriendje terug te brengen naar de plek waar hij van de zomer ook een maandje heeft gestaan. Ik herken mijn paard bijna niet meer!!! Hij is zo ontzettend veranderd, in goede zin!

We hebben van de week dik een uur gewandeld, langs drukke wegen en fietspaden. En hij zette geen stap verkeerd. Zo blijkt maar weer, dat ze nog veel meer aanvoelen dan wij soms denken.. 8)7 Nu ik de rust weer gevonden heb, heeft hij ook weer rust in z'n koppie!

Afbeelding

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:00

Fijn, zo bijzonder he dat paarden aan geven waar ze graag willen wonen... veel plezier

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:24

Ik schrik steeds als ik een foto van hem zie, zijn hoofd lijkt zo op mijn vorige paard Asterisco!

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:37

Eefiepeefie schreef:
Ik schrik steeds als ik een foto van hem zie, zijn hoofd lijkt zo op mijn vorige paard Asterisco!


Ohh echt? Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto ;-)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:53

Leuke foto's Nouvel! Wat doe je toch altijd veel leuke dingen met Ferro. :D

Bianca, fijn dat je nieuw stal bevalt. Jabari ziet er happy uit!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:25

Ons hengstje begint ook al echt een grote vent te worden. Begint nu echt een karakterestieker hoofdje te krijgen. Hij is nogsteeds zo lief en braaf. Hij is echt zo relaxed en gek op aandacht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:48

Hij ziet er goed uit Daphne! Hoe groot is hij nu?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:59

rider schreef:
Hij ziet er goed uit Daphne! Hoe groot is hij nu?

We hebben hem deze keer niet gemeten. Vorige maand was hij bijna 1.45 dus zal wel weer wat bij zijn. Zal de volgende keer dat we gaan weer even proberen te meten. Hij is nu bijna 1,5 jaartjes oud. Dus heeft ook nog ruim de tijd om te groeien. Hij zal denk ik ong 1.58 a 1.60 worden. Zijn ouders zijn iig ongeveer zo groot. (mijn vader op de foto is voor verhouding 1.75m)

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:44

_Bianca schreef:
Eefiepeefie schreef:
Ik schrik steeds als ik een foto van hem zie, zijn hoofd lijkt zo op mijn vorige paard Asterisco!


Ohh echt? Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto ;-)


Haha ja dat is wel leuk! Komt ie *\o/*
Afbeelding

Dit was de foto's waar ik direct aan moest denken, zelfs het hoofdstel klopt!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:27

Nou idd wat een gelijkenis hebben die 2 zo met het hoofdje! wel heel toevallig een zelfde soort hoofdstel met zo een rood merkje.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:13

Hij toont ook groot op de foto's Daphne! Ben benieuwd hoe hij er straks uitziet als volwassen paard, volgens mij wordt hij heel knap! :D

@Eefiepeefie: Zo, die lijken inderdaad erg op elkaar!

Hier vandaag na lange tijd de garrocha weer eens opgepakt. Nu het dressuurmatig allemaal wat lekkerder loopt gaat dat ook beter. We werken nu aan het wenden onderlangs in galop. Vandaag merkte ik dat hij het trucje nu snapt (hij boodt het bij aanspringen ook direct aan omdat hij het wenden onderlangs in stap en draf al kent, heel grappig!) alleen moet ik nog aan mijn coordinatie gaan werken zodat ik hem goed kan begeleiden in plaats van uit balans te brengen door achter te blijven in de beweging. :')



We zijn in ieder geval dagkampioen garrocha parkeren. Perfecte balans! <<)


Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:45

Eefiepeefie schreef:
Dit was de foto's waar ik direct aan moest denken, zelfs het hoofdstel klopt!


Wauw... Ze lijken inderdaad enorm veel op elkaar :wow: Wat leuk!

@ Rider, wat een gaaf filmpje!!! Lijkt me ook echt heel cool om te doen!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 11:51

Ik ben blij als de winter weer voorbij is, mijn vrachtwagen is gemaakt ga proberen om mijn winstpunt in de dressuur te halen daarna bij springen ( maar dat zal geen probleem zijn denk ik) . En als ik die heb kan ik in de zomer officiële sgw starten. Dus we hebben nog wat voor de boeg. En als ze dan eens 1 jr door getraind is, kijken of ze klaar is voor opname keuring

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:58

Leuk rider, wilde dat ik wat van jouw balans, moed en ruitervaardigheid had....zo leuk wat jij allemaal doet!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:58

_Bianca schreef:
@ Rider, wat een gaaf filmpje!!! Lijkt me ook echt heel cool om te doen!


Het is superleuk en ook goed voor het werken aan houding/hulpen. :j

Indestal schreef:
Leuk rider, wilde dat ik wat van jouw balans, moed en ruitervaardigheid had....zo leuk wat jij allemaal doet!


Thanks. :o Met de juiste begeleiding is dit voor iedereen makkelijk haalbaar hoor, eigenlijk ben ik helemaal niet zo heel handig. :D

Hopelijk dit weekend nog even een lesje meepikken, ik ben een beetje aan het einde van mijn 'huiswerk' (begin van zigzag-appuyementen in galop) dus het is wel weer tijd voor input.