Euro Friesian cup 2015

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:22

Wordt dit jaar de Euro Friesian cup ook georganiseerd? Ik probeerde er wat over te vinden maar kon alleen informatie vinden over afgelopen jaren.
Ervaring van mensen die hieraan meegedaan hebben zijn ook welkom! :)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:58

Dé competitie voor driejarige Friese paarden met dressuuraanleg gaat verder onder een nieuwe naam: de Friesian Talent Cup. Ook nieuw is dat de finale wordt verreden tijdens de KFPS Hengstenkeuring. De Friesian Talent Cup wordt mogelijk gemaakt door Stal de Mersken te Siegerswoude en Demro Stables te Mierlo. Een nieuw comité bestaande uit Wendy van der Veen (voorzitter) en Monique de Jong namens JongKFPS wordt verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering. Daarnaast bieden het KFPS en Friezengroep Nemo’s Bern operationele ondersteuning. Er wordt qua opzet uitgegaan van het bestaande concept van de voormalige Euro Friesian Cup, de competitie waarbij de finale plaatsvond tijdens de Kerstveiling in Mariënheem.

De selectiedagen vinden plaats op de volgende data (maximaal 50 starts per selectiedag):
Zondag 15 november 2015 bij De Nieuwe Heuvel in Lunteren.
Zaterdag 21 november 2015 bij de Diamanthal in Balkbrug.
Zaterdag 28 november 2015 bij de WB Stables in Warga.

De halve finale vindt plaats op zaterdag 19 december 2015 in de Diamanthal te Balkbrug.

Voor de finale worden de acht beste combinaties van de rubrieken ‘hengsten & ruinen’ en ‘merries’ geselecteerd. Deze vindt plaats op vrijdagmiddag 15 januari 2016 tijdens het grootste evenement van het Friese ras, de KFPS Hengstenkeuring in het WTC Expo in Leeuwarden. Hier worden na afloop van de finale de beste drie combinaties per rubriek gehuldigd en de kampioenen bekend gemaakt.

De inschrijving start op 14 september a.s.. Meer informatie over de inschrijving en het reglement volgt binnenkort via de website van het KFPS (in het menu Sport) en Phryso.


Bron: www.kfps.nl

Inschrijving start vandaag trouwens

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:30

Vanochtend onze 3 jr sterhengst opgegeven.
Zal me benieuwen.

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:07

De inschrijvingen gaan wel erg hard dit jaar, Warga zat al bijna vol..

Ik heb trouwens 2 jaar terug mee gedaan, had toen 64 punten dus net niet genoeg. Vindt het wel een leuke competitie en er wordt niet teveel gevraagd van de paarden aangezien ze 3 jaar zijn..

Dit jaar doe ik zelf ook weer mee.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:12

Ik had het eigenlijk al afgeschreven omdat ik mijn paard nu nog niet B klaar vind en het al over anderhalve maand is.
Aanleuning is ook nog niet zo van toepassing momenteel dus ik had het idee dat we er niks te zoeken hebben nog.

Wat bedoel je met dat er niet veel gevraagd wordt?

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:16

De paarden die ik er voor train, zijn nu ook nog niet B waardig hoor. Maar de ervaring leert, dat als het paard echt aanleg heeft ze er wel doorheen kijken als de aanleuning nog niet constant is etc.

Wij hebben ze opgegeven voor de ervaring.. 1 heb ik net weer opgepakt na 3 weken land, hadden we van het voorjaar beleerd en toen voor de keuring getraind. Dus die kent nog minder.

Dat er genoeg wordt gestapt tussen door en galop 1 a 2 rondjes etc.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:24

Ik kijk het nog even aan. Zag dat inschrijven tot 1 november is. Ik geef hem nog even de tijd en dan ga ik over een paar weken bedenken of ik me inschrijf. En als het dan vol zit heb ik pech :+

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:58

Ja je hebt inderdaad nog tijd genoeg!
Wat voor afstamming heeft jou paard? En is het een merrie of hengst? :)

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 23:02

Hengst, een Hinne x Krist. Heb hem nog maar drie dagen hoor haha. Maar van wat ik zie zit er een heel fijn karakter in!

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:29

Die van ons loopt ook nog niet B hoor.
Moet nog leren netjes aan te galopperen en dan door te gaan.Hebben nog tijd genoeg.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:12

Gaaf.. Hoe geef je je daar voor op, en moet het paard ook voor de keuring geweest zijn? Onze merrie is 3.5 en staat alleen vb ingeschreven.

En balkbrug is goed te doen voor ons, kwartiertje rijden.. Dus ik ga sowieso om te kijken!



Edit: type fout

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:14

Je geeft je op via de site van het friese paardenstamboek.
Je paard hoeft niet naar de keuring geweest te zijn.

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:23

Ik las vandaag dat Warga al vol zat. Wat gaat het hard dit jaar met de opgaven. Misschien Door het nieuwe concept met finale op de HK ofzo?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:14

hoe geef je je op? ik kan die 'opgeef' knop niet vinden?

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:24

Je moet lid van het stamboek wezen om je paard op te kunnen geven.
Inloggen en dan naar opgeven voor keuring.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:32

Oh zo'n vermoeden had ik dus al... balen... ik dacht misschien kan je ook wel mee doen zonder lid te zijn... totaal is het nu 70 euro voor ongeveer 3 maand.. das nog best prijzig..

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:39

Oh ja daar dacht ik ook al aan van de week! Nee dan gaat het voor mij ook over. Ik twijfelde al behoorlijk maar nu ik dan ook nog zoveel geld kwijt zou zijn.. :n
Jammer dat ze het weer zo spelen. Terwijl overal staat dat dit evenement los staat van het kfps.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:57

ik heb gemaild met het kfps.. :

Op de website van het KFPS staat allerlei informatie over de Friesian Talent Cup.

In het menu onder Sport - Friesian Talent Cup vind je een tweetal documenten met alle informatie.

Je hoeft in principe niet zelf lid te zijn van het KFPS, alleen moet je paard wel ingeschreven staan.
Door middel van een machtiging zou je je in kunnen schrijven. Het inschrijfgeld is €17,50.

Mocht je meer informatie willen, dan hoor ik het graag.

Groeten,



die 17.50 zou wel zijn voor het inschrijven voor die selectie dag zelf.. niet het paard inschrijven.

Ik ga het nog wel even overleggen met de eigenaar, aangezien het nu 50 procent korting is.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:02

Oh dat maakt me weer aan het twijfelen haha. Mijn paard staat gewoon ingeschreven bij het stamboek dus dan hoef ik alleen de kosten voor deelname te betalen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:07

Aranel, gewoon doen. Zie het als een training. Het is geen dressuurwedstrijd, het is een aanlegwedstrijd. Ook al ga je er in de eerste ronde uit, je hebt een leuke training gehad.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:19

Aranel schreef:
Oh dat maakt me weer aan het twijfelen haha. Mijn paard staat gewoon ingeschreven bij het stamboek dus dan hoef ik alleen de kosten voor deelname te betalen.



ja dat weet ik dus niet zeker.. als ik weer het regelement zie, is dit erg tegen strijdig. het regelement zegt :

9. De inschrijving voor de wedstrijden verloopt digitaal via MijnKFPS op de website www.kfps.nl. De eigenaar van het deelnemende paard dient lid te zijn van het KFPS. Papieren van de paarden dienen op naam te staan bij het KFPS.



dus ik denk dat mevrouw van de mail, de inschrijfkosten van de selectie dag zelf bedoelt.
ik ben nog steeds met haar aan het mailen. als ik meer weet laat ik je het weten oke?!

essmira
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:22

Hallo,
Ik weet dat de inschrijvingen snel gaan. Dus opgeven nu het nog kan

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:14

Warga zit volgens mij al vol

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:37

Ania schreef:
Aranel, gewoon doen. Zie het als een training. Het is geen dressuurwedstrijd, het is een aanlegwedstrijd. Ook al ga je er in de eerste ronde uit, je hebt een leuke training gehad.


En hier ben ik het niet mee eens. De meeste paarden staan bij een wedstrijd minder lang op de trailer, dan bij deze aanlegtest. Vaak komen ze van ver af. En staan ze meer dan een uur op de trailer, heen en terug. Dan ga ik liever naar een wedstrijd met een jonkie. Kun je er tenminste voor kiezen om het bij je in de buurt te doen, zodat ze niet te lang op de trailer hoeven en snel weer thuis op stal staan.

Iedereen moet zelf weten of hij of zij meedoet, maar men moet niet gaan zeggen dat dit beter voor een 3-jarige is dan een gewoon wedstrijdje. Want dat is het in mijn ogen niet.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Euro Friesian cup 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:05

Yes, wij hebben groen licht van de eigenaar en mogen ons opgeven. Nu hopen dat er nog plek is..